Sign in to follow this  
Followers 0
adi_bartos

Presiune Pneuri

28 posts in this topic

Salut.

Poate sa-mi spuna cineva care este presiune recomandata la pneuri pt. un VW polo benzina din 2002 .1.4 CP. 65kW.

Si inca ceva : cati litri de ulei sunt necesari la schimbul de ulei ? ; E necesara si schimbarea filtrului ?

Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre presiunea ideala in pneuri, ar trebui sa ai un tabel pe capacul de la rezervor (ai sa vezi ca presiune depinde de cat de incarcata e masina)

Din cate stiu eu, presiunea ar fi undeva la 1.8-2 atm.

Despre ulei...cred ca 3.5 litri sunt suficienti, dar nu bag mana in foc. Si da, ar trebui schimbat si filtrul odata cu schimbul de ulei

Numai bine!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate stiu eu obligatoriu trebuie schimbat filtru de ulei la schimb, oricum nu e mult....... 38lei am schimbat eu acum cateva zile.

cat despre presiunea din pneuri depinde de la marime la marime.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot e topicu deschis, pun si eu o intrebare: eu daca merg cu presiunea indicata de producator imi cam fac burta anvelopele, pe fata mai exact. Plus ca directia devine mai senzibila la denivelarile/gropile din asfalt in sensul ca pe partea cu gropi trage spre partea respectiva. Si pe loc se invart rotile mai greu, dar asta mi se pare normal. Totusi parca e un pic mai bine sa ;e tin umflate cu o presiune ceva mai mare. Voi ce ziceti?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal

eu am 185/60 r15 ,umflate NUMAI cu azot-iar presiunea 2.3fata 2.1spate

e bine sa tineti cont de dim cauciucurilor,nr de persoane aflate in masina,anotimp si....indicatiile aflate pe capacul rezervorului :beer:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce la toate vulcanizarile sau mag. de anvelope mi le-au umflat la 2.2 ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa stiu ei sa le umfle, la modul genaral :)

Pune-i sa ti le umfle cu cat stii ca trebuie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la subiectul topic-ului:

Pentru fata/spate - 1.8-2 atm. De obicei vara eu merg pentru 2 atm..este mult mai bine pt ca anvelopele se incalzesc.

Iarna se foloseste 1.8 pentru o mai buna aderenta cu stratul de zapada :huh: . 2.2 atm este prea mult si poate cauza la pivoti, bucse, telescoape si mai mult...poate crea "greierasi" prin habitaclu :angry: .

Mentionez ca aceste valori sunt valabile pentru anvelopele pe 14` si 15`.

Privitor la ulei: pentru polo ....4 litri de ulei si filtru obligatoriu.

Nu stiu cat costa....insa nu cred ca este mult...!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe usita de la rezervorul de benzina scrie cat trebuie in functie de greutatea din masina.

Respectiv eu merg cu fata/spate 2.3/2.1.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit ceva despre un studiul unui producator de anvelope (Good year...la model ibiza 6L, 1.4 benzina)referitor la rezistanta anvelopelor( in funct. de presiune ,viteza,temperatura la viteza) si ei au ajuns la concluzia ca:o presiune mai mica cu pana la 0.8 bari sporeste uzura anvelopelor(185/60R14), mareste distanta de franare( plus 3,5 metri) iar consumul de carburant se mareste cu aproape 2l/100km.

Nu vreau sa supar pe nimeni dar, o presiune corecta( nu la modul : daca o fac mai mare aud greierasi prin habitaclu) este o presiune pt. care sunt facute calcule , nu una la care si-au dat cu parerea unul si altul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este!Eu la masina din semnatura dintotdeauna am respectat 2,1 fata si 1,9 spate,mai mereu mergind singur sau cu sotia si nu am avut probleme cu pneurile.La carat bagaje am respectat presiunile date pe capacul de la rezervor,este un lucru bun ca sint indicate acolo,ca daca sint umflate dupa "ochi",se risca mult,mai ales la viteze mari si incarcaturi neuniform amplasate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara !

