Jump to content

specificatii motor ALH


ender
 Share

Postare recomandată

:) Salutate la toata lumea!

Este pentru prima oara cind postez pe acest forum. Este fain si sper sa ajunga la fel de celebru ca TDIclub-ul!

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

Motorul TDI cod ALH (90hp, de pe octavia business) este cu turbo Garrett VNT 15 sau cu turbina clasica ?

Cit de fiabil poate fi acest motor daca se respecta intervalul de service variabil (recomandat de producator - 50000Km sau maxim 2ani) pentru prima revizie? De ce dealerii retrogradeaza acest motor la service fix 15000 Km sau un an maxim?

Ce ulei importat in RO respecta specificatia vw506.00 sau vw506.01 ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ender si bine ai venit pe forum.

Din cate stiu eu, turbo-ul la tine (ALH) este GARRETT, singurul motor cu agregat KKK este AGR-ul. Mai mult detalii iti poate da andiTDI.

Motorul este cel mai fiabil TDI de la VAG, dar din cate stiu, tu nu ai interval variabil de revizie - pt asta e nevoie de senzori pt calitatea uleiului care nu se monteaza pe ALH (nu sunt 100% sigur), dar asta se poate verifica cu VAG-COM-ul.

De la ce dealer ai luat masina? In general vanzatorii cer reviziile la intrevale de 7500km (max. 10.000 - cica ii obliga Porsche RO :12: ), deci esti fericit daca ti se accepta 15.000km.

Castrol SLX Longlife II respecta normele 506.00 & 506.01, dar repet, nu cred ca la tine exista posibilitatea programarii pt intervale variabile.

.... si nici dealer-ul nu cred c-ar fi fericit - cum iti mai ia banii din 7500 in 7500km :) ?

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a fost luata de la Porsche Bucuresti.

Cit despre service, pe eticheta de linga roata de rezerva si in cartea de service se specifica QG1 - ceia ce se traduce prin interval de service variabil (max. 2 ani sau 50k Km).

Uleiul pe care-l mentionezi se gaseste in Bucuresi? Unde?.

Ce mi se pare ciudat este faptul ca in cei aprox. 7000Km de la cumparare masinetul nu a consumat NICI UN STROP de ulei (nivelul este masurat dupa 10min de la oprirea motorului - indicatorul este acoperit cu ulei 1/2 mm peste semnul maxim). Poate tine de faptul ca schimb in treapta superioara la 2500 cind motorul este rece si la 3000 minim cind motorul este cald (dupa prima linie de la indicatorul de temperatura) - practic motorul este "on boost" la fiecare schimbare de treapta.

Cu turbina tot nu sunt lamurit - este sau nu cu geometrie variabila ? Daca nu este, stilul de condus mentionat mai sus nu se aplica la ALH cu turbo VNT.

Si inca ceva: Consumul de 8l/100Km indicat de computer in oras este normal cu clima pornita? (drum de approx 15 Km zilnic de acasa la sevici si inapoi - alti 15 Km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit pe forum si sper sa se generalizeze conceptul tau din semnatura !!

Sa-ti raspund pe rand la intrebarile tale:

a. toate 1.9 TDI-urile de pe platforma A4 (Golf IV, Bora, Leon, Toledo, A3, Octavia) in afara de motorul AGR folosesc turbine Garrett cu geometrie variabila.

b. Da, motorul tau ALH este cu turbina Garrett VNT 15 cu geometrie variabila, dar "fenomenul on boost" nu tine numai de turatia motorului ci si alti parametrii cum ar fi de exemplu pozitia clapetei de acceleratie si debitul de aer admis.

c. Raspunsul fata de consumul indicat tine f mult de stilul de condus, de ora la care mergi la job si traseul ales dar nu cred ca este exagerat (pare intr-adevar putin peste media consumului motorului tau)

d. Consumul de ulei in primii Km de viata ai motorului nu este o regula dar ai fi primul pe care il cunosc declarand despre motorul TDI ca nu i-a consumat picatura de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ender,

consumul tau in oras este absolut normal; eu daca merg prin centru (Unirea) in timpul zilei cu klima pornita imi ajunge si in 10-11/100km, asa ca stai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum indicat de computator sau calculat la urmatorul plin? Si aprpos, cit poti sa bagi maxim in rezervor?

