Jump to content

Martor "Control Electronic al Motorului" aprins


Jacku
 Share

Postare recomandată

De sambata seara am aprins martorul control electronic al motorului in bord. Sambata seara a stat vreo 2 ore aprins, si dupa aia s-a stins. DUminica dimineata s-a aprins iar, si toata ziua a stat aprins. La intalnirea din poli, prin amabilitatea lui cipos ( multam din nou) am facut o scanare si zicea ceva de semnal cu intreruperi la sonda lambda. Si a mai aparut o eroare care a disparuut dupa aceea , ceva cu circuitul de incalzire, dar tot pe modulul de la motor. Insa prima ma doare cel mai tare, stie cineva de la ce e? Cred oricum ca o sa ma programez la o vizita la avia, sa se uite baietii pe la ea, dar sa stiu la ce costuri sa ma astept....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BMA

    13

  • Jacku

    11

  • BLiTZ

    7

  • Carmina

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai si prima si-a doua eroare tot de sonda lambda sunt. Probabil sonda nu citeste ce trebuie (si calculatorul de motor sesizeaza ca ce trimite sonda ii balarie) tocmai pentru ca circuitul ei de preincalzire merge din an in paste. Deci eu zic sa te pregatesti de-o sonda lambda, cred ca 1 (n-ai spus si tu care exact a fost mesajul de eroare, Bank 1 sensor 1 sau bank 1 sensor 2?!?!, ne-ai lasat sa ghicim), cea de dinainte de catalizator, ~7-800 RON originala. Nu stiu pe la alti distribuitori de piese ce scoruri are.

Cheers.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa pariez ca nu gaseste nicaieri alta sonda, decat cea originala. Eu am fost diagnosticat (fals!) cu sonda defecta, am schimbat-o cu originala dupa ce am cautat de mi-au iesit ochii din cap. Bosch nu o produce, am impresia ca doar NGK le face. Sonda cu 5 fire, banda larga... asigura-te bine bine ca e sonda defecta inainte sa bagi 8 milioane in ea.

Ma gandesc ce placere la 2.0 FSI si alea "mari" unde am auzit ca sunt 4 sonde... saracii proprietari, daca sondele sunt "papate" in stilul clasic VAG va fi vai de buzunarele lor :D

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CE nu inteleg eu e ca ala ba se stinge ba se aprinde. Cipos la inalnire mi-a zis ca s-ar putea sa fie un contact imperfect. Are unde sa fie contact imperfect acolo? Sau e probabilitate 90 % sa o schimb pe ea? poate ma ajuta maestrul akebono,,, :) ca tot vad ca e pe aici

Modificat de Jacku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu pune si altul calculatorul de diagnoza pe ea nu poti fi sigur. Recomandabil e sa mergi la un service autorizat, VAS-ul e mult mai explicit in detaliile defectului decat VAGCOM-ul (n-am vazut/folosit niciodata vagcom dar am mai vazut postate de altii niste defecte, spre exemplu in topicul asta unde amaratului aluia nu i-a zis nimeni ca B1S2 inseamna ce-am scris eu acolo si el masura sonda 1). Sigur ca are o mufa, e prin compartimentul motor undeva, teoretic prin spatele motorului (nush exact locatia) su e bine de verificat conexiunea dar era interesant de stiut exact ce defect e pe preincalzire, scurt la masa, sau altele, ca mereai mai usor pe defect. Asa, de sters repede si de vazut daca mai reapar e simplu tare.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si acolo, da despre acel martor este vorba. Oricum m-am programat la service vineri dimineata la aviamotors pantelimon. Pana atunci poate dispare :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceasta problema si era vorba de sonda lambda ( in cazul meu senzor 1). Si am schimbat-o in Iasi la Open Service. M-a ajuns 700 ron sonda si 60 ron manopera. Faza e ca din cate am inteles eu aceasta sonda face amestecul de benzina cu oxigen si implicit creste si consumul, daca se defecteaza sonda. Desi totusi dupa parerea mea, consumul a ramas tot destul de ridicat, dupa ce am inlocuit sonda. Daca inainte aveam un consum mediu de 5.9 - 6%, acu e pe undeva la 7.4 %.

E posibil sa se aprinda martorul si din cauza benzinei, care daca nu e de prea buna calitate, poate deteremina aprinderea martorului. Si acu' sincer vorbind...benzina prea buna nu avem noi.

