Jump to content

Bateria


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Bateria masinii mele (doua luni vechime) este dotata cu "ochi magic" care nu mai este verde!!! Culoarea verde indica faptul ca bateria este incarcata suficient. Masina porneste (inca) la prima cheie, parcursul zilnic este de 30 km si folosesc (ca toamna - iarna) ventilatorul pt. caldura, dezaburirea lunetei, stergatoare si faruri.

PLS. dati-mi o mana de ajutor pt. identificarea si rezolvarea problemei!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    19

  • 120 L

    17

  • Sudsemnatu

    15

  • BLiTZ

    14

"Ochiul magic" este de fapt o prisma optica imersata intr-un singur element (din cele sase ale bateriei). In fapt sunt trei bilute de culori diferite( verde, negru, alb) care se ridica una deasupra alteia in functie de densitatea electrolitului( care ne da starea de incarcare a bateriei). Bineinteles si bilutele respective au greutati specifice diferite.

Culoarea verde = baterie apta pentru pornire; densitatea > 1,22 g/cm3

Culoarea neagra = baterie descarcata (necesita incarcare pe redresor minim 12 ore cu un curent I=1/10 din capacitatea bateriei in Ah)

Culoarea alba = baterie epuizata (necesita inlocuire)

Drapar este posibil sa fii in situatia de mijloc. Sfatul meu este sa incarci bateria pentru ca la temperaturi mai scazute vei avea probleme. Daca nu ai unde, te pot ajuta.

Faptul ca folosesti (cu motorul pornit) diferiti consumatori nu afecteaza bateria. Din momentul pornirii motorului, bateria este un consumator (se incarca). Tensiunea de incarcare recomandata (indiferent de turatia motorului sau de numarul de consumatori) este cuprinsa in plaja 13,8-14,4V. Consumatori pusi de fabricant, nu after sale.

Ar mai fi multe de spus, dar pe masura ce mai apar intrebari va stau la dispozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria, dupa o pornire necesita ca alternatorul sa o incarce. daca distanta parcursa nu este suficienta, atunci bateria se va descarca treptat. cel mai bine este ca la 3-4 luni sa verifici bateria si sa o supui unei incarcari la un curent de 0,1*cap baterie sau chiar 0,05*cap baterie.

de obicei in oras nu prea apuca sa se incarce la loc.

te pot ajuta cu un redresor cand ma intorc din concediu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt. raspunsuri, lamuriri si nu in ultimul rand pt. ajutorul oferit!

Verificarea la Avia a relevat urmatoarele:

- densitate: intre 1,2 si 1,25 g/cm3 (pe toti elementi);

- incarcare: 14,2 V (fara consumatori); 13,8 V (cu toti consumatorii).

Bateria a ramas la incarcare la Avia si am primit alta (pt. utilizare).

Redresor am in dotare, dar nu ma asteptam la o descarcare a bateriei in doar doua luni de utilizare (care nici macar de iarna n-au fost)! E o surpriza NEPLACUTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BogMW: Bateria este AKURA (parca), fabricatie Cehia (CZ). A big :lol: !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BogMW: Bateria este AKURA (parca), fabricatie Cehia (CZ). A big :salut: !

Si eu am tot ceheasca, dar fara ochi magic. Am injurt initial cand am vazut-o, dar iata ca are 2,5 ani si merge fara probleme. Cine stie, poate daca avea oki magic ma supara si pe mine :D. Oricum, tine-o sub observatie si cere inlocuirea ei daca se repeta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, mi-am recuperat bateria AKUMA (CZ) de la Aviamotors unde fusese oprita pt. incarcare. Nu s-a gasit nimic in neregula la instalatia electrica a masinii care sa afecteze bateria si s-a tras concluzia ca bateria a stat mult in fabrica (?) inainte de montarea ei pe masina.

O voi supraveghea in continuare pt. ca nu am fost prea multumit de explicatia Aviamotors. Ea este vanduta ca "baterie fara intretinere", nu pricep de ce ar trebui la doua luni sa o duc in casa sau in service sa fie reincarcata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura alternativa ce iti ramane, daca problema se repeta, este, asa cum bine spunea BogMW, sa ceri schimbarea ei pe garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Atentie:

Baterie fara intretinere nu inseamna ca este o baterie pe care nu trebuie sa o incarci. Este o baterie la care nu trebuie sa completezi lichidul electrolit, la care nu trebuie sa verifici periodic nivelul, densitatea, starea placilor, starea de incarcare.

