Johnny Bravo

La cati km se schimba uleiul in CV automata si manuala+haldex?

43 postări în acest subiect de discuţie

Salutare!

Se dau 2 masini:

1) Skoda Scout (cutie manuala si tractiune integrala) - diesel

2) Skoda Fabia (cutie automata) - benzina

La cat km se schimba uleiul la cutia automata la Fabia?

La fel, la Scout la cati km se schimba uleiul la cutia de viteze (daca se schimba) si la diferentialul Haldex? Mai este ceva la care trebuie schimbat uleiul (in afara de motor)?

Multumesc!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

datele complete ale masinilor.an ,motorizare,putere..etc

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Scout diesel BMM 8 supape cu DPF, an 2008. Fabia benzina 1,6 nu stiu codul motorului. 16 supape 105 CP, an 2009.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai ai cartea de service a masinilor? Ca acolo scrie...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

1) Skoda Scout (cutie manuala si tractiune integrala) - diesel

2) Skoda Fabia (cutie automata) - benzina

Iti spun eu sigur:

1. uleiul in cutie si diferential NU se schimba; daca vrei tii la masina schimba uleiul la cutie odata la 3-4 ani. Uleiul de la cuplajul HALDEX se schimba odata la 60.000km.

2. uleiul in cutiile automate NU au interval de schimb. DAR iti recomand cu mare caldura sa-l schimbi macar odata la 90-100.000km. Daca nu cunosti (bine) istoricul masinii iti recomand sa il schimbi.

Modificat de BLiTZ
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cutia de viteze manuala 6 trepte - lifetime (dar nu se supara daca schimbi uleiul la 150.000 - 200.000 km) - necesar 3 litri

Cuplaj haldex - 60.000 km / 4ani (atentie a nu se confunda cu diferentialul spate, cu toate ca e corp comun cuplajul cu diferentialul - acolo e alt ulei)

cutie automata - lifetime (la fel, nu se supara daca schimbi la 150.000 ) - necesar pt un schimb total - 6 litri

PS BLITZ a fost mai rapid :), dar vad ca gandim aprox la fel

Modificat de andrei_221
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Particip si eu cu ceva date;Date tehnice SKODA; OCTAVIA Combi (1Z5); 2.0 TDI 4x4

Intervale de schimbare sau de înlocuire

Pentru datele de service

Curea dinţată - interval de înlocuire a comenzii motorului

toate 150.000 km

Interval de înlocuire a rolei de întindere a distribuţiei motorului

toate 300.000 km

Interval de schimbare a lichidului de frână

la fiecare 2 ani

Interval de schimbare a uleiului ambreiajului integral

până la 2009 toate 60.000 km

de la 2010 la fiecare 3 ani

Interval de schimb a mijlocului de etanşare din trusa de reparare a pneurilor

la fiecare 4 ani

Interval de verificare filtru de particule

prima dată la 150.000 km,, apoi odată la 30.000 km la atingerea valorii limită de 60 grame înlocuiţi filtrul de particule.Cantităţi de umplere şi specificaţii

Ulei de motor cu filtru

3,80 litru

Specificare ulei de motor

VW 507 00

Cutie de viteze manuală

Cutie de viteze 02Q 2,30 litru

Specificaţie ulei transmisie manuală

G 052 171A2 Ulei original

Diferenţial axa spate

0,92 litru

Specificaţie ulei punte spate

G 052 145 S2 Ulei original

Cutia de distribuţie

0,90 litru

Specificaţie cutie distribuţie

G 052 145 S2 Ulei original

Lichide de răcire

8,70 litru

cu încălzire suplimentară 9,70 litru

Specificare lichid de răcire

TL VW 774 G

Lichide de frâna la schimbare

1,00 litru

Specificare lichid de frână

de la 2006 VW 501 14-B 000 750-

până la 2005 DOT 4

Agent de răcire instalaţie de climatizare

525 - 575 Grame

Specificaţie agent de răcire

R 134a

Ulei instalaţie de climatizare

Compresor Zexel 110 - 130 cm³

Compresor Sanden 100 - 120 cm³

1K0 820 803 F Compresor Denso 170 - 190 cm³

1K0 820 803 E Compresor Denso 130 - 150 cm³

1K0 820 859 M Compresor Denso 130 - 150 cm³

1K0 820 859 S Compresor Denso 130 - 150 cm³

1K0 820 859 H Compresor Denso 80 - 100 cm³

1K0 820 859 N Compresor Denso 80 - 100 cm³

1K0 820 859 P Compresor Denso 80 - 100 cm³

1K0 820 859 T Compresor Denso 80 - 100 cm³

1K0 820 808 A Compresor Denso 80 - 100 cm³

8J0 260 805 Compresor Denso 80 - 100 cm³

Specificaţie ulei de răcire

Compresor Denso G 052 300 A2 Ulei original

Compresor Sanden G 052 154 A2 Ulei original

Compresor Zexel G 052 154 A2 Ulei original

Ulei pentru ambreiaj integral

Cu reumplare 0,85 litru

Cantitate de schimb 0,72 litru

Specificaţie ulei ambreiaj integral.

