Jump to content

Ce se intampla daca folosim doar arcuri sport?


Bebeee
 Share

Postare recomandată

Sunt interesat sa achizitionez in prima etapa, un set de arcuri sport -30 mm pt un VW Polo. Cum se "inteleg" arcurile sport cu telescoapele standard? Care ar fi problemele combinarii unor arcuri sport, cu telescoape standard? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zebrocksky

    10

  • Bogdan_wrc

    8

  • Bebeee

    7

  • hangyouridols

    7

Sunt interesat sa achizitionez in prima etapa, un set de arcuri sport -30 mm pt un VW Polo. Cum se "inteleg" arcurile sport cu telescoapele standard? Care ar fi problemele combinarii unor arcuri sport, cu telescoape standard? :)

Salut!

Poate spun prostii si, in acest caz, te rog iarta-mi ignoranta ;) , dar eu stiam ca amortizoarele sunt sport, nu arcurile. Si de asemenea cred ca amortizoarele sport se inteleg destul de bine cu arcurile stock, cele originale de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu am explicat eu prea bine :) as vrea niste arcuri care imi scad garda la sol cu 3 cm. Eu prin asta am considerat sa sunt arcuri sport. Ce se intampla daca pastrez telescoapele standard?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci exista si arcuri sport si amortizoare sport , in general e bine sa folosesti o pereche potrivita de la acelasi producator de amortizor+arc , asta daca vrei sa faci o treaba dichisita , daca nu vrei sa faci treaba calumea mai degraba iti tai un pic din arcuri si ai rezolvat problema , e oricum mult mai bine decat o combinatie dubioasa arc-amortizor , eu unul iti recomand prima varianta adica arc+amortizor special pentru masina ta... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta da, un kit de suspensie complet e ideal dar.. :) oricum, sa tai din arc mi se pare cea mai mare prostie ;) mai astept si alte pareri ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa tai din arc e o prostie infinit mai mica decat sa pui o pereche amortizor-arc total neinspirata... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..

Din ce stiu eu nu faci decit sa strici amortizoarele stock ale masinii cu arcuri sport,deoarece ele nu mai efectueaza cursa normala ci doar o mica parte din ea+ca nu intelegi nimic din suspensii,amortizoarele sunt moi si arcurile tari..

Incearca sa faci un efort sa-ti iei un kit complet de amortizoare+arcuri,producatorii au preturi bune,apropiate fata ce ce ar fi daca ti-ai lua arcurile sau amortizoarele separat,tocmai pentru a incuraja cumpararea kitului complet.

Sanatate

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa aveam de gand sa si fac. Acum astept sa mi se strice primul telescop ca sa le schimb pe toate :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa tai din arc e o prostie infinit mai mica decat sa pui o pereche amortizor-arc total neinspirata... :D

Mie mie se pare o prostie infinit mai mare sa tai din arc decat sa cumperi unul sport folosit cu amortizor normal. :D

Sa ma explic: daca tai din arc afectezi mult mai mult structura sa si cred ca exista riscuri mai mari, pe cand cu unu arc sport de la mama lui singurul inconvenient ar fi o uzura mai rapida a amortizoarelor.

In ce priveste tinuta de drum, nu pare a exista o regula stricta, la unii s-a imbunatatit la altii a fost putin mai rau. Cred ca depinde si de fabricantul arcurilor :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma explic: daca tai din arc afectezi mult mai mult structura sa si cred ca exista riscuri mai mari

Poti sa detaliezi? :D

Nu de alta, nu ma bag ca musca-n ciorba, insa eu vreau sa fac urmatoarea chestie:

Cumpar kit Weitec -40 mm (4 amortizoare + 4 arcuri) si sa tai 10 mm din arcurile spate ca si asa e prea inaltat spatele. Ce structura afectez si cum se definesc riscurile aferente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca arcurile, fie ele standard sau sport, sunt calculate precis. Daca le tai tu, dai peste cap tot ce au facut producatorii. Asa ma gandesc eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi producatori sunt prosti. Am 750 de kg pe puntea fata si 500 de puntea spate (asa indica cantarul la care fusei). Prea mult pe fata. Nu vad de ce tot ce fac niste vanzatori ce au in ochi doar profitul si potrivirea universala sunt litere de lege... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de recomandat sa tai din arc. Mai mult, arcurile in general nu sunt uniforme pe toata dimensiunea, atat ca si raza a spirei cat si ca frecventa. In general arcurile sunt profilate pentru suportul pe care se aseaza (taler sau suport de cauciuc) si daca se taie o extremitate la astfel de arcuri, asezarea lor pe suport ramane un mare semn de intrebare.

@Andrei, in cazul tau cea mai buna solutie este o suspensie reglabila, dar este si mai scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... suna foarte plauzibil :P

Intr-adevar o suspensie reglabila este optima insa una std. costa 400E si una reglabila 750E deci nu e chiar la acelasi pret :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se intampla absolut nimic, intr-adevar solutia ideala ar fi sa schimbi cu totul amortizoarele si arcurile (kit complet) dar si varianta arcurilor sport pe amortizor stok este o solutie .eu am aceasta varianta pe amortizoarele spate si mi-a coborat masina cu 3 cm urmand ca saptamana asta sa schimb si pe cele de pe fatza cu acelasi tip de arcuri rosii sport.cat despre faza sa tai din arcuri mi se pare o mare prostie..

bafta

uite si o poza cu varianta propusa de tine..si inainte

Modificat de Bizonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa detaliezi? :))

Nu de alta, nu ma bag ca musca-n ciorba, insa eu vreau sa fac urmatoarea chestie:

Cumpar kit Weitec -40 mm (4 amortizoare + 4 arcuri) si sa tai 10 mm din arcurile spate ca si asa e prea inaltat spatele. Ce structura afectez si cum se definesc riscurile aferente?

