Jump to content

Comparatie Skoda Octavia 2, Pe Benzina


Daniel 57
 Share

Postare recomandată

Gandindu-ma la o viitoare Skoda Octavia pentru mine, am facut urmatoarea

Comparatie raport pret/motor benzina Skoda Octavia Trend, cutie manuala

Motor Putere Viteza mx Acc100 Cons urb Greutate Pret cu TVA +Taxa Dif pr

1,4 MPI 80 CP 180 Km/h 15,3 s 9,5 l/100 1230 Kg 13990+160=14151 E 0

1,6 MPI 102 CP 190 Km/h 12,3 s 9,8 l/100 1225 Kg 15094+183=15277 E 1127 E

1,6 FSI 115 CP 198 Km/h 11,2 s 8,7 l/100 1265 Kg 16398+183=16581 E 1304 E

2,0 FSI 150 CP 212 Km/h 9,4 s 10,1 l/100 1310 Kg 17719+531=18250 E 1669 E

Si, in plus, avand si o Skoda Fabia, am facut o alta

Comparatie raport pret/motor benzina Skoda Fabia Sedan Elite, cutie manuala

1,4 MPI 80 CP 180 Km/h 13,4 s 8,6 l/100 1090 Kg 13236+160=13396 E 0

1,4 MPI 101 CP 185 Km/h 11,6 s 9,0 l/100 1095 Kg 13321+160=13481 E 85 E

2,0 MPI 115 CP 196 Km/h 10,2 s 10,9 l/100 1140 Kg 14248+531=14779 E 1298 E

Plecand din start de la ideea ca 80 CP sunt la limita de jos a posibilitatii de a satisface nevoia de putere pentru Octavia, am luat in calcul, ca fiind rezonabile, motoarele de 1600 cmb. Cel de 2000 cmb si 150 CP mi s-a parut prea mare pentru gustul si nevoile mele, ci, mai degraba, pentru cei sportivi.

Ce aduce bun, in plus, fiecare din cele doua tipuri fata de varianta imediat inferioara? (Vorbim de Octavia 1,6 cmb de 102 CP si 115 CP, sau pe scurt Octi102 si Octi115).

Octi 102 aduce un plus de 22 CP, 10 Km/h la viteza maxima (190 Km/h) si o reducere cu 3 s a timpului de acceleratie 0-100 Km/h (12,3 s), dar creste consumul urban la 100 Km cu 0,3 l (9,8 l/100 Km).

Octi 115 aduce un plus de 13 CP, 8 Km/h (198 Km/h) si o reducere de 1,1 s (11,2 s). In plus, scade si consumul cu 1,1 l la 8,7 l/100 Km.

La Octi 102 scade raportul Kg/1CP cu 3 Kg (12,3 Kg/CP) si la Octi 115, cu 1,3 Kg (11 Kg/CP).

Comparand plusul de putere, viteza maxima (si reducerea timpului la demaraj pana la 100 Km/h), geutatea masinii, consumul urban (majoritar) si pretul, eu am ajuns la alegerea motorului de 115 CP ca fiind cea mai rezonabila varianta de mers cu o masina de familie.

Intrebarea care ma preocupa, insa, este daca pentru Octavia sunt suficienti cei 115 CP pentru un mers relativ normal (nu sportiv), dar in care sa am si o rezerva de putere pentru iesit repede din situatii limita, cum am acum cu Fabia mea, de 101 CP?

Cineva imi facea echivalarea intre Fabia de 101 CP cu Octavia de 150 CP. Si atunci am facut o comparatie, pe care va invit sa o vedeti si voi.

La Fabia 1,4-101 CP am raportul greutate/CP de 10,8Kg/1CP, iar la Octavia 1,6-115 CP, am raportul de 11 Kg/1CP.

La Fabia 1,4-101 CP am timpul de la 0 la 100 Km/h de 11,6 s, iar la Octavia 1,6-115 CP e de 11,2 s.

Viteza maxima la Fabia 1,4-101 CP e de 185 Km/h, iar la Octavia 1,6-115 CP e 198 Km/h si la un consum mai mic! (8,7 l fata de 9,0 l/100 Km la Fabia).

Deci, eu consider, teoretic, ca 115 CP pot duce o Octavie destul de sprinten, incarcata si cu AC pornit, ca sa nu gafaie pe Dealul Negru si sa fie nevoie sa schimb a treia la 80 Km/h. Si are si o rezerva de putere sa urce repede de la 120-130 Km/h la 150-160 Km/h sau chiar mai mult, ca doar la carte zice aproape de 200 Km/h.

