Jump to content

Fabia 1.4 MPI/75 CP sau 1.4 MPI/101 CP?


pacostiro
 Share

Postare recomandată

Ce parere aveti despre cele doua motoare. Urmeaza sa-mi cumpar o Fabia Sedan dar inca nu m-am hotarat la care din cele doua motorizari sa ma opresc. Diferenta de pret este destul de mica, 85 E. Practic ramane sa aleg intre un motor mai puternic ce consuma un pic mai mult, sau unul mai ponderat, dar un pic mai economic. Voi ce stiti despre cele doua motoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele au ceva probleme cu distributia, care pica mai repede decat scrie la carte, adica, pe la 60.000 trebuie sa te pregatesti de o distributie noua. Poti citi despre problemele si pe forumul skoda, subforumul fabia. gaseti cam tot ceea ce s-a discutat de aceste motoare.

motorul 1.4 101 cp e mai vanjos, si vei descoperi repede ca ai facuit o alegere buna, pt ca daca ai un stil mai sportiv, cel de 75 este insuficient pt o masina de 1100 kg. in rest, ca la toate, benzina buna si ulei bun. daca te ieftinesti la ulei, s-ar putea sa regreti amarnic. la benzina mai proasta nu ai aceeasi putere, si obtii un mers neregulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar exista diferente de consum intre aceste motoare? Ambele au 16v, acelasi alezaj, aceeasi cursa a pistoanelor ...

In specificatii diferentele de consum nu sunt nici mici dar nici prea mari(0.6 extra urban si 0.8 urban) iar in realitate eu tind sa cred ca sunt asemanatoare.

Poate ne lamuresc posesorii lor mai mult (aveam pe cineva cu 1.4 75cp pe Ibiza, iar pe Fabia e rvacaru cu 1.4 100cp)

Eu tind spre versiunea de 100cp char daca consumul ar fi putin mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Probleme cu distributia? N-o fi mai bun 1.2 HTP. Eu nu conduc sportiv, vreau doar sa nu ma plang ca trage prea putin in depasiri sau ca trebuie sa o forjez pana scot untul din ea daca ma duc la munte cu prietenii si ceva bagaje. Asta ar fi prima prioritate. Si tot ca prioritati ar fi fiabilitatea si consumul (practic costurile ulterioare). Deci daca cu 1.4 MPI/75CP masina nu e submotorizata, iar cele doua motoare sunt aproape identice (chiar sunt curios de unde au scos 26CP), atunci pentru mine e OK varianta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci pt 85 Euro mergi pe 101 CP. Merita banii. Singura diferenta este soft-ul din ECU.

Iar daca iei 75 si vrei un chip tuning te duce la cel putin 250-300 eurasi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti horgaban.

Nu numai ECU e diferit. Si motorul are o gramada de diferente. Exista un document pdf cu multe info despre Fabia si acolo sunt enumerate toate diferentele.

Masina mea consuma mediu 6,8-7 litri la suta (cam cum zice cartea).

Ce NU imi place este regimul la care lucreaza motorul.

Cutia e scurta si la 140 km/h ai deja peste 4000 de ture...

Masina e foarte rapida si se misca f bine, dar trebuie turata tare (cuplu max la 4400 parca, fata de varianta de 75 CP care are sub 4000 de ture la acelasi cuplu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti horgaban.

Nu numai ECU e diferit. Si motorul are o gramada de diferente. Exista un document pdf cu multe info despre Fabia si acolo sunt enumerate toate diferentele.

Masina mea consuma mediu 6,8-7 litri la suta (cam cum zice cartea).

Ce NU imi place este regimul la care lucreaza motorul.

Cutia e scurta si la 140 km/h ai deja peste 4000 de ture...

Masina e foarte rapida si se misca f bine, dar trebuie turata tare (cuplu max la 4400 parca, fata de varianta de 75 CP care are sub 4000 de ture la acelasi cuplu).

<{POST_SNAPBACK}>

In afara de asta esti multumit de masina, ai avut probleme pana acum?

Cam in ce masura ai mers in oras si cat in afara la consumul asta?