Ce-au zis ei: :(

Ma gandesc ca arcurile, fie ele standard sau sport, sunt calculate precis. Daca le tai tu, dai peste cap tot ce au facut producatorii. Asa ma gandesc eu.
Nu este de recomandat sa tai din arc. Mai mult, arcurile in general nu sunt uniforme pe toata dimensiunea, atat ca si raza a spirei cat si ca frecventa. In general arcurile sunt profilate pentru suportul pe care se aseaza (taler sau suport de cauciuc) si daca se taie o extremitate la astfel de arcuri, asezarea lor pe suport ramane un mare semn de intrebare.

@Andrei, in cazul tau cea mai buna solutie este o suspensie reglabila, dar este si mai scumpa.

Multi producatori sunt prosti. Am 750 de kg pe puntea fata si 500 de puntea spate (asa indica cantarul la care fusei). Prea mult pe fata. Nu vad de ce tot ce fac niste vanzatori ce au in ochi doar profitul si potrivirea universala sunt litere de lege... :))

Asa o fi, dar un motiv trebuie sa fi avut ei pentru acele valori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin off-topic, dar se incadreaza.

Pentru a cobori masina putin (1-2cm) se pot folosi si:

http://www.bonrath.com/e/lc.htm

Acestea permit arcului sa stea ceva mai sus pe amortizor, fara sa-l comprime suplimentar. Se folosesc arcurile originale. Singura problema poate sa aprara in cazul compresiei maxime a arcului, pentru ca noua cursa a amortizorului este scurtata de diferenta de nivel rezutlata din acele piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai bun si se gaseste asa ceva pe la noi?nu am vazut la nimeni sa faca asta..ma gandesc ca este mult mai buna ideea, plus ca varianta revenirii la vechea garda se poate face fara batai de cap in cazul in care nu esti destul de multumit..nu? :scratch:

Modificat de Bizonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu as vrea sa imi intaresc suspensia, fara sa cobor masina. Cum se poate face ? Pe unde am intrebat de un kit, ceva, mi s-a spus ca pot sa o intaresc doar daca o si cobor. E adevarat ?

Scuze daca sunt offtopic :blink:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nene, nu va bateti joc de siguranta voastra ! In primul rand din arcul ala nu taie nimeni cate spire vrea pentru ca are si el o constanta de elasticitate si o cursa. Daca tai din spirele unui arc stock care mai e si moale pe deasupra o sa-ti atinga roata in aripa in draci si in momentul in care arcul va fi comprimat complet o sa pierzi si masina pe viraje. De asemenea este nefericita combinarea unui arc sport mai scurt si mai dur cu un amortizor stock. Este foarte multa fizica acolo si nu numai rationamente de marketing. Probabil in condusul de zi cu zi nu s-ar simti prea mult diferenta dar pe un traseu virajat de munte se cam schimba situatia. Cel mai bun exemplu este colegul Bogdan_WRC caruia i-am dat de curand suspensia reglabila Eibach Pro-Street. In prima faza, masina a fost coborata foarte mult pe fata( aproximativ 6cm ) si ceva mai putin pe spate. La un test ceva mai serios efectuat de mine pe virajele de la Lepsa am constata ca masina avea un balans de mase destul de necontrolat si la schimbarile bruste de directie, fata atingea, moment in care rotile fata se blocau si masina pleca tangent la curba neputand fi redresata decat prin slabirea volanului. Dupa ce am ridicat fata cu 3cm, egaland fata cu spatele, totul s-a schimbat radical. Arcurile de pe fata lucrau mult mai bine, directia era mult mai responsiva si derapajele perfect controlate. Imaginati-va daca acei 3cm la aceeasi suspensie au contat asa mult, cat poate conta potrivirea nefericita dintre arc si amortizor sau taierea spirelor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perfect adevarat! decat sa faceti ceva pe jumatete de masura si care va iesi prost, mai bine nu mai faceti deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut mai multi prieteni care si-au montat numai arcuri sport.Ideea este ca amortizoarele stock se for strica mai repede ceva de genu se strica in 2 ani in loc de 4.Daca amortizoarele de pe masina au tija lunga masina poate fi coborata prin punerea de arcuri sport 3 cm fara probleme.Intradevar ideal ar fi un kit complet arcuri + amortizoare.

Modificat de TheOne06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as vrea sa imi intaresc suspensia, fara sa cobor masina. Cum se poate face ? Pe unde am intrebat de un kit, ceva, mi s-a spus ca pot sa o intaresc doar daca o si cobor. E adevarat ?

Scuze daca sunt offtopic :P.

Poti cu jante mai mari si talon mai mic. Adica in loc de 195/65/15 sa pui 205/55/16 sau 225/45/17. Asa masina nu coboara aproape deloc (+/- 1mm) dar o sa ai o suspensie mult mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 225/40/ZR18, de vara, si masina are inca un balans cam mare, la trecerea peste denivelari.

Problema era la cele de iarna, 195/65/R15. Deci nu prea sunt solutii...

Multumesc pentru raspunsuri ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!