SyncMaster

Probleme ralanti, motoras pas cu pas, injector

1.259 postări în acest subiect de discuţie

sal la toata lumea

Am o problema cu ralatiul, scade pe la 700 apoi intra socul automat si-l urca la 1700 ca sa nu moara. Am fost la un mecanic, mi-a pus niste fire pe undeva, incercand sa anuleze motorasul asta pas cu pas, asa am inteles ca se numeste, dar a zis ca nu poate si ca trebuie sa cumpar altul. Aveti idee pe unde gasesc? Aveti prieteni sau ceva ...undeva care dezmembreaza golfuri 3 1.8?

Modificat de Valentin
Te rog sa (re)citesti Regulamentul. In special pct. 2. Daca soliciti ajutor, te rog sa-ti redactezi mesajele cat mai ordonat, pentru a fi usor de citit si inteles. Primesti un avertisment verbal.
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sectiunea de anunturi online pentru dezmembrari, aici este arie tehnica.

Daca mecanicul a incercat sa-ti anuleze motorasul, poate ar trebui sa ceri ajutorul altuia care chiar stie despre ce e vorba pe la motoarele VW

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Aoleo, ce mecanic ai gasit. Motorasul ala nu se strica el cum are chef. Sunt alte cauze acolo. Senzorii de temp de obicei (apa si aer) dau informatii eronate. Acest lucru plus vreo doua furtune de vacuum crapate, inebunesc ecu si acel motoras. Eu asi cauta in primul rand sa vreific f atent furtunele, senzorii in special, clapeta de aer cald/rece din filtru (cel mai probabil). Curata interiorul blocului injector cu un spray carburator (dupa cum zici daca fenomenul de variatie se intampla rapid si des senzorul de are este murdar/imbacsit sau defect). Asa pentru "cultura" mea de unde stii ca intra socul automat si il urca (jk: striga socul la tine, las' ca ma ocup eu de ralanti?). Practic daca de la 700 urca la peste 1000 atunci motorasul si "senzorul" lui isi fac treaba adica functioneaza normal.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

un amic avea aceeasi problema si a cumparat un "regulator de turatie in gol" (servo-motor acceleratie....sau tot felu` de denumiri....) ...de la dezmembrari, cu garantie 3 luni... 250 ron. Nou era 480 ron.

edit: motor 1.6/55kw ABU

Modificat de GTI_85
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pai problema e ca , daca nu intra shocul in functiune motorul murea mai cva . cum spuneam , a vrut sa`l anuleze ,l`a anulat , iar el ramane blocat , in capat, si`o tine fara turatie , mi`a explicat el acolo . oricum vreau sa iau ala , sa`l pun si daca nu merge , ii dau cu el in cap .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Man, socul ala intra in functiune la temperatura. Undeva pe la 7 grade si sub, apare si se manifesta functionalitatea lui deplina. Adica e vizibila cu ochiul liber. Ia verifica cu motorul cald 70+ mai ai simptomele respective. Ai verificat ce am scris eu mai sus (furtune, senzori, clapeta de aer din cutia filtrului)? Apasa pedala de frana de cateva ori si tine-o apasata tare 10-15 secunde, vezi variaza turatia... mult? Spun toate astea ca doua luni am tras cu masina si deja antamasem un bloc injector complet, 600 ron ma costa, pana am invatat si am verificat furtunele, 2 crapate si 1 infundat. Am schimbat toate furtunasele, am desfundat furtunasul care merge spre filtru de aer si nu am mai avut nevoie de clapeta si motoras, in plus am descoperit ca senzorul de temp aer erea imbacsit si cel de apa arata alta temperatura. Costuri: 6 ron furtune, 10 ron spray, cu senzorul apa m-am luptat mai mult ca am schimbat vreo 3 ( pana la urma am primit cadou unu de la paul_ral, caruia ii multumesc si aici, si care imi arata si mie o temperatura "normala"). Aproppo si eu am fost la mecanic si dupa ce s-a uitat, a mermelit cate ceva, a dat o tura, a facut o fapta mare ... mi-a anulat (TAIAT) firul de la sonda lambda si mi-a spus sa merg asa cu masina ca de acolo e buba. "Destept" mecanic... da' si eu prost ca m-am uitat in gura lui. In concluzie... "caut doctor de golf 3 sa il iau ca medic de familie."

