Jump to content

Audi A4 2002 Probleme Clima


e_danut
 Share

Postare recomandată

Buna la toti

sa incep, in iarna ce a trecut la cliamatronic s-a aprins butonul ECO si asa a ramas. Daca apasam pe el se stingea , luam degetul ramanea aprins.

Fiind iarna si am observat ca am caldura nu mi-am batut capul sa il repar

A venit vara asta nebuna, cu temperaturi care cresc zi de zi, iniatial am reincarcat cu freon, lipseau cam 100 grame. Ledul de ECO nu s-a stins, in fine dupa indelungi cautari am gasit senzorul de presiune de pe radiatorul de AC l-am schimbat si a pornit ,,,,bucurie.....

spun a pornit, pentru ca a mers doar o saptamana, acuma ledul la ECO e stins, dar AC pauza

masina a fost dusa la un tester, iniatial a fost gasit ceva la motorasul care schimba clapeta de cald . rece, am demontat torpedoul ca sa constat ca merge f bine, daca pun pe temp mare se simte diferenta si la test toate motorasele mergeau, a fost resetat si acum nu mai sunt probleme ...aici

constatari

am golit si reincarcat instalatia de AC

ventilatorul de AC nu porneste, si am abservat ca releul sau ce o fi metalic , atasat de carcasa ventilatorului este fierbinte..poate ca era prea cald afara

nu se simte ca cupleaza compresorul de AC cand ma joc la ECO

tevile metalice de la AC sunt FFFFF fierbinti,,,asta poate ca erau si 34 grade afara..... :wacko:

sigurantele nu sunt arse

Am citit pe forum tot ce puteam citi, ambreiajul este la locul lui (de la compresor), sau asa pare

Am inteles ca exista inca o siguranta de clima pe linga baterie? Sau nu se aplica la a4?

Am nevoie de ajutor, ca eu si in frigider transpir, asa ca la 40 grade probabil ca o sa ma evapor....masina e NEAGRA ....cosmar

La diagnosticare motor a mai aparut ceva de genul

18043 - Powertrain Data Bus / missing Message from A/C controller

P1635 - 35 -10 .. Intermitent

Am sters erorile sa vad daca mai apar...

Am ramas fara idei HEEEELP , altfel raman pe jos :icon_thumright: sau si mai rau trec la logan :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Intrebare:

Electroventilatorul din stanga (cum stai cu fata spre masina) iti functioneaza cand pornesti clima ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Intrebare:

Electroventilatorul din stanga (cum stai cu fata spre masina) iti functioneaza cand pornesti clima ??

ventilatorul de AC nu porneste, si am abservat ca releul sau ce o fi metalic , atasat de carcasa ventilatorului este fierbinte..poate ca era prea cald afara

asta e cel din stanga nu nu porneste, am invartit cu mana de el, nu opune rezistenta dar nici nu are inertie .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatorul de AC nu porneste, si am abservat ca releul sau ce o fi metalic , atasat de carcasa ventilatorului este fierbinte..poate ca era prea cald afara

asta e cel din stanga nu nu porneste, am invartit cu mana de el, nu opune rezistenta dar nici nu are inertie .....

....si ca sa continui azi a fost ceva mai rece afara, dupa 50 km parcursi cu masina am pus mana din nou pe regulatorul de langa ventilatorul de AC, era la temperatura ambianta, tevile de la AC erau la fel normal

Ajutati , cum se verifica electroventilatorul, da vreo eroare la testare?

Nu a pornit cand s-a dat test pe el, dar poate e sarita vreo siguranta ceva si nu e alimentat, cum se verifica alimentarea pe el?

Daca e defect prefer sa fiu 100% sigura inainte sa cumpar altul nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

Ca sa incerc sa te ajut in continuare voi incerca sa-ti explic cateva lucruri.

1. Testul VAG nu vede defectul pe electroventilatorul de clima

2. Verificarea se face mergand pe instalatia electrica a ventilatorului dinspre ventilator spre partea din dreapta a masinii (cum stai cu fata spre ea), si vei vedea (tu sau electricianul) un capac negru langa rezervorul de lichid pentru servo directie. Sub capacul acela sunt trei conexiuni electrice toate efectuate prin trei mufe; 1 mare si doua mici. Conexiunea pentru electroventilator se face prin una din mufele acelea mici. Se identifica mufa corespunzatoare electroventilatorului iar cu un aparat de masura se verifica daca vine tensiune pe fir (tensiunea se verifica cu clima pornita)

3. Daca vine tensiune pe fir, inseamna ca electroventilatorul se alimenteaza, lucru care ma face sa ma gandesc ca tu ai o problema la electroventilator.

