Jump to content

Dyno Test Golf 1.9 Tdi 110cp


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Cu ocazia ultimei intalniri la karturi, am profitat de un moment prelungit de asteptare pana sa ne vina randul si am facut un test cu accelerometrul lui Dragos. Rezultatele au fost surprinzatoare pentru mine, mai exact 120-125cp. Masina mea este 100% stock in ceea ce priveste motorul (mecanic si electronic) si evacuarea, deci ar trebui sa am 110cp si 235Nm.

Pentru a inlatura orice dubii, astazi am facut un dyno test la MasterTuner (mastertuner.ro). Mentionez ca dyno-ul lor este unul dintre cele mai performante, din punct de vedere constructiv.

Rezultate

Tura 1 (climatronic in modul ECON)

Max. Power: 115.1 cp / 84.6 kW @ 3939 rpm

Max. Torque: 272 Nm @ 1945 rpm

Avg. Torque: 232 Nm

Max. Speed: 199 km/h @ 4920 rpm

Tura 2 (fara filtru de aer, Climatronic in modul ECON)

Max. Power: 115.8 cp / 85.2 kW @ 3916 rpm

Max. Torque: 268 Nm @ 1959 rpm

Avg. Torque: 225 Nm

Max. Speed: 201 km/h @ 4321 rpm

Tura 3 (fara filtru de aer, Climatronic OFF)

Max. Power: 115.7 cp / 85.1 kW @ 3909 rpm

Max. Torque: 269 Nm @ 1973 rpm

Avg. Torque: 226 Nm

Max. Speed: 199 km/h @ 4378 rpm

Concluzii

1. Sunt extraordinar de multumit de rezultate. Ma bucur ca am cei 110 cp specificati, ceea ce inseamna ca motorul este intr-o stare excelenta, zic eu. Cuplul de 272Nm ma bucura la fel de mult.

2. Accelerometrul lui Dragos este o scula valabila, diferenta in cazul meu fata de dyno fiind cel putin acceptabila, avand in vedere aproximatiile efectuate de noi (destul de bune, de altfel, din cate se pare). Ma refer la greutatea masinii (cu 2 oameni si rezervor plin) si coeficientul aerodinamic.

3. Nota 10 pentru MasterTuner la toate capitolele

4. :P I love my car.

Mai jos este foaia cu rezultatele. Si mai jos sunt poze de la dyno. Am si niste filmulete, pe care le voi arata cu placere doritorilor cu ocazia viitoarei intalniri.

dynoresultssheetresized2he.jpg

dyno0001resize8to.jpg

dyno0003resize4gf.jpg

dyno0005resize2zs.jpg

dyno0007resize4hf.jpg

dyno0013resize2iv.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furia rosie turbo se ridica la inaltimea asteptarilor :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he he, vroiai sa ma provoci si aveai arma secreta! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina de unde au ancorat-o (pe masina)? ma gandesc ca poate la mine este o mica problema cu ancoratul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact unde au prins cablurile; insa am observat ca ancorarea s-a realizat undeva sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Alex!

Ce mare invatatura se trage din acest test?

Filtrul de aer stoc de pe TDI-uri nu reprezinta o componenta restrictiva, pierderea de putere datorata acestuia fiind nesemnificativa.

Concluzie: Filtrele "performante" de tipul K&N and CO sunt frectie la picior de lemn pentru motoarele TDI. Chiar mai rau, uleiul de pe aceste filtre poate distruge MAF-ul.

Cit a costat testul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

900.000 lei adica 90 lei. E reducere de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzie: Filtrele "performante" de tipul K&N and CO sunt frectie la picior de lemn pentru motoarele TDI.

Si eu cand postasem acel grafic de pe TDICLUB.COM cu teste cu filtru stock, filtru sport si fara filtru cu diferente de sub 0,4 CP intre ele nu m-a crezut mai nimeni. Doar Voinea si AndiTDI mai sustineau si ei la fel in rest...

Sa facem un sticky din acest post macar pentru chestia cu castigul filtrelor sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de cu si fara filtru, vad ca in variantele far filtru cuplul a fost mai mic.

Cu: Avg. Torque: 232 Nm

Fara : 225 Nm, 226Nm

Dar ce inseamna fara filtru, scos doar filtrul din cutie, si cutia inchisa la loc, sau testul facut cu cutia desfacuta? Ca daca ar fi cu cutia desfacuta... sau cu filtru conic cred ca ar trage ceva caldurica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca ar trebui sa compari average torque.. o medie poate fi stricata usor de anumite momente.. poate nu a fost la fel testarile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca ar trebui sa compari average torque..  o medie poate fi stricata usor de anumite momente.. poate nu a fost la fel testarile

<{POST_SNAPBACK}>

Pai si daca compar valorile maxime... tot se vede acelasi lucru... adica valori mai mici fara filtru.

defapt se vede si pe grafice...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ma pregateam sa sar la tine , dar am inteles ca ai gresit la tastare cu turatia de 4920 :lol: . Sa stii ca puteai foarte bine sa faci masuratorile si cu aerul pornit. Singura diferenta care ar fi putut sa apara ar fi fost o mica diferenta la cuplu. In rest puterea si viteza maxima ar fi fost identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

pot sa spun...si da si nu,acum depinde ce tip de filtru sport,filtru sport conic in nici un caz,filtru sport gen green da chiar ajuta.Desi eu o sa aleg o alta varianta pe care o sa o precizez dupa ce o voi testa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Acest test nu este deloc relevant deoarece AFR-ul la diesel nu este atat de dinamic ca si la benzina. Cel mai bine ar fi fost sa se fi mapat masina inainte cu AFR mult mai mic decat stock, iar apoi montat un filtru de aer sport si pe urma sa se se fi facut testul. Sunt sigur ca dupa - scadea nivelul de fum si cresteau caii :wub:

Oricum in cele mai multe situatii CAI pe TDI e useless :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!