Jump to content

Multe erori - masina trage f f greu


evo
 Share

Postare recomandată

Salut

Ieri masina mea a inceput sa traga f f greu. Initial am crezut ca este MAf-ul dar ma indoiesc pentru ca l-am avut odata dus si nu se manifesta asa. De data asta masina nu mai trage de nici o culoare la nici o turatie. Am pus laptopu pe ea si iata ce carnatz de erori mi-a afisat:

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal

P1639 - 35-10 - - - Intermittent

01613 - Relay for Fuel-Cooling Pump (J445)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus

P1161 - 35-00 - -

17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus

P1163 - 35-00 - -

:cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dat un clear si au aparut din nou? Dupa ce ai dat clear masina a mers normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi la pranz am dat clear dar nu am observat imbunatatiri semnificative...Oricum simt ca turbina nu mai intra de loc in functiune....de-abia se taraie masina. La deal cu chiu cu vai prind 60 ...cred ca un tico nu are ce discuta cu mine :cheers:

Acum seara cand ajung acasa o sa pun din nou laptop sa vad ce erori imi afiseaza...dar presimt ca tot alea o sa fie pentru ca masina se comporta in acelasi fel.

Daca aveti ceva idei ce as putea sa verific sunt binevenite :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm socoteala de la servici nu se potriveste cu ce-a de acasa :cheers: ...

Am ajuns acasa si am pus din nou VAG-COM-ul. De data asta vechile erori nu au mai aparut in schimb a aparut aceasta:

Control Module Part Number: 038 906 019 BJ

Component and/or Version: 0000SG 0812

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 00028

1 Faults Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

Am facut urmatorul lucru: Am socs mufa de la debitmetru si am remarcat o inbunatatire importanta a comportamentului masinii...cu alte cuvinte masina trage mult mai bine...de unde concluzia mea ca debitmetrul este de vina !

DAR am cateva nelamuriri:

1- debitmetrul meu este pierburg pus pe masina acum un an care se presupune ca ar fi muult mai fiabil

2- din cate am mai citit pe forum un debitmetru busit nu duce la aparitia de erori ca cea de mai sus

De curiozitate am facut niste loguri pe loc ...iata valorile raportate:

RPM Mass Air / Rev. Mass Air / Rev.

/min mg/R mg/R

840 255 303.8

1449 260 230.3

2436 260 220.5

2898 330 308.7

4305 850 367.5

2478 245 377.3

1008 250 426.3

819 255 318.5

819 255 284.2

2184 405 357.7

4431 850 372.4

2583 250 367.5

1113 250 411.6

819 255 313.6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm socoteala de la servici nu se potriveste cu ce-a de acasa :rolleyes: ...

Am ajuns acasa si am pus din nou VAG-COM-ul. De data asta vechile erori nu au mai aparut in schimb a aparut aceasta:

Control Module Part Number: 038 906 019 BJ

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca e posibil ca problema sa nu fie de la debitmetru....avand in vedere ca eu am scos mufa de la debitmetru si am sesizat o imbunatatire a performantelor masinii?

Eu eram pregatit sa cumpar debitmetru dar in cazu asta mai astept umpic si mai fac niste loguri.

P.S. Eventual daca este cineva din cluj si este dispus as face un test fie cu un debitmetru bun ...fie as pune debitmetrul meu pierburg pe o alt amasina...daca cineva e available pentru un astfel de test il rog sa imi spuna.

Momentan eu oricum ma apuc sa fac logurile alea.

Modificat de evo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm socoteala de la servici nu se potriveste cu ce-a de acasa :rolleyes: ...

Am ajuns acasa si am pus din nou VAG-COM-ul. De data asta vechile erori nu au mai aparut in schimb a aparut aceasta:

Control Module Part Number: 038 906 019 BJ

  Component and/or Version: 0000SG  0812

          Software Coding: 00002

            Work Shop Code: WSC 00028

1 Faults Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

        P1550 - 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

<{POST_SNAPBACK}>

Cauta pe forum, s-a mai discutat despre eroare respectiva. Aproape sigur vei gasi rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum s-a mai zis, trebuie sa faci logurile in mers ( grupurile 10-11 si 03-08 ). Nu cumpara MAF-ul . Nu cred ca el este de vina in cazul tau. In cazul tau , incearca sa intri in grupul 11 si sa ii dai "basic settings". In mod normal , turbina trebuie sa inceapa sa cicleze ON-OFF. Verifica daca se aude turbina ( sau macar daca se misca tija actuatorului turbinei, fara sa agate ). Sunt sigur ca la tine nu se va misca tija turbinei ( cursa trebuie sa fie de aprox 1,5cm si sa nu agate ). Daca sunt probleme, verifica comanda turbinei . Posibil de acolo sa fie ceva ...

Modificat de alinica2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK am sa fac aceste loguri si o sa le postez aici. Pana una alta am fst plecat pana in oras si am incercat intr-a 3-a la 2000 RPM sa ii dau blana (eram la deal ... pentru cine stie pe Calea Turzii si aveam in jur de 60km/h). La apasarea pedalei de acceleratie masina nu a facut nici cel mai mic gest ca ar vrea sa accelereze...doar daca o iau foooarte usor....pot sa ajung la deal cu ea la viteze astronommice de genul 70 80km/h.