4. La electroventilator pot sa apara 2 probleme: una mai grava (rotor ars sau bobinaj intrerupt ... de aceea este cald statorul, acela pe care pui tu mana, banuiesc ... necesita inlocuirea electroventilatorului ... aprox 500 lei) si a doua mai simpluta care necesita inlocuirea carbunilor (operatiune efectuata de catre un electrician ... cost aprox 150 de lei).

5. Electroventilatorul se da jos destul de greu si cel putin la masina mea, cea din semnatura, a trebuit sa dau jos capacul de la distributie pentru a-l putea scoate. Se scoate prin desfacerea unui singur surubel situat in partea de sus a carcasei ventilatorului iar dupa aceea se roteste de electroventilator in sens invers acelor de ceasornic (atentie mare ca acest electroventilator are o mica clema de blocaj dedesubt, pe carcasa se pe radiator, cea de plastic, clema care daca nu este impinsa spre dreapa nu vei putea scoate electroventilatorul).

6. Motorasul este capsat dar se poate decapsa destul de usor ... daca se vrea

6. Operatiunea de inlocuire rotor sau de schimbare carbuni este destul de dificila, de aceea RECOMAND efectuarea acesteia intr-un atelier specializat sau la un electrician bun si rabdator.

Atasez niste poze ca sa-ti dai seama de componenta despre care vorbesc (carbunii care trebuie schimbati)

post-25869-1213415021_thumb.jpg

post-25869-1213415040_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am vrut sa scot electroventilatorul, care e imposibil de scos fara sa dau bara din fata jos, are 8 suruburi carcasa de care este prins, din care 2 sunt jos linga scut, si nu e vorba de scos ci doar sa il indepartez suficient de radiator cat sa am acces la el.....asa este la A4 din 2002....

Inainte totusi am verificat daca pe mufa mare cu 4 contacte exista tensiune, am pus un bec si s-a aprins. foto atasat cu mufa de la regulatorul care alimenteaza electroventilatorul

Nu este electroventilatorul defect, in ultima instanta am taiat firele de la regulatorul electronic catre electroventilator si am alimentat cu 12 V , si a pornit,

deci ori regulatorul de pe ventilator este defect, sau nu este comandat corect .

Inclin sa cred ca este a doua solutie, deci ajutor ce sa mai verific, am inteles ca climatronic cu exista posibilatea sa intru in meniu. nu si la

mine, am apasat eco temp scazuta si ventilatie scazuta si nu a intrat in nici un meniu . Ma gandesc ca nu fac eu corect comanda, sau din cauza ca e dublu

climatronic are alta metoda de a intra in acel meniu

18043 - Powertrain Data Bus / missing Message from A/C controller

P1635 - 35 -10 .. Intermitent

Erorile astea pana la urma ce inseamna, ca de aici cred ca trebuie sa incep

In fine ajutor ce mai poate fi????? vreau sa inghet in masina :study:

post-25433-1213458003_thumb.jpg

Modificat de e_danut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 043 din cate imi dau sema e o lipsa de comunicare cu calculatorul de ac

celalat tre sa ma uit exact ca nu stiu pe de rost !!

desi cu eroare asta tare mie ca nu mai luicreaza ecu la ac !

no totusi hai sa te ajut cu cateva sfaturi !

scoate mufa la copresor si alimenteazo manual sa porneasca ambreiajul si sa se invarta

cupleaza ventilatorul la fel pe direct si eventual robinetul de caldura inchidel manual daca nu merge inchis

si porneste ventilatorul de interior atunci ar trebui sa vina aer rece !

daca raceste atunci ai in ordine de verificat releul sigurantele senzorul de presiune si daca nici una nui defecta atunci cum spuneam mai sus ai nevoia de calulatorul de clima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine am rezolvat, multumesc pentru sfaturi, in ciuda celor mai sumbre pronosticuri a fost simplu.

Deci la Audi A4 nu exista cuplaj electromagnetic la compresorul de AC. Are o supapa ByPass. Pana la actiona supapa care nu am habar cum se face

am dat scutul jos si am gasit in scut o bucata de metal, un fel de cuplaj care venea pe flansa antrenata de curea si care se cupla cu caneluri cu axul compresorului. Am gasit pana si surubul de fixare in scut.