Modificat de CVA G3
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

daca veniti azi la intalnire , vin cu ea sa ne uitam daca aveti chef .....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu acel motoras pas-cu-pas. defapt eu cred ca nu e deloc pas-cu-pas,deoarece acele motorase au bobinele pa cadru fix si rulmentul se invarte,in plus alimentarea se face pe rand la fiacre bobina. pt mai multe lamuriri desfaceti un cooler de calculator,acolo sunt motorase pas-cu-pas. eu am desfacut si am reusit sa repar 3 astfel de ansambluri care regleaza relantiul. in interiorul lor se afla un motoras care actioneaza o tija din plastic in capul carea se afla un contact care da informatie la ecu atunci cand clapeta de acceleratie se indeparteaza sau se apropie de tija. de aceea sunt 4 fire la acest corp: 2 alimenteaza motorasul -informatie de la ECU; celelalte se duc la contactul din capul tijei mobile care da informatie la ECU informand pozitia clapetei de acceleratie pt ca ECU sa poata skimba tensiunea de alimentare a motorasului in vederea skimbarii sensului motorasului spre a ''urmarii'' in continu clapeta de acceleratie(poate ca ati observat ca daca accelereati dintr-o data-in gol- si dati drumul la acceleratie motorului nu i scade turatuia instantaneu) in timpul functionarii motorului si pt o pornire mai buna a masinii. cred eu ca daca acolo se afla un motoras pas-cu-pas nu avea putere sa miste clapeta de acceleratie.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Desi marturisesc ca nu am desfacut niciodata motorasul cu pricina sa vad ce fel de motor este, citind postul tau imi este foarte clar ca nu cunosti ce e ala motor pas-cu-pas. Eu n-am vazut niciodata vreun ventilator cu motoras pas-cu-pas :icon_cool:. Motorasele pas-cu-pas se folosesc in automatizari, robotica, floppy, harddiskuri etc. Sunt comandate de microcontrolere, nu de o banala baterie.

Nici faza cu acceleratul in gol n-am prea inteles-o. Eu ma gandeam ca inertia nu lasa motorul sa se opreasca instantaneu

P.S. Daca invarti cu degetul un ventilator si ala opune o rezistenta magnetica in anumite puncte nu inseamna ca e motor pas-cu-pas, ci un banal motor DC

Daca ai o fotografie a interiorului motorului, poate o ne lamurim. Contactul ala din capatul tijei sa nu fie F60 si nu feedback-ul motorasului...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

am sa atasez si o fatagrafie. imi sustin parerea k nu e motoras pas-cu-pas pt l la alea prin inversarea polaritatii le poti distruge,insa la cele ce le-am desfacut prin inversarea polaritatii s-a inversat si sensel de mers,deci?

Porneste motorul,si roaga pe cineva sa accelereze masina in timp ce tu te uiti la acel motoras si tija lui. ai sa observi k in timp ce apesi p pedala de acceleratie tija iese din acel corp ''urmarind'' pedala de acceleratie pana la un anumit punct;atunci knd dai drumul pedalei de acceleratie aceasta se opreste in tija si motorasul lasa clapeta de acceleratie astfel inkt sa nu i se taie combustibilul(cred). eu treaba asta am observat-o. verificati si voi si apoi postati daca e altfel.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua, am o problema la motor, la rece nu se tureaza si moare motorul de parca nu asi avea soc, in rest dupa ce se incalzeste nu am treaba, la diagnoza mia dat cod eroare 0282. am schimbat senzorul de presiune aer admisie pt ca asa mia zis cel de la diagnoza si un mecanic dar problema persista, am verificat si clapeta, am curatat-o, contacte, nimeni nu-si da seama ce are. multumesc anticipat

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

la multi dintre voi se strica acel motoras negru care are si rol de soc .practic acel motoras va tine voua relantiul.am avut si eu problema si am luat nou ca la dez nu am gasit.de acolo toate problemele.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Atasez o poza cu motorasul de relanti desfacut poate ajuta pe cineva

acesta este modelul cu 4 pini la mufa de alimentare si mai este un model cu 6 pini si care are si un montaj electronic in interior

post-24154-1227801465_thumb.jpg

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

cu sistemul desfacut,aplica tensiune de 10vcc la bornele motorasului(cele marcate cu rosu) pt a vedea daca functioneaza. in posza ta se vad 2 lamele la capatul unei rotite,acolo se afla un contact in capul tijei care tine relantiul-trebuie sa functioneze. dar sa iei in calcul ca motorasul primeste informatie de la ECU si acesta da informatie in functie ce ''i spune'' senzorul de temperatura.

