Jump to content

Aerisire Ambreiaj


mad
 Share

Postare recomandată

Stie cineva unde se afla rezervorul lichidului de frana pt ambreiaj,e aceelasi cu cel al sistemului de franare?Mentionez ca am incercat o aerisire a sistemului in care am pierdut destul lichid insa nivelul in vas a ramas neschimbat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In incercarea mea de aerisire a sitemului ambreiaj cu siguranta nu este ulei hidraulic,este ceva asemanator lichidului de frana,multumesc pt ajutor!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,am cumparat ieri cartea tehnica de la Passat si se pare ca este aceelasi rezervor pt frana si ambreiaj,nelamurirea mea a fost atunci cand am incercat aerisirea si nu a scazut nivelul in vas.

Multumesc inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat o aerisire si a dat rezultate,inainte de a face asta am avut cosmaruri cu schimabarea vitezelor iar acum e totul ok!!

Deci inteleg ca daca se aeriseste singur nu are prea mare efect sau este un defect la mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Si sistemul de franare si cel de la ambreiaj au acelas rezervor (rezervorul lichidului de frana).Cand se schimba lichidul de frana se poate face o aerisire si la ambreiaj prin aerisitorul care sa afla pe cutia de viteze langa cilindrul receptor.In general ambreiajul nu se aeriseste, acest lucru facandu-se singur,datorita sistemului constructiv al sistemului hidraulic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Cand se schimba lichidul de frana se poate face o aerisire si la ambreiaj

Nu se poate face ci este obligatoriu !

Conform manualelor de reparatii si specificatiilor producatorului atunci cand se face schimbarea lichidului de frana este obligatoriu sa se faca aerisirea ambreiajului .

Aerisirea se face astfel ( privind din spatele masinii ) : dreapta spate , stanga spate , dreapta fata , stanga fata si ambreiaj . :lol:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot respectul aryes 13, cum adica: dreapta spate, stanga spate, s.a.m.d.,...la ambreiaj?!....ca de asta era vorba, nu?....Zic ei ca e obligatoriu, dar nu e chiar asa.Dupa vreo 3 pedale treaba e OK!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aryes13 se referea la aerisirile obligatorii ce se fac dupa schimbarea lichidului de frana, asa cum te-a citat: trebuie aerisit circuitul de frana in ordinea specificata, apoi ambreiajul.

Modificat de hbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nicky , probabil ca exprimarea mea nu a fost atat declara si de aceea au aparut semne de intrebare . :D

Ambreiajul si franele folosesc acelasi lichid de frana si acelasi vas de lichid de frana , cel de pe pompa de frana .

Ambreiajul are 2 cilindri receptori sau pompe , depinde cum vrei sa le spui : unul ( Master cylinder ) sub pedala de ambreiaj si unul ( Slave cylinder ) pe cutia de viteze .

La schimbarea lichidului de frana se recomanda aerisirea - dupa modelul descris de mine mai sus - a tuturor cilindrilor receptori de pe intreaga instalatie , adica frana + ambreiaj .

Asa scrie la carte si asa zice producatorul . Mai departe ... fiecare face cum crede . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Problema: Am schimbat kitul de ambreiaj acum cateva zile si cam tot de atunci, pedala de ambreiaj mi se pare cam "obosita". Adica nu revine usor la pozitia normala, parca nu are vlaga, uneori chiar ramane la jumatatea cursei. Azi cand am verificat lichidele, am observat ca lichidul de frana mai ca dadea pe afara, era plin recipientul si putin umed pe langa. Eu am crezut initial ca este asa pentru ca am schimbat placutele de frana acum cateva saptamani. Citind topicul, vad ca este acelasi lichid si pentru ambreiaj. Trebuie aerisit, schimbat lichidul? Ce as putea face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cilindrul receptor de la cutie este un aerisitor. Urmaresti conducta ce vine de la vasul cu lichid si vezi unde duce. Ai acces la el in partea stanga a cutiei. Faci o aerisire ca la frana. Bine ar fi sa bagi un furtunel transparent pe aerisitor ca sa vezi cand nu mai ies bule de aer.

