Jump to content

Zanganit Metalic


mdk
 Share

Postare recomandată

la cald cand motorul e cuplat si trec pe la ~ 2100 ture(fie ca accelerez sau decelerez) se aude un zanganit metalic; cineva mi-a zis ca ar fi de la evacuare, ca la turatia respectiva intra in frecventa de rezonanta si d'aia face zgomot(similar cu zgomotul pe care il face masina cand treci peste marcajele in relief de la trecerile de pietoni sau linia de demarcatie in relief dintre benzi)

s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema? daca da cum ati rezolvat-o, ce ar trebui inlocuit/reparat? in service mi-au zis ca trebuie demontata toata evacuarea(lucru care dureaza si costa destul) desi zgomotul se aude clar din fata si nu de sub masina sau din spate...

thx,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme cu evacuarea am avut si eu. Intre 1500 - 2400 turatii incepea sa huruie motorul si i-mi vibra podeaua (huruitul nici la mine nu parea sa vina de sub masina). Sunetul parca era ceva asemanator cu ceea ce descrii tu dar nu mi s-a parut a fii un sunet metalic. Acceasi explicatie cu rezonanta am primit-o si eu :) la dealerul VW din Cluj. La mine era fisurat racordul flexibil si din cauza asta facea asa. Dupa ce am schimbat racordul huruitul si vibratul au disparut.

Oricum cred ca cel mai bine ar fi sa mergi la un service ca sa vada exact de unde vine zanganitul acela.

La mine schimbarea racordului flexibil a durat aproximativ 1 ora.

Modificat de Kovari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ai putea sa-mi dai mai multe detalii despre acest racord flexibil? asta e denumirea lui exacta?

merci,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu da, asta e denumirea ei. E in partea din fata a esapamentului. E ca si o impletitura de sarma (de genul racordurilor flexibile folosite pentru a lega gazul doar ca mult mai groasa :icon_thumright: ). La unele masini se poate schimba (schimband intreaga parte din fata a esapamentului (esapamentul fata - inainte de catalizator) - asa am facut eu) la altele trebuie taiat si sudat cel nou in locului celui stricat. Mie initial mi s-a zis ca trebuie neaparat taiat dar dupa ce am mers la reprezentanta mi-au zis ca la masina mea se poate inlocui partea din fata a esapamentului (care include si racordul lexibil). Intradevar taiatul si sudatul sunt mult mai ieftine decat inlocuitul.

Inlocuitul m-a costat in jur de 850-900 RON (piesa noua + manopera) iar sudatul din cate am inteles ma costa aproximativ 100 RON (piesa noua + tait + sudat). Eu am preferat sa merg pe inlocuit.

Toata operatia a durat aproximativ 1 ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie rupt un tampon de la motor. Mi se pare ca 3 are...

N-are treaba cu cutia daca zici ca se aude si cand stationezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar putea fi tot odata un filtru din toba desprins.Eu am patit-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Acelasi zanganit metalic il am si eu, in zona a 1800 turatii.

Am fost la service, s-au uitat si au zis ca trebuie sudat. Fara alte explicatii, ce si cum. Am vazut ca pe la mijlocul masinii se loveste teava de la evacuare de ceva si de-acolo s-ar parea ca e zgomotul. E vorba de sus-mentionatul racord flexibil?

Ce parere aveti, este urgenta schimbarea, se poate fisura teava ceva?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

mdk

exact aceeasi problema o aveam si eu. am schimbat racordul flexibil (care era, se pare, fisurat) si sunetul 'metalic' a disparut!

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply" .

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

sal

la mine se aude la fel, doar la o anumita turatie, tot pe la 2000, si e de la catalizator care e stricat. se rezolva simplu, se scoate catalizatorul si gata.

in curand am programat la service mai multe printre care si asta.

succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema intampin si eu cand dar cand ajug la fix 3000rotatii doar in acceleratie am un sunet (similar cu zgomotul pe care il face masina cand treci peste marcajele in relief de la trecerile de pietoni sau linia de demarcatie in relief dintre benzi).Am crezut ca e din colierul metalic de la imbinarea esapamentului-am crezut ca am rez probl dar m-am inselat.nu stiu ce e! Tre sa ma bag iar sub ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare..

