Jump to content

GPL pe GTI - Blasfemie sau Economie


beast_iosif
 Share

Postare recomandată

Salutare

Cum spune si titlul vreau sa stiu parerile voastre despre montarea pe un gti a unei instalatii de gpl

Care sunt avantajele si care sunt dezavantajele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista nici un fel de avantaj...Nimeni nu isi cumpara un GTI ca sa faca economie (vrei economie iti iei TDI sau un motor de 1.2)...Prima mea masina a fost o Dacie pe gaz si intradevar pot spune ca a consumat mai putin decat una pe benzina insa dezavantajele au fost mai multe....pornire grea (cel putin la rece nu pornea decat pe benzina, apoi o treceam pe gaz, apoi bujiile care trebuiau inlocuite tot la 2-3 luni pentru ca se afumau si nu mai pornea...puterea era simtitor scazuta..etc....), insa cand vine vorba de o masina care iti ofera satisfactie (GTI) sincer...mai bine merg cu cata benzina am iar cand nu mai am o iau pe jos... :)

Dar nu mai sunt mirat de faptul montarii unei instalatii de gaz pe masini performante...(am vazut si pe Cayenne, Q7, Hummer desi mi se pare o prostie) din povesti in Craiova cica era si un Ferrari pe gaz :))

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva timp instalatiile de GPL nu mai afecteaza asa mult puterea motorului. Instalatia e automatizata: porneste pe benzina si la o anumita temperatura se schimba pe gaz => motorul porneste fara probleme. In niciun caz nu vei inlocui bujiile la 3 luni. Instalatiile de GPL au evoluat destul de mult. Cat despre instalatia GPL pe un GTI...nu stiu ce sa zic.

Modificat de Radhoozzz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt complet de acord cu Radhoozzz.

Trece automat pe gaz dupa ce a pornit pe benzina si bujiile se schimba normal ca pe benzina. Puterea este 85%-90% aceeasi. Uzura si emisii reduse.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt DELOC de acord cu corad0. Argumente legate de bujii le consider eronate.Cu siguranta nu se innegresc bujiile de la GPL. Iar cu consumul nu trebuie sa depaseasca cu 10-15% pe cel de benzina (decat daca e dereglata).

La rece , problema de fapt nu e pornirea, ci la cateva clipe dupa, cad ingheata plamanele , si risti si sa spargi membrana lui.

Dezavantajele cele mai mari ale instalatiilor de GPL sunt : pretul de achizitie, si spatiul ocupat in porbagaj.

Legat de GPL pe GTi exista o problema mare si tare: Pe injectia mecanica este fooooaaarte greu sa pui GPL, din cauza distribuitorului (debitmetrului) de benzina . Daca e injectie electronica, nu mai e nici-o problema.

Daca ar fi dupa mine nu as mai fabrica masini noi (pe benzina) fara instalatie GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru mine GPL la GTI este doar o reteta de marketing.

Adica oameni cu potential financiar au o tendinta (aproape nativa) in a reduce costurile.Deci: sunt zgirciti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: nu neaparat zgarcenie, insa la cat este benzina in ziua de astazi oricine care nu are o benzinarie proprie, o sa caute alternative cat mai ieftine dar tot odata si bune pentru masina proprie! :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blasfemie !!! :icon_geek: Cum s.a adaugat mai sus nu iti iei GTI ca sa monitorizezi consumul si sa incerci sa il aduci la un consum cat mai mic gen TDI.

Doar daca iti iei GTI de ochii lumi ca deah ai masina puternica....vinde.o si ia.ti TDI.

bugatti-veyron.jpg?width=610&height=343

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi omul a intrebat daca merita investitia nu ce mentalitate are fiecare. Eu unul nu vad nimic rusinos in a monta gpl pe 1.8 gti. Vad doar avantaje. Puterea este 95% aceeasi. Gazul are cifra octanica mai mare decat benzina. Sunt masini de curse cu instalatii de Gpl cu o putere mai mare decat pe benzina pentru ca la un reglaj corespunzator se obtine o performanta mult mai buna.

Sa nu mai mentionam si Phaetonurile cu Gpl din fabrica de ex.

Prezentati voi un argument contra gpl solid. Din pacate nu sunt doar proasta informare.

Nu uitati : Domnia se plateste ! Drive safe !

@Alinutz tdi

Tu nu esti adeptul progresului tehnologic ? Sau nu ii intelegi sensul ?

Progresul inseamna putere tot mai mare la un consum/cost tot mai mic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca merita investitia.Merita investitia la un punto 1,2 daramite la un golf gti.Personal am avut o masina cu impiant gaz,dar l-am anulat(de rusine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca dezavantaje imi vin in minte la repezeala urmatoarele: -greutate mai mare de carat, loc de bagaje mai mic, mai multe piese in masina=mai multe posibilitati de defectare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da o greutate de 5-10 kg in plus foarte mult ce-i drept.

Si acelasi spatiu pentru bagaje pentru ca rezervorul se pune de preferinta in locul rotii de rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mir ca aia de la F1 inca merg pe benzina...amatori!

Nu as pune GPL pe GTi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnia se plateste !

Acolo e altceva e varful tehnologic. Nu ii intereseaza decat timpii pe tur nu consumul/costul. Aprox. 80 l/ 100 km. Si cel mai important nu folosesc benzina obisnuita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tracto

Cam astea ar fi dezavantajele :

- spatiu redus

- puterea motorului scade cu aproximativ 5%

- viteza maxima scade cu 3%

- pierderea garantiei

Vrei economie? Cu siguranta nu iti iei GTI.