Am luat in calcul si varianta cu 1.4 TDI care e cu 1000 E mai scumpa si are un consum de 4.0/4.5/5.6, dar nu stiu cat merita avand in vedere ca nu o sa parcurg mai mult de 8.000-10.000km pe an (50% in oras) si nici ideea de 3 cilindri nu ma incanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-ai probleme cu motorul de 1.2 pentru ca e in 3 cilindrii... de la volan nu-ti dai seama de diferenta

insa cei 64cp sunt cam putini... la munte cu prietenii o sa tragi de ea cu siguranta!!!

in general vorbind, cu 1-2 persoane (inclusiv soferul) e ok, cu 3-4 persoane fara AC sau 1-2 cu AC se simte sub-motorizata, cu 3-4 persoane si AC se simte sub-motorizata RAU :D

asta la ibiza... presupun ca e aceeasi treaba si pe fabia

am mers si cu fabia 1.4 75cp si se simte cam la fel... parca trage ceva mai bine la turatii mari, cand e incarcata... pentru oras merge motorul de 1.2 ca uns! dar pe-afara nu e suficient!!!

ca o recomandare de la un om cu motor mic - ia de 100cp; daca vrei sa faci economie la consum, o calci mai usor; insa daca ai motor mic si vrei putere mai multa la un moment dat, cand nu-ti pasa de consum, nu ai ce sa-i faci... :D

Modificat de pinkzone911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt multumit de masina in general, dar dezamagit de ghinionul care l-am avut cu ea.

Am schimbat bielete bara stabilizatoare, distributia, senz temperatura, 2 cauciucuri in fata. Asta in 50.000 de km.

Mai nou am pus si sonda lambda noua, degeaba, masina nu trage, e moarta. Cineva mi-a zis ca e ECU defect. Asta nu voi mai afla, sper eu, niciodata, pentru ca vreau sa o vand, sa o rezolve cine poate, eu nu mai am rabdare :-(

Masina are acum 60k km si a fost folosita de mine de la 10k, mai mult in oras, si de 2 ori pe an, cate 4000 de km Romania-Germania.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dau eu un sfat...daca chiar vrei sa iti iei unul dintre aceste doua motoare, sa il iei pe cel de 101 cai, ca celalalt am eu (ma rog...are mama) si e mult prea slab, nu prea trage, si cu atat mai mult daca mergi cu AC. Pe de alta parte mie mi se pare ca si consuma cam mult pentru un motor asa de mic...Eu in locul tau as prefera unul pe motorina (mai ales daca iei masina in leasing sau prin credit si platesti diferenta de bani esalonat pe mai mult timp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am platit avansul. Am ales Fabia Sedan Elite cu cateva optiuni in plus si cu motorul de 101 CP (MPI). Va multumesc pentru sfaturi. Acum astept sa vina. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Multumim de urare. N-am mai fost prin thred-ul asta desi pe forum am fost vizitator fidel. Acum sunt la 5000 de km si nu am plangeri. zicea cineva si zicea bine ca tb s-o turezi mai tare ca sa fuga. Nu o consider o problema: e ca si cum zicea Domnu Voinea: e mai sportiva. Poate ne spune si pacostiro ce parere are de a lui. Eu am hatchback, el sedan si nu cred ca difera chiar asa de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut cam 4000 km si sunt foarte multumit de alegere. Consuma ca la manual, cu exceptia Bucurestiului unde variaza intre 8.5%(weekend sau noaptea) si 14% in zilele cele mai nenorocite(f. rar). La un trafic normal de Bucuresti, sa zicem ora 10 AM imi consuma cam 10% pe ruta Sebastian - PBA (lucrez in zona).

Motorul asta mi se pare foarte potrivit pentru masina mai ales pentru cei ce circula mai mult in afara localitatilor si nu m-as dispensa de nici un calutz. Nu conduc sportiv, dar in depasiri ma ajuta foarte mult si le fac fara nici un pic de stres astfel incat la drum lung este foarte comfortabil.

