horgarban

Problema pornire aleatoare

12 postări în acest subiect de discuţie

Salve baieti

O noua problema la Skoda Felicia (1.3 MPI 40kw, 1999).

Cand o apuca pandaliile, nu vrea sa porneasca. Nu exista, pana acum ceva timp o regula. 1 saptamana pornea fara probleme, in una din zile nu vroia muskiu' ei sa porneasca, nici la rece nici la cald.

Compartament: demarorul invartea, scanteie ... nu pot a sti daca exista, intrucat nu am avut cheie pt a demonta bobina de inductie. Motorul nu pornea nici sa-l pici cu ceara.

Am luat-o prin eliminare: filtrul de benzina - cu toate ca era schimbat in toamna, mi s-a parut infundat - adica dupa ce l-am demontat, am suflat in el in sens invers si .... nimic pe partea cealalta.

Buuun zic eu - schimb filtrul, si rezolv. Sa credeti voi. A mers bine o saptamana si apoi ... la fel.

Am desfacut din nou filtrul si era chiar ok. Daca tot l-am desfacut am zis sa nu ma mai chinui sa il tot frec pe sub rezervor si i-a mutat locul in compartimentul motor. Operatiune foarte simpla. Cu putin ingeniozitate s-a rezolvat si prindereea acestuia de caroserie, astfel incat sa nu se atinga de nimic si sa nu vibreze (furtun, coliere, 2 soricei si o bucata groasa de material termoizolant).

Am inceput acum sa suspectez partea electrica - am facut o diagnoza - OK - mai ales ca nu prea ai ce sa verifici la acest model de calculator (engine, ABS si Immobilizer). Totul OK, fara nici o eroare.

Am schimbat si cheia de contact - am zis ca poate s-a dus naibii cipul din ea - la fel, deci am eliminat imobilizatorul.

am scos toate mufele si le-am curatat cu spray, suflate cu aer - nici o schimbare.

Incepuse sa faca din ce in ce mai des.

Intr-o doara, marti 13.04.2010, am pus aparatul de masura pe baterie - 12.5 v. Parea OK. Eeeeeee, numai ca in momentul cand dadea la cheie si dadea demarorul .... surpriza ..... 7.5 - 8v. Tensiunea scadea pe masura ce obosea bateria si masina nu pornea.

Fuguta, fortat de imprejurari, am luat o baterie Victor 55Ah - 240 RON.

Din acel moment nu a mai facut nici o problema de pornire. Cel putin pana acum.

Ii multumesc pe aceasta cale lui electricu' - care m-a ajutat cu cele mai bune sfaturi ... telefonice .. , pt ca nu am putut ajunge pana la el pentru o ... diagnoza profi.

Duminica am verificat incarcarea bateriei - 13.0V in ralanti cu consumatori si 13.6V in ralanti fara consumatori. Mi se pare cam putin. Asta inseamna ca trebuie sa umblu iara la alternator.

Tin sa mentionez ca bateria veche a fost un Bosch Silver, 55 Ah, fabricata in luna 10 - 1998 - ati citit bine. A fost folosita 3 ani pe Dacia unui prieten, apoi 2 ani pe fosta mea masina - VW Passat 1982, 1.6D - pana am vandut-o in 2004, iar de atunci pe Skoda Felicia.

Pot sa spun ca a fost o baterie de exceptie.

Modificat de horgarban
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ca principiu tensiunea nu trebuie sa scada in orice sarcina sub 9V.

Daca scade, schimbi acumulatorul.

Am presupus de la inceput ca nu ai scinteie sau nu se aclanseaza injectorul.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Acum bateria am reprofilat-o .... da curent pt un modulator FM in curte la tara ... nu de alta, dar sa asculte si tata socru' ceva muzica la radio. :icon_thumright:

Modificat de horgarban
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bun asa...bravo...si eu am facut aplicatii cu cele uzate. :Driver:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema.

Dupa aproximativ 1 luna .... a inceput iara sa faca pe nebuna. Numai ca acum se oprea si in mers si asa intepenea . Dupa cateva matanii si rugi la cel de sus, amenintari cu cimitirul de masini, o lua iarasi din loc fara probleme cateva zile. Dupa aia pauza ....

Scanteie are suficienta, clapeta e OK, .... da ... nu porneste.

Gasit cu greu schema electrica si schita cutiei de sigurante si relee.

Ia ghiciti - cand o apuca nabadaile - are doar 4V la pompa de benzina. "Vis:" si facut .... luat pe fir pana in bord si gasit ...... releu buclucas.

Rezolvare - 5 min si 10 RON.

F...i mama ei de treaba.

Milioane de multumiri lui electricu' si prietenilor. Sarumana boieru'.

Modificat de horgarban
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Revin cu problema.