Si am 97000 km la bord....poate era si timpu' sa se defecteze.....zic si eu...:salut:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine am inteles care era problema. Am fost la avia, si dupa 4 ore de testat si-au dat seama! e de la sonda lambda, care trebuie schimbata. Numai ca nu stiu daca am doua, si care dintre ele trebuie schimbata. Mi-au zis doar ca trebuie schimbata. Nu stiu daca e cea dinainte de catalizator, sau cea de dupa, asta in cazul ca am doua. Si chiar sunt curios, ca vrea sa o cumpar de la volkparts. Chiar..stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai rezultatul scanarii? De acolo se putea vedea despre care sonda este vorba.

PS: ai doua sonde :huh: Daca nu gresesc, G39 este prima si G130 a doua. Poate macar de aici iti amintesti ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu prea...daca iti zic ca era si o eroare cu circuitul de incalzire pentru sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

giulianna64

aparent am si eu aceeasi problema... acum 2 zile mi s-a aprins martorul "engine check" si sta aprins. eu aveam o problema mai veche cu o fluctuatie la relanti care am aflat ca e data de clapeta de accelartie care trebuie curatata. pt curatarea clapetei si pus computerul pe masina si verificat tot mi se cere la MIDOCAR 1.500.000... nu stiu daca e mult sau putin dar trebuie facuta :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu prea...daca iti zic ca era si o eroare cu circuitul de incalzire pentru sonda lambda?

Ambele au "element" de incalzire. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...am sunat la avia si mi-au spus ( dupa ce au dat de mecanicul care s-a ocupat) ca ar fi vorba de prima. Am facut deja comanda la volksman de ea..Ce observ eu acum e ca dimineata, cu motorul rece, se intampla sa mearga greu motorul cateva secunde...cred ca tot de la sonda lambda,,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin teoretic, la rece nu prea ar avea influenta sonda lambda dar, nu stiu sa-ti spun exact... o fi din cauza erorii (stocate) :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-nseamna ca "merge greu cateva secunde"? Este turatia de ralanti crescuta?? Pleci de pe loc cu ea si "da-n nas"?? ...foarte ambigua descriere a fenomenului ai facut. Cheers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai tineti minte( cei care au avut dacie) cum pornea dacia cu motorul rece? nu reuseai sa o turezi...si dadea in nas? ceva de genul ala...nici nu scade turatia sub 600 de ture, nici nu poti sa ocresti peste 1200 chiar daca apesi acceleratia. repet..fenomenul dureaza undeva la 10 secunde, cu motorul rece, si dupa aia nu mai face de nici un fel. Chiar daca opresc motorul si il pornesc nu mai face..decat la o noua pornire dupa cateva ore .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

loredana_80

Asa se manifesta si la mine cateva secunde dimineata. Incepea sa se innece..si daca nu o turam se oprea motorul. Dar dupa ce am schimbata sonda (cea inainte de catalizator) problema a disparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...oricum o schimb saptamana viitoare...Nu de altceva dar ma deranjeaza cocomarla aia aprinsa in bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin dupa scanarea Vag-com.

Din pacate eroarea mi-a fost stearsa din greseala, dar am reusit sa vedem despre ce era vorba.

Scria ceva de genul "Fluctuatii in alimentarea cu combustibil" (traducerea mea din ce imi aduc aminte ).

Am mers mai adanc sa vedem de la ce putea fi si mi-a aparut o lista cu peste 10 posibile cauze ale aparitiei acestei erori. Printre care apareau si sonda lambda, injectoare de la anumite pistoane 1,2 si 4 parca, pompa de benzina si inca o gramada de cauze.

Adevarul e ca se poate sa fie inclusiv de la benzina pe care am bagat-o. Am facut o alimentare exact la ultima benzinarie Petrom inainte sa ies din tara pe la Nadlac.

Mi s-a recomandat sa fac un up-date la softul masinii. Cum eroarea a fost stearsa, o sa incerc acum sa bag numai carera 100 o perioada sa vad daca mi se mai aprinde martorul.

Oricum am fost avertizat, ca masina poate sta si 2 zile in service pana i se gaseste buba la aceasta eroare, daca imi reapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme cu EPC ul. La mine a fost din cauza benzinei. Desi pun numai MOL95 se pare ca nu la toate pompele MOL ai benzina buna. Stiu pe mai multi care au alimentat de la MOL BV Calea Bucuresti si au avut problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e clar de la sonda lambda , cea de dinante de catalizator :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

S-a schimbat azi in sfarsit si sonda lambda, 4600000 piesa si 500000 manopera. Sters eroare cu vag-com...acum totul este in parametri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt curatarea clapetei si pus computerul pe masina si verificat tot mi se cere la MIDOCAR 1.500.000... nu stiu daca e mult sau putin dar trebuie facuta :)

Suma este OK !

Jacku, distractia te-a costat ceva... Bine ca ai rezolvat si ca ai macar satisfactia ca ai scapat de-o grija!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!