C o s m i n

Pompa tandem cu probleme

1,060 posts in this topic

De la o vreme tot am observat ca oricat spal motorul si cutia, dupa un timp partea din spate a motorului si cutia e mereu unsa putin. Nu stiam pe ce sa mai dau vina. Zilele trecute bagand mana din greseala in spatele motorului, sub pompa tandem , constat ca imi curge putin lichid pe degete. Dupa miros mi-am dat seama ca nu e ulei, nici antigel, cu atat mai putin apa. E motorina.

Se pare ca pompa tandem are o garnitura care o fi uzata. Am observat ca se poate desface, iar marginea unde se lipesc cele 2 capace e foarte umeda de motorina, chiar sub tubulatura ce intra in EGR.

img0100ak6.th.jpgthpix.gif

Stie cineva, exista vreun kit de reparatie, sau ceva garnituri pentru pompa? Sau doar daca o desfac si vad ce e uzat?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa tandem are o garnitura care se gaseste si separat de cumparat. nu e greu de schimbat dar e posibil ca si dupa ce o schimbi sa curga si atunci trebuie sa schimbi toata pompa. sper sa se rezolve doar cu garnitura ca pompa e cam scumpa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de ce sa curga si dupa ce o schimb? :) Inainte nu curgea deloc. A inceput de vreo 6 luni.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe mine m-a rugat odata un prieten sa-l ajut sa schimbe pompa tandem si el imi spunea atunci ca a schimbat garnitura si din nu stiu ce motive (nu a stiut nimeni sa-i spuna) a zis ca i-a curs si dupa acea si a fost nevoit sa o schimbe. el zicea ca daca, curge printre pompa si chiulasa se rezolva cu schimbarea garniturii dar la el se pare ca pe altundeva curgea. el zicea ca intre pompa si chiulasa garnitura poate fi de cauciuc sau de tabla.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Mersi mult! :icon_thumright:

La mine mi se pare ca ar curge pe unde e imbinata pompa, nu intre pompa si chiulasa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu se gasesc piese ori kituri de reparatie pentru pompa de inalta presiune. Doar pompa cu totul. O s-o desfac in curand sa vad ce se poate face.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate te ajuta si asta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cosmine, se pare ca masinile noastre sufera impreuna la capitolul `pompa tandem`

Problema la mine nu este de scrurgeri motorina ci mult mai grava: cand am dat axul cu came jos, pt a schimba tachetii hidraulici, am observat ca in zona unde se cupleaza pompa cu axul cu came, are o rotita cu 2 proeminente, una din aceasta fiind rupta. Si este foarte posibil ca bataile pe care le auzeam la motor sa fii fost de acolo.

Nu stii, se da greu jos pompa asta tandem? Ca la mine (si presupun ca si la tine) pompa este inspre pedalierul masinii si imi pare foarte greu accesibil. Si punand eu mana acolo am dat si peste ceva furtune care par a fii de antigel. OAre furtunele alea intra in pompa tandem sau in chiulasa, ca nu imi dau seama

Pun o poza si indic locul cu problema la mine. Oare gasesc rotita aia separat? Se poate scjhimba?

post-15333-1224710106_thumb.jpg

Si sper ca problema mea sa nu fie considerata off-topic

Edited by FLORO
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antigelul intra in chiulasa. Din cate am studiat eu, nu e greu de dat jos. Dar piese separat nu cred ca gasesti. Eu am fost pe la magazine sa intreb de garnitura, au sunat aia pe la depozite si raspunsul a fost ca nu se comercializeaza piese separat pentru pompa ci doar pompa completa. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am cerut lui Volksman sa imi trimita o poza cu ea, sa vad ce suruburi are.

Sper sa nu fie greu de dat jos si mai ales sper sa nu fie foarte scumpa :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, de scumpa e scumpa. Sant curios si eu ce am pe-acolo cand o s-o dau jos. Poate intr-adevar e rupta o ureche de-aia si la mine si aia tzacane. Stiu ca la motoarele de 2.5 non PD, ce se montau pe T4 si LT, pompa aia scotea un tzacanit foarte deranjant, de ziceai ca, ce rabla de motor ai.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa este 1100 RON

Maine imi ajunge

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat-o

Nu mai am zgomote suspecte (dar nu stiu in ce masura are contributie schimbarea pompei)

Pot sa va spun ca am o frana muuult ma violenta la o apasare usoara

Si cred ca si toate comenzile pe vacuum lucreaza mult mai bine

O investitie buna (dar costisitoare).

