Jump to content

Traseu pentru FMIC


Gosh
 Share

Postare recomandată

Va salut . Am decis sa imi montez un FMIC la masina mea , AHF . Dar am dureri de cap pentru traseu , si astept pareri si de la voi . Pana acum m-am gandit la 3 variante , in ideea de a avea si traseul scurt .

Ori tai galeria de admisie si o sudez in pozitie de 180grade , si vin cu returul pe langa baterie , ori vin cu traseul pe langa radiator , fac un cot de 180gr , intru in IC si apoi sa am traseu scurt dupa IC in admisie.

Sau ar mai fi si o a 3'a varianta , sa imi iau un FMIC cu iesirile pe aceeasi parte , dar nu stiu eficienta IC in acest caz , si nici daca as avea loc sa am 2 furtune pe partea dreapta .

Astept idei , si atasez si o poza pt a va face o idee despre ce e vb .

Edit : poze cu traseul cu intrarile pe aceeasi parte -> http://users.atw.hu/bedroomtuning/files/Ki...20-%20Front.jpg

post-17274-1277041879_thumb.jpg

Modificat de Gosh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Recent mi-am pus eu FMIC pe un audi a4 b5 de 90cp,dar cu motor longitudinal,nu transversal cum ai tu;pun niste poze,poate te ajuta

post-30690-1277042967_thumb.jpg

post-30690-1277043017_thumb.jpg

post-30690-1277043082_thumb.jpg

post-30690-1277043368_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca chestie, ca nu-mi dau seama... la ce ajuta FMIC? Ce modele de masini au acest radiator pentru intercooler montat din fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FMIc ajuta la o racire mai buna a aerului , comparativ cu IC stock , care este SMIC (side mounted) . In momentul in care faci ceva modificari , este f important sa ai un IC frontal , mai mare , atat pentru putere cat si pt EGT .

Dar cred ca vei gasi un articol complet despre asta daca te uiti ...

Pana una-alta multumesc mcornel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pe dubita mea FMIC t4 150cai . In cazul meu e putin aiurea in mediu urban daca folosesc clima deoarece sunt cam inghesuite toate 3 radiatoarele, apa, clima/intercooler si daca nu am putina viteza si curenti de aer care sa sa sufle pe ele se simte o diferentza majora asupra puterii dezvoltata de motor.

Doresc sa intreb oameni cu experientza daca nu cumva un traseu mai mare si un intercooler mai mare ar putea creea un " rezervor" de aer prea mare dupa turbina si astfel sa se creeze un turbo lag?

@ mcornel: unde ai gasit tubulatura albastra care apare in poze? Din cate stiu este de foarte buna calitate si se executa la comanda. Foarte frumoasa lucratura la masina ta.

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Nu e facut la comanda,se gasesc destule astfel de kit-uri pe ebay si sunt destul de ieftine;la ce te referi sa maresti traseul,la diametrul tubulaturii sau sa-l lungesti?In ambele cazuri,te sfatuiesc sa nu faci asa ceva(poti sa maresti diametrul,doar daca ai o turbina mare),poti sa te alegi cu lag marit sau pierdere de presiune,de altfel,traseul ideal e cat mai scurt intre turbina-intercooler-galerie de admisie.Cineva pe forum a lungit traseul cu circa un metru si are pierdere de 0,1bar,ceea ce e f mult

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer la faptul ca pentru anumite motoare ca sa pui FMIC trebuie sa faci un traseu destul de lung.Si posibil sa nu fie o idee excelenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Intr-adevar,daca il lungesti prea mult,nu e o idee buna deloc,am zis si de ce in postul anterior;la mine,din fericire nu s-a lungit decat cu aproximativ 30cm si e k,nu am pierderi de presiune sau lag datorita traseului marit,dar e adevarat ca am si o turbina mai potenta si eficienta decat cea stock,de altfel,daca nu puneti o turbina mai mare,nu vad rostul unui FMIC.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupunand ca il lungesti , a varianta mai buna ar fi ca traseul scurt sa fie de la ic la admisie , si nu de la turbo la ic , nu ? Intreb asta pt ca , daca este valabil ce am zis eu , inseamna ca voi avea intrarea in partea stg a ic , si apoi din cea din dreapta sa urc direct spre admisie.Este ciudat ca peste tot am vazut ca se practica invers , scurt pana la ic , si apoi traseul lung pana la admisie (in cazul motorului AHF cel putin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Parerea mea e ca e tot aia,ca-l lungesti de la turbo la IC sau de la IC la galeria de admisie,in ambele cazuri tot lungit e;ideal ar fi traseul ca si lungime sa ramana stock,sau f putin lungit.Gosh,iti pui turbo mai mare?,ca altfel nu vad rostul FMIC-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deja turbo mai mare si soft , si am si duzele pregatite , dar dupa IC , ca imi este frica sa nu am egt prea mare :)

Si inevitabil la motorul meu voi avea traseul lung pt ic, asta sunt constient . Ramane de vazut influenta locului pt partea mai lunga .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Pune-ti un EGT gauge,e putin cam scump,dar merita,asa poti vedea exact ce temperaturi ai pe acolo,eu mi-am pus si in aceleasi conditii de condus,am vazut cu FMIC-ul cu -200C mai putin decat IC stock.Ce turbina ai si ce duze vrei sa pui?Un coleg de-al nostru cu motor transversal(ca al tau) s-a ales cu pierdere de 0,1 bar in urma lungirii traseului IC-ului cu 1m.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina este un VNT 17 , iar duzele , momentan am pregatite p764(de la bosch) , iar daca nu reusesc sa le vand , le voi pune , altfel voi lua pp764(Bosio) . Oricum , ca sa schimb duzele trebuie sa gasesc intai cumparator pt duzele mele stock :D

0.1 pierdere , nu este chiar f mult , dar nici neglijabil ...

