Jump to content

Intarziere in acceleratie


chiciuc
 Share

Postare recomandată

Stiu ca nu e vw, dar poate ma ajutati cu un sfat.

- de la un timp se acc. f. greu. Chestia asta am observat-o cand am fost la munte si mergea ca ochiul mortului.

Ce i-am facut

- schimbat filtre de aer, motorina;

- am incercat alt debitmetru (partea nasoala ca am incercat-o decat pe loc)

- turbina merge ca prinde viteza maxima data de producator

- i-am bagat si solutie de curatat injectoare, forja pe autostrada (a III-a, a IV-a blana, 3500 ture, f. putin spre 4000)

desi cuplul maxim este dat intre 1800-2500, se simte ca trage la 3000, si pe o plaja restrinsa 3000-3300.

- daca o acc. putin merge cam 1/3, dar mai mult nu are nici un efect.

- mers la drum lung si schimbat la 2500-3300;

O intrebare wastegate-ul cand se deschide si in ce conditii, se poate deschide si la turatii mici ?

Alta intrebare pompa de vacuum il face continuu ? adica daca trage aer fals pe unde (putin) il poate compensa ?

daca va ajuta detalii tehnice legate de motor, scheme, poze si alte am ...

Multumesc pt. intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat diagnoza cu tester? poate iti apar niste erori concludente... fa masuratori specifice si in sarcina..etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebari:

1. Dintr-o data s-a intamplat , sau in timp?

2. Scoate fum? ( mai ales in sarcina? )

Faptul ca nu "trage" desi reusesti sa atingi viteza maxima poate proveni din mai multe locuri. Oricum o diagnoza este absolut necesara, altfel o sa ne invartim mult in jurul cozii....

Ar trebui sa incerci sa schimbi motorina pe care o folosesti si sa pui o motorina mai buna. Trebuie verificat avansul la pompa. Alta posibilitate ar fi o neliniaritate a MAF-ului ( un inceput de sfarsit :-) ). Verifica turbina cu mana , sa fii sigur ca nu "agatza" pe undeva .

Nu inteleg "- daca o acc. putin merge cam 1/3" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite un link super misto in care te invata cum sa-ti faci singur diagnoza doar cu o agrafa de foi

http://www.lotus-carlton.fsnet.co.uk/CELFLASH.htm

vezi ce erori iti da dupa acest test.

p.s. eu cred ca e debitmetrul pt ca in cazul turbinei ai demaraj normal pana la o anumita turatie asta in cazul in care nu e blocata complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de turbina? La ALH se poate verifica cu mana?? cum??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate la orice model de motor daca se pune cu ajutorul vag-com engine(01) grupul 11 in basic settings.

si ca sa verifici daca se blocheaza sau agata turbina pui mana pe tija de la aparatul director si in momentul in care e actionata de N18(Exhaust gas recirculation valve) tragi de tija si daca reusesti sa o tragi mai mult decat se deplaseaza ea inseamna ca turbina agata sau e blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok ! pt alh in grupul 11 ce ar trebui sa apara normal ? la mine apare 950-1000mbar. tija unde este localizata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

tdi_man si energizer > sunteti 100% offtopic. Mutati discutia in alt thread. 2. S-A mai discutat despre asta. cauta putin si o sa postezi in threadul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebari:

1. Dintr-o data s-a intamplat , sau in timp?

2. Scoate fum? ( mai ales in sarcina? )

Faptul ca nu "trage" desi reusesti sa atingi viteza maxima poate proveni din mai multe locuri. Oricum o diagnoza este absolut necesara, altfel o sa ne invartim mult in jurul cozii....

Ar trebui sa incerci sa schimbi motorina pe care o folosesti si sa pui o motorina mai buna. Trebuie verificat avansul la pompa. Alta posibilitate ar fi o neliniaritate a MAF-ului ( un inceput de sfarsit :-) ). Verifica turbina cu mana , sa fii sigur ca nu "agatza" pe undeva .

Nu inteleg "- daca o acc. putin merge cam 1/3" :lol:

1. Din cauza stilului meu de condus apas pedala doar 1/3 (pt oras imi e suficient) nu mi-am dat seama decat cand am ajuns la munte din nou si murea, trebuia sa trec in treapta inf. sa ajung pe la 2500-3000 ture sa poata sa traga.

2. Fum nu scoate

Maf-ul l-am schimbat cu altul de alta si tot asa facea (l-am testat doar static, nu in sarcina).