Bineinteles ca GPL.ul are enorm de multe avantaje dar nu mi se pare logic sa iti iei masina puternica si sa iti pui GPL .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca vei simti pierderea de 5% nu vei mai putea face nici o depasire.

De altfel sunt sigur ca vei rula 90% dintr-o calatorie NUMAI cu viteza maxima.

Legat de spatiu e acelasi nici nu se vede butelia in locul rotii de rezerva.

Noi nu vorbim aici de masini in garantie.

Nu ti se pare logic sa iti iei masina puternica sa ii pui gpl si sa cheltui la fel ca si cand ti ai lua una mai putin puternica ?

M-am convins. Fara sa supar pe cineva e o chestie de mentalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca vei simti pierderea de 5% nu vei mai putea face nici o depasire.

De altfel sunt sigur ca vei rula 90% dintr-o calatorie NUMAI cu viteza maxima.

Legat de spatiu e acelasi nici nu se vede butelia in locul rotii de rezerva.

Noi nu vorbim aici de masini in garantie.

Nu ti se pare logic sa iti iei masina puternica sa ii pui gpl si sa cheltui la fel ca si cand ti ai lua una mai putin puternica ?

M-am convins. Fara sa supar pe cineva e o chestie de mentalitate.

Scuze nu am vazut despre ce fel de masina e vorba.

Daca prin chestia de mentalitate de care zici tu te refereai la incapatanarea fiecaruia de a isi sustine parerea sunt de acord. (desi stiu ca nu la asta te refereai )

P.S: De ce nu si.ar pune si TFF GPL pe R-ul lui ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi vorbeam aici de modele mai vechi nu care inca se mai fabrica.

Nu cunosc persoana la care te referi dar luam ca si caz R 32 sau R 20 sau R 36.

Poate pentru ca pe un asemenea posesor nu il intereseaza consumul\costurile ? Poate vrea performanta sporita. Lipsa de alte complicatii si eventuale probleme.

Una e sa ai Gpl montat aftermarket si una e cel din fabrica.

Dar de Phaetonurile din fabrica cu Gpl ce parere ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca pe TEFF il intereseaza timpii, la fel ca paralela cu F1 facuta de colegul de mai sus. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai posibilitatea sa pui GPL , fa-o , si iti garantez ca nu vei regreta.

Daca in schimb te intereseaza mai mult "gura lumii", n-ai decat sa dai bani pe accizele din benzina.

Eu m-as simti minunat cand stiu ca nu platesc atatea accize si merg "verde" si mult.

Asta e singura diferenta...nu puterea (ca oricum poti sa mergi pe benzina apasand un buton), nu ca e mai putin fiabila (ci dimpotriva), sau spatiul din portbagaj (ca oricum nu e masina de marfa, si nici butelia nu e asa mare)

Modificat de knox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita 100% sa montezi GPL pe 1.8T sau 2.0 TFSI sau mai bine zis renteaza. INSA... , e clar ca e bataie de cap in plus. Montaj, reglari, servisari regulate.

Normal ca daca vrei consum mic de la inceput optezi pentru un TDI daca faci kilometri si drumuri multe, sau benzinar mic pentru oras.

Cred ca mai mult aici se ia in discutie problema montarii unei instalatii GPL cand deja ai masina si te cam arde la buzunar de la un plin la altul. Si eu m-am speriat in ultimele 2 saptamani cand am vazut ca pe un amarat de 1.6 aspirat am avut 13.4 l/100 km, consum calculat pentru 2 plinuri prin metoda plin-plin, ce-i drept exclusiv urban.

Ca drept dovada il avem pe colegul cu Passatul 1.8T cu gpl (imi scapa numele), foarte multumit de alegerea facuta. Ce-i drept, ai toate avantajele benzinei la consum de diesel, o situatie perfecta.

Parerea mea este ca se exagereaza cu economia anuntata cu instalatiile GPL montate aftermarket. In sensul ca nu economisesti 50% asa cum sugereaza producatorii de instalatii GPL. Trebuie sa luam in calcul ca masina porneste pe benzina si merge asa pana cand se incalzeste si apoi trece pe GPL, apoi trebuie sa luam in calcul ca vom avea consum mai mare pe GPL decat pe benzina, apoi faptul ca pretul GPL este in crestere... toate astea adunate cred ca duc la o economie reala de 30-35%, nu ?

Concluzia: daca spre exemplu cauti sa-ti cumperi o masina si gasesti un GTI ingrijit si cu siguranta cu kilometri mai putini decat un TDI, merita sa-l cumperi daca adaugand pretul pentru achizitionarea si montarea unei instalatii GPL nu va depasi pretul achizitionarii TDI-ului.

Modificat de VWladone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca odata scuze nu am vazut despre ce model e vorba.

@Tracto : Gti = grand tourismo injection da ?

De ce ar vrea cei care achizitioneaza motorizarea asta sa se gandeasca la consum si nu la mai multa putere ?

Hai sa incheiem aici cu subiectul asta si sa nu facem din topic altceva.

Exemplul lui TEFF a fost unul aiurea dat dar la fel treaba Putere = Consum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votez pentru GPL pe orice benzinara atata timp cat pretul benzinei este nesimtit de mare. Ai si doua sisteme in paralel care te ajuta uneori sa iti dai seama pe care parte e defectiunea+ ca ai niste autonomie in plus. Cand vrei putere ai putere cand vrei economie la fel.

Sunt ptr GPL.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!