Jump to content

Afumare faruri!


bogdan2
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare, de ce am farurile afumate la o So1 de 7 luni? De ce ceva vreme incoace am descoperit ca am un far cam aburit dar s-a dovedit a fi afumat din cauza faptului ca am mers cam mult cu proiectoarele aprinse :P . Dar baietii de la Avia mi l-au schimbat asa ca "Nu mai mergeti cu proiectoarele aprinse ca va "buliti" farurile!!!!!!

DRAPAR: Am "editat" cele scrise de tine. Hai sa pastram un limbaj civilizat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • iceman04

    6

  • JPLS

    6

  • bogdan2

    5

  • OvidiuTG

    4

Foarte rau ca mergi cu proiectoarele aprinse.

Ele sunt facute pentru ceata si se folosesc doar pe ceata.

Sau te gandesti doar la tine si nu iti pasa de ceilalti participanti la trafic.

Asa am o ciuda pe cei care le folosesc atunci cand nu e nevoie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... s-a dovedit a fi afumat din cauza faptului ca am mers cam mult cu proiectoarele aprinse :) . Dar baietii de la Avia mi l-au schimbat asa ca "Nu mai mergeti cu proiectoarele aprinse ca va "buliti" farurile!!!!!!

Cu parere de rau, sincer nu vad rostul de a merge cu proiectoarele aprinse daca nu e ceata, da' din aia groasa rau... Daca vrei "sa iei ochii" celorlalti, reusesti. Pune-te in situatia lor si crede-ma ca nu e placut!

Si apoi gandeste-te cat te-ar costa sa schimbi farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ha... s-au "afumat" de la proiectoare... alta explicatie nu au gasit? pai cei care au xenon atunci? sau cumva proiectorul e mai "cald" si "mai puternic" ca un xenon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate stiu eu caldura facuta de xenon este chiar mai mica decat de becul cu halogen de proiector, stiu ca alea mici se incalzesc rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de masina..adica pret calitate..nu dejaba o masina costa xxx E si alta xx E cu aceleasi optiuni..sau capacitati..

:) zby

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal, nu consider ca explicatia data de AVIA este pertinenta. Nu vad cum ar putea becurile stock sa afume geamul farurilor sau, mai rau, lupa acestora.

Ca nu vad nimic util in a merge cu proiectoarele aprinse prin oras intr-o zi insorita e de inteles, insa nu exista o legatura intre cele doua, becuri aprinse si faruri afumate.

Gandeste-te: in curand vom fi obligati sa circulam extraurban cu faza de intalnire aprinsa, ceea ce ar insemna ca toti vom avea faruri afumate dupa 6 luni, nu? :) Si vom sta la coada la becuri ca inainte de '89 la unt... :P :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu consider ca daca merg cu proiectoarele aprinse deranjez lumea ptr ca nu bat aiurea si nu bat la distanta foarte mare. Si daca merg in afara orasului sau in oras cred ca este mai bine si mai sanatos sa mergi cu ele aprinse este mai safe ptr a te vedea oameni. Iar in afara orasului este foarte indicat sa le folosesti nu ca alti care de lene sau sa nu consume mai mult nu folosesc luminile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a cerut o informatie la obiect, va rog nu aberati cu "mersul cu proiectoare nu e bine" si alte chestii off-topic.

Eu nu prea inteleg cum sunt afumate. E ceva depus pe interior sau cum? O poza nu ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sticla de la far era afumata cu un fum alb de la soclul proiectorului ziceau ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sticla de la far era afumata cu un fum alb de la soclul proiectorului ziceau ei.

nu cumva era acelasi fum alb care-l gasim in unele becuri cand se ard? am vazut si eu la vreo 2 masini fenomenul dar nu mi-l pot explica... oricum de la proiectoare nu poate sa fie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa proiector era plasticul topit, plastic care mi-a afumat farul cu un fum alb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai folosit cumva becuri mai puternice pentru proiectoare? Gen 100+W?

La a fost o problema acolo cu becul, cu alimentare nu stiu exact; dar daca vorbesti de plastic topic sigur nu e ceva care se intampla in mod normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut becurile originale dupa care am pus niste phillps blue vision cam o luna dupa care am revenit la cele originale.

Modificat de bogdan2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu acelasi lucru la fosta mea Octavie. In jurul lupelor de la proiectoarele de ceata este o garnitura, un fel de inel dintr-un meterial plastic deschis la culoare ( spre alb) care se incinge rau si emana acest gaz alb care se depune pe interiorul farului pana devin opace. Solutia are fi sa nu mai mergi tot timpul cu proiectoarele aprinse sau sa schimbi acel inel de plastic cu unul de metal. Il poti confectiona la oricine se pricepe sa lucreze la un strung.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farurilte de Octavia 1 se afuma datorita faptului ca beculpentru proiector se incinge foarte tare si topeste invelisul nichelat al oglinzii in care este el introdus. de asemenea mai topeste si propriul sau soclu. de aceea cateodate este foarte greu sa-l scoti . Fenomenul apare partial datorita unei calitati mai slabe a farului dar si datorita utilizarii intensive a proiectoarelor de ceata . Farul se poate repara totusi prin demontarea lui completa si dezechiparea lui completa dupa care spalat bine in interior cu apa calduta cu detergent si dupa aceea uscare in cuptor .