In concluzie, dupa atata teorie ametitoare, un drive-test sanatos rezolva problema repede si fara echivoc.

Salutare si multumesc de rabdare!... :D

P.S. Am comandat Skoda Octavia 2 Elegance 1.6 FSI, de 115 CP. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai uitat un element important in calcul !

Consumul FSI-ului se face cu benzina CO98 care costa cu 10-15% mai mult decat benzina CO95 care este utilizata de MPI-uri. :D Deci, costul deplasarii cu 1.6 FSI devine egal sau chiar mai mare decat costul deplasarii cu 1.6 MPI :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este adevarat! 1.6 FSI merge cu benzina CO95, nu mai dezinformati. Scrie si pe capacul busonului (ii fac o poza cat de curand). Doar primele FSI au cerut neaparat CO98 (alea nu au fost montate pe Octavia), e plina Germania de FSI pe toate marcile VAG (VW, Audi, Skoda) si oamenii baga fara probleme CO95.

Raportul mare de compresie cere poate (teoretic) o benzina superioara, dar nu e absolut necesara.

Cat despre temerile lui Daniel... eu le conduc alternativ pe ambele: Fabia 101CP si O2 115CP. O2 e cu totul alta masina. Fabia e foarte vioaie dar la turatii mari, O2 invers. O sa ramai placut impresionat ce placut se conduce O2 in oras fata de Fabie. Are cuplu mai mare si vine mai iute. Nu te mai framanta, e bine ce ai ales. Mie imi consuma masina 0.5 litri in plus fata de Fabie, in cu totul alte conditii de confort. Merita din plin.

1.6MPI este si el dragut, mi-a placut la test, ce nu imi place este consumul in carte foarte mare in oras...

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai comandat deja 1,6 FSi de ce-ai mai scris atata? Ce vroiai sa dovedesti defapt? ca eu am ametit citind postul.

P.S. eu zic ca mai putin importanta e puterea, mai degraba cuplul motor intereseaza si turatiile la care se obtine.

P.S.2: 115CP cred ca sunt suficienti pentru O2 ca sa ai si o rezerva de putere (la turatii de peste 4000rpm)

P.S.3: 1,8TFSi n-ai probat? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rvacaru: Nu am vrut sa dezinformez! In cazul asta, inseamna ca dezinformarea porneste de la importatorul Skoda pentru Romania (vezi site-ul propriu): http://www.skoda.ro/technik_te.php?B_ID=14...hsMotor=424-265

LE: Vad ca 1.6 FSI poate folosi si benzina CO95 dar asta afecteaza performantele. Ori noi vorbim de posibilitatea de a obtine performantele reale ale masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici niste diagrame pentru motoarele de pe O2: http://www.railweb.sk/Skoda/Skoda_mot_Oct2b.html (sper sa fie corecte)

Aceeasi comparatie pe Audi http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen/a3...lRight=8p1aau_0

Si Volkswagen: http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/vwc...detail.0.3.html

(minim CO95 -Super sau CO98-Super Plus)

Sunt curios daca si motorul de pe Audi/Vw are fix acelasi cod BLF... Ma interesez si revin :lol:

Am fost si am facut poza :D

Cred ca se vede clar, ploua afara si m-am miscat iute :D

Pe busonul de la Fabia 101CP (care cere _in mod clar_ CO98) scrie invers CO98/CO95 si mai jos SuperPlus (CO98).

post-74-1182860266_thumb.jpg

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un document partial interesant despre 1.6 FSI. Atentie este cod motor BAG, este un motor cu amestec omogen doar in full-throttle, nu este exact cel de pe O2 (BLF).

http://home.wirehub.nl/~eygauto/Touran-pdf...Steuerkette.pdf

Ar fi super sa gasim si documentul pentru BLF (desi eu cred ca mare parte din mecanica e identica).

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa lamurim problema cat de cat , aveti un articol dintr-o revista teutona de specialitate .

Testul este facut pe o Octavia 2 motor de1.6 FSI , vedeti si poza capacului de la rezervor cu 95/98 !

Pierderea de putere de la benzina 98 la 95 este de 4,18 % , consumul este practic acelasi .

Diferenta vine din faptul ca nu ai performantele nominale ale masinii , dar astea oricum sunt pe la 4.000 ture cuplul si 6.000 puterea maxima , asa ca nu consider semnificativa diferenta .

Aveti si restul articolului aici.