Pentru cine merge mult in Bucuresti cred ca e mai potrivit cel de 1.4 TDI, parerea mea.

Subscriu la partea cu faptul ca trebuie putin turata ca sa isi intre in vana, dar este normal. E un motor de 1.4 cu cuplu maxim de 126 Nm, la fel ca si cel de 75 CP si un pic peste HTP(112Nm). Diferenta de putere se simte mai ales la viteze mai mari unde celelalte deja incep sa-si dea sufletul, iar el se simte tocmai bine.

Cam dupa 2500 rot/min simt ca incepe sa traga mai bine. De fapt daca va uitati pe diagramele de cuplu se vede ca variatia e puternica pe intervalul 1500-2300 cand ajunge deja la 110Nm. Si tot pe diagrame se vede cum pe plaja cuprinsa intre 1300 si 4200 cel de 75CP are un cuplu ceva mai mare si chiar ajunge cu vreo 10Nm peste el in zona a 3000 rot/min.

E clar ca e un motor facut sa functioneze la turatii ceva mai mari, desi, recunosc, il cam menajez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 years later...

In ideea de a nu mai deschide un topic pe acest subiect (ma rog,nu chiar pe acest subiect,mai mult pe acest continut) as dori sa stiu daca e cineva care stie sa imi spuna diferenta acestor 2 motoare in afara de ECU.

Motorul de 1.4 16V 55kw 75CP practic e cel de pe VW Golf 4 dar mai sunt unele cu mici diferente dupa cum se vede in tabel:

Untitled.jpg

Cod BUD se pare ca e doar ECU acel plus de +5CP din cate am citit,dar ma intereseaza in special cel AUB/BBZ Euro 2/Euro 4

Am citit mai sus post-ul ca e un .PDF pe undeva unde mentioneaza teoretic diferentele,dar ma intereseaza scurt si la subiect gen "clapeta,injectoare,etc" :)

 

 

 

Modificat de cxr2test
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te poti uita pe cataloage de piese, de ex. bujiile difera si de aici sigur si sondele lambda, sunt cataloage online si te poti interesa, iar la unele piese gen injectoare/clapeta te poti uita in ETKA sau pe siteuri de piese (nu sunt 100% sigure).

Cea mai mare diferenta care o stiu eu e ca BUD nu are EGR, si are bobine idependente fata de AUB. BBZ are si el bobine independente.

Dar ne poti spune ce miscare vrei sa faci sa intelegem problema...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de info,eu am Golf 4 1.4 16v 55kw 75CP AKQ motor asemanator cu cel de 1.4 16v 55kw AUA de pe fabia.

La dimensiune,pozitionare piese cel de AUB/BBZ pare a fi identic dar difera puterea.As vrea sa vad care/ce piese anume difere la aceste motorizari in ideea de a achizitiona piesele pt un plus de putere mergand pe oem fara chip tuning sau alte lucruri pe care rar-ul sau itp-ul impun restrictie.Ma intereseaza partea mecanica nu cea de ECU,acolo ma descurc.(mentionez ca e doar o idee,nu vreau sa fac masina de curse,etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu m-as uita la motorul AUB/BBZ de 100 CP. Are doar 126 Nm cuplu, la turatia de 4400. Mai bine merge ala de 80CP, BUD, care are cuplul de 132 Nm la 3800. Viteza maxima este mai mare la ala de 100CP, dar la demaraj, urcat dealuri, mai bun este cel de 80CP si nici nu trebuie guitat ca ala "tare".

Ala de 100 CP are acelasi cuplu ca si cel de 75CP pe care-l ai. Atata doar ca merge la 6000 ture, iar ala de 75CP la 5000 ture. La vechimea masinii, eu as zice sa nu depasesti 4000 ture sa nu sara ceva din ea.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AUA(75cp) seamana leit cu AUB(101) ca au o bobina de inductie si epurator fara membrana si fara incalzire.

BBY(75cp) seamana leit cu BBZ(101) ca au bobine independente si epurator cu membrana incalzit. Astea sunt mai noi ca model.