Inca o intrebare...este ceva daca pana detectez problema o zi doua merg asa cu ea?

Merci si scuze ca va bat la cap...da' asta e singuru loc unde sper la niste respunsuri competente :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o problema. Cel mai bine este sa incerci sa nu fortezi masina ( nu ca ai putea :) ) . Adica sa nu prea ii dai talpa si sa mergi frumos cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aceeasi problema o am si eu cu masina doar ca a mea ajunge la 130 dar tot extrem de greu. La mine aste de vina vaccumul de la turbina, cica este o pompa montata pe turbina care daca se strica turbina nu mai functioneaza deloc. Ca sa vezi daca turbina mai merge accelereaza pe loc si vezi daca se umfla furtunul care intra in intercooler, daca nu inseamna ca are ceva turbina. Eu inca nu i-am dat de cap pt ca toti mec la care merg ma pun sa iau alta turbina care este in jur de 50 si ceva mil. Cum aflu ceva va zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine aste de vina vaccumul de la turbina, cica este o pompa montata pe turbina care daca se strica turbina nu mai functioneaza deloc.

<{POST_SNAPBACK}>

cum ai ajuns la aceasta concluzie??

acea pompa e de fapt un rezervor de vacuum in care exista o membrana de care este atasata o tija si se poate schimba. eu aduc astfel de componente pe comanda.

revenind la problema acestui topic, eu cred ca pt acea eroare e de vina furtunul care duce la turbina care e spart sau n75. asteptam logurile ca sa vedem mai bine, ti-as sugera sa faci log la un grup o data. daca vrei sa faci log la 2 gupuri trebuie sa micsorezi rata de esantionare care e setata la 0.5 secunde.

check here

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK iata logurile...sper ca am facut ce trebuie...daca nu...asteptinstructiuni:)

[grupurile 10-11 si 03-08]

Modificat de evo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK iata logurile...sper ca am facut ce trebuie...daca nu...asteptinstructiuni:)

[grupurile 10-11 si 03-08]

<{POST_SNAPBACK}>

cu grupul 11 in basic settings nu avem ce sa facem, vedem ca ecu da comanda dar nu avem cum sa vedem daca n75 respectiv actuatorul turbinei reactioneaza, asta tre sa o faci tu cu mana pusa pe n75 respectiv tija turbinei.

din logul cu grupul 3 se pare ca maful tau e terminat rau si nici turbina nu are cum sa functioneze in specificatiile pe care le cere ecu.

incearca sa faci niste loguri in treapta 3 pt grupurile 003 010 011 incepand de la o turatie de 1500 pana la 3600 -4000 cu pedala de acceleratie in blana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu grupul 11 in basic settings nu avem ce sa facem, vedem ca ecu da comanda dar nu avem cum sa vedem daca n75 respectiv actuatorul turbinei reactioneaza, asta tre sa o faci tu cu mana pusa pe n75 respectiv tija turbinei.

<{POST_SNAPBACK}>

Referitor la grupul 11 basic setings, intradevar am pus mana pe pe tija turbinei si la cateva secunde aceasta se misca in sus si in jos pe o cursa suficient de mare zic eu dar o sa mai incerc sa imi dau seama exact cam care ii cursa pt ca nu prea am putut aprecia f bine distanta pe care se misca.

Referitor la MAF intradevar vad si eu ca are niste valori care sunt foooarte departe de ce ar trebui sa fie...da asta as ruga daca exista cineva in cluj care ma poate ajuta cu un test cu un debitmetru bun sa imi dea un semn.

Oricum is curios daca o nedeplasare a tijei pe distante suficiente poate influenta in vre-un fel valorile raportate de MAF.

Referitor la refacerea testului 010 011 observatia e ca nu o sa pot sa ajung la turatii de 3600 - 4000 in blana pentru ca atunci cand ii dau blana masina efectiv nu accelereaza si nici nu creste turatia. Deci pedala la fund la 2000 si turatia motorului nu creste absolut de loc.

