Jump to content

Problema cu centura de siguranta


mihai_sarb
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Nu stiu daca a mai avut cineva aceasta problema, insa nu am gasit-o descrisa niciunde pe forum. De cateva saptamani centura de siguranta nu vrea sa se mai retraga inapoi in locasul ei din stalp. Am observat ca problema apare la o anumita temperatura: daca temperatura exterioara e sub 0 grade sau peste ~10-15 Grade centura e tensionata si se trage inapoi in lacasul ei. Daca temperatura e insa in acest interval, centura nu mai vrea sa se retraga; daca trag brusc de ea, se blocheaza, insa nu vrea sa se mai intoarca inapoi decat foarte greu.

A mai avut cineva aceasta problema? Fiind o chestiune de siguranta, nu as vrea sa ma joc cu asa ceva, si as prefera sa o schimb, insa nu stiu codul ansamblului care vine schimbat. Are cineva acest cod si vreo idee legata de un pret aproximativ?

Mersi anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, am avut la prima dintre Fabii aceeasi problema cu centura soferului,dar la mine era vorba de mizerie si praf adunat pe rola. Am desfacut plasticul lateral, am dat jos capacul de la rola, am tras afara de centura maxim am curatat cum am putut am dat cu spray din acela care se da la suruburi sa se curete si o perioada a mers mai bine. Apoi peste putin timp am luat unul de la second si l-am schimbat Cred ca e mai ieftin asa original nu stiu cat ar costa ........daca afli posteaza de curiozitate. Succes! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de info. Si eu ma astept sa fie mizerie sau sa nu fie uns bine mecanismul. Nu as cumpara insa o centura second, pentru simplul fapt ca centurile pe Fabia sunt pretensionate, iar in cazul unui accident, o "pastila" pirotehnica "strange" centura. In acest caz trebuie schimbata; iar la o centura second nu stiu cum sa verific daca a fost sau nu implicata intr-un accident masina de pe care a fost luata, si daca pretensionarea centurii a fost declansata. Sunt sigur ca exista o modalitate de a verifica acest lucru in service, insa nu stiu cum se face...

In caz ca am mai multe informatii din alte surse am sa postez aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu am avut aceasta problema si pana sa descopar defectul era sa o stric incercand sa o desfac bucati dar am pus un pic de ulei fin in zona cu sistemul de blocare ( acele role cu gheare ), mai bine zis pe axul respectiv , dar a problema a reaparut pentru ca probabil uleiul nu e potrivit pentru plastic.........

E adevarat ea ne salveaza viata si nu e de joaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur si la mine este problema asta. Am studiat putin altfel problema pentru ca am si intalnit mai multe situatii asemanatoare. Cred ca mecanismul de retragere de jos functioneaza oarecum in parametri, mie mi se pare ca problema este totusi sus, la punctul de intoarcere a centurii (foto). Acolo am intalnit situatii unde fie era putin bavurata zona de plastic pe unde trece centura fie era adunata mizerie si latimea orificiului pe unde trece centura se micsoreaza. In primul caz am debavurat usor cu un cutter, in a 2-a situatie am frecat cu centura pana ...cred eu... am curatat acolo.

Bun: de ce m-a dus gandul acolo? pentru ca am vazut ca daca trag de centura de dinainte de elementul ala de intoarcere, centura se retrage destul de rapid.

La mine m-am uitat atent si nu pare a fi nici bavura si nici mizerie dar poate sa mai fie ceva: vedeti in poze (sunt de pe masina mea) cum s-au desprins din centura firicele de material si sunt chiar pe zona aia de intoarcere. Ma gandesc ca se agata cumva si franeaza... N-am reusit inca o remediere dar imediat ce imi fac putin timp sa ma ocup va voi tine la curent.

Cheers!

post-2063-1233299153_thumb.jpg

post-2063-1233299185_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi firisoare desprinse le-am avut si eu la prima fabie, si le-am ras cu un aparat de ras. Ies foarte bine, nu ramane nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ai avut si aceeasi problema? Ai remediat problema odata cu curatarea firicelelor? Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine problema sigur nu sunt acele fire. Daca trag de centura dincolo de acea bucla si incerc sa "alimentez direct" rola din stalp cu centura, centura tot nu se trage inapoi.