la sistemul cu 6 conectori e posibil sa fie motoras pas-cu-pas.

post-28098-1227820258_thumb.jpg

Modificat de arabel
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

SyncMaster, inainte de ideea aia buna cu anularea motorasului, mecanicul a mai verificat ceva? A facut ceva teste?

Pentru verificarea motorasului, poti incerca urmatoarele:

1. Cu VAG-COM

- se pune contactul, se conecteaza la motor si se alege "final control diagnosis" parca asa ii zice (citez din memorie)

- se parcurg testele (se apasa next.. parca) pana se ajunge la motorasul cu pricina (V60). acesta incepe sa functioneze continuu insotit de un bazait. Ii puteti arunca o privire, sa vedeti daca se deplaseaza tija aceea...

Daca nu se intampla nimic... trebuie investigat mai departe.

2. se scoate mufa de alimentare a motorasului cu 4 pini (pt. cea de 6 nu mai stiu exact, dar daca are nevoie cineva ma interesez)

- se masoara rezistenta CATRE MOTORAS, nu catre ECU

intre contactele 1-2 = pana la 200Ω

intre contactele 3-4 = - pedala de acc neapasata = max 200Ω

- pedala de acceleratie apasata = contact deschis

Daca pct. 1 pica dar pct. 2 iese ok inseamna ca ECU nu trimite semnalul ok.

Ar mai trebui verificat si idling switch. Am sa revin...

cu sistemul desfacut,aplica tensiune de 10vcc la bornele motorasului(cele marcate cu rosu) pt a vedea daca functioneaza.

Au as zice sa se opreasca pe la 6V, parca asta este tensiunea de alimentare.

Din poza nu pare pas-cu-pas

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

stiu sa-l testez,acest motoras este bun

l-am testat cu 12 v si merge ok

doi dintre cei patru pini merg direct la motoras si ceilalti doi fac nu contact inchis-deschis

inchis cand clapeta acceleratiei este la relanti

deschis cand este accelerata

eu la masina mea am modelul cu 6 pini,am desfacut si acel motoras,pe langa cel din poza mai are un montaj electronic format dintr-un tranzistor si una sau doua rezistenta si o doda parca,nu mai tin bine minte,problema e ca daca-i aplic tensiune pe el functioneaza dar daca-l pun pe masina nu merge,ma gandesc ca nu-i trimite ECU tensiune

daca masor sa vad daca-i vine tensiune de la ECU se poate intampla ceva?

am citit pe forum ca nu-i indicat sa se umble cu aparatul de masura pe la firele care ies din ECU,asa ca mi-e cam frica sa nu fac alta belea

mentionez faptul ca nici unul din cele doua motorase nu sunt pas cu pas sunt identice anandoua cu cate doi conectori pe alimentare

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

revin

am masurat intre pinii motorasului de relanti si am gasit urmatoarele valori:

intre cei doi pini care duc la motoras 29.8 ohmi

intre pinii care fac contactul inchis-deschis 0.6 ohmi (cu contactul inchis)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

"doi dintre cei patru pini merg direct la motoras si ceilalti doi fac nu contact inchis-deschis

inchis cand clapeta acceleratiei este la relanti

deschis cand este accelerata"

cu masina oprita contactul respectiv e inchis sau deschis?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza daca masina e pornita sau oprita

daca apesi pedala de acceleratie acel contact e deschis si daca lesi liber pedala contactul este inchis

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

cine poate sa mi spuna care e valoare normala masurata cu ommetrul pt senzorul de presiune aer din galeria de admisie. ms

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Desi marturisesc ca nu am desfacut niciodata motorasul cu pricina sa vad ce fel de motor este, citind postul tau imi este foarte clar ca nu cunosti ce e ala motor pas-cu-pas.

pana la urma ce zici,este motoras pas-cu-pas sau nu? :)

Valentin,fara suparare dar am avut impresia ca te-ai aprins putin.