Dupa aproximativ 1 luna .... a inceput iara sa faca pe nebuna. Numai ca acum se oprea si in mers si asa intepenea . Dupa cateva matanii si rugi la cel de sus, amenintari cu cimitirul de masini, o lua iarasi din loc fara probleme cateva zile. Dupa aia pauza ....

Scanteie are suficienta, clapeta e OK, .... da ... nu porneste.

Gasit cu greu schema electrica si schita cutiei de sigurante si relee.

Ia ghiciti - cand o apuca nabadaile - are doar 4V la pompa de benzina. "Vis:" si facut .... luat pe fir pana in bord si gasit ...... releu buclucas.

Rezolvare - 5 min si 10 RON.

F...i mama ei de treaba.

Milioane de multumiri lui electricu' si prietenilor. Sarumana boieru'.

Salutare,

esti norocos ca ai reusit sa gasesti ce are. Am si eu o FELICIA din `97 care are o problema care nu o pot rezolva insa nu stiu cum sa fac sa o postez. daca as reusi poate m-ar sfatui cineva cu experienta ce se poate face. toata stima pentru voi ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai zi problema, si apropo de masina din semnatura 1289 cmc au fost motoarele 781.135 si 781.136 dar parca nu aveaau decat 40kw respectiv 50kw, la 75cp(55kw) erau cele de 1598 cmc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Salutare,

esti norocos ca ai reusit sa gasesti ce are. Am si eu o FELICIA din `97 care are o problema care nu o pot rezolva insa nu stiu cum sa fac sa o postez. daca as reusi poate m-ar sfatui cineva cu experienta ce se poate face. toata stima pentru voi ...

Se rezolva man orice..cu bani :lol:

Daca vrei sa te bagi tu scrie aici simptomul si o sa vedem care te putem ajuta cu sfaturi.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

imi cer scuze dar am lipsit o vreme si acum ca am revenit am vazut comentariile ... in primul rand aveti dreptate cu motorul de ... KW am gresit eu dar acum am corectat ; e de 50 KW.

Acum Problema:

dupa ce am cumparat masina am observat ca unele becuri din bord nu functioneaza asa ca am desfacut bordul si am schimbat toate becurile defecte. Dupa ce am montat bordul la loc am observat ca becul de la ABS si de la frana se aprind intermitent atata timp cat e cheia in contact fie ca motorul merge fie ca nu. Am dus masina la TEST (privat) si s-a descoperit ca doi senzori de la ABS erau defecti. Am facut rost de bani, i-am cumparat (originali firma ATE)i-am montat, am dus masina la TESTER, a sters codurile de eroare vechi, a dat diagnosticare si nu a mai gasit nimic dar cu toate ca omul s-a straduit nu a reusit sa faca sa se stinga cele doua becuri si nici ABS-ul. ABS-ul functioneaza cand il testeaza cu testerul insa fara tester nu functioneaza si becurile se aprind in continuare scotandu-ma din minti. Ma gandesc sa duc masina la reprezentanta dar imi e teama ca acolo doar dau bani si in loc sa fiu ajutat mi se spune ca ar fi ba una ba alta si in realitate poate nu e nimic din toate astea ; am mai patit cu ei ceva asemanator ; am avut bobina de la aprindere defecta - dadea scanteie in contratimp la doi cilindri (asta a descoperit pana la urma un prieten) si ei mi-au zis tot felul de chestii de genul <<cred ca sunt infundate injectoarele>> dupa ce le-am dat jos ,curatat, montat la loc - efect zero - au zis <<cred ca e controlerul principal care controleaza si injectia...>> am spus ca daca e defecta o cumpar dar ei nu erau siguri si daca montau piesa pe masina trebuia sa o platesc pentru ca nu o mai luau inapoi fiinca au desigilat piesa... au testat si aprinderea si au zis ca e OK doar findca dadea scanteie ... oameni buni aia nu au habar ce fac acolo repara prin eliminare findca zic ei ca la modelele astea mai vechi e mai dubios.

Imi cer scuze ca am lungit povestea. Am facut rost de interfata si de program pentru masina dar nu reusesc sa pun in functiune ABS-ul. Cred ca e o chestie care imi scapa. Va rog daca stiti ceva ce m-ar putea ajuta - scrieti-mi. Multumesc!

cu respect,

FLORIN

Modificat de Florynm
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si care sunt erorile de pe masina, sau de pe ABS ?

DAr lichid de frana ai suficient?

Modificat de Al Bundy
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acum nu mai sunt erori de nici un fel insa nu stiu cum trebuie repornit ABS-ul.

lichid de frana este. am completat full.

multumesc,

Florin

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ti - as fii recunoscator daca mi ai spune care e releu de la pompa.eu am doar 8 v la pompa si nu stiu dc

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.