G 055 175 A2 Ulei original

SKODA FABIA 1.6 BTS CFNA;Date tehnice SKODA; FABIA; 1.6

Intervale de schimbare sau de înlocuire;Interval de înlocuire a bujiilor

la fiecare 60.000 km / 4 ani

Interval de schimbare a lichidului de frână

la fiecare 2 ani

Mod de verificare a uleiului transmisie automate

toate 60.000 km

Interval de schimb a mijlocului de etanşare din trusa de reparare a pneurilor

la fiecare 4 ani ;..Cantităţi de umplere şi specificaţii

Ulei de motor cu filtru

3,60 litru

Specificare ulei de motor

VW 501 01/502 00

intervale variabile de service (Longlife) VW 503 00/504 00

Cutie de viteze manuală

5 treapta 02T 2,00 litru

Specificaţie ulei transmisie manuală

5 treapta 02T G 060 726 A2 Ulei original

Transmisie automată

Cutie de viteze 09G, Cu reumplare 6,00 litru

Cutie de viteze 09G, Cantitate de schimb 4,50 litru

Specificaţie ulei transmisie automată

Cutie de viteze 09G G 055025 A2 Ulei original

Servodirecţie

Cu servodirecţie electro-hidraulică 0,80 litru

Specificare ulei servodirecţie

Cu servodirecţie electro-hidraulică G 004 000 M2

Lichide de răcire

5,90 litru

Specificare lichid de răcire

TL VW 774 G

Lichide de frâna la schimbare

0,90 litru

Specificare lichid de frână

DOT 4

Agent de răcire instalaţie de climatizare

485 - 515 Grame

Specificaţie agent de răcire

R 134a

Ulei instalaţie de climatizare

70 - 90 cm³

Specificaţie ulei de răcire

G 052 300 A2 Ulei original

Conţinut rezervor

45 litru

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Şi eu i-am crezut pe cuvânt că se schimbă "cureaua dinţată" (de distribuţie) la 180 000 km, dar uite că la nici jumătate din interval cureaua şi-a dat demisia, astfel încât aş împărţi intervalul cel puţin la 2 :)

~Nautilus

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

ce motor?Sigur cunosteai masina si nr de km?Am mai intalnit cazuri cu 89.000km si masina 230.000km. :blah:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai ai cartea de service a masinilor? Ca acolo scrie...

Nu sunt masinile mele. Colegul proprietar s-a tot uitat pe ele insa nu scrie. sunt pagini cu casute ce trebuie bifate la 15, 30, 45, 60, 75, 90.000 km si sunt toate operatiunile puse. Se bifeaza ce s-a facut la revizia de x km insa atat. Teoretic service-ul ar trebui sa stie, practic, sunt niste idioti. La masina mea au zis ca uleiul la cutie se schimba la 120.000 km si la ~90.000 km cand am cumparat-o eu, am dat fuga si l-am schimbat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

GABIVVX:

1. 1.8T/180 AUQ.

2. Da. Din moment ce am cumpărat-o de nouă.

3. Probabil. Cine ştie, poate Porsche România are un stoc de maşini vechi pe care le vinde drept noi :icon_geek:

~Nautilus

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nautilus, documentatia de fabrica zice ca la AGN, AGU, ARZ, AUM, ARX, AUQ intervalul de schimbare al curelei este la 180.000km. Cine ti-a zis nu te-a mintit.

Ca s-a rupt la 90 poate are alte cauze. Trebuie inspectata cureaua rupta ca sa le gasim pentru ca pot fi multe cauze.

Cheers!

Modificat de BLiTZ
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ştiu ce scrie la carte. Maşina avea 70 458 km şi vârsta de 5 ani şi 7 luni. Verificarea numărului de şasiu a demonstrat că a fost fabricată în februarie 2005. Livrată de Metrotehnica pe 14 martie 2005. Rolele (au fost demontate şi ele) erau în stare perfectă, întinzătorul la fel, pompa de apă (elice plastic) la fel, dar a fost schimbată şi ea cu una cu elice metalică. Cureaua s-a jupuit de toţi dinţii de pe un sfert din lungimea ei.