Toate 4 au acelsi cuplu puterea fiind obtinuta din turatie. Cred ca cel de 80 sau 85 e idee mai buna.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand zici bobina independenta te referi la nr 5 sau 6 din poza?

benzin_zuendung_zuendspule_exp_734x350.j

1. Bobine de aprindere cu bitum drept izolant (cu o carcasă de formă cilindrică, umplută cu bitum), pentru disjunctori sau distribuitori de aprindere controlaţi de tranzistori

2. Bobine de aprindere cu scântei multiple din material plastic

3. Bobine de aprindere cu modul de aprindere integrat

4. Bobine de aprindere cu casetă/secvenţiale

5. Compact ignition coils (bobina de aprindere este montată direct pe bujia cu scânteie)

6. Bobine de aprindere tip creion (bobina de aprindere este montată direct pe bujia cu scânteie)

 

Nr.4 sunt folosite pe Opel Corsa C 2000-2006 benzina

Nr.3 sunt folosite pe VW G4 98-2005 benzina

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sa fie diferenta din BBY 55KW si BBZ 74KW doar din bobina/epurator/egr anulat + ECU?

Aceeasi poveste e si la VW Golf 4 1998-2004 1.4 I4 16v 55kW (AHW/AXP/APE/AUA/AKQ/BCA) - 6 modele de COD,99% identice,puterea identica,diferenta de consum la euro 4 (mica) si al 2 lea catalizator.Ce e interesant ca pe Fabia s-a mers in paralel cu G4 generatia euro 4 (2001-2005) pastrand KW/CP dar pe fFabia s-au pus si cu putere mai mare pe acelasi motor,desi G4 fiind masina mai grea ar fi avut nevoie de CP+ pe cand Fabia mai putin.

Modificat de cxr2test
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobinele 5 si 6 sunt identice.

EGR nu are motorul de 85cp si/sau cel 80. Cele 4 motoare de 75 si 101 au EGR! EGR nu se poate anula pur si simplu deoarece belesti motorul, practic el ajuta nu doar la noxe ci si la racirea camerei de ardere.

Motoarele fara EGR din nastere au timpi de deschidere ai admisiei si evacuare astfel intercalati incat sa existe o cantitate de gaze recirculata, asta e regula la toate motoarele de strada. EGR electronic ajuta la customizarea de catre ECU a dozajului recircularii gazelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca nu castigi putere prin demontare piese de pe motor (poate la greutate) dar am incurcat codurile,am inteles ca cel AUB/BBZ nu au.

Ce nu inteleg e faza cu bobinele de inductie direct montate pe "fisa/bujie" sa zic asa,ce e de castigat acolo?timpi de aprindere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie dau tensiune de scanteie mai buna la bujie fiind eliminata fisa bujiei. Timpul de aprindere - avansul la scanteie -  e sfint, ECU ii dicteaza.

Restu' cu scanteia care apare mai repede sunt reclame de bujii...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare la diferenta aceasta de bobine independenta pe bujie VS bobina inductie+fise nu poti compensa cu buji mai de calitate gen NGK,etc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce compensa, e perfect si asa daca ai fise si bobina buna. Binenteles la bujii mergi pe recomandarile OEM. De obicei sunt pe NGK sau Bosch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, cxr2test said:

dar pe Fabia s-au pus si cu putere mai mare pe acelasi motor,desi G4 fiind masina mai grea ar fi avut nevoie de CP+ pe cand Fabia mai putin.

  Asta este eroarea in care persisti desi mai multi ti-am explicat ca puterea este o prostie, cuplul conteaza mai mult.

  G4 fiind mai grea decat Fabia, NU (nu) are nevoie de CP mai multi. Fiind mai grea, are nevoie de cuplu mai mare. Fabia fiind mai usoara, au putut neglija cuplul si au marit puterea, din pacate din turatie. Puterea da viteza maxima, demarajul este dat de cuplu. (tractoarele pot avea 45 CP dar pot ara cu 3 brazdare ca au cuplu). De aia zicem, uita-te la motoarele de 80CP cu cuplu mare decat la cele de 100CP cu cuplu mic.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!