paulyca

Ulei Cutie

67 postări în acest subiect de discuţie

Am citit un topic in care se spune ca la cutia de viteze automata se schimba uleiul.

La cutia de viteze manuala se schimba vreodata uleiul ? Sau doar se completeaza?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si uleiul din cutia de viteza isi pierde din proprietati asa ca e bine sa il schimbi , la cutie manuala este indicat 75W-90 gl 4 la fel cred ca e si la cutie automata

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La cati km se schimba? Si cati litri incap in cutie ( 5 trepte manuala) ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

cam pe la 80.000 pe acolo si la cutie in 5 manuala intra 2 l cauta cu search ca sigur sa mai discutat

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
la cutie manuala este indicat 75W-90 gl 4 la fel cred ca e si la cutie automata

Esti sigur ca folosesc ambele cutii acelasi tip de ulei?

Am tot cautat topic-uri despre uleiul de cutie de viteze manuala , dar nu am gasit...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa fie acelasi ulei la ambele cutii... automatica si manuala? :)

Pentru O2:

cutie manuala - SAE:75W sintetic (G 052 726 A2)

cutie automata - ATF (G052 025 A2)

cutie DSG - G052 182

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scris in alt topic ca am avut probleme cu cutia de viteze in sensul ca agata la cuplarea in treapta a doua. Acum 10 minute m-au sunat de la service sa-mi zica ca s-a rezolvat problema fara sa desfaca cutia. La intrebarea "Dar ce a avut ?" mi s-a raspuns ca a fost pus din fabrica un ulei incompatibil cu cutia mea.

A fost vrajeala sau chiar este posibil ? Pt ca masina are aproape 2 ani si abia in ultimul an a aparut problema. Daca ar fi fost o incompatibilitate de ulei nu ar fi trebuit sa se manifeste din prima ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, ma cam indoiesc...cum sa puna ulei aiurea? Ce, e dacia lu' bunicu'?

Chiar, avem vreo notare oficiala pe undeva, cu periodicitatea schimbarii uleiului in CV?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

E prea curand sa ma pronunt, dar pana acum cutia merge f ok, parca mult mai usor.

Oricum ... si la inceput mergea impecabil, abia in timp a inceput sa faca figuri.

Ma gandesc la posibilitatea ca respectivii sa-mi fi schimbat uleiul pt ca e mai usor si mai ieftin decat sa schimbe sincronul de a 2-a, mai ales ca in cateva luni iese din garantie si atunci e pb mea. Sa speram ca nu mai face figuri.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cum sa fie acelasi ulei la ambele cutii... automatica si manuala? :vaidecapulmeu:

Pentru O2:

cutie manuala - SAE:75W sintetic (G 052 726 A2)

cutie automata - ATF (G052 025 A2)

cutie DSG - G052 182

Daca cutia este tip JCR , atunci ce ulei se foloseste , fiindca ce ai scris este pentru cutie GQQ / manuala 5 trepte / OA4

Multumesc .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eu am scris in alt topic ca am avut probleme cu cutia de viteze in sensul ca agata la cuplarea in treapta a doua. Acum 10 minute m-au sunat de la service sa-mi zica ca s-a rezolvat problema fara sa desfaca cutia. La intrebarea "Dar ce a avut ?" mi s-a raspuns ca a fost pus din fabrica un ulei incompatibil cu cutia mea.

A fost vrajeala sau chiar este posibil ? Pt ca masina are aproape 2 ani si abia in ultimul an a aparut problema. Daca ar fi fost o incompatibilitate de ulei nu ar fi trebuit sa se manifeste din prima ?

Nu este vrajeala. Este o actiune de service. Aceeasi problema s-a manifestat de vreo cateva luni la vechiul meu Tour (1,9 TDI ALH 90 CP din 2006) pe care acum il foloseste tatal meu. Problema a fost remediata luna trecuta prin schimbarea uleiului la cutie. De atunci cutia de viteze merge perfect.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

Azi mi am schimbat uleiul din cutia de viteze!

Intai mi am cumparat 3 L ulei Mobilube 1 SHC 75W-90, deoarece mecanicii mi au zis ca desi programul(ETKA + inca unu) imi zice ca trebuie 2 l, ar fi bine sa pun 2.7, 2.8 deoarece ar face bine cutiei si oricum nu afecteaza nimik...in cel mai neplacut caz il da afara!

Apoi mi au ridicat masina si au desfacut 2 suruburi: unu situat in partea de jos(pe unde curge uleiul) iar celalalt situat undeva mai sus, in partea din fata a cutiei INSA a curs doar putin peste jumatate de litru(asa am aproximat noi). Apoi au incercat sa mi puna uleiul cel nou, insa surpriza NU MAI INTRA, IL DADEA AFARA.

Apoi au adus un aspirator si l au bagat in gaura laterala a cutiei(nu in cea prin care curge , situata in partea inferiaora a cutiei) si au tras afara tot uleiul(sper).Furtunul fiind transparent am putut vedea uleiul -> acesta era ffff negru!!!

