Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

Revin si eu cu un mic update. Dupa 275 000 km pe drumurile patriei inca nu am schimbat nimic la motor in afara de consumabile. Motorul merge absolut impecabil, cosum mic si performante decente pentru nevoile mele. 

Bun anul , cand inca se faceau masini bune. A mea e 2005  sper sa ma duca pana la 275000 ,ca tot din Tg Jiu am luat-o la 154000 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cati cai putere e softul facut la ceky?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de motirul 1.9 TDI 105 CP BXE vrea sa isi cumpere un tovaras de al meu.E fiabil asa ca performante are ceva sau...,te poti baza pe puterea lui in depasiri,cand calci acceleratia te infige in scaun?(intrebarile sunt adresate de prietenul meu) Astept un raspuns va rog frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu exceptia unora care au avut probleme cum si cele de 2.0l au , majoritatea sunt motoare pe care te poti baza, trag bine, consum mic. Daca este bine intretinut este surprinzator de placut, are reprize bune, pornire usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Octavia 2005, 2.0TDI, BKD, merge ca uns. Am 232000km fara incidente, doar consumabile schimbate. Acum trebuie sa repar tubina(este cea original), a inceput sa dea si un pic de fum si volant da foarte mici semne de oboseala(este cea originala). Intre schimburi am completat cu 0,7l de ulei si cam atat.

Apa, paie si bataie, merge bine, trage frumos si consuma decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 2008 1.9 TDI,BXE(luata de noua din ro),merge foarte bine.Pana acum doar 90000 km.Nu am schimbat nimic la masina(nu a fost nevoie) doar filtre si ulei. Castrol edge turbo-diesel vreo 6-7 ani ,acum am trecut la Ravenol VMO,prima diferenta :motorul este mai silentios. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot 2008, tot 1.9 tdi bxe, ~120000km, folosit Castrol pana pe la vreo 60000km apoi Mobil 1 si Motul alternativ (la 15000km). Motorul merge brici.

Aaaa si chip la TCM de la 105 cp la 138-140 cp de cand masina avea 20000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Octavia 2007 BXE, 150000 km schimbat kit ambreiaj si cilindru... . Batea volant si de cateva a intrat  f greu in viteze superioare. Trecut de la Ravenol VPD la LM Top Tech 4100. Cu VPD am completat 1l in 15000 fata de Castrol 0,4-0,6 l la 15000.

Modificat de ferdy1407
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! intreb in aria acesta cu gandul ca poate cineva a mai intampinat aceasta curiozitate. Motor 1.9 TDI, BXE sau BKC  este identic cu 2.0 tdi BMM ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar chiulasa e la fel , blocul motor are alezajul mai mare cu 2 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Readuc acest topic la viata pentru ca tocmai ce am trecut de 340 000 de km pe drumurile patriei si am mai facut si cateva teste la masina care intaresc convingerea ca 1.9 TDI e un motor extraordinar, cel putin varianta mea BJB Euro3. Incep prin a spune ca masina e complet stock fara nici o interventie la motor pana acum, doar reviziile normale din 15 in 15K la care s-au schimbat consumabile, pana si ambreiajul e cel din fabrica. Daca intereseaza pe cineva, am folosit doar ulei 5WD40 Castrol iar motorina am pus cea mai ieftina in ultimii 240000 de km. Tot auzisem povesti cum ca 1.9 TDI cod BJB e mai puternic decat declara producatorul, dar eram putin sceptic. Am mers cu 1.9 TDI BXE tot pe o O2 si mi s-a parut ceva mai lenes, dar am zis ca e doar placebo.  Azi am facut un sprint 0 - 100 km/h sa vad cum se mai descurca motorul dupa km astia si surpriza: 10.43 sec pe GPS-ul de la telefon. Stiam de ceva timp ca exista o aplicatie pentru Android numita PerfExpert cu scopul de a genera un grafic de putere si cuplu (dyno test) folosind acelerometrul telefonului si ceva matematica. Am tot ezitat sa o cumpar (e aproape 50 RON) pana azi cand cand am zis ca trebuie sa o incerc. Surpriza a venit dupa ce am facut cateva teste cu aplicatie, masina are 115 HP/ 280NM si sunt ferm convins ca asa e. Mai jos aveti un link cu graficul dyno generat de aplicatie: https://network.perfexpert-app.com/results/8MbREsZWfH

Screenshot cu timpul 0-100:

 

Screenshot_20170722-202445.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu BKC si l-am dat pe la 315.000km. Acum are vreo 330.000km. Ambreiaj original, axa cu came originala cu sanfren pe ea, tacheti originali, turbo de fabrica.