Eu am bagat cu aerisire, imediat cind becul la motorina s-a aprins, 54l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul indicat de computer pe zona de mediu nu instantaneu; oricum plin la plin consum cam 6,8 - 6,9 mers jumate afara, jumate oras cu KLIMA ON

la plin eu bag asa : tin pompa pe automat pana cand fac tzak si apoi apas cu pompa pe butonu magic, se scurge motorina in rezerva pana la completare apoi mai bag exact difierenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

mai jos puteti citi parerea lui VAG desprea intervalele de revizie, citez:

In countries with elevated sulphur content in diesel fuel, engine oil must be changed every 7,500 km. Affected countries with elevated sulphur content: see "Inspection and

Service Handbook".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

mai jos puteti citi parerea lui VAG desprea intervalele de revizie, citez:

In countries with elevated sulphur content in diesel fuel, engine oil must be changed every 7,500 km. Affected countries with elevated sulphur content: see "Inspection and

Service Handbook".

am vazut si eu asta si kiar ma gandeam ca sunt in carti cu schimbul de ulei.

Si cu toate astea dragii dealeri zic 15000km.

nici nu stii ce sa mai crezi. cert este ca e bine sa schimbi uleiul cat mai des dar te si costa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce inseamna continut marit de sulf?

La noi zice ca e 0,2% sulf la motorina obisnuita (nu Euro)

adica 2000 ppm sulf.

Eu schimb uleiul meu sintetic 5W40 la 12.000 km.

E prea rar? Boii de la porsche ziceau sa il schimb la 7500 dar mi se pare prea des. Si cam scump. E totusi sintetic. Se degradeaza mai greu. As vrea sa fac o analiza a uleiului undeva dar nu am prea auzit in ro de asa ceva. Voi stiti ceva in plus? Ar fi chiar interesant. Este cea mai buna metoda de a determina intervalul optim de schimb ca stii exact ce se intampla cu uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 15 years later...
p_chiriac@yahoo.com

la un motor 1.9 alh este cam zgomotos .Trage de rupe dar face galagie.Este normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat face galagie, km. uzura, mai fac si injectoarele, avansul mare, sunt mai multe cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.09.2018 at 18:41, p_chiriac@yahoo.com a scris:

la un motor 1.9 alh este cam zgomotos .Trage de rupe dar face galagie.Este normal?

Ai mers cu alt ALH si ti s-a parut mai silentios? Nu de alta, dar alh-ul este mai galagios fata de motoarele pd de pe golf 4, si sa nu crezi ca are masina ceva cand compari gresit.

Dar incepe cu un ulei bun si dupa poti continua cu ulei 2t in motorina. Astea vor face o diferenta destul de mare in sunetul motorului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, ulei bun de motor si 2T. chiar imi spunea un coleg ca a mea e silentioasa fata de BXE-ul lui. Probabil si asta ajuta.

Baga niste ulei OE sau Liqui Moly si 2T Wolf Synth si vezi daca se schimba situatia cu zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua !

am o întrebare ce m-a nedumerește .

detin un golf 4, 1.9 alh,  QG1, an 2005, Noiembrie . Luată din Austria

stiu ca pt ALH e necesar ulei 505.00 , dar in manual scrie ca pt modelul de 90 cp, respectiv ALH, pot pune ulei 506.00( longlife, QG1) sau pt interval fix , 505.01 

nu apare in carte ca as putea pune 505.00 . 

Pt varianta 1.9 SDI, apare 505.00

De ce? 

fiind QG1, are ceva aparte ce necesita 505.01 in locul 505.00?

Mulțumesc !

Modificat de Felix91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu în manual am găsit asta

alh oil.pdf

Deci acolo spune că poţi folosi atât 505.00 cât şi 505.01 (ăsta are specificaţii pt. PD, dar include şi norma 505.00)

Uite aici o discuţie despre QG0, QG1, QG2

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Raspund cam tarziu,dar,din ce stiu si am citit eu norma 505.01 e pt turbo diesel,si 505.00 e pentru SDI-uri,cel putin ARAL pe care l.am folosit eu asa specifică!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, 505.00 este pentru diesel cu pompa VEP, indiferent că au turbina sau nu, deci și pentru ALH, iar 505.01 pentru diesel cu pompa injector, adică PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!