Am si eu problema asta cu acel zgomot,atunci cand sunt in trafic si acelerez brusc, de exemplu daca sunt in viteza a III la 2000 de ture si calc tare pedala, dar la mine a aparut duce ce mi-am schimbat singur ultimele doua bucati a tobei de esapament. trebuie sa a uit si eu la acel racord flexibil, desi chiar nu am observat nimic ce sa semene chestia aia, dar voi cerceta.

Pytu, tu in ce zona aveai desprins filtrul? in prima parte, cea din mijloc sau ultima, ca sa stiu unde sa ma uit

Modificat de Bytza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare.

Exact asa am si eu probleme.De la 2000-2200rpm in sus daca calc acceleratia brusc si tare,indiferent daca sunt pe loc sau daca sunt in miscare se aude un zgomot metalic.Treaba e ca eu motorul meu a fost varza(scotea fum albastru la greu)s-a mai mers cu el o perioada dupa care am facut reparatia capitala.Motorul are 20.000km si tot imi consuma ulei in jur de 200gr la 700km(insa nu imi da pic de fum albastru acum,insa scoate mult fum negru).Multi imi zic ca acest consum de ulei ar fi de la catalizator,deoarce motorul nevand o evacuare cum trebuie,el nu poate sa dea afara gazele cum trebuie,si s-ar forma o decompresie.Voi ce parere aveti?.

Cand se face mai cald am sa ma bag in garaj sa vad care e treaba cu catalizatoru,daca chiar la el se aude,va tin la curent.

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cam aceeasi problema o am si eu. Pe la 2000 de ture se aude acest zgomot metalic.Face doar in sarcina, si parca pe la aceasta turatie, motorul nu are putere. Peste 2500 fuge de sub mine.La fel trage destul de bine si sub 2000. Doar intre 200-si 2500 pare sa nu traga. Turbina am schimbat-o acum 8 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, sa va spun si eu ce am patit in legatura cu zgomotul metalic. in jur de 1800-2200 rpm se auzea in partea stanga in fata un sunet metalic asemanator frecarii unei sarme pe tabla. merg la un mecanic sa imi zica despre ce vorba si omul imi spune ca e defecta fulia de la alternator. bun. imi schimba fulia, uleiuri, filtre si plec linistit acasa, dar zgomotul nu disparuse. m-am dus la alt mecanic, cu o alta probelma si i-am povestit si lui despre zgomot. se uita el pe sub masina, pe la motor, facem o tura, dupa care deschide iarasi capota si scoate cu un magnet un bec scapat nu stiu de cine, nu stiu cand in compartimentul motor si care se freca de caroserie.

fulia de la alternator mi-a shimbat-o degeaba. puteti sa va uitati si voi dupa chestiute de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu racordul flexibil, ma mir ca am trecut de rar :D. M-am interesat la Volksparts si mi-au spus ca e intre 70-90 ron bucata respectiva, iar diferenta de pret vine din faptul ca trebuie sa-ti masoare mecanicul intai apoi ei iti comanda dimensiunea racordului. Mecanicul taie, apoi sudeaza piesa noua. Asa am inteles eu cel putin. La mine racordul se aude cand accelerez brusc pentru sprint si de cele mai multe ori cand sunt subturat si apar vibratii din cauza motorului solicitat. Acelasi zanganit metalic de tabla desprinsa. ....................

Avertisment

Nu sunt acceptate discutiile explicite privind orice tip de activitate ilegala sau imorala

Modificat de Marius
Avertisment!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

M-am uitat si eu la racordul flexibil si e perfect. De scapat nu scapa pe nicaieri. Zgomotul nu il mai face de vreo 2 saptamani. A disparut de la sine. Cand facea, se simtea si un miros de incins de sub masina. Unde sa fie problema?

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut! la mine racordul flexibil e rupt. am observat cand pornesc masina si motorul e rece pica ceva pe la racord ce pare a fi ulei si imi scoate fum albastru. dupa ce ajunge la 90 grade totul e ok. e ok sa fie ulei acolo? ca parere aveti? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De problema cu zăngănitul metalic s-ar părea că am scăpat azi. Apărea la exact 2200 RPM şi la 2400 RPM undeva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Se aud si la mine niste zdranganituri metalice doar cand accelerez mai vioi. Daca apas pedala lin/progresiv nu se aude nimic. Cand o urc repede in ture, de l amotor se aude un zdranganit metalic neregulat (asemanator cu cel al unei monede scapate pe o sprafat ametalica). Zgomotul se aude indiferent de temperatura motorului si doar cand accelerez "tare". De unde credeti ca poate sa vina sunetul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa ce am curatat si eu catalizatorul si la curiozitatea unui var,am bagat un fier subtirel in catalizator,la curiozitatea unui var...si rau am facut,tot asa,cand accelerez brusc,se aude un fel de zanganit metalic.Cand merg lin,adica accelerez usor,nu se aude.Posibil sa fie de la catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu racordul flexibil rupt, dar in afara de faptul ca mi-a afumat tot compartimentul motor, alte zgomote suspecte nu am auzit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
sergiu_1.9tdi_asv