Chiar dacă "la carte" spune 180 000 km, ar fi mai prudent ca intervalul să fie împărţit la 3 pentru curea, iar rolele să fie înlocuite la 2 schimburi de curea şi pompa la intervalul regulamentar (adică la 3 schimburi), şi să nu folosim o curea mai mult de 4 ani indiferent de numărul de kilometri. Un service modern bine utilat, chiar dacă nu e dealer, poate face operaţiunile de schimbare a curelei la un 1.8T transversal (prin pasajul roţii, cu demontarea suportului motor şi a pieselor mai mici din jur) rapid şi cu un cost rezonabil.

Mai greu e când e implicat un Passat sau un A4, la care schimbul distribuţiei, cu demontarea radiatorului şi a jumătate din accesoriile motorului, e o sarcină demnă de un prizonier la Dachau. Aici, abilitatea inginerească a lui VAG a dat-o cu ...planetara-n gard încercând să monteze longitudinal un motor proiectat să fie transversal. Precum în bancul cu poliţiştii şi testul de inteligenţă, în care au demonstrat că nu sunt inteligenţi, dar în schimb sunt puternici sau foarte puternici :lol:

Timpul, variaţiile mari de temperatură iarnă-vară, temperatura mare a compartimentului motor la 1.8T, miile de cicluri încălzire-răcire, mai ales când se fac drumuri scurte, distrug orice polimer, oricât de rezistent pare la prima vedere. După 3-4 ani, furtunele şi izolaţia cablajelor de pe lângă motor sunt deja tari ca o scoarţă de copac, şi ele nu sunt făcute să suporte forţe atât de mari ca o curea de distribuţie şi nici temperatura din compartimentul curelei.

~Nautilus

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

daca avea peste 5 ani de utilizare atunci este clar de ce s-a rupt, dupa 4 ani nu mai garanteaza nimeni ca rezista acea curea pana la 180.000 km. trebuia schimbata inainte sa implineasca 4 ani. 4 ani sau cei 180.000 km, care se implinesc primii.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

uite ce specifica producatorul;Date tehnice VW; 1.8 T GTI

Intervale de schimbare sau de înlocuire

Pentru datele de service

Curea dinţată - interval de înlocuire a comenzii motorului

toate 180.000 km

Curea dinţată - mod de verificare a comenzii motorului

în cazul 90.000 km, inclusiv toate 30.000 km ....se verifica la 90.000 si apoi din 30-in 30.000.Cred ca ai forjat masina respectiva de au gasitoo dracii :lol:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bai, e discutabil. Hai sa nu ne dam cu parerea cum/cat a fost forjata masina. Cert e ca de la o vreme trebuie gandit serios la schimbare. Aici ma includ si eu: fabrica zice 150k, eu am cu ea 6 ani si aproape 130k. Am incaput s-o las mai usor cu franele de motor.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu aş schimba consumabilele aşa (practica bate cartea):

10 000 km - schimb de ulei + filtre ulei, aer şi polen;

20 000 km (la fiecare 2 schimburi de ulei) - filtrul de benzină, examinate bujiile şi eventual schimbate, gresată diverter-valve Forge

30 000 km (la fiecare 3 schimburi de ulei) - schimbate bucşele "caşcaval" de la basculele faţă. (Primul set a ţinut vreo 45 000 km, al doilea ceva mai puţin de 40 000) şi schimbate cauciucurile faţă+spate între ele

60 000 km sau 4 ani - schimbată cureaua de distribuţie. Drenat cât de mult antigel se poate din circuit şi înlocuit. (Nu iese tot, oricât ai încerca)

100 000 km - schimbat uleiul din cutie

2 ani indiferent de kilometri sau când se înnegreşte - schimbat lichidul de frână

"Longlife" e un artificiu conceput în scopuri ecologice: fabricarea uleiului costă şi consumă petrol şi energie, fabricarea consumabilelor la fel, înmulţite cu milioane şi milioane de maşini rezultă o economie substanţială dacă schimbi consumabilele cât mai târziu, dar asta îţi impune să conduci ca moşii cu Dacii din 1972 care le-au ţinut până a apărut Programul Rabla. Şi nici ei n-au făcut mare brânză, au economisit la consumabile, dar a cedat caroseria între timp.