Aceste baterii nu necesita decat o incarcare (uneori) periodica la un curent de max 10% din capacitatea ei, recomandat 5-8%. Nu necesita demontarea de pe masina la executarea incarcarii, pt ca nu emana decat o f mica cantitate de gaze (Hidrogen, Dioxid de Sulf, vapori de apa si/sau acid sulfuric). Asta inseamna o baterie fara intretinere.

PS In Germania, aproape toti posesorii de auto, inainte de intrarea in sezonul de iarna fac o verificare a masinii, inclusiv a bateriei. Dupa iesirea din perioada rece, iar fac o verificare a masinii, inclusiv a bateriei.

La noi nu se intelege f bine aspectul de calitate. Noi intelegem ca nu trebuie sa-i faci nimic si dupa 3 ani sa porneasca la fel ca in prima zi.

No offence DRAPAR

Cazul tau nu este normal in strainatate, dar in Romania este posibil pentru ca, dincolo (Germania), inainte de livrarea masinii se face o verificare completa in service. Asemenea cazuri nu apar, pt ca un client poate da in judecata imediat pe dealer pt neconformitatea unui produs. Conceptia de service la nemti este cu totul alta decat la noi. La ei nu se repara, se inlocuieste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horgarban: Este corect ce spui tu, dar:

1. am o Skoda cumparata de la dealer care trebuia verificata la vanzare!

2. am o Skoda de 2 luni vechime la care nu cred ca trebuia verificata starea bateriei!

3. am o Skoda dotata cu alternator care trebuie sa incarce bateria!

Unde este vina mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu ai nici o vina.

Vina este a dealerului. O masina nu se vinde asa, cum a venit de pe tren a doua zi o ia clientul.

Oricum daca intrebi o sa-ti spuna ca s-au facut toate verificarile posibile si imposibile si o sa te abureasca.

Oricum in RO nu-si fac treaba asa cum trebuie, multi mecanici sunt incompetenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

De vreo doua luni am si eu aceeasi problema. Ochiul magic e negreu si nu s-a facut verde. E drept am mers numai in oras si mai mult pe distante scurte, dar ieri am facut un drum de vreo 90km in afara orasului in care am crezut ca se va reaprinde iar verde. Dar n-a fost asa.

Ce-i drept, de cand am luat masina din primavara anului trecut "ochiul magic" il gaseseam ba verde ba negru si atunci drumurile urbane/extraurbane alternau destul de mult deci ar fi avut timp sa se incarce.

Ca urmare maine o pun pe redresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni: Crezi ca este o solutie punerea pe redresor?

Ar trebui gasita cauza problemei pt. realizarea incarcarii pe masina! Astept solutii de la tine daca insisti in cautari! Pe mine, din pacate, ma chinuie de cand am luat masina noua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine incepe sa ma ingrijoreze treaba asta cu bateriile .

Duminica m-am uitat la 0tv , la emisiunea aia cu masini , suna un nene care spune ca are o skoda octavia si ca acesta masina ii descarca bateria o data la 3 luni .

Omul are masina din 2002 si a schimbat nu stu cate baterii pana acum , e in proces cu porsche , a facut sesizare si la fabrica nimik ....

Oare este si asta o problema la skoda ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile de acumulatori "fara intretinere" sunt de fapt ... cu intretinere periodica.

Numai un singur element din cele sase are capacel cu ochi magic, urmatoarele cinci capacele sunt ascunse sub etichete autocolante.

Dupa doi ani de folosinta, bateria stoc Varta avea electolitul sub nivelul minim acceptat, aproape ca se vedeau electrozii, asa ca am completat cu apa distilata.

Dupa operatie si dupa un drum de 450Km, ochiul magic sa-n verzit de furie (de necaz ca am umblat la bateria pe care nu trebuie s-o intretii) :D

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pit82us: Nu-mi place ce aud!

Evolutia ochiului magic la masina mea:

0 - 2.100 km (2 luni) >>> s-a innegrit; bateria a fost reincarcata si s-a inverzit;

2.100 - 3.200 km (1 luna) >>> s-a innegrit; a fost eliminat un consumator de curent existent de la montarea radiocass si dupa 30 de minute de mers pe loc s-a inverzit;

3.200 - 4.300 km (1 luna) >>> s-a innegrit; in zilele urmatoare o voi duce la o constatare. Se vede ca nu are o diagnoza precisa si nu i s-a dat de cap pana acum.