PS Are un surub criminal, te chinui de mori pana il pui la loc (mare grija, eu l-am prin de vreo 2 ori stramb, nu il fortati ca se duce filetul)

A treia oara l-am nimerit

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pompa este 1100 RON

Maine imi ajunge

si eu am schimbat pompa tandem si m-a costat la reprezentanta la focsani 11 mil si ceva cu manopera inclusa.pompa era originala cu stanta pe ea vw audi.eu am schimbat-o din cauza ca intrerupea in sarcina.si in plus am si garantie 2 ani de zile.imi pare rau ca nu am citit topicul asta mai devreme poate ajutam si eu cu o parere

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat, cu ajutorul lui FLORO. Mersi mult Florine. :)

Si la pompa mea cred ca garniturile dintre pompa si chiulasa sant de vina. Acolo mi s-ar parea mie ca avea ceva scurgeri. Sant niste garnituri in forma de 8.

Timp de demontare si montare la Passat, cam 1 ora jumate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o curiozitate legata de pompa tandem, pentru cei care au observat sau stiu despre asta. Aerul ce-l trage pentru a crea vacuum, se pare ca-l baga deasupra culbutorilor. Se poate asa ceva? Am vazut eu bine?

Mie mi se pare o solutie total aiurea. Si ne mai miram ca scoate gaze pe la capacul de culbutori cand il desfaci in timpul functionarii. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar de asta m-am mirat si eu.

Prima mea intrebare a fost de unde dra.. ulei pe circuitul de vacum? No Answer pana acum. Am observat la capsula clapetei de obturare EGR dupa aceea la niste T-uri si pana la urma s-a prelins putin si pe stutul pompei cum am scos furtunul gros de pe el.

Mi-am pus intrebarea asta luni cand am remediat problema stutului pompei Tandem cu Epoxy Metal. Ce sa zic, ALTE FRANE - alta masina.

Am constatat cu stupoare ca nu are gaura de evacuare asa ca baga undeva in motor sau la culbutori.

DE CE?

In legatura cu carterul buna observatie, am citit aici pe forum ca motorul PD este unul mai compact ca si ce-l clasic si de aceea are carter putin mai mare. OARE?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit am gasit si set de garnituri pentru pompa tandem. Cost: in jur de 50-60 lei.

pompatandem.th.gif

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut si pompa veche, care curgea. Are garnituri de cauciuc, cu niste forme mai ciudate, profil patrat ce intra in canale. Deci intre diferitele corpuri ale pompei are garnituri de cauciuc, nu tabla. Am umplut canalele cu silicon negru de motoare, ce e rezistent la ulei si combustibili, am bagat garniturile la loc si vom vedea daca mai curge cand o s-o montez la loc. :(

Daca tot va curge, stiu ca in Cluj exista firme care iti fac orice tip de garnitura de cauciuc la comanda, cu proprietatile de care ai nevoie (sa fie rezistenta la apa, ulei, motorina, orice combustibil, temperatura, etc...). Nu stiu exact pretul, dar stiu ca a mai facut un amic. Si banuiesc ca pentru maxim 100 de roni, face 2 garnituri dinalea. Si tot nu e o caruta de bani cat e o pompa tandem.

Cele 2 firme ar fi:

Perfect Seal SRL

Centrul Hidraulic

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

POST STERS. TE ROG SA INVETI SA SCRII CONFORM REGULAMENTULUI.

art.2 - scrierea nejustificata cu majuscule, litere

Edited by c o s m i n
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am probleme cu pompa tandem, la a doua pedala sau chiar a treia pedala este blana nu se misca deloc, cei de la service sau uitat la pompa si mi-au aratat stutul de la el se invarte ca o elice, intrebare solutia cu pus silicon acolo functioneaza sau este o rezolvare temporara pana se cumpara alta pompa (care este exagerat de scumpa)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Exista. Bison Epoxi Metal este rezolvarea problemei.

post-30770-1237532649_thumb.jpg

Edited by msanyix
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D daca nu e cu suparare in ce fel de magazine se gaseste auto sa sanitare unde au silicoane?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat la Baumax cu 24 RON, epoxy universal am vazut in mai multe locuri dar metal mai putin. Poti incerca si la un magazin unde se gasesc silicoane. Sunt doua seringi de culoare gri lipite unul de celalalt.

Cosmin - cum ai schimbat garniturile se simte o diferenta si la vacum sau numai nu-ti mai curge motorina?

Edited by msanyix
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.