A trebuit sa dau jos intinzatorul de la cureaua de AC pentru a pune la loc cuplajul. Totul a durat cam o ora. Acum ma simt din nou bine in masina.

Daca e cineva interesat am destul de multe foi scanate cu instalatia de AC (mecanic, electric) la Audi A4 B6, de pe esitronic bosch, si vivid workshop data.

Si cam tot ce am gasit pe net despre AC. Pregatesc si promit sa pun un link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine am rezolvat, multumesc pentru sfaturi, in ciuda celor mai sumbre pronosticuri a fost simplu.

Deci la Audi A4 nu exista cuplaj electromagnetic la compresorul de AC. Are o supapa ByPass. Pana la actiona supapa care nu am habar cum se face

am dat scutul jos si am gasit in scut o bucata de metal, un fel de cuplaj care venea pe flansa antrenata de curea si care se cupla cu caneluri cu axul compresorului. Am gasit pana si surubul de fixare in scut.

A trebuit sa dau jos intinzatorul de la cureaua de AC pentru a pune la loc cuplajul. Totul a durat cam o ora. Acum ma simt din nou bine in masina.

Daca e cineva interesat am destul de multe foi scanate cu instalatia de AC (mecanic, electric) la Audi A4 B6, de pe esitronic bosch, si vivid workshop data.

Si cam tot ce am gasit pe net despre AC. Pregatesc si promit sa pun un link.

imi poti da mie pls foilea alea?ca si io am aceeasi problema......rasp cat mai repede pls! mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

pe mine ma puteti ajuta??La problema asta cu clima??Uitati la mn ce se intampla...In primul rand nu mi baga cald...adik eu il tin pe 21 de grade...Daca modific pana la 29 de grade sau si HI cu motorul incalzit si tot ce trebuie....nu se observa nici o diferenta de temperatura....Cateodata imi creste turatia la aerul care mi l baga in masina dar tot rece e in loc sa fie cald...adik cand dau de la 21 la 29 imi creste cantitatea de aer care imi baga in masina ca si cum as da de la 21 la 19...dar cald deloc...Apoi cateodata cand pornesc masina nu mi deschide gurile de aerisire fata centru...si atunci nu mai baga nici atat de rece cum ar trebui ..altadata cand am gurile de aerisire fata deschise nu mai imi baga pe la picioare...Sa va spun ce am facut...in primul rand am setat din climatronic sa bage doar sus doar jos doar centru si degeaba..Apoi cineva mi-a zis ca ar fi vascocuplajul...Am fost la cnva mi-a dar jos cureaua de la compresor si am pornit masina si cum era normal a inceput sa bage cald...Dar numai cu cureaua data jos.Am completat si cu freon si pana la urma tot nerezolvat am ramas.PE scurt nu baga cald orice i-as face chiar daca setez temperatura pe HI si alta problema cateodata v-am zis nu mi deschide gurile de aerisire fata centru si at nici nu mai raceste bn in masina.CE imi recomandati sa mai fac??Va multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

am si eu cam aceeasi problema la un passat b5.5 , motor AVF ... electroventilatorul nu porneste deloc .. nici macar cand dau drumul la clima ... am verificat sigurantele de sub bord ... releele ... toate bune :( ... pus pe direct la masa merg ambele relee(implicit treapta I si trepta a II a ) ... deocamdata am o improvizatie si am pus electroventilatorul pe direct printr'un buton .. si il actionez cand vad ca mi s'a ridicat temperatura la 90 de grade , dar nu prea pot sa merg cu el asa la infinit ... poate uit vreodata de el si fierb motorul ... lucru care l'am facut odata pana acum .. si mi'a aruncat antigelul afara din borcan =(( ...

stiti cumva vreo alta siguranta ... vreun releu ceva .. care sa actioneze electroventilatorul ...

dupa cum am mai spus .. nu porneste nici cand pornesc clima ... pe oricare mod as seta ...

va multumesc anticipat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am un Audi A4 b7 2005 care face caldura doar pe pofte !