Am sunat la Skoda si ansamblul de inlocuit costa 790 RON!!! Nu au vrut sa imi dea insa codul piesei, asa ca mai sap... Nu vreau sa dau atat de multi bani pe piesa daca daca nu gasesc alta alternativa (cei de la Skoda au niste adaosuri imense pe mai toate piesele...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, deci nu iti tensioneaza nici dupa bucla. Atunci zic ca merita sa risti o incercare de reparatie prin demontarea de jos si eventual sa incerci sa speli cu un spray cu alcool si pe urma sa gresezi cu un spray ceva. N-am ajuns inca acolo dar ma gandesc ca s-ar putea in conditiile in care alcoolul se evapora repejor. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai daca desfaci si mesteresti tu pe acolo sa postezi care a fost problema OK? :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eventual un DIY cu se desface in zona respeciva ,ca mie cam teama sa nu rup ceva pe acolo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am umblat acolo, si sa stii ca trebuie sa ai grija : sa nu scoti acea parte in care este arcul (mai rotunda decat cealalta)iar daca ai desfacut-o vai si amar de tine :vaidecapulmeu: , ci desfaci capacul negru (mai patratos) din zona aceea in care este o bila ptr blocare.....capacul se da jos doar scotand niste tije ce tin niste clame dilatate altfel se rup sist. de prindere ale capacului, dupa care trebuie desfacut alt sist. de blocare (o rola metalica )si sub ea este buba , daca tragi usor de centura si asculti cu urechea ai sa auzi ceva frecare dar trebuie sa blochezi bila sau scoti ansamblul cu bila care iese usor altfel nu poti face curse (rotiri) ale centurii ptr a sesiza problema. Cu ceva poze era mai usor , dar nu ma incumet sa o mai dau jos.

A mea la 18 -20 grade mergea super daca se incalzea , la revedere ,nu mai mergea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, gasesti lista cu codurile ptr. centuri pe www. vagcat.com. Sunt mai multe coduri in functie de dotarile cu airbag-uri, si altele. Trebuie sa iti faci un cont! Eu pot sa postez toata lista dar e cam lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lurac, salveaz-o intr-un document si ataseaz-o, nu trebuie sa ii dai musai copy/paste in post. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit lista de pe vagcat, insa descrierea e destul de vaga (cred ca de aia se numeste site-ul vagcat :)) ) sunt foarte multe modele din ce vad, in functie de dotarea masinii: daca are airbag la pasager, daca n-are, daca e cu pretensionare, daca are volanul pe stanga sau pe dreapta... etc.

asa ca ce vreau sa fac e oricum sa desfac zona centurii sa iau codul piesei de pe piesa montata pe masina si sa comand piesa noua pe baza acelui cod;

ceea ce insa ma socheaza pe mine e faptul ca cei de la Skoda mi-au dat un pret al piesei fara sa ma intrebe de dotarea masinii (mi-au cerut numarul, insa nu stiu daca au in baza lor de date dotarea masinii in functie de numarul de inmatriculare);

iar mai jos e lista de pe vagcat cu centurile:

- three-point seat belt with press button buckle

left / PR-4UA

- three-point automatic seat belt with belt tensioner / for vehicles with driver airbag

left lhd / PR-3QT,4UC

- three-point automatic seat belt with belt tensioner / for vehicles with driver and front passenger airbags

left / PR-3QT,4UE/ 4UF

- three-point inertia reel seat belt with belt tensioner and belt pressure limiter / for vehicles with driver airbag

left lhd / PR-4QU,4UC

- three-point inertia reel seat belt with belt tensioner and belt pressure limiter / for vehicles with driver and front passenger airbags

left / PR-4QU,4UE/ 4UF

- three-point automatic seat belt with belt tensioner / for vehicles with driver airbag / for seat:

left rhd passenger side / PR-4QU,4UC

- three-point automatic seat belt with belt tensioner / for seat: / for vehicles with driver airbag

left rhd passenger side / PR-3QT,4UC

(why hidden?)

- three-point seat belt with press button buckle

right / PR-4QE,4UA

- three-point automatic seat belt with belt tensioner / for vehicles with driver airbag

right rhd / PR-3QT,4UC

- three-point automatic seat belt with belt tensioner / for vehicles with driver and front passenger airbags

right / PR-3QT,4UE/ 4UF

- three-point inertia reel seat belt with belt tensioner and belt pressure limiter

right rhd / PR-4QU,4UC

- three-point inertia reel seat belt with belt tensioner and belt pressure limiter

right / PR-4QU,4UE/ 4UF

- three-point automatic seat belt with belt tensioner / for vehicles with driver airbag / for seat:

right lhd passenger side / PR-4QU,4UC

- three-point automatic seat belt with belt tensioner / for vehicles with driver airbag / for seat:

right lhd passenger side / PR-3QT,4UC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
am gasit lista de pe vagcat...

Am inteles ca te apuci sa demontezi tapiteria stalpului. Stii cumva in ce zona sunt clipsurile? Stii de unde sa tragi ca sa nu rupi ceva? Poate imi spui si mie, cred ca o sa fac aceeasi operatiune.

Bafta!

