Jump to content

Piston Ars


ciobi68
 Share

Postare recomandată

Buna,

sunt din Oradea si impreuna cu un prieten care are un service specializat pe V.A.G. am intalnit anul asta 3 motoate cu pistoane topite la TDI uri ,incerc sa atasez si poze cu unul dintre motoare ,

Stie cineva care ar fi explicatia acestor distrugeri?

Ce se intampla cu motoarele TDI PD??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    4

  • ciobi68

    4

  • saboteur

    4

  • Swat Cat

    4

Pe mine ma duce gandu la un chip tuning /remapare profesionist executata :beerchug:

acuma, lasand gluma de o parte, poate a bagat aluminiu de cratitze turnatorul de la fabrica, o fi fost aliaju prost, sau motorina ??? Nici nu vreau sa ma gandesc ca s'a marit presiunea la turbina, asha ceva e imposibil, si nici nu a modificat cineva mapa. sigur un defect de fabricatie. :drunken:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm..caldura mare vara asta... oare de la supraincalzire ?

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi benzinari, cauzele topirii pistoanelor la TDI-uri sunt in mare parte legate de alimentarea excesiva cu motorina. Dupa cum poate stiti raportul aer / motorina poate varia intre 1 : 200 (la ralanti) pana spre 1 : 10 in sarcina totala. Daca dintr-un motiv (oricare ar fi el) se primeste prea multa motorina prea mult timp se topeste pistonul. Presiunea excesiva in turbina care sa cauzeze Peak Pressure excesiv in camera de ardere face alte distrugeri. Ce sa zic... Dumnezeu sa le ierte (pe pistoane)... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imaginile ce sunt postate e de pe ultimul motor desfacut,masina a fost adusa recent in Tara(ne rulata practic in Ro)deci exclus motorina proasta,defectul sa produs pe drumul spre tara,pe autobanda a scos fum alb de soferul a crezut ca a luat foc masina sau turbina,apoi nivelul in baia de ulei a crescut (sa dublat).Masina afost adusa in tara pe trailer,dupa mai multe cautari sa descoperit bujia incandescenta topita,si asa sa desfacut chiulasa.Un alt motor a fost de pe un Golf 4 si tot asa cu piston topit .

Sa fie tuning prost facut ?

Se poate verifica cumva ECU daca a fost modificata Mapa?si daca da doar dupa ce se remediaza defectiunea sau ?

Andi TDI te rog o parere si din partea ta.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum poate stiti raportul aer / motorina poate varia intre 1 : 200 (la ralanti) pana spre 1 : 10 in sarcina totala. Daca dintr-un motiv (oricare ar fi el) se primeste prea multa motorina prea mult timp se topeste pistonul.

Din cite stiu eu la benzinare, un amestec prea bogat nu are alt efect decat pe langa faptul ca te ustura la buzunar mai si ajunge benzina nearsa prin esapament, nicidecum "topiri" ale pistoanelor. Sa spunem ca ar fi prea fierbinte atunci temp. uleiului ar fi trebui sa creasca de nebuna si nimeni nu a pomenit de ea.

Plus, se vede clar in prima poza chiulasa / valva sparta care indica alt fel de probleme, gen detonatii (ref. la benzinare).

poze cu benzinare facute praf (de obicei de la prea mult boost -> http://www.scirocco16v.com/gallery/motor_boom.htm )

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orificiul care stropeste cu ulei pistonul(pentru racire) a fost infundat, dublat de un mers la turatii mari (4000rpm) timp indelungat, poate si un ulei "fuel saving" 5w30, 0w30 la temperaturi exterioare de peste 30-35 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia s'au topit supapele si scaunul, ca nu stropea uleiu pe piston? Chiulasa e racita cu apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era doar o parere.S-au topit doar in dreptul acelui piston, deci problema a fost in camera de ardere. Oricum, inainte de montare trebuie verificate cateva lucruri, altfel se ajunge la exact acelasi deznodamant.

Alta cauza ar putea fi pompa injector de la acel cilindru care debiteaza prea multa motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiulasa e racita cu apa.

o mica precizare... chiulasa nu este racita numai cu apa, ci si de ulei. el are atat rol de ungere cat si de racire, la fel ca in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte corect ceea ce spui, dar ziceam ca totusi daca nu mergea ungerea la un piston nu s-ar fi ars supapele pt ca chiulasa e racita in principal de apa. E si o alta cauza pe acolo. Totusi, tdi e un motor solid, ca sa il topesti, tre sa fi facut ceva smecherii la el, doar nu sunt din staniol suapapele alea. Apropo, ciobi68, nu cumva au raportat posesorii vre'o scadere a consumului concomitent cu cresterea puterii in accelerare? prietenii stiu de ce... :)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nu doar chiulasa este racita de apa, ci si blocul motor. O ungere deficitara ar putea duce la astfel de probleme cum spunea si r&d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ar fi de stiut citi km aveau motoarele si daca au fost remapate (prost sau nu). Daca ar fi problema de motorina injectata incorect de ce nu sunt afectate si restul pistoanelor?

