Sign in to follow this  
Followers 0
ksi_id

Diferenta Motor 1,4 75 Cai Fata De 1,4 101 Cai

57 posts in this topic

Doresc sa achizitionez pentru prietena mea un ibiza si am observat ca sunt 2 plaje de putere la motoarele de 1,4 benzina. Care ar fi diferenta intre ele? Merita luat cel de 75 cai nu este prea puturos, eu am mers cu un 1,9 sdi si pot sa spun ca in viata mea nu am mers cu masina asa de puturoasa, si am inceput cu dacia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt chiar 3 paje de putere 1.4 75 de cai, 1.4 85 de cai si 1.4 100 de cai. Nu stiu cum se comporta cel de 75 de cai dar iti pot spune ca cel de 85 cai se descurca destul de bine. daca vrei ceva mai sportiv ia-l pe cel de 100 de cai.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea si o parere de la un posesor de 75 cai :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 16 v 75 caluti , este ok , daca nu vrei sa faci depasiri scurte , sau sa te dai cu alceva decat cu masinuta noastra populara . a doua oara nu as mai face greseala sa iau motoras asa mic , bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta se simte la turatii de peste 4000 . Pentru o fata e suficient 1.4 75 cp mai ales daca il va folosi preponderent in oras.

Poti lua in calcul si pretul de achizitie care va fi ceva mai mic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

75hp nu sunt chiar puturosi, in oras sunt destui de vioi, masina e destul de vesela fata de altele cu aceeasi putere, DAR la drum lung parca ar fi bun un motor mai puternic. cu depasirile, ce pot sa spun, dupa 3000 rpm trage frumos. Totusi iti recomand 100 hp.Orice ponei in plus se simte, dar poate si la consum :blink:

Edited by Vad_Sunete
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta intre 1.4 16v 75 cp si 100 cp e nesemnficativa, adica 1 Nm la cuplu. In plus, a crescut turatia de cuplu maxim de la 3800 rpm la 4500 rpm. Mie asta nu mi se pare un avantaj, ba chiar dimpotriva.

Ca posesor de 1.4 16v 75 cp pe Ibiza, iti pot spune ca e un motor super ok pentru greutatea masinii, in nici un caz nu e submotorizata, cum spunea cineva mai sus. Azi am fost pana la Constanta si inapoi, de la Bucuresti, am scos un consum de 6.5%, in conditiile in care autostrada am facut-o cu 140-150 km/h la dus si 110-120 km/h la intors. Am mers chiar si cu 160 km/h, fara sa simt ca masina s-ar plafona in vreun fel. In concluzie, masina se misca foarte bine cu acest motor, eu il recomand cu caldura.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine a spus ca e submotorizata conduce un Golf 4 din cate vad, care e mai grea cu vreo 200 kg parca si are accelaratii mai greoaie implicit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da , este un golf 4 , si nu am zis ca este submotorizata . doar ca nu fuge . eu mai conduc si un golf 5 1.9 105 cai si cand ma urc in masina mea , parca nu mai fuge cum trebuie :blink: . oricum pentru oras este destul . cand am fost la sibiu de exemplu , nu puteam sa depasesc un tir . trebuie sa stai pana sa te bagi in depasire , sa nu ramai intre 2 tiruri . cand urcam pe serpentine , ma impingea tirul de la spate si masina nu mai tragea , eram cu a 3-a la 4000 , si daca schimbam era si mai rau . cam asta e ... de oras este nemaipomenita .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie nu mi se pare o afacere. Personal la un Polo, 2004, cu 1.4 75 cp, consumul in Bucuresti este undeva intre 9-11 dar este posibil ca atunci cand mergi cu aerul sa vezi si 11,5-12l. Eu zic sa mai strangi ceva bani si sa te orientezi la un diesel sau la un motor mai mare. Stiu ca o sa inceapa toata lumea cu calcule gen in cat timp amortizezi banii si altele. In principal acest polo l-am luat pt mama mea cu gandul de a avea un consum mic in oras, sa se poata strecura prin aglomeratie, confort si siguranta, dar sunt dezamagit pt ca niciunul dintre scopurile achizitionarii nu a fost atins. Sincer va spun ca prefera (mama) sa mearga cu passatul care e de 2 ori mai mare si mai greu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin si eu cu o impresie: am motorul de 1.4 75CP, si am un prieten cu 1.4 85CP. Le-am condus pe ambele in Bucuresti si nu am vazut mare diferenta.

Eu sunt multumit de motorul de 75CP, mi se pare suficient cat sa nu ai emotii la drum lung sa poti sa tragi mai tare intre semafoare in Bucuresti si sa ai si un consum rezonabil.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diferenta intre 1.4 16v 75 cp si 100 cp e nesemnficativa, adica 1 Nm la cuplu. In plus, a crescut turatia de cuplu maxim de ..