Apoi o sa constati ca pedala de ambreiaj merge cam jos. Faci vreo 10-20 de pedale si isi va reveni. :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos ieri surplusul de lichid din vas cu ajutorul unei seringi si pedala de ambreiaj si-a revenit. Mi-au inghetat mainile in frig cat am cautat aerisitorul ala si tot nu l-am gasit. :) M-am enervat si m-am dus la un service sa-mi aeriseasca totusi circuitul de ambreiaj si sa'mi schimbe lichidul cu ocazia asta. Mersi cosmin pentru ajutor. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cilindrul receptor de la cutie este un aerisitor. Urmaresti conducta ce vine de la vasul cu lichid si vezi unde duce. Ai acces la el in partea stanga a cutiei. Faci o aerisire ca la frana. Bine ar fi sa bagi un furtunel transparent pe aerisitor ca sa vezi cand nu mai ies bule de aer.

Apoi o sa constati ca pedala de ambreiaj merge cam jos. Faci vreo 10-20 de pedale si isi va reveni. :icon_thumright:

Conducta de la vasul cu lichid se duce spre pompa de ambreiaj( pedala ambreiaj). La iesirea din pompa de ambreiaj este o conducta de presiune care ajunge la cilindrul receptor( se gaseste in partea superioara a cutiei de viteze si are ventil pentru aerisire) .Penrtu aerisire se slabeste ventilul si se asteapta curgerea lichidului, nu este nevoie de facut ,,pedale''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Stie cineva la un Passat B6 2006, 2.0 TDI  BMP se poate aerisi ambreajul? Am vazut ca acest model nu are cilindru receptor se afla direct in rulmentul de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut la mine pedala este cam tare trebuie aerisit sau schimbat ambreiajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind pe niste forumuri, am vrut sa aerisesc ambreiajul (franale le-am aerisit la schimbarea lichidului, dar ambreiajul nu) si am constatat ca nu vine lichid pe la aerisitor. El este umed de ulei in capat, dar pe furtun cu aerisitorul deschis si apasand pedala de ambreiaj, nu curge nici cu bule, nici fara. Am incercat si cu capacul rezervorului deschis si inchis, rezultat: nimic. 
Am zis sa incerc si asa, ideea este ca nu caraie deloc in introducerea in viteze,nu tremura, doar, ori imi blocheaza intrarea in viteze de pe loc, ori merge bine. Are momente si ma gandeam sa incerc o aerisire.

Vreo parere?

26234796_771295369721835_360712715_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur surubelul de aerisire este obturat de mizerie.Demonteaza-l complet de pe masina si curata-l bine( sufla in el sa fii sigur ca este desfundat).Dupa aceea se aeriseste similar cu frana.Capacul rezervorului de lichid de frana nu influenteaza procesul de aerisire circuit ( demontat-nedemontat), important e sa nu scada nivelul in timpul aerisirii pana la nivelul la care baga aer in circuitul hidraulic al ambreiajului.In mod firesc, e mai la indemana sa aerisesti/completezi cu lichid cu capacul scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfat Alin, este necesara apasarea pedalei de ambreiaj? Undeva citisem ca nu este nevoie. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate aerisi si fara apasare, dar dureaza mult, pt ca picura lent prin surubelul de aerisire...Eu prefer varianta cu 2 persoane (ca la aerisire frane), e mai eficienta si mai rapida.

Modificat de alin 105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut aerisitorul, din fericire este curat, nu a fost infundat, am pus mana sa nu curga mult ulei pana mi l-a curatat, dupa ce am luat mana, ma asteptam sa curga ca la frana, insa doar picura... iar din rezervorul lichidului de frana a scazut surplusul pus de mine. Dupa ce am pus la loc aerisitorul, nu mai picura iarasi, nici prin furtunas, cu sau fara pedala..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua . Am si eu o intrebare despre cum se schimba Conducta / Furtunul de ambreiaj (8E1721460C) . A cazut pedala de ambreiaj si dupa constatare sa observat ca acest furtun este spart . Sa scos in mai multe bucati dar la montare nu reusim sa il montam in partea de sus , deoarece trebuie dus prin spatele tamburului pe care sta cilindru si bazinul de frana . L-am sucit in toate partile si nimica. Sub tamburul negru care se vede in poza apare ca un tampon . Conducta trece prin fata acelui tampon. nu stiu cum sa il fac sa treaca prin spatele lui ca sa imi ajunga sa o imbin in caroserie (am incercuit) . Astept niste soluti . Multumesc anticipat 1190677885_Screenshot_20190317-120929_Gallery(498x1024).thumb.jpg.f295afc1f185629ba89ff086d731523a.jpg690483032_20190317_115314(768x1024).thumb.jpg.eaa8bab08dcf589811d24cf1c3b16e31.jpg

WhatsApp Image 2019-03-15 at 16.27.03.jpeg

Modificat de tymex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil l-ai rezolvat deja, dar cred ca poti doar daca scoti si tulumba de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!