Skoda zice ca motoarele FSI pot folosi fara a sta pe ganduri ( a fost bine, Radu ? ) benzina 91 , dar e de luat in calcul o pierdere de putere !

post-12510-1182872354_thumb.jpg

post-12510-1182872438_thumb.jpg

post-12510-1182873020_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la FSI alimentez cu Super CO95. Parca NormalBenzin de 91 nu i-as pune :icon_thumright:

Se face o confuzie intre FSI cu schichtladebetrieb (primele) care cereau CO98 si noile FSI (dupa 2005, O2 si cred ca si noile TSI) care folosesc amestec omogen in toata gama de turatie, deci CO95 fara probleme. Sa nu uitam ca TSI este un motor FSI, iar din specificatii rezulta clar: CO95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi FSI = Fuel Stratified Injection , regim in care motorul functioneaza pana la circa 4.000 ture , DUPA care amestecul este omogen .

De unde ai informatiile cu amestecul omogen permanent ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai aici e "secretul". FSI nu mai este "ce a fost la inceput", acum este un simplu motor 16V cu injectie directa.

Economia aceea obtinuta prin saracire amestec in sarcina partiala nu mai exista. Au avut probleme cu primele FSI si au renuntat. Dovada este si consumul cu 0.3-0.4 litri mai mare la noile FSI decat cele vechi.

Citez "Der 1.6FSI ist erst ab ende Januar 2005 auf Homogen Betrieb umgestellt (MKB: BLF)". Deci cam tot ce este 1.6 FSI dupa Ianuarie 2005, cod BLF este cu amestec omogen. Si nu se aplica treaba cu 95 cu pierdere de putere, 98 cu putere intreaga. Pur si simplu merge bine cu CO95.

Poate ar fi bine ca un moderator sa redeschida topicul http://vwforum.ro/index.php?showtopic=27678 si sa mute discutiile despre FSI acolo.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Ionescu

Hmmm. Interesante calcule.

Dar nu l-ai inclus si pe noul venit, care dupa parerea mea e singurul benzinar care merita luat in serios: 1.8 TFSI 160CP.

EDIT: Sorry nu am vazut ca ai inceput topicul anul trecut. My bad!

Modificat de Cristian Ionescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine m-a ametit Daniel cu insiruirea de variante si ca posesor al unui motor de 100 cp, cei drept pe o alta caroserie, mai usoara, as recomanda varianta de 115 cp, care cred ca va da confort mai mare la accelelari bruste si eventuale depasiri propuse. Masina mea cu 4 persoane si bagaje full, cu AC pornit, avea un pic de intarziere la demarajul necesar unei depasiri rapide / lungi, de aceea recomand ca in situatii asemnatoare, niste caluti in plus, evident cu precizarea ca acestia se vor simti in consum, asta daca e cazul :angry:

Pe acelasi principiu tot la 1,8 Tfsi m-am orientat si ma bucur ca am facut-o acum, pt ca in anii trecuti o asemenea motorizare la O2 nu era pe lista si m-ar fi trimis la TDI-uri care nu sunt pe placul meu in totalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e careva care circula in bucuresti cu motor 1.6 fsi 115cp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu un golf 1.6 fsi. In familie mai exista o skod octavia 1.6 fsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si care e consumu tau in bucuresti ?:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13.1 pe comp de bord, 12.4 la pompa, la golf.

La skoda parca e putin mai mic, o conduce tata(mai batraneste, cateodata subturat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shellshock esti un pic OT.

Dar ca sa nu te superi cam 12 scoate si a mea. Conduce mama la fel usor subturat. Eu zic ca e OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu o singura data am pus in a mea benzina de 95 si parca a fost consumul mai mare cu vreun litru si ceva, in vreme ce puterea si zgomotul au ramas la fel.

parcursul a fost in mare ala de zi cu zi.

citindu-va pe voi probabil dupa ce golesc actualul rezervor de 99+ am sa mai incerc o data cu putintica benzina de 95 sa vad ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O precizare: eu ma refer la benzina cu CO95 respectiv CO98 _reale_ (sper).

Daca pui CO95 masluita si ea abia trece de CO91 atunci cred ca pot sa apara probleme (detonatii, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper totusi ca benzina carerra 95 de la omv sa semene si dincolo de denumire cu ce se vinde pe-afara.

in practica am totusi temeri, pentru ca omv foloseste (cu exceptia carerra 100) benzina rafinata via petrom si aditivata dupa reteta proprie.

mi-am gasit de lucru acum, sa researchui o benzina de 95 de-adevaratelea si sa incerc sa alimentez cu o cantitate oarecare. candidati potentiali 95 efix (rompetrol), 95 mol si carrera 95.

alte propuneri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!