 

Masina buna, insa deja veche, se stricau diverse si eu voiam o masina in stare perfecta (ceea ce insemna prea multi bani pompati intr-un sac fara fund)- probleme care au aparut - spart radiator - antigel-ulei, desprins un cheder la usa sofer, s-a rupt o sufa macara dreapta spate in concediu in Grecia, s-a defectat senzorul de capoda, si din cauza lui nu mai reseta martorul de nivel ulei scazut, plus alte cateva maruntisuri ce mi-au pus capac.  Masina e ok, insa e veche, daca eram destept, imi luam passat b5 sau a4 b6, si in loc sa bag bani intr-un golf atunci, ii bagam in ceva mai solid/suspensie mai buna, calitate mai buna per total. Parerea mea, cu toate ca am avut golf, si inca detin tot un fel de golf, sunt niste masini de consum, cu miile pe strada, care nu exprima mare lucru si in care nu merita sa pompezi bani, pt ca nu e ceva emblematic, e doar un simplu golf, daca vrei ceva emblematic, te poti orienta spre altceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva emblematic....  De exemplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subiectul topicului este fiabilitatea motoarelor PD deci va rog sa ramineti ontopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Vin si eu cu impresii despre un BKD 2009, stock , fara nici o modificare... 301300 km, ambreiaj original, schimbat de curand actuatorul turbo si cam tot ce tine de ac (compresor, radiator si valva evaporatoare ), in rest revizii la timp si schimbat consumabile pana in 10.000 km... Ulei Mobil, filtre Mahle... motorina normala ( nu aditivata ), ma pregatesc de a doua distributie, si posibil la anul ambreiaj, se simte doar in pedala putin volant ( nu se aude de afara deloc, nici macar cu motorul rece ), si pedala de ambreiaj e putin cam tare, la voi cum e ? Turbine se aude ok, geom variabila e ok , am verificat-o cand am schimbat actuatorul.Acum masina trage oauuuu, urca f repede in turatii, si se aude f frumos. O alta mica problema am mai avut-o cu releul de la bujii, eroare pe el, dupa inlocuire cu unul idendtic, aceeasi eroare, de vina a fost un " strap " in e-box-ul de la motor, care lipsea cu desavarsire, dupa adaugarea lui cu unul provizoriu si in scurt timp cu cel original, eroarea a disparut. Masina a pornit iarna si la - 15 gr, dar cam la a doua cheie, nu am vrut sa o fortez.  De compresor stiam ca sk 2 are mari probleme, eu merg tot timpul cu ac-ul pornit, indiferent de anotimp. Voi ?

Toate cele bune !

Modificat de gmtiby2016
adaugari...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Motorul 2.0 tdi cr 140cp de pe Octavia 2 FL ce cod are?

multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CFHC sau CLCB

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ar fi 2 "tipuri" de motoare care dezvolta fiecare 140 cp?

Este vreunul mai fiabil ca celalalt?

Cum era BKD-ul 2.0 TDI PD mai fiabil decat restul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , in principiu sunt 2 tipuri de motoare diesel  de 140 cp pt O2 : TDI-PD (cod: BMM, BKD, )  si TDI-CR (cod: CBAA, CBAB, CBDB, CFHC) . Pentru motoarele TDI-PD 2.0 codurile care par sa fie mai fiabile sunt : BKD, AZV , BMN din informatiile de pe forum .

Conteaza mult cum a fost intretinuta masina si daca exploatarea a fost in limitele normalului . Motoarele TDI-PD 1.9/2.0 par sa fie mai fiabile decat primele generatii de TDI-CR , din opiniile unor mecanici.

*ce am scris mai sus este un punct de vedere , a nu se lua ca litera de lege :)

Modificat de red_runner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 primele generatii de 1.9 TDI PD, adica cele cu coduri cu A, AJM, ATJ, AWX, etc.. au fost muuult mai fiabile decat ultimele generatii. Iar primele generatii de TDI CR, au fost foarte fiabile ca motorizari, excluzand anexele  ( EGR, pompa de inalta, injectoare) ( la motorizarile TDI PD mereu erau probleme cu internele motorului, pe cand la CR nu au mai fost probleme)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prombleme la generatia CR, indeosebi cele la pompa de inalta presiune, cam de cand au fost remediate de fabricant? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca  sunt remediate

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici alea dupa 2015?toate vin cu aceeasi pompa de inalte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!