alvis

De ce se uzeaza axa cu came?

196 posts in this topic

Masina mea a inceput sa faca un zgomot ciudat. Prima datpa l-am pus pe seama frigului, pt ca dupa 10 minute de mers cu masina a incetat sa mai tacane. Dar apoi a inceput, dupa cateva zile, si la cald sa faca acelasi zgomot. E un zgomot pe care eu l-as caracteriza gen "de Trabant", adica gen masina pe trei cilindrii. L-am dus la doctor si mi-a desfacut capacul la motor si mi-a aratat ca e de vina axul cu came. Cica s-au uzat "ovalurile" alea.

Dupa cate v-ati dat deja seama, sunt total paralel cu tehnica. Dar vroiam sa stiu de ce se uzeaza chestia aia? Am 229600 de km la bord. O fi de vina "batranetea" masinii? Faptul ca i-am mai pus cativa CP si nu face fata motorul? Uleiul? Condusul prea sportiv? Sau o fi vrut mecanicul sa faca rost de un ax cu came si nu avea de unde? Un binevoitor mi-a spus ca el crede ca e de la distributie, dar aia doar ce am schibmat-o acu vreo 6 luni...

Mersic mult!

Precizez ca am cautat problema asta pe forum dar cand vreau sa caut "ax cu came" ijmi returneaza un mesaj gen "nu puteti cauta cuvinte cu mai putin de trei litere"... sau ceva in genul asta...

Edited by R_a_z_v_a_n
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorba de motor de 1.9? Sau de 2.5? Nu are legatura cu distributia, nici cu condusul sportiv, nici cu soft-ul. O posibila cauza ar putea fi uleiu, preiunea uleiului, desi ma indoiesc la 1.9.... esti sigur ca ax-ul cu came este defect? Tacanitul acela de trabant asa poate fi mai degraba din cauza unui tachete care se incarca mai greu. Mergi mai bine la un mecanic mai in firea lui si vezi ce zice

Legat de numarul de km, eu am avut 1.9 cu 580.000, si am avut masina de la 124.000 si nu am umblat la motor...

Edited by Beshcu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incredere in omul asla am, altfel nu ma-s duce la el, dar m-a uimit cat de repede a gasit buba... intr-adevar, lcureaza la serviece-ul VW si asta face toata ziua, repara motoare, deci nu ar fi chiar de mirare, dar....

E vb de un 1,9... si el imi zisese ca uleiul ar fi de vina, calitatea lui, mai precis, desi tot el imi schibmase uleiul acu cateva luni. Bine, am ignorat avertismentul de SERVICE in 3000 KM... mi se paruse ca apare cam rapid... el folosea de obicei un 0W30 adus direct din Germania, Castrol, dar ultima data mi-a pus altceva... si, in plus, masina imi scoatea cam mult fum, dar am pus-o pe seama frigului... EGR-ul e schimbat, turbina la fel... probabil ca tot uleiul ar putea fi... e bine ca nu e de vina nervozitatea mea la volan :P

Ce as putea sa fac cu axul actual? Exista posibilitatea reconditionarii lui?

Ah, si apropo, odata cu zgomotul ala si masina tragea mai greu, mi-a fost greu sa urc o panta simpla (plina de noroi, ce-i drept), o panta cu care inainte nu as fi avut probleme sa o urc. Ar fi un simptom in plus ca intr-adevar e vina axului si nu e doar tachetele?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu poti afla ce tip de ulei ai avut in motor (marca, vascozitate...)?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai de ce sa il reconditionezi. Unul nou este in jur de 900lei....daca zici ca s-a uzat axul cu came, nu vreau sa imi dau cu parerea, dar ar fi bine sa te uiti si la cuzineti. In special cuzinetii de la palier, am intilnit doua 1.9 cu aceasta probleme. Sincer, si cel mai prost ulei daca il aveai axul acela nu se uza...e greu de crezut ca teoria lui cu uleiul ar fi reala

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma gandeam ca nu are ungere la rece daca a pus un ulei mai vascos si/sau a pus aditiv care de asemenea ingroasa uleiul,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si posibilitatea ca uzura axului.. sa apara din cauza injectoarelor care nu sunt reglate corespunzator

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzura axului apare din cauza debitului mic de ulei in zona, sau a tachetilor care se incarca greu si in loc sa stea lipiti de cama, lovesc in ea.

Puterea scazuta cand "tacanea" mai tare, ma duce cu gandul tot la tacheti, care nu se amorsau complet impiedicand functionarea corecta a supapelor.

Daca tot schimbi axul , iti recomand foarte calduros sa schimbi si tachetii si cuzinetii axului. La vechiul motor eu am pus tacheti si cuzineti noi la axul cu came. Dupa 200.000 de km, semicuzinetii inferiori dinspre distributie deja nu mai aveau compozitie pe ei. Motorul nu prezenta nici un simptom, dar i-am schimbat preventiv daca tot aveam treaba in zona.

