Jump to content

Nu trage motorul !


Memphis
 Share

Postare recomandată

Cred că totuşi un multimetru ar fi mult mai folositor decât să te pui să desfaci cablajul, mai ales că erorile sunt permanente, nu se şterg.  Dacă apăreau la intervale mari de timp era mai complicat de depistat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi te rog, cablajele de la (j17) si (j52), ajung si ele tot in aceiasi mufa cu cele de la (n18),  (n75) si (n239).

Poate am noroc si dau de ceva prajit in urma sapaturilor

Nu gasesc nici o explicatie la acest fenomen, cand pun contactul (n239) sa inchida clapeta obturatorului si repet, doar la  simpla punere a contactului si se mai deschide la cateva secunde dupa luarea contactului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ajung în mufa mare de la ECU (ce este numerotat pe schemă până în 81 intră în mufa mare, ce este peste intră în mufa mică), doar că spre deosebire de electrovalve care merg direct, astea două mai trec printr-o câte o mufă (ţi-am scris mai în urmă cu litere înclinate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos dar nu înteleg acele scheme, pur si simplu ma depaseste. Eu am ramas la stadiul culoare fir si creion cu bec, mai departe nu merg ca e apa adanca. Asta este nivelul, nu pot mai mult. Asa ca am sa o iau pe fir, fir cu fir si oi ajunge eu undeva. Daca eram in tara unde sunt atatia baieti priceputi.. dar nu sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci verifică vizual ce se poate şi încearcă cu alt ECU. Dar atenţie mare să fie cu Immo Off, altfel trebuie trimise ambele ECU la cineva priceput în soft ecu ca să facă clonarea vechiului ECU în cel nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, ma ocup maine de treaba asta dupa care revin si in functie de ce gasesc  mergem mai departe. Daca la cablaj nu sunt probleme trecem si la ECU. Daca se ajunge la ECU am sa pun un link cu ce am gasit pe eBay astfel incat cineva de aici sa poata sa verifice (cum ai fii dumneata) ca sa il pot cumpara. 

Modificat de Bica_Lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mă pricep la partea de soft, am scris din auzite despre partea de immo off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc oricum. Tocmai am desfacut tot cablajul si totul este in ordine, nu am gasit absolut nimic. Am sa revin cu ceva poze mai tarziu pentru ca inca nu am terminat de izolat cablajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.
Revin din nou, dar tot cu probleme. Nici nu stiu ce mai e de zis, postez aici ce am gasit. Referitor la cablaj, l-am disecat pe tot si nu am gasit absolut nimic in neregula. Am luat in ceea ce priveste firele de la electrovalve fir cu fir pana in ecu, absolut nici ce-a mai mica neregula cu vreun fir. Am izolat totul la loc si am dat cu ceva spray de contacte la mufele de la ECU. La exterior era doar ceva praf acolo unde intra firele in priza si am curatat.
Acum mai nou porneste foarte greu, invarte 4-5 secunde pana porneste (inainte pornea la sfert) 
Martorul de bujii se aprinde si se stinge (semnalizeaza)
Martorul de ESP a aparut si el din senin si nu vrea sa se stearga nici cum.
Martor motor aprins
Mesaj : Motor Atelier 
Priza de la N239 este actualmente deconectata si nici nu pot sa o montez pentru ca a cazut pe turbo si s-a topit (am facut rost de alta si lucrez la asta.)
Deci nu stiu sa spun daca acum cand pun contactul tot asa se actioneaza sau nu.
In orice caz, straniu dar motorul merge mai bine (si nici fum negru nu mai scoate)
Pentru mai multe detalii, pun niste poze aici cu ce am facut si cu codurile de eroare (unele s-au sters, unele nu) 

20210625_123848.jpg

20210625_123902.jpg

20210625_123915.jpg

20210625_124425.jpg

20210625_124455.jpg

Erori 1 :

20210625_154714.jpg

20210625_154746.jpg

20210625_154813.jpg

20210625_154831.jpg

Erori 2

20210625_155216.jpg

20210625_155340.jpg

20210625_160643.jpg

20210625_160740.jpg

20210625_161030.jpg

20210625_161201.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au apărut erorile pe MAF şi senzorul de pe arborele cotit G28. Din cauza erorii de pe G28 porneşte greu. Hai că MAF are acelaşi plus cu electrovalvele, dar G28 nu are nimic comun cu ele. Firele de la MAF duc direct în ECU, iar G28 are o mufă cu 3 pini undeva în faţa motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat priza la N239 si nu se m-ai opreste motorul, dar nici nu actioneaza clapeta de obturare cand opresc motorul. Este ca si cum nu ar fi.

Oare noile erori sa fie din caza ca am scos prizele de la ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost bateria deconectată când ai umblat la mufe? În principiu la ECU tău nu ajunge nici un plus permanent fără să fie contactul pus. Deci dacă nu ai pus contactul cu vreo mufă scoasă nu este din asta. Oricum să ţii minte pe viitor este de preferat să iei borna de la baterie când umbli la mufa ECU şi în general la partea electrică pentru că nu se ştie niciodată.

La N239 vezi să nu fi scos vreun furtunaş de vacuum. Poţi să verifici şi dacă vine vacuum la ea.

Acum ce erori reapar după ştergere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la inceput si pina la sfarsit borna de la minus a fost scoasa.

Erorori au ramas:

-01314

-16706

-17957

-17849

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, Bica_Lucian said:

De la inceput si pina la sfarsit borna de la minus a fost scoasa.