Ok,am zis sa inlocuiesc termostatul deoarece senzorul de apa avea fluctuatii mari de la 90 la 70 gr. si inapoi , l-am schimbat azi si temperatura sta constant la 90 gr. dar caldura intarzie sa apara! Am verificat cele doua conducte care intra in habitaclul masinii si surpriza ... la capatul conductei de deasupra exact la intrarea in habitaclu, rece bocna , cobor cu mana mai in jos spre motor , aici fierbinte de imi arde mana ! Cea de-a doua conducta de sub aceasta este fierbinte in totalitate .

Clapeta din bord se deschide cand comut pe temperaturi inalte , incepe sa bage un aer caldut iar dupa aceea baga aer rece, gurile de aer din mijlocul bordului sufla un aer putin mai rece decat cele din laterale!

Care ar fi problema ? Va rog sa imi spuneti o modalitate de curatire a instalatiei si radiatorului daca se poate face asta pana nu o sa inghet de frig :frigbaitata: !

Mentionez ca masina a fost verificata pe Vag Com si nu am avut nici o eroare !

Modificat de bogdan_mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare!

am si eu oarecum aceeasi problema la un b7 din 2008, partea dreapta nu baga caldura deloc :frigbaitata: , aerul e la temperatura de afara. stie cineva care ar fi rezolvarea?! sau macar de unde sa incep. erori zero!!!

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai fa o scanare. Problema e la servomotorul de la clapeta aer rece-cald, de pe partea dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare tuturor. Am o problema cu motorasul V158 de la clima. In urma scanarii :

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

Tuesday,10,July,2012,17:55:32:60804

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7

Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67

69 75 76 77

VIN: WAUZZZ8E73A033171 Mileage: 149200km/92708miles

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl

Part No: 8E0 820 043 H

Component: A4 Klimaautomat 1015

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

VCID: 2648736EE88F

1 Faults Found:

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Left (G220)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed.

Dupa stergere erori, a ramas cea cu G220. Am facut un basic settings pe modulul clima, prin alegerea alinierii potentiometrelor si clapetelor. Dupa un timp, dupa modificarea valorilor in primele sase casute, toate au ajuns la zero. Am rescanat modul clima, dupa ce am lasat-o sa functioneze vreo 5-6 minute. Nu a mai dat erori. Intrebarea este : basic settings se face direct sau din coding ? Am procedat eu bine sau am gafat-o ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se face din basic settings nu din coding. Ai facut bine ce ai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult. asa ma gindeam si eu, am cerut pareri in ideea ca am facut prima data basic settings. bafta tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Postez si eu aici o problema la mine la clima, ca sa nu deschid alt topic(oricum nu pot :lol:  ).

La mine la clima nu mai baga mai deloc aer pe gurile deasupra consolei centrale. Am fost la reprezentanta si am pus-i pe tester, mi s-a zis ca am 2 motorase cu probleme: unul e in scurt si celalalt "a dat peste cap" clapeta, cica nu ar mai fi in pozitia lui initiala si nu stie ce sa faca.

Am pus un link mai jos si cu zgomotul ciudat:

Cum cei de acolo mi-au zis ca unul costa 400 de lei, as vrea sa stiu daca cineva s-a mai ivit de problema asta. As vrea sa incerc sa dau jos bordul sa ma uit la motorasele cu pricina, dar nu am gasit un ghid DIY ca sa pot sa ma apuc de treaba.

Orice ajutor e binevenit.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/557043-Need-some-info-on-the-HVAC - poate te ajuta cu ceva.

 

Vezi...sa desfaci bordul in partea dreapta. Sa dai jos torpedoul..daca nu gresesc ai nevoie doar de tubulara de 8mm...

 

Mersi mult pt info. Mi-am bagat nasul printre topic-uri, dar pacat ca nu sunt ceva poze mai explicite, oricum sunt de ajutor.

O sa-mi bag nasul pe la bord sa vedem ce iese.

Mersi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua am si eu un Audi A4 1.8t din 2002 am probleme cu caldura este dublu climatroic, apa este ridicata la 90 grade clima este pornita pe 29 grade iar masina da aer rece in momentul in care o tin accelerata baga caldura daca poate cineva sa ma ajute? Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calorifer infundat probabil. Incearca sa il desfunzi cu apa calda sub presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am sa incerc sa il dau jos sa vad ce este cu el.Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu il da jos. Incearca sa il cureti pe masina. Decat sa il dai jos sa i lcureti mai bine il schimbi ca e pana in 200 lei. Daca vrei sa il demontezi trebuie sa dai tot bordul jos. Cel putin asa e la passat si tind sa cred ca si la audi. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!