dukku

D.I.Y.

10 postări în acest subiect de discuţie

Masina pe care tocmai am luat-o avea nevoie urgenta de un schimb de ulei la cutie asa ca mi-am luat cele necesare si impreuna cu un prieten ne-am pus pe treaba .

Pentru operatie sunt necesare urmatoarele :

1 elevator , sau capre de suspendat masina de toate rotile motoare intrucat dupa introducerea noului ulei este necesara punerea transmisiei la lucru in vederea eliminarii aerului .

2 o trusa de scule care sa aiba set de torxuri si imbusuri

3 un dispozitiv de pompare a uleiului nou in cutie

Mai intai se scoate masina la drum cateva minute pentru aducerea uleiului la o tremperatura de 25-40 de grade dupa care se ridica pe elevator .

Se desface busonul de golire folosind cheie torx potrivita si se colecteaza uleiul pana nu mai curge .

Apoi se procedeaza la desfacerea suruburilor ce tin fixata baia de ulei dupa care se desprinde baia cu grija si se asaza pe o suprafata plana . Atenttie ca mai este ulei in baie , sa nu va murdariti.

Se trece la demontarea filtrului vechi prin demontarea celor 2 suruburi de fixare , folosind torxuri potrivite .Atentie ca la scoaterea filtrului sa va iasa si O-ringul de pe gatul care intra in pompa de ulei . Daca nu a iesit o scoateti voi cu degetul .Totodata va mai curge ulei din corpul cutiei odata cu scoaterea filtrului.

Se trece la spalarea baii de ulei si a magnetilor . Pentru definitivarea curatirii am folosit un spray pentru curatat frane .

Apoi se asaza la loc magnetii .

Daca gasiti putina pilitura de fier pe magneti nu e motiv de ingrijorare intrucat e uzura normala a cutiei . Daca descoperiti cantitati mari de pilitura sau alte corpuri straine a caror marime este de ordinul milimetrilor este motiv de ingrijorare .

Urmatorul pas este montarea noului filtru dupa ce s-a introdus noua garnitura pe gatul ce intra in corpul cutiei si se infileteaza cele 2 suruburi de fixare.

Apoi se trece la asezarea garniturii pe capacul de la baie si la introducerea torxurilor de prindere apoi se procedeaza la montarea baii de ulei .

Dupa fixarea baii se poate trece la introducerea uleiului . Pentru aceasta operatiune se desface busonul de umplere si se pompeaza uleiul folosind un dispozitiv de pompare care sa poate introduce uleiul in cutie prin orificiul de umplere . Eu am folosit o jucarie facuta din pompa de ulei de dacia prinsa intr-o cuva actionata manual printr-o manivela .

Dupa ce s-a umplut cu ulei si acesta incepe sa curga pe orificiul de umplere se pune dopul pe busonul de umplere si se porneste motorul pentru 20 de secunde lasand cutia in N . In acest fel pompa isi ia ulei .

Opriti motorul si mai copletati cu ulei pana ce incepe sa dea pe afara iar .

Porniti din nou si treceti cutia prin toate treptele . Comutati in modul manual si treceti prin toate treptele 1,2,3,4,5, , R , de mai multe ori astfel incat sa se umple cu ulei toata mecanica .

Opriti motorul si mai completati cu ulei pana ce da pe afara iar.

Strangeti busonul de umplere .

In acest moment aveti o cutie cu schimbul de ulei facut .

Avand in vedere ca nu am demontat cutia si nu am scos tot uleiul din ea mi-au intrat cam 5 litri de ulei intrucat restul uleiului se afla in convertizorul de cuplu . Practic in acest mod se realizeaza o improspatare a uleiului din cutie si o schimbare a filtrului .

Forumurile din afara recomanda inlocuirea uleiului la fiecare 60 000 km si a filtrului la fiecare 2 schimburi de ulei .

