Sign in to follow this  
Followers 0
wormostar

Skoda Octavia 1, Consum Mare Benzina Probabil Sonda Lambda?

34 posts in this topic

Salutare, ma scuzati daca a mai fost discutata problema, dar nu am gasit niminc sa ma lamureasca cu functia search.

Am o problema cu masina (o1, motor avu de 1,6L 75kw, an 2002, TMBBX41U522625241, elegance), consum mare de benzina in oras de 12-13% (Piatra Neamt) avand in vedere ca nu merg tare si nu-i dau nici reprize.

Initial am crezut ca e carburantul de vina, dar orice i-as pune tot la fel merge (pun doar 98 sau 99+), ceea ce ma face sa cred ca e sonda lambda devina.

Am scos mufa sodei lambda care se afla in partea posterioara a motorului dupa gatul de la busonul de ulei (sper ca am scos ce trebuie :) ) si merge exact fa fel ca in inainte si parca consumul instant a fost ceva mai mic. Ca observatie e ca am scos mufa dar in bord nu-mi apare semnul robinet aprins si nici motor.

Ce sa fac? sa-i fac o diagnoza la reprezentanta sau sa apelez la un service cu renume cum ar fi cel de la Almasi sau Roznov.

Oare e sonda? sau m-am ticnit detot?

cum se verifaica daca e buna sau nu sonda? ca nu am ajuns cu aparatul de masura pa pinii din interior.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai nevoie de o diagnoza cu VagCom-ul. In afara de sonda lambda poate fi si sonda de temperatura sau altceva. In nici un caz carburatorul, pentru ca nu ai asa ceva. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ai nevoie de o diagnoza cu VagCom-ul. In afara de sonda lambda poate fi si sonda de temperatura sau altceva. In nici un caz carburatorul, pentru ca nu ai asa ceva. :)

da nu am afirmat ca am CARBURATOR!

dar ce am uitat sa va spun e ca nu tremura la relanti si nici nu mi se pare ca merge inecata sau pierde putere :)

Mai am cateva intrebari:

1. de ce scire pe spate 1.6 i dar "i" este colorat cu rosu?

2. ce inseamna SR? Sport Racing? :)

3. am depistat dupa ce am scos capacul un electromotor capsulat care trage cu o teava de 3 cm aer din filtru de aer si apoi este urmat de un regulator de presiune (cred) apoi intra in chiulasa. Ce poate fi? vreo turbina?

Va rog sa nu radeti, pt ca nu cunosc motorul de skoda si va rog sa-mi explicati dar cunosc motoarele de dacie si cielo si ca principiu de functionare si ca parti interne mecanice si mai ales electrice :)

Edited by wormostar
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzele mele, cred ca nu mai vad bine, ai scris "carburantul".

Din ce spui tu, se aprinde martorul avarie motor pe bord, ceea ce inseamna ca la o diagnoza VagCom vei afla in mare parte de la ce e problema. Trebuie sa afli cine face asa ceva unde te afli tu. Daca esti din Bucuresti dai un PM lui Cipos.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea ca nu se aprinde nimic in bord chiar dupa deconectarea sondei si am vorbit cu Cipos joi seara si mia spus ca nu poate ajunge in Piatra Neamt decat de sf. Nicolae si sta doar cateva ore...

Si tot el mia spus ca nu este obligatoriu sa se aprinda martorul "motor" sau "robinet" ca sonda lambda sa fie defecta.

Cat ma costa o sonda mai de calitate? (fostul proprietar a schimbat 2 sonde in 90k km)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci mult! am sa ma uit

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata fratilor m-am uitat, problema e la potentiometrul EGR si sa rezolvat. Cica mai trebuie sa forjez masina pt ca mersul prin oras o omoara si se infunda catalizatoarele. Tipul care m-a ajutat este Cristi ********* si este din Neamt , diagnosticarea a costat 50 de lei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si acum cat consuma?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

parca un pic mai putin :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am o skoda din 97 si consuma in oras ( Bucuresti) cam 13-14 si nu bara la bara asa lejer....de ex de 13 litri merg 100 de km in cap la un trafic nu foarte aglomerat adik...foarte putin bara la bara evit orele de acest gen, si imi mai si joaca turometru....ce pot eu sa ii fac pana acum nu am dat de cap....am fost la un service a bagat si testaru....nimik aveti vreo parere ceva?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil injectoare defecte, bujii ancrasate, filtru aer imbacsit etc...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Asa a culminat nebuneala cu consumul...

In oras nu reusesc sa scot consum cit de cit normal sub 12-13%...chiar si extern consumul e relativ mare 8-9l%.

M-am zapacit la cite teste am facut cu VAG-ul.

Toate testele ies ok, la readiness, toti parametrii sint in limite (am VAG-COM 908 si zice in "balon" ce valori trebuie sa fie)

Si sondele, Second air blabla, recirculation ies ok.