Abia m-am inscrs... si nu vreau sa deschid alt topic pentru o singura intrebare, mai ales ca aceasta e legata tot de anvelope/pneuri.

Polo Happy de 1.2 are anvelope tubeless cumva ? Ma refer la modelul nou.. care vine din fabrica. (cel din 2008)

Edited by Perspective
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca da, nu cred ca mai e vreo masina moderna sa aiba anvelopa cu camera :biggrin:

PS: ai facut foarte bine ca nu ai incercat sa deschizi topic nou. De ce? vezi ce spune regulamentul te rog! Si respecta-l. De citit in intregime

Edited by Aditu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si io am un polo happy din 2008 si mi-am luat un compresor auto de la praktiker si nu mergea bine manometrul si le-am umflat asa dupa ochi.. in fine ... am facut un drum cu ea pana la tara si saptamana cealalta le-am masurat presiune cu un manometru bun si surpriza roata stanga spate 3.8 atm , dreapta fata 3.2 mam speriat cand am vazut ce ce presiune am circulat...anvelopele erau 165/70 r14

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

io am roti 165/70 r14 si am pe fata 2.3 si 2.5 spate alea de pe fata par un pic lasate la voi cum is ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 195/45/15, si am 2.1 in toate, e ok.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Marcel93, si la mine cu presiunea indicata de tine erau lasate. Asa ca am bagat un pic mai mult. Si chiar sia sa tot mai ramane un pic de burta.

Dar banuiesc ca asta e, o anvelopa ingust cu balon mare (flnc inalt) nu poate sustine grautatea masinii fara sa faca burta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

io am amu in roti 165/70 r14 2.4 fata si 2.5 spate si mar tenta sa bag mai mult voi ce ziceti ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg cu mai mult de mai bine de 7 luni si nu imi fac griji. Acum fiecare face ce crede.

Daca las cat recomanda producatorul masinii pt 165/70 14, anvelopele fac burta, in special pe fata unde e mai grea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, pentru schimbul de ulei trebuie 3,5 litri, si trebuie obligatoriu si filtru de ulei schimbat, iar presiunea in pneuri trebuie sa fie intre 1,8-2,2 atmosfere.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

am si eu o intrebare legata de presiunea in pneuri. din cate am vazut mentionat pe capacul de la rezervor presiunea fata nu trebuie sa fie aceeasi cu cea a pneurilor din spate. pt ca nu imi este clar... intrebarea este - pneurile din fata trebuie sa aiba o presiune mai mare decat cele din spate?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe capacul de la rezervor ce scrie? Ce presiuni ai date acolo?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai indicat ar fi sa pastrezi presiunile care ti se indica pe capacul de la rezervor.Si consider ca da....presiunea pe fata ar trebuii sa fie mai mare decat cea de pe spate deoarece in partea din fata se afla motorul si exercita o presiune mai mare pe roti.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua,

cu intaziere, am apucat si eu sa ma uit pe capacul de la rezervor si acolo scrie asa: 220/2,2/32 si 200/2.0/29 pt varianta in care masina nu e incarcata.

Asta inseamna ca trebuie sa am 2.2 presiune la rotile din fata si 2.0 la rotile din spate...

iar cand masina este incarcata trebuie sa am presiune si mai mare in roti (2.4 cu 2.6).

nu ma pricep eu cine stie ce la mecanica/fizica etc... dar mi se par argumentate cele mentionate de Dl. Dorneanu. Va multumesc,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Cand ai mai multa greutate in masina aceasta apasa mai puternic pe anvelope deformandu-le, ceea ce se mai zice si ca fac burta. Asta inseamna ca va creste frecarea si se vor altera performantele dinamice si de siguranta ale masinii, dar si ale anvelopei. Trebuie mentinut un compromis intre greutate si presiunea din roti.

OffTopic: vad ca ai Polo 1.2 TSI, deci modelul 6R, asa ca te-as invita pe aria dedicata lui aici: Polo 6R

Edited by Aditu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.