Costuri si materiale folosite :

Ulei ATF Febi / 55 lei / litru - 5 litri

Filtru ulei - 70 lei

Garnitura baie 30 lei

Spray curatat 15 lei

Produsele le-am cumparat de la Alex Volksman

Timp de lucru - 2 ore .

post-10788-1285768567_thumb.jpg

post-10788-1285768683_thumb.jpg

post-10788-1285768693_thumb.jpg

post-10788-1285768869_thumb.jpg

post-10788-1285768882_thumb.jpg

post-10788-1285769124_thumb.jpg

post-10788-1285769274_thumb.jpg

post-10788-1285769847_thumb.jpg

post-10788-1285769860_thumb.jpg

post-10788-1285769871_thumb.jpg

post-10788-1285770199_thumb.jpg

post-10788-1285770221_thumb.jpg

Modificat de dukku
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Interesant si util multumim.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Interesant si util multumim.

cati km avea masina ta ? de ce ai considerat necesar sa schimbi uleiul? știi ca Audi , spre deosebire de forumuri, nu recomanda asta ?

era nevoie de fapt sa il schimbi ? era murdar ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar Audi , spre deosebire de forumuri nu recomanda asta insa ZF , spre deosebire de Audi , recomanda asta .

Atasat gasesti un pdf unde la pagina 3 spune ca daca masina are peste 8 ani sau daca a fost folosita in reginm "heavy dudy" este bine sa schimbi uleiul .

... si intre noi fie vorba... nu cred ca ii face rau niste ulei proaspat si curat daca e exact sortul care ii trebuie si daca e schimbat cum trebuie .

TE_ML_11_en0700.pdf

Modificat de dukku
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspuns

masina mea are 5 ani deci nu trebuie sa

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o intrebare. Am un audi a6 2003 cutie automata 6 trepte, 2,5 tdi 120kv, cod motor BFC. Este adevarat ca uleiul pentru cutii automate se da dupa codul motor? pe mine ma intereseaza un ulei pentru cutia de viteze, vreau sa il schimb...astept un raspuns..multumesc..

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu o intrebare.Parerile sunt impartite in ceea ce priveste culoarea uleiului.Unii spun k este rosu ,altii culoarea mierei de albine.Care este cea mai apropiata parere de adevar ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Raspund cam tarziu insa poate va fi util pentru cei ce vor citi :

. Uleiul se vinde dupa codul cutiei ( in cazul altor piese de schimb este necesar chiar numarul de serie al cutiei intrucat mai apar versiuni de echipare )

Referitor la culoarea uleiului : De regula uleiul folosit pentru cutiile zf 5hp19 este culoarea galbena .Cand alegeti uleiul nu va uitati la culoare ci la norma pe care o respecta .

Asa cum la uleiul de motor pentru pumpe-duse trebuie sa puneti ulei cu norma 505.01 sau 506.00 / 507.00 la fel si in cazul cutiei trebuie sa punem ulei care sa respecte norma (in cazul meu) G 052162 A1 sau A2 .

ATENTIE !!! Cei care aveti transmisii MULTITRONIC veti folosi alt ulei . Acel tip de transmisie este facut de alt fabricant .NU puneti ulei precum cel descris de mine mai sus . Acel tip este strict pentru cutiile TITPRONIC ZF5HP19 .

FLORENTZ : Cel mai probabil ai transmisie MULTITRONIC asa ca pui alt ulei in cutie . SI inca un sfat - ai grija de cutie , nu face scartzuri cu ea ca este foarte sensibila . Dpv al economiei de carburant si al finetii cu care lucreaza este peste cutia ZF cu 5 rapoarte insa nu este la fel de rezistenta .

Modificat de dukku
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

eroarea 19558 flap intake motor , v157 ce parere aveti ? imi sta aprins martorul de la check si la tester imi da aceasta eroare : mi-au spus ca e vorba de clapeta regulator , sa o schimb si mi-ar prinde bine si niste sfaturi de la cunoscatori.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

1 Si cam ce treaba ar avea flaps-ul tau de la motor cu subiectul acestui topic - respectiv inlocuirea uleiului la cutia 5HP19 ? sau tie daca iti vine sa mergi la toaleta si te apuca nevoia in bucatarie faci in chiuveta de la bucatarie ? Posteaza acolo unde trebuie te rog .

2 Ce marca , model si motorizare este masina ca difera de la o masina la alta .

3 NU inteleg la ce regulator s-au referit cei ce ti-au spus ..

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.