Jump to content


Photo

Inaltatoare pentu Golf 4 sau Bora


  • Please log in to reply
353 replies to this topic

#41 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 12.05.2008 @ 11:24

misu tdi

Eu le-am luat de la reprezentanta vw Brasov si au costat 20 lei/ bucata cele de 2 cm. Nu cred ca sunt asa de scumpe, cele de 1 sunt mai ieftine.
Nu cred ca merita sa-ti bati capul pentru 40 lei avand in vedere ca sunt concave in partea de sus unde calca rulmentul si convexe in partea de jos unde calca pe talerul arcului. Daca vrei sa iti faci cel mai bine cumperi unul si i-l faci pe al doilea. Ma tem ca daca le faci si nu calca rulmentul bine o sa ai treaba. Pe mine m-a costat 40 lei inaltatoare si 80 lei manopera (am schimbat si amortizoarele; practic e aceiasi treaba) in decembrie 2007.
Nu va recomand inaltatoare mai mari de 1.5 cm daca nu puneti si pe spate, arata ca o salupa cu inaltatoare de 2 cm.
Caut inaltatoare spate 2-3 cm, la reprezentanta nu au. La Skoda mi-sa spus ca pe spate au arcuri mai lungi la masinile cu pachet de drumuri grele si ca nu exista inaltatoare. Ar fi o solutie cu intinsul arcurilor, dar daca vrei vreodata sa revi la original.


Pune arcuri de greutate pe spate (heavy duty) si inaltatoare pe fata si masina sta normal.

#42 Lacaru

Lacaru
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Bora AVU 2001
  • Motorizarea:1.6 102CP

Posted 15.05.2008 @ 08:13

Stie cineva, daca pui inaltatoare pe fata, trebuie sa reglezi directia? Mie asa mi-a spus vanzatorul.

#43 dudu

dudu

    Moderator

  • Oraş:Buzău
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8 2010
  • Motorizarea:1.8TFSI 160CP

Posted 15.05.2008 @ 11:29

Am si eu rugaminte...
vreau sa ridic (mai ales) fata fostei mele masini, G4 1.4 75cp... eu am mers cu grija cu ea insa de cand este in utilizarea tatalui, a avut nevoie de o baie noua...
Personal as ridica-o cat mai mult posibil (impreuna cu spatele, bineneteles)....
Ce-mi recomandati? Sa pun cate 2 inaltatoare de x cm pe fata si cate 1 pe spate?
Care ar fi x-ul ideal a.i. sa nu aibe probleme de stabilitate la >100km/h ? (desi merge f rar extraurban)
Multam! :)

#44 OVIDEOS Alba

OVIDEOS Alba
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Volksvagen
  • Model:GOLF IV 1999 , Passat B6
  • Motorizarea:1.6AKL2.0BKP

Posted 26.05.2008 @ 23:09

Cu 2 cm ma duc fara probleme. Cred ca puteam pune si 2+1 linistit.Dar mai bine recomand 2 cm si un scut metalic. Pe mine m-a scutit de multe necazuri..

#45 Cristian_F

Cristian_F
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002
  • Motorizarea:1.6 16v BCB

Posted 28.05.2008 @ 08:42

Stie cineva, daca pui inaltatoare pe fata, trebuie sa reglezi directia? Mie asa mi-a spus vanzatorul.

Da. Atunci cand am montat inaltatoarele la reprezentanta mi-au recomandat (si executat) reglajul directiei.

#46 danubius

danubius
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4 Variant 4Motion ATD
  • Motorizarea:1.9TDI 101CP

Posted 31.05.2008 @ 03:02

Mie mi-au spus cei din service ca nu se pot pune 2+1... Dar imi dai idei :D.
Aveti idee cine importa in Romania inaltatoare Weitec ? Masina mea se lasa destul de mult pe spate, cand e portbagajul incarcat.

nu e indicat sa pui pe spate inaltatoare din alt motiv...ai pe puntea spate un limitator de franare care e in stransa legatura cu garda la sol. daca masina e goala forta de franare pe spare e 50% fata de cea pe fata pt a evita blocarea rotilor si interventia ABS-ului. tot asa daca o incarci forta de franare creste pe spate pt a compensa greutatea sporita a masinii.
si inafara de asta pierzi si din stabilitate. nu foaret mult cateodata insesizabil daca ai si amotrizoarele bune, dar...

Dan

#47 misu tdi

misu tdi
  • Oraş:Abrud
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF EDITION
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 01.06.2008 @ 14:20

Eu am montat inaltatoare pe fata, far sa dau rotile sau telescoapele jos de pe masina, cu ajutorul unei prese, am strins arcurile , desfacut suruburile de pe tija, introdus inaltatorul, rulmentul, bucsa piulitele si gata, totul in 30 min.Cineva de la rep cj, spunea ca nu trebuie reglat nici un unghi, pt ca la o masina de 7-8 ani arcurile se mai lasa si cu montarea inaltatoarelor numa ` bine le aduci ala inaltimea originala.