Am schimbat bujiile, distributia, filtrul de aer, senzorii de pe axul cu came si de pe arborele cotit (astia se stricasera), azi am schimbat si senzorul de temperatura (nu avea nimic, cel nou arata aceleasi valori)

Ce naiba sa mai verific???

Edited by Moog
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

omule, poate problema este de calculator, adica sa calculeze gresit dupa sonda litrometrica care, se mai uzeaza (patit la cielo). Fa plin mergi afara si iar plin.

Si la mine arata 12-13 prin oras dar defapt consuma mai putin pt ca se calculeaza si timpii de sationare cu motorul pornit.

Sucess!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mosule, oi fi prost, prost, da' nu incult vorba unui "clasic" in viata...

Cine dracu se uita la prostia aia de sonda/indicator bord ?

De la plin la plin ca valoare absoluta, comparat cu CB-ul...la reglaje ca valoare relativa se poate folosi si CB-ul, daca stii de unde pleci...

CB-ul calculeaza dupa timpii de injectie nu dupa nivelul din rezervor...

O idee ar fi sa pun apometre pe tur si retur cum a pus unul pe ARO :)) si atunci ai masuratoare precisa...just kidding...

In seara asta am facut testele din nou...totul OK, m-am holbat iar prin parametri la fel...ok din nou...

Telenovela continua...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu un Golf 4 cu BFQ 1.6L 102CP care este identic cu AVU si pe deasupra e si cu cutie de viteze automata. Asa ca am un consum de parca e Corvette. M-am mai uitat si eu pe VAG si am impresia ca asta e motorul si nu prea avem ce sa facem. Sunt curios daca cineva cu AVU/BFQ poate obtine consumuri mai mici.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine consumul este mare in oras,concluzia mea,motor mic caroserie grea.Punct.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal all.fost posesor de octavia1 motor 1.6 AVU in Tirgu-Mures indiferent de ora nu papa mai mult de 10-10.5.momentan posesor de passat 1.6 ALZ papa cam la fel asa ca nu stiu cum reusiti recorduri de 13.precizez ca ma dadeam la ea mereu prin oras.si oricum BC indica eronat pe distante scurte daca stati 2 minute la un semafor el va arata mai mult decat consumul real.incercati sa lasati masina pornita 3 minute si pe urma sa faceti 3 km in oras sa vedeti ca va arata 15-16.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

consum maricel pt 1.6

astazi am mers cam 2 ore prin trafic ,abia m-am intors de 1 ora ,consumul afisat era undeva intre 11.1-11.6

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

en am tot skoda octavia 1.6 i AVU si nu mananca 7-8 la suta in oras

.orasul fiind murcia-spania.iar pe autostrada5 -5,5.

ma intereseaza daca stie careva ce euro este aceasta masina

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

AVU este Euro 3

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

AVU este euro 4 caci am eu acest cod de motor. Din cate stiu eu Skoda nu a scos motoare de 1,4 sau 1,6 euro 3 pe benzina (doar 2 sau 4 citisem pe undeva).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ,am si eu o skoda octavia combi 1,6i 75kw 2002 ,am fost la service si mi-au zis ca sonda lambda (prima ) este dusa si din cauza aia consuma , am schimbat-o dar tot asa consuma ,eu bag de 50lei benzina si nu fac mai mult de 90 km si merg mai mult inafara localitati,Ce sa fac? inainte cind functiona sonda veche cind puneam contact se aprindeau toate semnele pe bord dupa citeva sec. dispareau , acuma cind pun contact semnul de la motor sta aprins in permaneta si dispare numai cind pornesc motorul

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coane daca nu ploua in weekend sint in Brasov in zona Aventura Parc...

Am diagnoza si oarecare cunostiinte la benzinare, avem cam acelasi motor...nr de tel il vezi in profil...

Sau ai vreo citiva baieti buni in Bv, vezi ca e topic la intilniri/Brasov...

Pai asa si trebuie sa se stinga dupa ce pornesti...e cam greu sa dai cu presupusul fara diagnoza...chiar si cu e cam aiurea sa te duci direct pe defect...

Consumul marit poate fi de la multe...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine motor AVU nu a fost etansa tubulatura dintre caseta filtrului de aer si clapeta de acceleratie si din aceasta cauza motorul nu tinea in vitaeza 1.Am fixat tubulatura si am ajuns de la consum de 10-11 in oras la 8-8,5.Paraca e alta masina.Urmeaza sa mai fac curatarea la senzorul MAF.Senzorul asta masoara volumul de aer care ajunge in motor si daca se mai imbacseste cu praf si alte mizerii poate face sa creasca substantial consumul, asa ca ar trebui acordata o atentie sporita acestui senzor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.