Descarcarea apare in timp dupa un nr. destul de mare de km, deci par sa fie 2 variante:

- bateria este buna dar exista "ceva" care consuma f. putin curent pana scade sub tensiunea admisibila;

- bateria nu este buna, nu tine curentul si se descarca singura.

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu e adevarat ce zic, dar sa nu fie cumva consumatori ceva mai seriosi care raman "in priza" dupa luarea contactului. Acestia pot fi alarma (dar oricat ar fi ea de alarma nu poate sa consume prea mult) sau ceva becuri (portbagaj, torpedou).

O intrebare pt DRAPAR. Ti-a facut un test sa vada ce consum de curent exista cand masina este oprita, inchisa si cu alarma pusa? Se ocoleste senzorul de la capota tinand-ul presat cu mana sau un cleste de rufe, sau ceva ce se potriveste dimensional. Apoi se porneste si se verifica pe rand ce consum exista. Se pornesc elementele electrice ce le folosesti si ar trebui sa vezi ce bilant energetic obtii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus bateria pe redresor, fara nici un rezultat, "ochiul magic" a ramas tot negru (desi nu e concludent pentru ca ambele redresoare incercate bagau un curent de 1.4-1.7A -- adica foarte mic ). Sper sa mai ma tina macar pana la iarna. Bateria e cea originala a masinii din 2000, deci are cam 5 ani, eu zic ca a tinut saraca destul. E posibil totusi ca atunci cand va veni caldura sa-mi mai revina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni Tot asa am patit si eu. E drept la Fosta din semnatura. Rezultatul a fost ca in primavara (acum cativa ani) tot nu pornea si am luat o bat noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dupa 5 ani , nu mai poti cere multe de la saraca baterie .

Fa un drum mai serios cu ea poate asa isi revine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu e adevarat ce zic, dar sa nu fie cumva consumatori ceva mai seriosi care raman "in priza" dupa luarea contactului. Acestia pot fi alarma (dar oricat ar fi ea de alarma nu poate sa consume prea mult) sau ceva becuri (portbagaj, torpedou).

O intrebare pt DRAPAR. Ti-a facut un test sa vada ce consum de curent exista cand masina este oprita, inchisa si cu alarma pusa? Se ocoleste senzorul de la capota tinand-ul presat cu mana sau un cleste de rufe, sau ceva ce se potriveste dimensional. Apoi se porneste si se verifica pe rand ce consum exista. Se pornesc elementele electrice ce le folosesti si ar trebui sa vezi ce bilant energetic obtii.

<{POST_SNAPBACK}>

I-am facut 3 testari la: "ofil", Aviamotors si Alarm Service. Am aflat ca exista un consumator care "suge" intre 130 mA si 190 mA (total aleator si variabil), dar nu s-a stabilit care. Aviamotors a zis "radiocass-ul", Alarm Service a zis "alarma si RC sunt in regula; este computerul masinii". :banghead: :banghead:

Va rog, spuneti-mi unde pot face inca o testare si sa-mi rezolv aceasta problema cu consumatorul care periodic descarca bateria!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul acesta nu este f mare, de aceea ma mira comportamentul bateriei tale. Alarma consuma in jur de 40-100 mA, in functie de tip, senzori, etc. Mai este si ECU care are si el navoie de curent (nu stiu exact cat). Casetofounul nu poate sa consume prea mult in stand by.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul acesta nu este f mare, de aceea ma mira comportamentul bateriei tale. Alarma consuma in jur de 40-100 mA, in functie de tip, senzori, etc. Mai este si ECU care are si el navoie de curent (nu stiu exact cat). Casetofounul nu poate sa consume prea mult in stand by.

<{POST_SNAPBACK}>

Consumul normal (masina pe loc cu alarma activata) este 40 mA (asa mi s-a spus). In 10 ore de stationare se consuma 10 x 150 mA (valoarea medie) = 1,5 A. Asta nu e mult?

Cred ca o testare fara implicatie "emotionala" (Aviamotors a montat alarma si RC furnizate de Alarm Service!), dar profesionista ar lamuri problema. Astept sfaturile voastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva ramane aprins vre-un bec din masina (torpedou sau portbagaj), cu toate ca e greu de crezut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!