~Nautilus

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nautilus..patania ta se datoreaza intervalului de 5 ani depasiti,banuiesc.Oricum e foarte ciudat sa se rupa la o masina noua cureaua la 70.000km.Eu schimb ;ulei 10.000km(10w40),filtru aer maxim 30.000(am montat filtru are pt conditii grele),filtru habitaclu 1/an(carbon),bujii la maxim 50.000km(NGK),filtru benzina maxim 30.000km,uleiul cv a fost schimbat la achizitionarea masinii(schimbarea a fost facuta cu ulei original),lichid servo la achizitionarea masinii(ulei original),lichid de frana ..periodic la circa 6 luni extrag din vas circa 300grame si complectez inapoi cu lichid nou(folosesc numai ARAL ,ceei de la BPN tot Aral comercializeaza).Trebuie sa ajung la un amic sa imi schimbe lichidul cu instalatie de vidare ATE...dar de 1.5 ani tot ajung :lol: .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

GABIVVX: Dacă îţi spun că "bujii la 50 000 km şi filtru de aer la 30 000 km" indică mai precis decât profilul tău din stânga că ai motor 1.4/75 şi îl conduci în consecinţă, cât de tare te oftici?... :pirat:

~Nautilus

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai de ce sa ma oftic??Asta avem cu asta defilam :blah: .Am avut si eu cand eram mai mic un g2 gti...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bravo. Din punctul de vedere al consumabilelor, poate că eram mai câştigat cu 1.4/75 sau 1.9TDI/90 :lol:

~Nautilus

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Distributia pt AUQ pe Conti (setul lung cu intinzator hidraulic)520 lei ..pt APE 500 lei,filtrul de aer AUQ 45 lei..APE 50 lei,pompa apa+10 lei pt AUQ....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Din cate imi amintesc, la diesel se recomanda schimbarea distributiei la 90 000 km sau 3 ani. Nu stiu cum e la benzina (am citit si eu posturile anterioare). Ideea e ca 5 ani si 7 luni mi se pare EXTREM de mult pt o curea de cauciuc (fie ea si polimer ranforsat).

In alta ordine de idei, intervalul long life este foarte ok pt masinile care calatoresc mult pe autobahn, la viteze constante. Spre ex, G4 detinut anterior avea cartea service numai cu longlife. Masina (al carui prorietar era o doamna agent vanzari produse lactate) facuse 220 000 km in 4 ani, jobul ei fiind sa colinde retelele de supermarket din zona vestica a germaniei/olanda/belgia. Daca mergi insa urban, long life nu se justifica.

Dupa achizitia masinii, am schimbat ulei cutie (nu am vazut pe cartea service aceasta operatiune) si am observat modificare in bine (nu e placebo, inainte de schimb "agata", dupa, nu - nu s-a umblat la timonerie).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Un american a făcut el însuşi schimbul de ulei de cutie manuală la A4 1.8T după 50 000 mile (cam 80 000 km) şi a văzut că uleiul era degradat şi înnegrit (maşina mergea regulat, parţial oraş, parţial şosea), dar nu s-a plâns că ar fi mers prost cutia. L-a schimbat mai mult de moft, ca să fie acolo.

Traficul urban (indiferent în ce ţară, deşi la francezi ambuteiajele sunt mai urâte ca la noi, iar la belgieni cel puţin în Bruxelles traficul e cam tot ca pe la noi) e un mare distrugător de consumabile datorită ciclurilor încălzire-răcire foarte dese.

Traficul de autostradă la vestici e mai blând cu maşina fiindcă mulţi care merg în interes de serviciu merg cu viteze cât mai apropiate de cea legală şi turaţia corespunzătoare (la 3.2 VR6, asta înseamnă cam 1500 rpm, iar la 1.8T cam 2500 rpm), ca să economisească mai mult carburant, fiindcă firmele plătesc, prin cardul de combustibil, o anumită cantitate de combustibil pentru un anumit număr de kilometri. Dacă ei ştiu că maşina trebuie să ia 8 l / 100 km, nu vor plăti 10 l indiferent cât i-a plăcut deţinătorului de company fuel card s-o forjeze. În schimb, dacă intri pe orice forum de-al lor, afli că oricine ţine la performanţele "de Fast & Furious" ale maşinii lui schimbă consumabilele foarte des, şi în primul rând uleiul.

~Nautilus

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

imi poate spune un coleg cat ulei haldex intra intr-un golf 4 4 motion?este sufucient un tub de 275 ml?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.