Jump to content


Photo

cum se monteaza releu bujii incandescente


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 philip.robz

philip.robz
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:vw
  • Model:golf 3
  • Motorizarea:1.9tdi

Posted 24.04.2009 @ 13:53

la motorasul meu de 1.6 td tip jr care de fapt e pus pe un golf 3 , nu merge releul bujiilor asa cum trebuie , in sensul ca tine prea mult bujiile aprinse asa cum am citit ca au patit si alti membri ai forumului. am inteles ca timpul cat acestea stau aprinse depinde de temperatura motorului si e cat se poate de logic. Releul pe care il am montat sigur nu e de golf si e o improvizatie a unul asa zis meserias d-zeu stie cine o fi deci nu am pe cine sa injur. imi arde bujiile ca la balamuc . vreau sa il schimb cu unul original dar nu stiu cum trebuie legat . de unde isi ia temperatura motorului , prin ce sonda? va rog sa ma puteti ajuta cu o schema si cateva indicatii de montaj . o poza ar fi chiar nemaipomenit . multumesc mult.

#2 CryWolf

CryWolf
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW
  • Model:MK2 GTD
  • Motorizarea:1.6 TD 81CP

Posted 24.04.2009 @ 19:19

Incepand cu inceputul, motorul tau nu are ce cauta pe Golf III. Acolo sunt alte motoare, dar cu siguranta nu JR.
Poti incep prin motarea unui releu de bujii luat pe codul tau, nu potrivit "vizual". Senzorul de temp este plasat pe gatul de plastic care intra in chiulasa, si in care intra furtunul "mare si gros" de la radiator. Senzorul e plasat in lateralul acelui gat de plastic (cel putin la mine asa e).

#3 DAGO

DAGO
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:golf 2/passat b4
  • Motorizarea:1.6D/1.9 tdi

Posted 24.04.2009 @ 20:59

vezi ca este posibil ca releul sa fie legat bine dar este setat din fabrica cu un anumit timp. acesta difera in functie de motor, cod, masina etc
schema electrica o gasesti pe net. problema este sa gasesti releul pt codul tau de motor. asta am patit si eu atunci cand am schimbat releul cu pricina (pt ca murise) si uitand un voltmetru conectat la baterie am observat ca tensiunea crestea brusc dupa 3 min de la pornire si stingerea becului din bord. cu releul vechi nu se intampla asta, asa ca am sapat si am descoperit ca la magazinele de piese spun ca este echivalent dar nu este asa. in final am gasit la un magazin un releu care nu avea emblema unei firme mai mult sau mai putin cunoscute dar functiona in parametri normali(stabiliti in urma stresarii unor prieteni cu masuratori facute si pe masinile lor) deci: dupa ce pui contactul 10-15 sec max becul din bord si 30 sec max la fisa bujiei dupa stingerea becului. timpi pt motor rece si frig afara

#4 augustin94

augustin94
  • Oraş:Dorohoi
  • Maşina:vw golf
  • Model:golf 2 , 1884
  • Motorizarea:td

Posted 05.11.2010 @ 21:26

am si eu o intrebare?
de putin timp nu-mi mai merge becul de la bujii( nu se mai aprinde)
ce pot face ca sa mearga?
help me please

#5 Archanghel

Archanghel
  • Oraş:Bolintin-Vale
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf2,89
  • Motorizarea:1,6 TD

Posted 11.11.2010 @ 02:17

Mai intai verifica cu un amic, cand pui contactul daca ai + pe plotul bijiei, si, daca dispare dupa 7 sau 24 de secunde (caz fericit in care ti sa ars ledul din bord :D).
Asta e o varianta, si sa identifici , cine e inculatul pe traseul de + al bujiilor.
Daca acolo nu e +, atunci RELEU DOWN.
Il scoti, si iei altu :D (pe linia de sus este al doilea de la stanga la dreapta)

#6 Nelu Pătraşcu

Nelu Pătraşcu
  • Oraş:Arad
  • Maşina:AUDI
  • Model:A6
  • Motorizarea:2.5 TDI 140

Posted 13.12.2010 @ 19:07

Ai mai jos semnificaţia pinilor releului de bujii.

T- se leagă la sonda de temperatură
L- se leagă la lampa (led-ul) din bord
30- plus permanent
50- se leagă la conductorul care duce la bobina demarorului (+) Se foloseşte la resetarea releului cnd vrei să porneşti nainte de terminarea perioadei de funcţionare a bujiilor
85- masa
86- plus prin contact
87- se leagă la conductorul gros care duce la bujii
Nu ncerca să aprinzi un bec cu ajutorul bornei L pentru că nu se va aprinde. Releul este gndit pentru aprinderea unui led martor.

#7 the.driver

the.driver
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 3
  • Motorizarea:19d

Posted 05.06.2013 @ 20:53

salut.am si eu o intrebare..cum verific daca e un releu bun chiar daca motorul este cald pt ca am cumparat 2 releuri degeaba..au acelasi cod dar nu merg.am facut proba cu un releu de pe un alt golf si mergea...ciudat..cu acelasi cod ca si celelalte.cum verific daca am + pe fisa bujiilor?



#8 yoh01

yoh01
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon
  • Motorizarea:1.9 tdi ARL

Posted 05.06.2013 @ 21:24

pui releul in locasul lui si desfaci firul care se duce la buji si pui aparatul de masura ( firul minus al aparatului pe masa masini ) (firul + pe firul care lasi scos de la buji ! ) pui contactul si vezi daca ai curent :)



#9 ovidiu3154

ovidiu3154
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:volkswagen
  • Model:g1 "79
  • Motorizarea:1.5 d->1.6d

Posted 20.06.2013 @ 20:41

are idee cineva cum verifici becul din bord de la bujii fara sa dai ceasurile jos? care sunt pini care activeaza becul respectivi?



#10 feather_cosmin

feather_cosmin
  • Oraş:Drobeta-Turnu Severin
  • Maşina:VW
  • Model:mk2
  • Motorizarea:1.6TD+ic

Posted 18.02.2014 @ 02:03

est un fir alb cu verde ..2 daca nu ma insel






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users