Si incearca sa nu mai bagi becuri after market mai puternice decat cele originale . Gandeste-te ca unde exista o putere electrica mai mare exista si disipare de caldura mai mare . Asa incat te poti trezi cu o neplacuta surpriza sa ti se topeasca parti din far. Proiectoarele de ceata se folosesc numai in combinatie cu faza scurta . Daca mai bagi si faza lunga iti dai seama ca se incinge farul de-l ia ma-sa ........Gandeste-te iarasi ca daca mergi pe ceata proiectoarele le bagi ca sa ai o lumina mai puternica , deci becuri mai calde . Desi nu inteleg rostul (faza scurta , parerea mea este ca e indeajuns), cauta sa aprinzi ceata pe fata mai putin si numai cand este cazul , si fara sa bagi si faza lunga .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este valabila problema cu "afumatura" si pentru O1 cu faruri cu xenon?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

multumesc acestului forum care m-a ajutat sa inlatur afumatura din faruri, cu apa si sampon am rezolvat probema , sunteti cei mai buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Intradevar...si eu am o skoda octavia 1 din 2001 si de ceva vreme am tot mers cu farurile afumate, si nu stiam ce sa fac. L am intrebat pe CrisXtian cum a facut operatiunea..si el spunea ca a demontat farurile si le a spalat. Astazi, fiind sambata, m-am incumetat si eu la acest lucru si mi a reusit din plin.Am reusit sa curat cu o carpa moale umeda in iterioul farului, acel fum alb depus pe sticla farului. Operatiunea nu e foarte grea dar necesita putina migala. Nu m-am complicat sa bag apa in el si apoi sa il usuc in cuptor sau cu feonul...pur si simplu am sters cu carpa, cu ajutorul unui bat mai lung.Din pacate nu am reusit sa fac poze, dar..cine e intresat sa si le curate....il pot ajuta cu placere impreuna cu un prieten de al meu..mai ales ca acum ne am specializat :P.

Deci daca vrea cineva si nu doreste sa se incumete singur...il pot ajuta. Detalii pentru do it yourself..joi la intalnire..:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este o problema : in afara de faptul ca lentila se afuma , la multe masini O1 apare un film alb - laptos , asa ca si cand geamul ar fi opac. Acel film nu mai poate fi sters . Apare datorita sticlei sin care sunt facute becurile care permite unei cantitati infime de gaz halogen sa treaca prin ea (sticla este poroasa la unele marci de becuri de far + prioectoare ). Daca pe lentila farului a aparut acest fil alb laptos nu mai ai ce sa-i faci , iti trebuie alt far.

Modificat de ARDEI_IUTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este o problema : in afara de faptul ca lentila se afuma , la multe masini O1 apare un film alb - laptos , asa ca si cand geamul ar fi opac. Acel film nu mai poate fi sters . Apare datorita sticlei sin care sunt facute becurile care permite unei cantitati infime de gaz halogen sa treaca prin ea (sticla este poroasa la unele marci de becuri de far + prioectoare ). Daca pe lentila farului a aparut acest fil alb laptos nu mai ai ce sa-i faci , iti trebuie alt far.

Dar tu ai incercat sa cureti acel film alb laptos..si nu ai reusit? sau....pentru ca si la mine era ceva de genul acesta dar..s a curatat.Eu am frecat cu carpa pe interiorul farului si a mers. Acuma..nu stiu ce sa zic.Asa o fi cum zici tu..dar si la mine se vedeau niste urme laptoase..si eu credam ca nu se mai duc, dar a fost ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

jmy sa inteleg ca te refereai la mine cand ai spus cu ai un prieten cu care te-ai specializat in curatat de faruri:))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Mare atentie cei ce folositi becuri no name in faruri. Toti furnizorii care doteaza autoturismele cu faruri ce au partea din fata din plexiglass recomanda folosirea becurilor fara emisii de ultraviolete. De ce? Simplu, UV deterioreaza (opacizeaza) plexiglass-ul. Tot odata tin sa va spun ca, in timp, opacizarea este de neevitat datorita razelor solare. Recomand tinutul in soare a autoturismului cat mai putin, mai ales in zilele toride de vara, cat si utilizarea unor becuri cu bulbul din sticla qurtoasa care impiedeca emisia de UV. Bafta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jmy sa inteleg ca te refereai la mine cand ai spus cu ai un prieten cu care te-ai specializat in curatat de faruri:))))

deci sa inteleg ca trebuie sa apelez si eu la tine? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand tinutul in soare a autoturismului cat mai putin, mai ales in zilele toride de vara, cat si utilizarea unor becuri cu bulbul din sticla qurtoasa care impiedeca emisia de UV. Bafta!!!

Nu am inteles cuvantul ala. Vine de la cuart(cu t de la Tepes)? Sau inseamna cu totul altceva? Pentru ca daca la aia te referi atunci dimpotriva, cuartul transmite in UV (ultraviolet) mult mai bine decat sticla normala!!! De fapt, sticla normala blocheaza cea mai mare parte din razele UV si in special cele de energie mare, UV indepartat. Si sincer un strat subtire de sticla blocheaza foarte bine UV, vrand-nevrand. Poate mai trece ceva, insa nu cred ca foarte mult.UV apropiat trece mai mult, ca ala e chiar la limita unde filtreaza sticla....In zilele toride de vara vine o cantitate foarte mare de UV, cred ca semnificativ mai mare decat ce trece de sticla becului. Eu cred ca e combinatie de plastic incalzit, vapori de apa si praf ceea ce se depune. Insa cum am mai sugerat cuiva pentru curatat parbrizul, detergentul e SFANT :rolleyes:. Si da, cu cat sunt mai proaste becurile cu atata se incalzesc mai mult. e o lege!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!