Modificat de arabel
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
daca masor sa vad daca-i vine tensiune de la ECU se poate intampla ceva?

am citit pe forum ca nu-i indicat sa se umble cu aparatul de masura pe la firele care ies din ECU,asa ca mi-e cam frica sa nu fac alta belea

Eu sunt cam confuz... :P Esti una si aceeasi persoana cu SyncMaster sau doar ai o problema asemanatoare?

In general, poti sa masori linistit tensiunea, sa nu cumva sa masori rezistenta catre ECU. Dar in acest caz nu cred ca vei obtine ceva. De unde stii care este momentul in care ECU comanda motorasul? Singura solutie viabila de a verifica motorasul este de a te folosi de VAG-COM. Fara el ma mult bajbai...

Nu poti sa faci rost de un tester?

Arbel, eu nu am sustinut ca este un motor pas-cu-pas, am spus chiar ca n-am desfacut niciodata unul. Sincer, inclinam sa cred ca este pas-cu-pas pentru ca foarte multi il numeau asa, insa nu am sustinut ca este de acest fel. Ceea ce am sustinut, si imi mentin opinia, este ca tu nu stii ce este ala motoras pas-cu-pas. Nu as fi ajun la aceasta parere daca nu mi-ai fi dat exemplul ala cu ventilatoarele P.C.-ului. Arata-mi unul cu acest tip de motor si-mi voi schimba parerea. :P

Cat despre aprins... catusi de putin. Motivul pentru care ti-am scris PM-ul a fost legat de modul in care postezi pe forum, mai ales ca te mai avertizasem mai inainte cu cateva zile. Am observat ca in ultimul timp acorzi o mai mare atentie scrierii :) asa ca nu pot decat sa ma bucur ca acel PM a avut efectul scontat. Daca m-as fi aprins ti-as fi putut da un warning. Dar o fac foarte rar, iar mesajele tale nu meritau asta...

P.S. Daca ai lasa si spatiu dupa virgula... ar fi perfect :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
buna ziua, am o problema la motor, la rece nu se tureaza si moare motorul de parca nu asi avea soc, in rest dupa ce se incalzeste nu am treaba, la diagnoza mia dat cod eroare 0282. am schimbat senzorul de presiune aer admisie pt ca asa mia zis cel de la diagnoza si un mecanic dar problema persista, am verificat si clapeta, am curatat-o, contacte, nimeni nu-si da seama ce are. multumesc anticipat

Cand ai o problema si scanezi masina posteaza eroarea completa, nu ceea ce iti mai amintesti. Adauga si codul motor...

DTC 0282 se refera la Throttle Position Actuator, nicidecum la MAP (daca ceea ce ti-ai amintit este corect). Oricum, MAP-ul nu are asa mare importanta la pornire in comparatie cu motorasul, deci cred ca ai o memorie buna.

Posibile cauze:

- scurt la cabluri (sau

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

fault lacation 00282 - Idle speed control (isc) actuator/throttle motor

probable cause - throttle valve tight/sticking, wiring, multi-plug incorrectly wired, isc actuator/throttle motor.

tipul motorului AEE

am intrebat de senzorul respectiv deoarece un distins mecanic ma asigurat ca el este cauza.

am verificat daca se aude motorasul cand pun contactul si se aude

Modificat de fkt_cristian
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce tester ai scanat masina pentru ca nu pare VAG-COM?

Pentru testarea motorasului iti trebuie neaparat VAG-COM. Daca nu ai, incearca sa iei legatura cu cineva din Iasi si sigur te va ajuta cineva. Cum scriam mai sus, exista un test "final control diagnosis" unde se verifica si motorasul cu pricina. Daca se aude cand pui contactul... este bine, dar nu este si suficient. In concluzie, daca faci rost de VAG-COM iti voi trimite o procedura mai complexa de verificare, daca nu poti face rost de VAG-COM va trebui se te limitezi la curatul mufelor si verificarea cablurilor. Cele scrise mai sus nu se aplica la motorul tau.

Cum spuneam mai sus, eroarea nu are legatura cu MAP. Ca o fi defect si MAP-ul asta este alta poveste, dara chiar daca ar fi acest senzor nu produce simptomele pe care le are masina ta

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.