Nu are nici o legatura cu reglajul injectoarelor. Un reglaj defectuos se lasa cu spargeri de came sau injectoare.

Edited by C o s m i n
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spunea si Cosmin, axa cu came si injectoarele nu au nici-o legatura ... uzura mai mare la axa cu came se datoreaza in exclusivitate din cauza uleiului ( calitate proasta, lipsa de presiune ) care duce in mod direct sau indirect la uzura prematura a axului, fie a lagarelor fie a camelor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze, am expus parerea sub forma de intrebare, si sa omis semnul intrebarii ?

Cineva de la Bosch isi exprima aceasta parere

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fie de la reglatul prost al injectoarelor ar fi trebuit sa fie dereglate rau tare injectoarele . Asa de rau incat motorul sa mearga in suturi cand axa era inca OK .

Eu cred ca uzura este de la un tachet defect . Daca vei pune VAG-COM pe masina vei gasi pe Engine , in measuring blocks pe grupul 13 o valoare crescuta pe injectorul ce face pereche cu tachetul avariat .

Am intalnit personal la un passat b5 AVB aceasta problema .

La un B5 AJM , cu toate camele uzate tare se manifesta prin pornire dificila in primul rand . La el nu e cazul

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzura prematura a axei cu came este o problema destul de frecventa la motoarele PD. Se pare ca motivul principal este subdimensionarea camelor supapelor de admisie si evacuare, prin "introducerea" intre ele a celei de-a treia came, responsabila cu actionarea pompei-injector. E adevarat ca aceasta uzura prematura este grabita si de ungerea defectuoasa a zonei, drept urmare a folosirii unui ulei prost calitativ sau a functionarii motorului cu nivelul de ulei sub reperul min. al jojei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat anul trecut si eu axul cu came dar cand am dat jos axul am ramas surprins sa vad ca nu era decat o singura cama distrusa (evacuare cyl2) in rest totul era perfect

obligatoriu la aceasta operatie trebuie schimbati si culbutori si daca mai sunt bani si cuzinetii

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce se poate strica axul cu came? Din ce cauze?...E grava problema daca ajungi sa schimbi axul cu came?

La un passat din 2004 1.9tdi 131 d cai...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ungere deficitara, ulei slab, materiale slabe (cazuri mai rare), uzuri premature din cauza exploatarii necorespunzatoare la rece... etc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mai postat vis avis de problema.Am vazut 3 masini cu acceasi problema,basca peste asta in 3 colegi de forum cu acceasi problema.Curios e faptul ca la cele 3 masini vazute de mine ...toate au avut probleme la primul cilindru din partea dreapta.Sa zicem ca din 3 cazuri 1 sau 2 a fost din cauza proprietarului,dar al 3-lea caz un Touran 2008..adus din De cu service facute la zi si foarte bine intretinuta masina..Dupa cum a postat si C o s m i n,alea sun cauzele dar inclin sa cred ca e si o chestie legata de uzura prematura a materialelor(toate cazurile vazute de mine masini cu peste 200.000km).Ori e o greseala de proiectare care face ca in partea dreapta la primul cilindru sa nu ajunga ulei in parametri si in timp sa apara probleme,ori calitatea materialelor lasa de dorit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De luat in seama si postul lui Zenith de aici. Din start axele de la PD sunt mai predispuse uzurii. ;)

Edited by C o s m i n
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, am si eu aceeasi problema, pot spune ca masina are > 300 k si de la un timp, cand ma intorceam dinspre bucuresti, am observat ca daca accelerez putin mai tare sa fac o depaside de exemplu de la 80 km/h la la 120 in treapta a 4-a, motorul trepideaza ca toate alea.... e ca si cum nu ar avea aer suficient, sau motorina suficienta... nu stiu ce sa zic dar nu prea mai exista comfort in depasiri..... trepideaza masina exact cand o calc putin mai tare.... tin sa mentionez ca am schimbat oringurile de la injectoare acum 3 zile ... injectoarele functioneaza ok iar pompa tandem imi sufla 10 bari la 4000 rpm ( minim 7.5 trebuia ... )

am fost la un mecanic care lucreaza la vw service si mi-a spus atunci cand am schikbat oringurile injectoare ca trebuie sa schimb axul cu came ca s-au uzat "ovalurile alea" si crede el ca de asta face asa masina cand o accelerez....

eu as da vina mai mult pe o lipsa de aer cand are nevoie masina sa isi faca amestecul carburant:-? .... un baiat mi-a spus ca poate sa fie supapa de la egr sau de la vacuum.... dar nu prea as crede ca imi dadea eroare pe tester... oare ce poate fi ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai uita-te si tu la camele alea cum arata. Sunt sau nu uzate?