In privinta gauge , cand voi dispune de finante parca mai important ar fi un ceas de boost , iar ulterior sa pun si unul de EGT .

Oricum , multumesc de sfaturi pana acum

Modificat de Gosh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Eu am ceas si de boost si EGT AM,ceas temp ulei stock(in dotarea masinii in bord),singurul lucru care mi-ar mai fi trebuit era un ceas presiune ulei;0,1bar in conditiile cu care mergi 1,450bar(e vorba tot de un vnt17) mi se pare mult.Care e diferenta dintre duzele bosch si cele bosio,marimea banuiesc ca este aceeasi?Eu am injectoare bosch 0,216(sunt mai mici decat p764) si sunt f multumit de ele.In cazul tau,clar iti trebuie FMIC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt utile ceasurile , undeva in viitor sper sa iau si eu. Diferenta la duze este ca cele Bosch duc 210cp , iar Bosio 230 . Nu ca as avea target anul asta peste 200 , dar m'as simti mai bine cu ele. Stiu ca imi trebuie si FMIC , altfel nici nu imi mai bateam capul atat . Ramane sa ma mai gandesc ce si cum e de facut cu traseul ...

Modificat de Gosh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Nu o sa vezi niciodata cu ambele duze(bosch sau bosio) 200cp pt ca nu au suficient flow;eu am 0,216 Bosch echivalentul lui bosio sprint 764 si sunt bune pt 160cp,cele pp764 sunt de 0,226 si mai castigi un 10-15cp peste ale mele,adica maxim 175cp,asta daca nu te referi la pp764 stage2 7hole version,dar nici cu astea nu sunt sigur de 200cp.Daca vrei cei 200cp sau peste,mergi pe bosio race 520 care sunt de 0,260 :icon_bounce:

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer , 2 pers de la Buc mi-au zis ca duzele astea duc 210cp , oricum ramane de vazut ce si cum , pana una-alta sunt inca la traseul de IC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Parerea mea,e sa nu ma crezi nici pe mine,nici pe cei 2;intra pe kerma tdi,cei care comercializeaza aceste duze si vezi puterea la care se ajunge cu diferite duze;pt traseul care te intereseaza,intra pe tdiclub si cauta acolo,acum vreo cateva zile cand am intrat erau 3 topic-uri dedicate FMIC-ului si cu poze.Bafta :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai , uite ce am gasit pe kerma:

The Power Plus 764 is recommended for TDIs with a mild to moderate turbo upgrade and ECU tuning.

The absolute best results will be obtained when used in conjunction with the Q Loader Flash Programmer and Kerma Tuning (see 'ECU Tuning'), a VNT 17 or larger turbo, (see drop in turbo upgrades) an upgraded exhaust system, (please see our selection of downpipes and exhaust options) and upgraded air charge cooling. (see our front mount intercooler kits) Such a set up will support 150-210 WHP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu Nu ma pot plange de generozitatea FMIC meu este Foarte mare. :lol: :RO flag:

Tot ce se vede este intercooler mai putin cel mic din fata care este pentru clima. Radiatorul de apa este in spate nu se vede in poze.

atasez poze

post-36206-1280221654_thumb.jpg

post-36206-1280221662_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mcornel: cu .216 scoti peste 200 CP, dar trebuie sa ai si cap de pompa de 11mm sau 12mm + lift-pump in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

OFF TOPIC!@anorganix vad ca la semnatura ai ceva modificari,dar nu am gasit pe forum posturi sau topic cu modificarile.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai click pe semnatura vei gasi topicul masinii. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sper ca nu este deschis si alt topic in care se vorbeste despre asta.este unul dar se discuta despre IC original al fiecarei masini

Am deschis acest topic pt ca vreau cat de curand sa schimb imi schimb IC masinii (vw passat 1.9 , 131cp) cu unul FMIC dar ideea e ca nu stiu care ar fi cea mai mare dimensiune pe care o pot pune fara a decupa grila,bara etc.sunt putin in ceasta cu diametrul la iesire al acestuia (57mm,63mm,76mm etc). la modelul acesta de masina pe cat trebuie pus? daca este cineva care a montat pe masina un FMIC il rog sa posteze mai multe informatii si cat de complicat este traseul ce trebuie facut din inox si pe unde trebuie sa vina.

Care sunt avantajele si dezavantajele unui IC FMIC montat pe un diesel ?

Multumesc.

Daca anulez egr`ul trebuie sa anulez si aceea conducta de gaze care intra in el ?sau cum se procedeaza ?

post-68118-0-65536100-1327224049_thumb.j

post-68118-0-57042600-1327224054_thumb.j

post-68118-0-37498400-1327224946_thumb.j

Modificat de adyi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!