Cred ca turbina se invarte f. incet (daca pun mana pe un burduf de la galeria de admisie nu prea se simte aer trecand, la o acc. la blana). Banuiesc ca e o chestie pe sistemul de vacuum (atasez o poza cu el).

Inca o info: o perioada switchover valves vacuum unit a fost sparta (si tragea aer), am scos furtunul si l-am obturat. E posibil ca de la aceasta rezolvare pe branci sa se strice switchover valves solenoid valve ? Trebuie sa resetez ECU (desi a trecut ceva timp de cand a reparat -lipit- valva) ?

Poate cineva sa-mi explice detaliat cum functioneaza sistemul de vacuum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

switchover valve este o clapeta care se inchide atunci cand opresti motorul si care obtureaza complet galeria de admisie astfel incat motorul sa se opreasca frumos fara trepidatii. Poti sa verifici (manual) functionarea actuatorului (daca este blocat intr-o pozitie intermediara obstructioneaza admisia de aer).

La fel verifica si functionarea corecta a actuatorului EGR. (daca este blocat intr-o pozitie intermediara induce foarte multe gaze de evacuare in cilindrii, scade admisia de aer proaspat masurata de MAF si respectiv scade IQ-ul)

Ultimul test este functionarea wastegate-ului.

Verificarea functionarii implica verificarea functionarii actuatorului prin "palparea" miscarii tijei de comanda, existenta vacuumului de comanda catre membrana actuatoarelor respectiv functionarea electrovalvelor de comanda vacuumatica.

Adica simplificat:

daca tija actuatoarelor nu se misca -> primesc vacuum pe furtun -> functioneaza electrovalva de comanda a fiecarui actuator -> exista vacuum la intrarea electrovalvei ??

Cam atat cu diagnoza generala. La VW exista posibilitatea actionarii individuale a fiecarei valve tocmai pentru verificarea functionarii sistemului, dar la Opel nu stiu sa-ti descriu procedura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@energizer, mersi pt link dar la diesel nu se aplica :-(

- merge si la Opel dar iti trebuie tech2 care nu se gaseste si altceva nu am auzit (la diesel cel putin).

- cand acc. wastegate-ul se misca (e tras, apoi eliberat, acum nu stiu cum e in stare de repaus inchis/deschis ) - deci cred charge pressure control solenoid valve functioneaza;

- switchover valves vacuum am vazut ca la altele se misca la mine nu prea, exista o legatura daca motorul e cald sa nu ?

- exhaust recirculation valves nu prea pot sa imi dau seame ca e in galerie, eventual sa vad daca creaza vacuum, ii scot furtunul ?

Starea actuatorilor (wastegate, egr, switchover valves vacuum unit) este in starea de repaus inchisa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: Cand mergi cu masina se aude "fluieratul" turbinei in clipa in care ii dai WOT? Este ciudat faptul ca reusesti sa atingi viteza maxima... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aude, dar parca nu asa clar ca la altii... cred ca turbina se invarte f. lent sau ajunge greu la turatia maxima. In afara de wastegate ceilalti actuatori au efect asupra turbinei sau a puterii debitate.

cred ca masina sufera de lipsa de boost pressure sau power boost.

am mers constat cu 140-150, varfuri de viteza 160-170 (viteza max constructiva e 178). Dar in orice caz fara turbina n-am cum sa ajung la asa viteze. (am facut craiova-constanta in 5,5 ore)

suspectez switchover valves vacuum solenoid valve nu creeaza destul vacuum. Cu ce se poate masura vacuumul creat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vacuumul este "produs" de pompa de vacuum tot timpul functionarii motorului. Apoi este distribuit de catre electrovalve (sunt comandate electric in impulsuri cu factor de umplere variabil) catre actuatoare (membrane actionate de depresiunea variabila functie de comanda electrovalvei). Exista intr-adevar riscul ca un furtun de vacuum fisurat/infundat sa afecteze functionarea corecta a actuatoarelor)

Suprapresiunea produsa de turbina este dependenta de toti parametrii de functionare ai motorului (pentru ca este antrenata de energia gazelor de evacuare) nu numai de pozitia wastegate-ului (care nu face altceva decat sa devieze o parte a gazelor de evacuare pe un traseu ce ocoleste palele rotorului turbinei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit switchover valves vacuum unit este impuscata (de fapt membrana e sparta).