Salut, se pare ca am si eu aceiasi problema doar ca la mine ea se manifesta in felul urmator, indiferent de masina e rece sau calda cind accelerez brusc in deosebi se manifesta cel mai tare in treapta a 3reia de la 1400- 2200 rpm se aude acel sunet, nu pot sa zic ca e metalic eu am impresia ca se aude de la arborile cotit deoarece odata cu cresteria turatiilor creste si frecventa acestui sunet, e un sunet inadusit putin seamana a metalic si cu cit calc pe acceleratie mai tare cu atit e mai pronuntat, cind o accelerez lin nici pomina de el, masina merge perfect motorul accelereaza super face 0-100km/h in 8 sec desi are doar 110 hp din fabrica ( ASV ) fara chip sau alte modificari, unica modificare e doar ca a fost scos catalizatorul, acest sunet a aparut dupa ce am schimbat chitul de ambreiaj original cu unul cu masa simpla valeo, de aici si intrebarea mea ar putea fi ca acest sunet sa fie din cauza ca in procesul de schimb al chitului de ambreiaj sa fi fost fisurat acel racord flexibil de la evacuare deoarece au scos cu mare greu cutiea de viteze si ba ridicau mototrul ba il coborau lau inpins si in fata si in spate , cu alte cuvinte lau tras si impins in toate partile doar ca sa cistige acei citva cm care nu permiteau scoaterea cutiei de viteze, astept parerile voastre ca sa merg la un service cu careva idei cam de la ce ar putea fi ca nu prea vreau sa ma puna sa schimb la nimereala tot ce le trece lor prin cam , mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

de curand am constatat si la masina mea (golf 4 1,9 TDI PDl motor AXR 101CP, ECU modificat-131 CP), un zgomot ciudat. Pare a fi metalic. Se aude in stationare, sub capota, atunci cand masina este la relanti. Daca apas pedala de ambreiaj, zgomotul nu se mai aude. A mai avut cineva aceasta problema? ce ar putea fi?

Modificat de life-trekker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

am si eu la sharan 2.0 TDI 2006 un zgomot metalic scurt (ca si cum s-ar freca o lopata pe ciment) - insotit de o fractiune de secunda de scadere de putere la treptele 3-4 de viteza - cu care m-am "adaptat" de 4 ani (am evitat apasarea brusca a acceleratiei, cand am constatat ca se produce uneori); dar parca in ultimul timp se produce mai des, chiarl la viteza a 2-a. Banuiesc ca de vina ar fi turbo, dar nu as vrea sa mi se umble acolo, daca nu e cazul! Poate fi catalizatorul?volant? (care in relanti la rece pacane putin). As dori pareri, inainte sa intreprind ceva; cred ca si logul in mers ar putea rata simptomul , care se produce total aleatoriu. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare !! Am si eu o problema cu masina mea .. Este un golf 4 1.4 16V din 2001 , masina are 95 000 km verificati .. Nu scoate fum de loc , nici dimineata , iar dimineata cand o pornesc merge impecabil, cand temperatura ajunge la 90 grade apare un mic zanganit metalic cred ca in in jur de 2000 de ture , am facut testul de compresie si a iesit bine .. am fost pe la 5 mecanici si nici macar unul nu a putut sa-mi dea vreo informatie utila .. ba chiar unii au spus ca trebuie resegmentat motorul .. nu stiu ce sa fac nu am nici macar o idee despre cum sa remediez problema .. pe deasupra imi si mananca putin ulei masina dar doar in exterior cand o calc .. Ma enerveaza groaznic acest zgomot si nu stiu cum sa scap de el.. Vreo idee , vreo parere ... orice informatie va rog !! multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!