misu tdi

Tacanit la motor, la rece, la accelerari mai bruste.

107 posts in this topic

Aud dimineata, pe o distanta de 800-1000m, pina se incalzeste putin motorul, un tacanit metalic, in momentul in care apas mai tare pe acceleratie. Daca apas progresiv, mai lent, nu se mai aude. Dupa ce motorul ajunge la 50-70G, acel tacanit dispare. Am intrebat un mecanic si zicea ca e de la injectoare. Voi ce parere aveti, cei care aveti Golf de mai multa vreme? Mentionez ca motorul nu are batai de biela , piston, doar 4-5 sec un tachet hidraulic la pornirile la rece, pina se ridica presiunea in rampa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut si la mine se aude la fel la rece daca calc pedala mai mult si mai repede si parca si suieratul turbinei este mai pronuntat ,posibil sa fie de la injectie ,posibil sa fie din cauza aerului rece pe care il trage in admisie aer pe care motorul il incalzeste mai greu prin comprimare rezultind in momentul injectiei explozii mai ciudate (zgomotoase),oricum eu nu le iau in seama si le aud rar pt ca nu prea calc masina pina ajunge la 90 sau macar pina ce trece acul de primele trrei liniute .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa auzi cum face dimineata la prima cheie un golf 2 fat a de un golf 4, e diferenta mare.Si eu sunt preocupat de aceasta problema dar solutia care am gasito este de a pune un ulei de calitate si evident schimbat regulat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacanituri mai mult de la injectoare se aud, calitatea motorinei influenteaza mult zgomotul la rece.

In cazul meu trecand de la Petrom la Rompetrol :vaidecapulmeu: am simtit diferente atat la consum cat si la zgomotul motor

ului,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A rezolvat cineva ceva cu acel tacanit? Eu am un passat (masina din semnatura) si motorul e mult mai zgomotos decat la altele. Exact la fel se aude dimineata foarte puternic. Dupa ce se incalzeste motorul, atat doar ca scade in intesitate, nu inceteaza. Si la fel la accelerari se aude foarte tare... Daca ii de la injectoare, se poate remedia cumva? Se poate regla ceva?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la pompa mecanica zgomotu la rece e normal.... la pd poate sa fie axa cu came sau tachetii

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de la injectoare nu se poate auzi vreun zgomot? (ma refer la pd) Vad unele pareri ca si ele pot fi sursa unui tacanit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand este rece,in primele secunde se aud tachetii hidraulici(scrie si in cartea tehnica) pana isi trag ulei;si la mine rantaitul de diesel se aude putin mai tare pana se incalzeste putin uleiul si antigelu,pe urma toarce linistit.in schimb vara,cand este cald,rontaitul nu se aude asa pregnant pt ca uleiul este la o temperatura mai crescuta cand ai dai prima cheie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, chiar cand o pornesti prima data (de obicei dimineata) se aude sunetul acela de tacheti dar dupa 2 secunde maxim, se opreste. Pe mine ma ingrijoreaza sunetul care se aude cand o accelerez, fie el rece sau cald motorul. Daca ii de la tacheti, se aude si cand o accelerezi sau numai la relanti? Si repet, daca ii de la injectoare, se poate face ceva cu ele?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest motor il am pe O1 90 hp din '94, iarna trecuta cred ca am avut un fix sa o las uneori sa se incalzeasca 10 min inainte de a pleca la drum si stateam langa ea. Odata am nimerit langa un Passat al carui proprietar glumea ca nu mai aude motorul de la al lui de al meu. Am schimbat uleiul mai devreme, scanare cu vag, la service mi-au spus ca asa e el si pace.

Edited by BOMBANITORUL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai auzit si alte motoare diesel, ale prietenilor sau chiar si asa trecator pe strada. Stiu ca motoarele PD sunt mai zgomotoase decat restul dar nici chiar asa. Uneori mai plec de acasa pe la 4-5 dimineata si cum ii liniste in parcare, mi'e si frica sa'mi pornesc motorul, sa nu cumva sa trezesc lumea :banghead: (exagerez putin). :study: Motorul meu e ATJ, 85 KW. Ca sa'si faca lumea o idee despre ce vorbesc, am fost odata la un service pentru schimb de ulei si mecanicul respectiv fara sa'si dea seama ca aud si eu, i'a spus altuia "Ce'i cu asta? noi nu reparam tractoare". M'am uitat urat la el, dar asta e, avea dreptate intr'un fel, face ca un tractoras.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tama,la mine se audi 2-4sec la relanti,atat,dar sunetul de diesel este mai puternic pana se incalzeste putin motorul,in special cand e rece afara.Tachetii se pot regla,la injectie nu ma bag,nu cunosc.Motorul meu este non pd si este mai galagios decat unul pd.

Edited by mcornel
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am si eu un tacanit la al meu tot non PD e un AKN 2.5 V6. Dar de la un timp a inceput un tacanit la el si dispare si reapare cand vrea. La rece numai zic ca face urat pana se incalzeste dar si cand e cald mai tacane si tace cateodata. Am observat ca zgomotul vine de la cele 3 injectoare dupa partea drapta a motorului. Daca e de la injectoare ce ar putea fi cu ele? Se pot repara?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 2.5tdi v6 pica deobicei axa cu came si culbutorii

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asa am si eu un tacanit la al meu tot non PD e un AKN 2.5 V6. Dar de la un timp a inceput un tacanit la el si dispare si reapare cand vrea. La rece numai zic ca face urat pana se incalzeste dar si cand e cald mai tacane si tace cateodata. Am observat ca zgomotul vine de la cele 3 injectoare dupa partea drapta a motorului. Daca e de la injectoare ce ar putea fi cu ele? Se pot repara?