Modificat de evo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF busit. Mai mult inseamna sa ne aflam in treaba . Schimba-l cu incredere. Foloseste Pierburg cu incredere sau cumpara Bosch refacut ( are X la sfarsitul codului ) . Pierburg costa cam 2.750.000 si Bosch cam 5.000.000 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ceva este ciudat .... AI cumva un consumator foarte mare pe masina ? Pe 13 iunie cand ai patit beleaua cu "carnatul" ala de erori , a fost furtuna in zona in care a fost masina? Banuiala mea este ca masina ta a suferit un "soc" electric care a determinat arderea MAF-ului ( are niste amplificatoare sensibile in interior ) si aparitia erorilor ... AI dat cumva curent la alta masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ceva este ciudat .... AI cumva un consumator foarte mare pe masina ? Pe 13 iunie cand ai patit beleaua cu "carnatul" ala de erori , a fost furtuna in zona in care a fost masina? Banuiala mea este ca masina ta a suferit un "soc" electric care a determinat arderea MAF-ului ( are niste amplificatoare sensibile in interior ) si aparitia erorilor ... AI dat cumva curent la alta masina ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm cu doua zile inainte am scos ECU din locas pentru a citi continutul acestuia impreuna cu lorand...ma gandesc daca nu cumva atunci sa fi aparut acel carnat de erori. Poate e o pura coincidenta in succesiunea acesotr evenimente...aparitia primul set de erori si aparitia ultimei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa ce a scos ECU , a sters erorile din el? In mod normal , daca nu le-a sters, masina merge normal. Iar faza cu MAF-ul asa a fost sa se intample , neavand nici un fel de legatura cu erorile stocate in ECU. Era totusi 13 iunie :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am analizat si eu un pic log-le.

Am observat valorile de la duty cycle care nu prea ma lamuresc de anumite chestii. Din ce stiu eu, daca valorea presiunii cerute de ECU este cu mult mai mare decat cea citita, atunci ECU comanda N75-ul pe deschiderea vanelor in turbo -- implicit pt cresterea turatiei turbinei,da?! In loguri, aceasta comanda, sa zicem la maxim, este exemplificata prin valorea de 19,9% din Duty Cycle - adica este exact invers - ca comanda maxima data de ECU pt deschiderea vanelor.

In cazuld e fata eu nu vad aceasta valoare, cu toate ca val presiunii din turbo este inca cu mult sub cea ceruta de ECU.

Intr-adevar se vad valorile MAF-lui la WOT dar eu consider ca mai trebuie un set de log-ri cu un MAF care functioneaza in aprametrii si apoi sa tragem concluziile legate efectiv de presiunea din turbo.

Rog sa interveniti daca nu am dreptate cu privire la valorarea din Duty Cycle si rationament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Deci:

Noi vesti in legatura cu problema mea.

Actuatuorul se misca.

Furtunele de vacum par intacte.

Am pus un debitmetru bun de pe o alta masina si aceasta are acelasi comportament...concluzie debitmetrul nu este de vina.

Pasul urmator: maine va avea loc o operate de desfacere si curatare a turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Deci:

Noi vesti in legatura cu problema mea.

Actuatuorul se misca.

Furtunele de vacum par intacte.

Am pus un debitmetru bun de pe o alta masina si aceasta are acelasi comportament...concluzie debitmetrul nu este de vina.

Pasul urmator: maine va avea loc o operate de desfacere si curatare a turbinei.

<{POST_SNAPBACK}>

@sebica79 : Abia astazi am inteles unde vedeai tu 19.9 %. Acolo eu vedeam 38614 % :D :D

Incep prin a-mi face "mea culpa" . Din cauza unui calculator cu EXCEL virusat , importul a fost facut din doi in doi si nu am vazut "the big picture". Problema din loguri asa cum se vede pe un EXCEL normal este ca nu iti creste presiunea . Sunt 4 cauze majore de luat in calcul :

1. admisie infundata ( partial obturata )

2. turbina blocata ( este eliminata aceasta cauza daca se aude "suieratul" cand faci basic settings pe grupul 11 ) care obstructioneaza fluxul de aer in admisie+ evacuare

3. Senzor presiune defect ( este mai putin probabila , pentru ca totusi arata cate ceva ...)

4. Lipsa motorina ( filtru infundat, tur infundat )

Din logurile tale presiunea pe admisie este uneori mai mica decat presiunea atmosferica. Asta s-ar putea intampla numai daca admisia ar fi partial infundata ( inclusiv turbina blocata care "astupa" admisia ) sau senzorul de presiune ar fi defect. Exclud cazul in care intercoolerul sau tubulatura de admisie nu ar fi etanse ( s-ar auzi destul de evident in cazul unui motor atat de lipsit de putere ).

Nu stiu cum se aude motorul , dar daca ai chip , as paria pe turbina blocata. Anunta-ne ce ai mai facut .....

Modificat de alinica2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari

Astazi am efectuat operatia de curatare a turbinei si rezultatele sunt foarte bune. Respectiv masina merge foarte bine ...chiar prea bine :D Tipul care mi-a curatat turbina a zis ca masina trage cam tare pentru motorul pe care il am si crede ca am chip pe ea....eu habar nu am de treaba asta. Saptamana viitoare o sa mai fac niste verificari.

Intaradevar in basic setings 11 nu se auzea sueratul turbinei.

Intrebarea mea urmatoare este daca as putea sa imi dau seama daca masina are chip pe ea facand anumite loguri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa curatarea turbinei aceasta se aude evident mult mai pronuntat (acel suierat...placut la auz :))) ...dar mie imi face impresia ca acel suierat se aude chiar si la relanti...eveident foarte foarte incet...dar se aude...este normal ?? ...sau turbin mea se invarte de nebuna si cand nu trebuie :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kisslorand poate sa raspunda la intrebarea daca ai sau nu chip :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!