Nu mai folosit QUOTE cand postezi. Foloseste butoanele REPLY, ADD REPLY sau FAST REPLY! Multumesc.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Ok , la problema urmatoare am search-uit de mi-a iesit ochii dar nu am gasit nimic:

Cum se schimba centura de siguranta (mentionez ca nu am airbag lateral) de pe partea soferului? Problema ei ar fi ca revine destul de greu inapoi.......

In principal ma intereseaza cum desfac plasticaraia sa pot scoate centura si daca sunt prinse in ceva clipsuri sa le pot cumpara daca trebuie schimbate.

O eventuala poza de pe ETKA cu locul respectiv este de mare ajutor.

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin (dupa un an de inactivitate pe forum) cu schimbarea centurii.

Din pacate insa, pozele pe care le-am facut cu telefonul in timpul schimbarii s-au pierdut :(

Am sa incerc insa sa fac o descriere cat mai detaliata a operatiei, si o sa raspund la eventualele neclaritati unde sunt intrbari.

:excl: In primul rand: nu imi asum nici o responsabilitate pentru eventualele daune, raniri sau accidente pentru cei care isi schimba centura de siguranta urmand descrierea de mai jos. Recomand tuturor sa schimbe componentele masinii (mai ales cele care tin de siguranta) la un service autorizat. In caz de accident centura de siguranta poate face diferenta intre viata si moarte (a voastra sau a celor dragi voua).

:excl: Lucrati cu atentie cu centura de siguranta. In interior e o capsa pirotehnica ce se poate declansa in cazul unui soc (gen: daca o scapati pe podea).

Dictionar: o sa ma refer mai jos la bucla de langa umar (cea care poate culisa in sus si in jos) ca "bucla superioara".

iar ca "bucla inferioara" o sa ma refer la capatul fix al centurii (capatul care vine prins fix la baza stalpului B).

Inainte sa treceti la schimbarea monturii (si la comandarea uneia noi) va recomand sa verificati daca intr-adevar mecanismul de retragere a monturii e defect (si ca centura nu se "agata" in alta parte - gen bucla superioara). Puteti sa verificati acest lucru tragand centura si apoi "ajutand-o" sa se retraga inapoi in stalpul B trecand-o manual prin bucla superioara. Daca nici asa nu se retrage singura, atunci se poate ca mecanismul de retragere sa fie defect (uzat, praf... nu stiu).

Cu "disclaimer"ul de rigoare, sa trec la descriere:

Eu am comandat centura de siguranta noua pentru ca nu vreau sa incerc sa repar o centura de siguranta stricata. Nu as stii niciodata daca a functionat reparatia (iar in caz ca "aflu", s-ar putea sa fie prea tarziu si sa nu mai conteze). Centura am comandat-o de la Volksparts (multumiri si pe aceasta cale) si a fost 740RON anul trecut in ianuarie (daca imi aduc aminte bine - eventual pot sa verific cand ajung acasa).

Centura noua vine de fapt sub forma unui ansamblu format din:

- mecanismul de retragere si blocare din care iese centura iar la celalalt capat al ei e bucla inferioara. Pe centura se afla deja bucla superioara (nu se poate da jos de pe centura).

Operatiunea de schimbare dureaza 30-45 min. Eu am fost ajutat de 2 colegi (e bine sa aveti un ajutor pe langa voi cand faceti operatiunea asta).

1) se da jos capacul de plastic de pe bucla superioara (se ridica in sus daca imi aduc bine aminte - oricum nu e prins in suruburi).

2) se desface surubul cu care e prinsa bucla superioara de stalpul B (atentie ca sunt si niste saibe subtiri pe surub - sa nu cada pe dupa ornamentul de la stalp ca trebuie sa dati si pragul de plastic jos (prima mea greseala :) )

3) odata ce bucla superioara s-a desprins puteti sa desfaceti ornamentul de plastic superior (bucata aia mare de plastic mai deschis la culoare care "ascunde" stalpul B si in care culiseaza bucla superioara).

Pentru asta trageti de el (am observat ca iese mai usor din partea de sus) si in acelasi timp aveti grija sa indepartati chederul usilor de peste marginile lui. aveti grija sa trageti de el pe o suprafata cat mai mare (adica sa nu aplicati forta intr-un singur colt) ca sa nu se rupa (asta a fost a doua mea greseala - m-a costat 150mii un ornament "nou" de la un schrott - cel original l-am crapat cand am tras de el ca nu mai aveam rabdare) :))

acest ornamet e prins in doua clipsuri metalice elastice unul deasupra fantei in care culiseaza bucla superioara si unul sub fanta. clipsurile se desfac doar prin tragere (adica nu e nevoie de o unealta speciala) insa fiind metalice sunt mai "tari" si necesita ceva insistenta).