La tipul asta v6 din pacate daca nu se foloseste ulei 0w30 apar uzuri mari in timp scurt la came ,pana in 2004 s-au fabricat cu came care actioneaza prin frecare pe culbutori,iar dupa sa trecut la modelul cu role care este mult mai fiabil si nu e atat de zgomotos.Eu la a mea mi-am montat doua astfel de chiulase noi stoc (de pret nici nu vorbesc) si pot sa spun e diferenta enorma la cum suna acum motorul meu, si in continuare ii dau numai 0w30 ,dimineata nici un zgomot de tacheti.Injectoarele pot fi verificate de un pompagiu ,iar daca le desfaci ai ocazia sa-ti vezi axele cu came si vei stii daca ele provoaca galagia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-am gandit ca daca era de la axele cu came trebuia sa faca tot timpu dar la mine face si nu face, ulei ii dau 5w-40 Castrol Magnatec cand masina era noua bagam 0w-30 asta pana pe la 80000 dar acum avand 103300km am zis sa ii dau 5w-40. Daca nu te superi dami si mie un PM cu pretu pentru axele cu came pe care le ai tu acum. Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul 0w30 se recomanda la acest tip de motor indiferent de cati km.are masina,nu stiu de ce unii dau alte recomandari ca ar fi bine una si alta,daca cineva a inventat ceva de ce unii incerca sa o inventeze din nou ?Daca vrei sa tina mult si bine foloseste uleiul 0w30 iti spun din experienta am desfacut motoare V6 cateva si toate care foloseau 5w40 chiar unii si 10w40 au avut uzuri premature la culbutori, motorul in sine rezista,am client la care i-am schimbat distributie de 3ori si are 460de mii km.si merge ok.

Si inca ceva faptul ca apare si dispare zgomotul este din cauza tachetilor hidraulici , am avut chiulasa la care uzura era atit de mare incat din 24 de culbutori 4 erau cazuti in chiulasa,la un moment dat tachetul nu mai compenseaza uzura materialului intre axa cu came si culbutor,si toate astea numai datorita lipsei filmului de ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
A rezolvat cineva ceva cu acel tacanit? Eu am un passat (masina din semnatura) si motorul e mult mai zgomotos decat la altele. Exact la fel se aude dimineata foarte puternic. Dupa ce se incalzeste motorul, atat doar ca scade in intesitate, nu inceteaza. Si la fel la accelerari se aude foarte tare... Daca ii de la injectoare, se poate remedia cumva? Se poate regla ceva?

Schimba uleiul iti recomand un ulei sintetic 5w-30 Magnatec Castrol

si punei un flacon de Metabond gold

dupa 300 de KM nu o sa mai auzi nimic iar motorul o sa toarca ca unul pe benzina.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

rpoblema tacanitului poate aparea din doua motive 1 uzura motorului si 2 un avans la injectie prea maretacanitul aparut in perioada de incalzire a motorului apare datorita avansului mai mare pe care il da ecu si datorita bujiilor incandescente care functioneaza o perioada pana motorul ajunge in parametri normali de functionare .......deci pentru a reduce din tacanit poti reduce avansul la pd-uri nu stiu cum se face dar banuiesc ca se poate si cu vag com-ul in plaje mai mici bineinteles....Eu de exemplu la mashina din semnatura o facusem la un moment dat aproape ca un benzinar dar pornea cam greu asa ca am adus-o in starea initiala si nu mai bag in seama tacanitul ala de dupa pornire.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca asa e normal sa faca, am condus o OCTAVIATOUR,cu motor alh, la 50000km, omul o are de noua si tot asa tacane, pina se incalzeste apa la 60 grade.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lxl , gasesc pe undeva scris ca la motorul de 2.5 V6 TDI se pune ulei 0W 30 ? Intreb pentru ca la mine, am facut primul schimb de ulei cand am luat masina la PBN si mi-au pus 5W 40 , chiar mi-au aratat ca asta e recomandat pentru motorul meu , asa ca de atunci numai asta am pus.

Multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai pe cineva care are autodata vezi acolo ,este un semn de exclamare galben,dai clic pe el.Si daca te uiti in cartea masini vei gasi recomandarea constructorului,nu vrea multi sa citeasca fiindca la schimbul de ulei au "arici in buzunar" ;) Am si acum unul desfacut si cand a aflat ca costa 1400ron o axa cu came si are numai 4 i sau inmuiat piciarele,si intreaba ca de ce sa uzat :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Axe cu came am gasti la 700 ron bucata noi. Eu am verificat vizibil o axa pe la umplere ulei si chiar nu e uzata deloc, nici urme nu are pe ea. Tacanitu la mine a disparut in proportie de 90% se mai aude foarte rar si tind sa cred ca e de la unu din injectoare

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca daca tu sti la 700ron eu voi fii clientul tau la axe cu came pt. 2,5 tdi. Platesc taxa curier si mai dau ceva in plus sa ai si tu un castig :banghead:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te servezc cu cea mai mare placere :( Scuze de :banghead:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.