Din poze asa celelalte pistoane nu par afectate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Exista niste stropitoare de ulei pentru pistoane. Principalul rol e de racire.

2. Daca era o problema generala e normal sa se fi ars un singur piston ca celelalte probabil vroiau si ele dar nu au mai apucat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Exista niste stropitoare de ulei pentru pistoane. Principalul rol e de racire.

Principalul rol nu este cumva de ungere? Parerea mea :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, pentru ca le stropeste de jos in sus, pe "dosul" pistonului, acolo unde ungerea nu are nici un rol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt probleme cu ungerea, eu zic ca sunt probleme si cu presiunea de ulei. Iara daca sunt probleme cu presiunea de ulei, ala nu mai este motor. Asa cum intreba cu un coleg de pe aici, inca nu s-a specificat numarul de kilometrii ale motoarelor. Nu conteaza de pe ce masina a fost luat, sau ca ar fi PD sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, pentru ca le stropeste de jos in sus, pe "dosul" pistonului, acolo unde ungerea nu are nici un rol.

Pai...le stropeste de jos in sus pt. ca altfel nici nu se poate; in acest fel ajunge uleiul pe canalul segmentului de ungere s.a.m.d.; vedeti voi alt mod de a se asigura uleiul pt. ungere?! :D (evident, a pistoanelor)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu este exclus sa fi cedat pompa de ulei; ramas fara presiune de obicei primul piston care cedeaza e ultimul (si racirea cu apa e deficitara acolo). Daca mai insista putin probabil cala motorul. De obicei cand e lumina puternica (soare) nu vezi becurile rosii aprinse in bord-am apatit si eu dar am scapat doar cu garnitura de chiulasa distrusa (nu era vorba de VAG).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, pentru ca le stropeste de jos in sus, pe "dosul" pistonului, acolo unde ungerea nu are nici un rol.

Ba da , are rolul de racire. :D

Uleiul pe langa ungere mai are si rolul de a raci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu daca pica pompa de ulei gripezi in primul vibrochenul. In poza se vede clar ca o supapa e franjuri, omul a zis ca era topita bujia, 99% nu are treaba cu ungerea pistonului, uitati-va si voi la segmentul de ungere, straluceste de bucurie. Parerea mea, talpa prea grea, cand s'a vazut romanu nostru cu masina nemtzeasca proaspat luata pe autobahn, a uitat sa mai scoata piciorul din podea. Daca a mai si fost "optimizat" softul, au aparut "viciile ascunse" :D

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.pozele sunt de la un motor de Passat din 2003-2004,are ceva peste o suta de mii de kilometri reali,cine a adus masina cu asta se ocupa deci exclus sa-i dea asa talpa sa isi distruga munca ,defectul a aparut pe autobanda in Austria deci cam la viteze relativ constante(130-140).A scos dintr-o data un fum imens alb in spate si motorul sa turat brusc ,nici nu sa putut opri motorul pina ce nu sa terminat motorina sau uleiul din el....(soferul a scos cheia din contact si motorul mergea !)Nivelul in baia de ulei sa dublat circa 8 litri sa scurs din ea.....

precizez caci defectul a aparut pe 2 motoare exploatate rational cel putin pe cel care a rulat in tara(un Golf 4 cu motor ALH)persoana cu Golful a avut si problema cu turbina ca era blocata din cauza mersului de domnisoara ,la ambele motoare sa topit Pistonul nr 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus..

Nu sunt asa de priceput la mecanica,dar povestea asta cu motorul mergind in ture multe desi cheia era scoasa am mai auzit-o chiar la cineva care facea itp-ul la o Octavia diesel si care a patit acelasi lucru,distrugind un motor.

Am inteles ca din cauza mersului batrinesc se intimpla asta,dar de ce??

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici motoarele VW TDI nu sunt 100% perfecte, mai apar si probleme... sunt totusi motoare turbo.

de ex. socrul meu poseda un Golf 4 ASV cu motorul (blocul) schimbat de VW la 160.000 km in cartea tehnica... de ce oare? acum are 245.000 km si merge perfect (fara chip) doar turbina mai face figuri (intra in limp mode din cand in cand la forje, mie nu mi s-a intamplat deci presupun ca i se da blana la turatii mici -> surge).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca nu e de la ungere. Daca era de la presiunea de ulei cedau primii cuzinetii si aveau uzura toate pistoanele.

Eu nu sunt convis ca masina avea numai o suta su ceva de mii de Km. Si in Germania se manaresc kilometraje. Eu cred ca masina avea multi Km, poate uleiul prost, s-a supraincalzit si o piesa a cedat!

Sau:

De la mersul subturat s-a acumulat ulei in intercooler, pe drum cand s-a mers mai turat, acest ulei a intrat pe admisie si s-a aprins ( cauza fumului din spate). In momentul cand a scos cheia din contact si motorul mai mergea ( se ardea uleiul incins) atunci s-a topit pistonul. Turatia motorului in acele momente putea sa treaca mult peste limita de 5200 rotatii. Poate se ajunga chiar si pe la 7000-8000 rot.

Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!