Atunci nu este din cauza scoaterii mufelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sa fie ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fără măsurători nu se poate spune cu exactitate (am văzut destule fire care păreau intacte, dar în realitate erau întrerupte), dar cam aşa cred pentru că ar fi cam mare coincidenţa să fie atâtea fire afectate în condiţiile în care zici că vizual sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine am sa schimb MAF si senzorul G28 sa vedem ce si cum dar sperante mari nu-mi fac.

Am mai citit pe ici pe colo si aceste erori duc de regula la un ECU defect.

Sincer sa fiu ma asteptam la raspunsuri din partea mai multor useri, dar se pare ca numai eu am intalnit problema asta

Modificat de Bica_Lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă MAF ar fi defect cum zice eroarea ar trebui să măsoare constant cam 550 mg (în Engine/Measuring Blocks/ Grupul 003/căsuţa a 3-a) indiferent cât o accelerezi.

Fă un log în mers pe grupurile 3/10/11 şi două în Basic settings unul pe grupul 003 şi unul pe 011. Astea 3 loguri pot face puţină lumină în modul de funcţionare al electrovalvelor,  MAF, EGR.

Vezi aici

https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/?tab=comments#comment-2898342

Câteva observaţii:

  • logul îl porneşti înainte de punerea în mişcare a maşinii şi îl opreşti după ce faci câteva reprize de accelerarea cum scrie în link-ul de mai sus şi tragi pe dreapta
  • logurile nu le aranjezi ci le postezi aşa cum le salvează vcds în format *.csv

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimate domn, m-ai pierdut. Eu nu ma pricep si nici nu am o diagnoza performanta, eu am ceva ce este interzis pe forum sa numesc. 
Oricum, mii de multumiri pentru timpul pe care mi-l acorzi ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bună aia pe care o ai. Urmează paşii indicaţi în topicul ăla, nu este nimic complicat....cateva click-uri şi gata. Altfel o să înlocuieşti atâtea piese că în curând o să ai o maşină nouă:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat MAF si senzorul G28 si tot la fel face ba mai mult, acum au mai aparut si altele

 

-17849 - EGR Valve (N18) 

P1441 - 35-10 - Open Circuit or Short to Ground - Intermittent

-17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)

P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

-16706 - Engine Speed  Sensor (G28)

P0322 - 35 - 10 No Signal -  Intermittent

-19463 - Camshaft Position Sensor (G40)

P3007 - 35-00 - No Signal

-17552 - Mass Air Flow Sensor(G70)

P1144 - 35-00 - Open or Short to Ground  

-01314 Engine Control Module

79-00 - Please Check Fault Code

 

A mai fost si asta dar s-a sters

-17932 Fuel pump relay (J17)
P1524-35-00 - Open or Short to Ground Intermittent

Modificat de Bica_Lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ar cam trebui să schimbi ECU. La un moment dat nu va mai funcţiona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu urmatoarele : 
Siguranta 34 (gestiune motor) arsa
Am inlocuit siguranta si martorul ESP s-a stins !
Acum motorul porneste la sfert, dar se opreste imediat pentru ca N239 a revenit la viata odata cu schimbarea sigurantei 34 si face ce stie el mai bine : la punerea contactului, optureaza galeria de admisie. In consecinta, cred ca tot haosul este provocat de ceva in legatura cu N239.
Cand am despicat cablajul am observat ca toate electrovalvele au cate un fir comun de culoare galbena, inclusiv MAF, si aceste fire se unesc intr-un punct, chiar inainte de ramificatie , unde cablajul se ramifica si pleaca o parte catre ECU iar cealalta parte spre habitaclu, iar firul galben comun intra in habitaclu prin acea mufa (vezi poza). Intrebarea este : unde duce acest cablu pentru ca erorile includ aproape toate electrovalvele la un loc ? Pe undeva este si logic pentru ca toate sunt alimentate de un fir comun. Ceva creeaza o disfunctionalitate la aceste electrovalve, sau N239 le trage dupa el pe restul.. 
Am scris in postarile anterioare dar improspatez cu faptul ca N239 optureaza galeria de admisie la simpla punere a contactului pe cand functia lui este sa faca acest lucru strict la oprirea motorului ! Poate ECU sa fie responsabil de aceasta anomalie ? 

20210625_123848.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranţa aia alimentează: N18, N75, N239. G40, MAF. Dacă se arde este normal să apară eroare pe toate acestea. Treaba este că nu dă eroare pe N239 mai ales dacă scoţi mufa de la ea

45 minutes ago, Bica_Lucian said:

toate electrovalvele au cate un fir comun de culoare galbena, inclusiv MAF

este firul care duce la siguranţa 34

 

Scenariul ar fi cam aşa: ori firul ăla face uneori scurt la masă şi arde siguranţa, dar asta nu explică de ce N239 merge pe invers, ori se arde din cauză că N239 este alimentat permanent. Toate electrovalvele alea sunt alimentate de ECU în impulsuri. Dacă dintr-un motiv sau altul n239 este alimentat  continuu (cauze pot fi două pentru asta: scurt la masă al firului care duce la ECU sau ECU defect), atunci creşte consumul peste valoarea siguranţei şi se arde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este imposibil scurt la masa, aceste fire le-am verificat din priza fiecareia pana in priza la ECU :banghead:

Faptul ca N239 este alimentat continuu ma face sa cred ca ECU este responsabil de aceasta anomalie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!