4) se desface ornamentul de plastic inferior. acesta e prin in 4 clipsuri metalice si din cauza asta iese mai greu. aveti nevoie si de o surubelnita plata cu manerul lung, pe care o introduceti prin deschizatura creata prin indepartarea primului ornament, si cu grija "ajutati" clipsurile metalice sa se desfaca.

Odata ce clipsurile din partea de sus se desfac (cele 2 din partea de sus a ornamentului - la ele puteti sa ajungeti cu surubelnita), cele din partea de jos ies destul de usor.

5) desurubati bucla inferioara

6) desurubati mecanismul de retragere a centurii. acesta e prins intr-un singur surub, pozitionat "in mod convenient" sub mecanism astfel incat sa fie greu accesibil. o sa aveti nevoie de o cheie tubulara cu o extensie si un "clicket".

7) (optional) desfaceti pragul din plastic sub care au alunecat eventualele clipsuri, saibe, suruburi, tigari, etc :tomato:

8) reasamblati totul in ordine inversa. aveti grija sa nu asamblati centura "rasucita". pentru centura am folosit o cheie dinamometrica si am strans-o la momentul specificat in manualul de reparatii (cred ca era 15Nm, insa trebuie sa ma uit din nou in manual ca sa fiu sigur). dupa asamblarea ornamentelor de plastic nu uitati sa treceti chederul peste marginile lor (cum a fost original). Atentie sa nu il "ciupiti".

9) verificati daca totul e in ordine, asezati-va pe scaun, prindeti-va centura si (asigurandu-va ca nu mai trebuie sa folositi masina in acea zi) desfaceti berea cumparata in prealabil :D

O sa pun cand ajung acasa un "print screen" din manuaul de reparatii, precum si o poza cu centura veche. :study:

O seara faina si sa speram ca nici unul din noi nu o sa testeze vreodata centura "pe bune"! :Driver:

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu se mai retrage centura soferului din cauza ca s-a rasucit in bucla superioara. Chiar acum vin de la masina, unde m-am chinuit jumatate de ora sa o intorc cum era. Nu am reusit, m-am lasat pagubas, mai ales ca m-am enervat si mi-e sa nu rup ceva. Chiar nu inteleg cum e posibil sa se rasuceasca ea singura, accidental, si eu sa vreau acum sa o intorc si sa nu mai pot! A reusit cineva sa o intoarca la loc fara sa desfaca surubul cu care e prinsa bucla de stalp? Ma gandesc ca daca desfac surubul, intorc bucla cu totul si o rezolv mai usor. Sau ma insel?

Modificat de cosminbej
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu rezolvi nimic daca desfaci surubul.

Bucla respectiva vine pe centura din productie (citeste post-ul de mai sus). Surubul doar fixeaza bucla de stalp.

Incearca sa dai capacul de plastic de peste surub (piesa aia mare de plastic care ascunde surubul). Asa s-ar putea sa ai putin mai mult spatiu in acea bucla (sau macar sa lucrezi mai usor).

Singurul avantaj pe care poti sa il ai daca desfaci surubul e ca poti sa incerci sa rasucesti centura cu bucla in brate (fara sa te chinui sa faci operatia pe stalp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa dai capacul de plastic de peste surub (piesa aia mare de plastic care ascunde surubul). Asa s-ar putea sa ai putin mai mult spatiu in acea bucla (sau macar sa lucrezi mai usor).

Am dat capacelul jos inainte sa postez problema, dar nu m-a ajutat asa mult cum speram. Tot prea mic e spatiul. Voi mai incerca, m-am lasat pagubas doar pe moment. Multumesc pentru raspuns!

Modificat de cosminbej
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

cred ca este o problema "din fabrica" chestia asta cu centura, pe alt forum am citit si ziceau ca poti pune o centura de cielo, care are senzor inertial, dar trebuie sa aveti grija sa intre in butuc cea de cielo... totusi un DiY are cineva cum se desface? ca e cam multa plasticaraie de scos sa ajungi la centura acolo jos..... off.............. o zi placuta.....!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se potriveste. Dar sa fiu sincer nu am auzit sa fi incercat cineva asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, ideea este ca de rasucit centura in inelul de intoarcere de pe stilp s-a mai intimplat , de indreptat se poate, dar trebuie sa ai acces la centura in zona dintre mecanism si inelul de intoarcere si sa tragi centura inafara fortind-o sa treaca prin inel in pozitia normala . De regula la o rasucire in zona vizibila corespunde o rasucire in zona dintre inel si mecanism. Eu asa am procedat la diverse masini : am tinut banda cu zona rasucita linga inel si am tras de centura fortind rasuceala sa intre in inel si sa treaca prin inel .

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut,

am o problema la un golf 5,cand pun centura nu o recunoaste si piuie in continu si trebuie sa tin apasat pe ea ca sa nu mai piuie,stie cineva cum desfac mufa aia fara sa o stric?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!