Daca il cunosti pe cel care a afirmat asta si e meserias cat de cat, ce mai astepti? Alt ax cu came si alti tacheti. Nu ai alta solutie.

Si da, din cauza lor e posibil sa functioneze asa cum spui. Plus ca parca "bate" si in ralanti si sufla in filtrul de aer.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pot sa zic ca miroase a putina motorina nearsa in jurul masinii... vreau mai intai sa fac rulmentii la alternator si sa vedem cam care-i problema. am observat astazi in oras ca si in a2a daca o accelerez putin mai tare tremura.... vreau sa verific si supapa la vacuuum si la EGR...dar nu imi da nicio eroare pe tester:( ...am sa schimb si axu cu came dar mai astept putin. mecanicu mi-a zis ca ... sunt cam tocite ovalele alea...masina are 350 000 km....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvis nu pot sa-mi dau cu parerea despre mecanic, dar daca ti-a pus ulei 0w30, clar este ca acel ulei nu corespundea normei necesare masinii tale. De aici poate pleca problema axei cu came. Dupa cum s-a mai spus, datorita subdimensionarii camelor supapelor pentru a putea face loc celor de la injectoare, a fost impusa norma 505.01 care este obtinuta de un ulei cu proprietati mai speciale ( principalele proprietati sunt: pastrarea unei vascozitati mai mari la temperaturi mari si o rezistenta mai mare la forfecare, dar si un pachet mai special de aditivi). Chiar si in cazul normei 507.00 unde uleiul este un pic mai subtire (5w30) acea rezistenta a peliculei la temperaturi mari si la forfecare (high temperature/ high shear) este destul de mare. In plus, la motoarele cu DPF care necesita norma 507.00, datorita uleiului mai subtire si a pachetului de aditivi mai sarac pentru a nu infunda filtrul, axa cu came este "tratata" intr-un mod special.

Celor care ajung sa schimbe axa cu came le recomand sa schimbe si cuzinetii si tachetii, mai ales daca e vorba de o masina cu peste 200.000km. Simptomele uzurii axului cu came sunt: zgomot(tacanit), lipsa puterii insotita de fum negru, mers neregulat al motorului si chiar "rateuri".

Edited by Jetta Junkie
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul mi-a spus ca e din cauza uleiului prost, folosit timp indelungat, poate si peste revizii. Maine schimb axul cu came si toti tachetii. Prima oara se duc tachetii si apoi se beleste axul cu came. Cam asta e ordinea. Sa merg pe Aral sau sa incerc un Mobil? Mi s-a cam luat de Castrol dupa atatea revizii si uzura care am vazut-o pe ax. Craciun fericit!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce oare nemtii foloseau si folosesc, daca pot si nu sunt obligati de normele de poluare, ulei cu norma VW 506.01 ? Adica 0 - W30 ? Pentru ca este uleiul ce asigura cea mai rapida si buna ungere, in cel mai indepartat punct de baia de ulei si pompa de ulei: axa cu came ! La PD sunt presiuni foarte mari de contact, si la rece uzura este foarte mare.

Daca s-ar putea improviza un mod de ungere a axei cu came, independent de pompa de ulei si actionat electric, cu un ulei "adevarat", cred ca nu am mai auzi vreodata de asemenea probleme. :icon_thumleft:

Edited by teko
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e sunetul specific pt problema descrisa in cast topic:

am auzit si eu pe un AVF live.

Ca si invatatura, neaparat trebuie schimbati toti tachetii odata cu axa. Cel mai bine, ax OEM SH bun, tacheti noi, de asemenea OEM, daca nu, n-are rost pt ca problemele vor reaparea la scurt timp iar manopera nue tocmai ieftina.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teko, ai si tu dreptate intr-un fel...Dar, dupa cum spuneai si tu, la PD sunt presiuni de contact foarte mari si tocmai de-aia eu consider ca un ulei cu o vascozitate medie (5w40) care ajunge sa unga axa cu came in timp util dar are si o rezistenta mare a peliculei de ulei este cel mai indicat. In plus la temperaturile de +40 C de la noi 0w30 nu cred ca e o alegere tocmai buna. Dupa cate stiu, uleiurile 0w30 sunt recomandate de producatori pentru motoarele moderne care au tolerante de fabricatie foarte mici. Iar in ceea ce priveste nemtii...nu as pune prea mare baza in ceea ce folosesc ei pentru ca oricum pe la o suta si ceva de mii de km ei schimba masinile, nu le tin ca noi...

Mishutz, eu folosesc uleiul Motul si sunt foarte multumit asa ca imi permit sa ti-l recomand.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.