Nesemnificativa atunci cand conduci masina intr-un oras aglomerat ...vrei sa spui , pentru ca in afara 25 CP inseamna foarte mult iar faptul ca turatia de cuplu maxim a crescut nu e nicidecum un dezavantaj in cazul acestui motor de turatie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut o comparatie pe autostrada, eu cu Ibiza mea si Jacku cu fosta lui masina, Fabia 1.4 16v 100 cp. Am plecat amandoi din mers, cu a patra, la 80 km/h si masinile au ramas exact la fel pana la 160 km/h. Deci nu s-a simtit diferenta de putere. In plus, motorul de 100 cp consuma ulei destul de bine, ceea ce pentru mine e un mare dezavantaj, a mea n-a mancat niciodata un pic de ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu s-a simtit diferenta pentru ca motorul de 1.4 100 de cai e un pic "tras de par" in sensul ca are ceva mai multi cai dar cuplu are o valoare mai mica, fata de cel de 1.4 75 de cai, atins la turatie mai mare. daca plecati amandoi de la 0-160 cred ca nu mai stateai langa el

Edited by drw99
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai de ce sa se vada diferenta ;) ? kw sau cp se vad doar la viteza... ;) motorul de 100cp o sa se duca cu 10-20km/h mai sus decat 75-85 cp.

diferenta se vede intre 1,4 85 cp si 1,4 120-140-170 cp :P tsi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La VW Lupo 1.4 101 cp e o diferenta de aproximativ - 2.5 sec de la 0-100 km /h fata de 1.4 75 cp . Cam aceeasi diferenta ar trebui sa fie si la Seat Ibiza iar 2.5 sec e o diferenta.

Avantajul la 1.4 101 cp este ca poti schimba vitezele mai sus , de unde si performantele ceva mai bune.

Jacku nu a fost atent la schimbatul in a 5-a ptr ca in mod normal nu ar avea cum sa nu existe o mica diferenta in favoarea motorului de 74 kw.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a schimbat nimeni nici o treapta in acest timp, am accelerat amandoi pana la 160 km/h cu a patra. Eu v-am dat un exemplu din viata reala, nu contest ca in datele tehnice performantele nu sunt mai bune la motorul de 100 cp, insa eu nu le-am vazut. Pana la urma, conteaza mai mult cat de ingrijita e masina, numarul de kilometri si dotarile decat diferenta de 25 cp.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil atunci, tu spui ca ai fost acolo deci inseamna ca asa este. Am crezut ca ati trecut si in a 5-a.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am hotarat la una cu motor de 1,4 75 cai nu de alta dar asta este singura masina care am gasit-o ok. :D In tara asta in care toate masinile de 5 ani au max 50.000km REALI REALI !!!!!!! :offtopic: si luceste vopseaua de numa (originala va dati seama) :lol: greu mai gasesti o masina care sa fie pe bune.

Edited by ksi_id
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti da mai multe detalii despre numarul de kilometri, anul de fabricatie si dotari? Sunt sigur ca va fi cineva interesat de informatii. Iti multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu daca as alege din nou as incerca pe ibiza motorizarea de 1.6. Sunt curios cum se comporta si cum influenteaza consumul un motor mai pare pe acelasi sasiu.

Cel mai bine se simt caii putere ai ibizei, cel putin la mine, pe la 100 - 110 km/h. Alte motorizari n-am incercat, dar am inteles ca motorul de 85 cp este mai gurmand.

seat_cornelius are motorizarea de 1.4 - 100 cp pe o Cordoba, asa ca il mai poti intreba pe el despre varianta a doua a comparatiei tale.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am cumparat o ibiza...:P

Anul 2003, 1,4 - 75 hp, trage acceptabil dar doar dupa 4000 ture, ca dotari: EURO 4; CUTIE MANUALA 5+1; 4 GEAMURI ELECTRICE; OGLINZI ELECTRICE INCALZITE HELIOMATE; SERVO-DIRECTIE; 4 AIRBAGURI; CLIMATRONIC; COMPUTER BORD; PROIECTOARE; INCHIDERE CENTRALIZATA; ALARMA; ABS,EPC,ESP, SCAUNE REGLABILE PE INALTIME, OGLINZI RABATABILE ELECTRICE. LINIE AUDIO SEAT CD+RADIO, TELECOMANDA IN CHEIE

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O gramada de dotari.... felicitari, s-o conduca cu placere.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faina masina nu am ce zice si cum toate tre sa apara odata am inceput cu becuri de EPC si engine check aprinse :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sta linistit,e de la cablul de acceleratie.Se curata si dispar.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.