Apoi au luat o seringa(de vreo 300, 400 ml) si cu aceasta au inceput sa mi bage uleiul cel nou in cutie(initial infiletand busonul din partea de jos).Au bagat cam 1.5 litrii dupa care nu a mai incaput si au inchis "gaura".

Apoi mi au desfacut un al 3 lea buson- situat undeva in partea din fata a cutiei insa foarte sus(acest buson are atasat un contact care cica ar avea rolul sa aprinda farul din spate atunci cand "bagi" in masarlier) si au mai introdus(cu ajutorul unei pompe duble) inca 1, poate 1.3 l ulei => in total 2.6 2.7 L...sau cam asa ceva!

INTREBARE 1: De ce nu s a scurs tot pe la busonul de scurgere?!...am urmarit operatia si dupa parerea mea au lucrat corect.

INTREBARE 2; Este okay modul in care s a desfasurat operatia asa cum am descris o?!

INTREBARE 3: Este okay cantitatea de ulei care a fost pusa in cutie?!

P.S.: Inainte imi intra in viteze foarte bine....doar in masarlier imi agata, insa acum intra "ca unsa" in masarlier.In celelalte viteze nu se simte nici o diferenta...poate are nevoie de ceva timp...sa se obisnuiasca Driver.gif

huh.gif

Multumesc!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

scuze de post aiurea

Modificat de vw_4_ever
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Operatiunea s-a desfasurat corect dar ti-au bagat prea mult ulei in cutie. Trebuia sa bagi doar 2L atat cat stii ca trebuia sa bagi! Pune-i sa-ti mai scoata din el apoi sa-ti verifice nivelul!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

olteanu82: ce nivel sa-i mai verifice dupa trei ani??? :D

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La tractorul meu nu cred sa se fi schimbat uleiul in cutie. Fiind in posesia lui de doar doua saptamani (si un pic), sunt unele lucruri pe care trebuie sa le intreb:

1. cati litri intra de fapt? 2 litri sau mai mult?

2. trebuie ulei 75w90. Daca asta e bun, ce marca s-ar recomanda? Nu vreau de top, dar nici ieftineala maxima. Si un link/pret daca se poate.

3. pot efectua la mine in curte aceasta operatiune? Am cu ce ma descurca, nu ar fi problema, doar pompa de aia de vacuum nu detin.

4. inainte de a trece la operatiune, cum as putea verifica daca mai am ulei in cutie si in ce stare este? Trebuie dat jos scutul?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

1. aprox 1.9l

2. citeste http://vwforum.ro/topic/9677-ulei-cutie-viteze-manuala/

    multi au folosit Febi 21829 sau Swag 10921829 si sunt multumiti.

    cativa care au folosit 75w-90 l-au schimbat pe motiv ca agata cutia la schimbarea treptelor.

    uleiul este tip 75w

3. da. nu ai nevoie de pompa.

4. da, se da jos scutul si se verifica nivelul pe la busonul de umplere (orientat spre fata, spre radiatore. nivelul trebuie sa fie in dreptul gaurii.)

Modificat de andrei_221
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Foarte multumesc! :rolleyes:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Revin...

Deci uneori cand schimb rapid in 1 in 2, se aude ca un carait. La service mi-au zis ca e posibil sa necesite reglajul timoneriei, dar ca se poate sa fie si sincroanele. Nu au zis nimic de ulei, insa am impresia ca uleiul e muci in cutie, de aceea il voi schimba, nu cred ca din 2007 sa fi facut cineva operatiunea asta.

Am vorbit azi cu un coleg si cica "uleiul nu trebuie schimbat, nici completat, ca nu are pe unde curge" si ca lui "la service nu i s-a zis nimic de schimbat uleiul din cutie". Are un golf 4 cu motorul de 1,4. 

Parerea mea de semi-priceput e ca uleiul merita a fi schimbat.

Modificat de Lucian M
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Parerea reprezentantei este sa nu se schimbe, este un fel de life time.

Si eu am vrut sa il schimb si nu m-au lasat!

Aparent cica numai daca ai probleme cu pinioanele sau merge defectuos cutia, s-ar efectua acest schimb.


Daca nu ai probleme, nu il schimba!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai agata in treapta a II-a, de aia l-as schimba. Am pus 100 lei deoparte :D. Acum caut ulei pe net, sa imi fac o idee.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

este o actiune la unele cutii care manifesta chestia asta.  intrebi la reprezentanta. daca citesti topicul recomandat anterior, gasesti si codul uleiului.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Apreciez, multumesc frumos. Maine am drum in oras, trec pe la firma sa intreb cum sta treaba.

 

Mai mult ca sigur voi alege uleiul lor, am citit tot topicul si cred ca e cea mai buna alegere, atata timp cat e 75w.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Codul uleiului pentru cutie JCR este-g070726A4-60 ron/Litru,necesar 1.9L

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu exista cod de ulei cu A4 . poate A2

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.