Are ceva daca o suntez ? adica pun dop la furtunul care vine la ea ?

ce efecte ar avea asupra motorului, performantelor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am schimbat valva aia si totul a revenit la normal. O perioada am mers cu ea suntata si clapeta de la galeria de admisie deschisa complet. Cred ca mergea cam la fel.

Ieri, stergem pe la motor diferitele depuneri si am observat depuneri de ulei pe circuitul turbina-galerie. De fapt inainte de galerie se pare ca furtul nu e etans (e prins cu un colier).

Am doua intrebari:

- Ce efect are neetanseitatea descrisa mai sus asupra motorului ?

- Mi se pare cam mult ulei depus pe acolo ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie de ajutor!!!!

La primul drum mai lung Arad-Cluj-Arad am vrut sa testez unele din performantele masinii.

Consum OK 5,7/100 km cf. computer de bord la o viteza medie de 75km/h

Stabilitate, comenzi, zic eu bune.

Dar!!! Viteza maxima abia, abia 140km/h si accelerare f. lenta in treptele superioare de viteza. De ce? Sper sa aflu cu ajutorul vostru.

Simptome: in viteza a V-a turatia nu a trecut de 2800/2900 (desi am avut drum liber si drept mai bine de 2 km si pedala era la podea), iar viteza cred ca a ajuns undeva intre 130-140km/h. Aceasta experienta am incercat-o de cate ori am avut liber in fata mea, adica de v

reo 10 ori, cu aceleasi rezultate.

in viteza a IV-a urca max. pana la 3100/3200 ture cu acceleratia la fund si ajungea la o viteza de 120/130 km/h

in viteza a III-a (ca sa vad pana unde urca turometrul) am ajuns pana la peste 4000/4200 turatii)

Intrebari: Cine poate fi de vina? MAF-ul? Turbina? Altele......

Masina poate fi "setata" doar pentru astfel de performante?

Prezinta simptome de intrare in limp mode din cauza unor erori?

Exista cineva cu un VAG-COM in Arad? (firma sau persoana)

Sa fie de vina motorina pe care am bagat-o? (de la MOL)

Faptul ca-mi afiseaza Serv. insp inseamna ca e o problema? (Eu am incercat sa-l resetez dupa revizia din Romania - nu sunt sigur ca am si reusit - dar a reaparut.)

P.S. Masina a apartinut unei femei pana acum o luna, are 95.000 km, filtrele si distributia (atat cat a fost necesar) schimbate dupa ce mi-a fost adusa din Germania. Pe autostrada venind spre Romania s-a venit lejer cu 170km/h.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere: MAF.

Cel mai bine pune laptopul pe masina cu VAG-COM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pariez si eu pe MAF. Numai dupa ce faci un log cu VAG-COM-ul poti sa fii sigur . Nu cumpara MAF-ul decat daca esti sigur! ( dupa ce faci log-ul )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Avem vreun VAG-COM-ist prin Craiova?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Din ianuarie 2006 sunt posesorul unui Passat (2001) 1.9 TDI 130 CP.

In general sunt multumit de cum se comporta la drum si pana acum (august 2006) am reusit sa fac aproape 10.000 km cu el.

Ceea ce ma ingrijoreaza este ca in majoritatea cazurilor in care vreau sa cresc brusc turatia (la depasiri de exemplu) cand apas mai brusc pe acceleratie... exista un timp de aprox 1 sec (poate chiar 2 sec) pana cand incep sa-i simt demarajul si puterea. Dupa aceea, sigur, se tureaza si mananca pamantul dar ... ramane problema cu "intarzierea" de la inceput.

Este intr-adevar o problema sau... este specific motoarelor pe motorina care zice-se sunt mai "lenese" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce turatie vi se pare mai lenes? adica la ce turatie bagati piciorul si nu se simte? deoarece sub 2000 rpm... motorul este puturos tare, dar daca se intampla si mai susu pot fi depuneri in mecanismul vanelor, probelma care se poate vedea pe vag-com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mutat eu topicul insa pe viitor PROBLEMELE DE MOTOR se discuta la ariile de motoare ("TDi Forum" pentru Diesel respectiv "Motoare pe benzina" pentru benzinare).

Ceea ce spune Mihai007 pare a fi intarzierea turbo (turbo lag) si este normal. Depinde cand bagi piciorul in pedala (la ce turatie). Incearca sa o tii in 3000 rpm inainte sa intrii in depasire (sau macar 2500) si apoi baga brusc piciorul si o sa vezi ca e alta viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!