#48 Lacaru

Lacaru
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:Bora AVU 2001
  • Motorizarea:1.6 102CP

Posted 02.06.2008 @ 09:29

Pana la urma m-am dus sa fac directia dupa ce am montat inaltatoarele. Pe hartia care mi-a dat-o dupa reglaj, am vazut ca intre unghiurile masurate inainte de reglaj si valorile de referinta era o diferenta destul de mica de max 0,5 - 1 grad. Deci nu stiu daca necesita neaparat reglarea unghiurilor.

#49 misu tdi

misu tdi
  • Oraş:Abrud
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF EDITION
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 02.06.2008 @ 19:19

Am cauciucuri noi si daca dupa 5-6 mii km nu vad o uzura neuniforma, nu intervin la directie, nu face romanu, mai bine ca neamtu` .

#50 misu tdi

misu tdi
  • Oraş:Abrud
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF EDITION
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 22.06.2008 @ 14:19

A gasit cineva inaltatoare pe spate? Am observat ca, dupa ce am inaltat fata, masina e dreapta si daca rez e plin aproape ca e mai lasata de spate. Aveti o solutie la aceasta problema? Poate aveti ceva idei, de cum o mai pot ridica 2 cm de spate. Astept aici comentariile voastre.

#51 WNS

WNS

    Moderator

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Audi-A4-2007
  • Model:B7- Multitronic
  • Motorizarea:2.0TDI -140HP

Posted 22.06.2008 @ 15:24

Pune arcuri de greutate pe spate (heavy duty) si inaltatoare pe fata si masina sta normal.

nu e indicat sa pui pe spate inaltatoare din alt motiv...ai pe puntea spate un limitator de franare care e in stransa legatura cu garda la sol. daca masina e goala forta de franare pe spare e 50% fata de cea pe fata pt a evita blocarea rotilor si interventia ABS-ului. tot asa daca o incarci forta de franare creste pe spate pt a compensa greutatea sporita a masinii.
si inafara de asta pierzi si din stabilitate. nu foaret mult cateodata insesizabil daca ai si amotrizoarele bune, dar...

Dan

:salut: Personal mi se par cele mai pertinente recomandari.
Bafta.

#52 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 22.06.2008 @ 15:37

Depinde si presiunea din pneuri.
Daca pe spate e la fel ca pe fata, cu greutate masina e orizontala.

#53 misu tdi

misu tdi
  • Oraş:Abrud
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF EDITION
  • Motorizarea:1.9 TDI ALH

Posted 22.06.2008 @ 21:46

oricum trebuie ridicata macar 2 cm.

#54 THE FLYER

THE FLYER
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:POLO
  • Motorizarea:1.4 TDI 80 cp

Posted 13.09.2008 @ 17:49

Am citi tot ce aţi scris dar tot nu ştiu ce sa fac. Am inteles trebuie inălţatoare pe faţă.(Cel putin la mine) Dar eu as fi vrut sa schimb arcurile de pe faţă cu unele normale cum au alte tipuri de Bora. Eu am 7 cm distanta de la plasticul negru pnă la sol. :o Altele normale au 13-14 cm le-am masurat.Va dati seama ca daca pun niste arcuri d-astea nu stiu garda de la sol cu cat se modifica.(daca este nevoie si de inaltatoare.?) Alta manopera??/?

Imi putetzi da si mie un sfat? A schimbat cineva arcurile cu altele mai inalte???

#55 Marius

Marius

    Moderator

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:VW
  • Model:1J5
  • Motorizarea:ATD

Posted 13.09.2008 @ 20:20

Verifica pt inceput daca nu cumva masina ta are suspensie sport. Daca este vorba de masina trecuta in profil, Volkswagen Bora V5 2.3 V5 150 cp, este foarte probabil.
LE; Pt inaltatoare vezi aici.

Edited by last, 13.09.2008 @ 20:48.


#56 pronet

pronet

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C 2006
  • Motorizarea:2,0 TDI 140 CP

Posted 13.09.2008 @ 20:31

Am fost la PBV sa-mi iau inaltatoare fata. Problema a aparut prima data la codul rezultat din ETKA. In program la masina din semnatura (VW Bora 131 CP - 2002) nu figureaza ca pe aceasta caroserie s-ar putea monta inaltatoare cod 1J0412311A ci 1J0412311. Ideea este ca cele cu A in coada sunt mai mici decat cele simple - fara A - adica nu sunt asa de inalte. Intrebarea mea este: care inaltatoare sunt compatibile cu masina mea? Am fost si la PBA, iar cei de acolo, culmea, mi-au spus ca cele cu A in coada s-ar potrivi, dar...la fel..programul nu prevede pentru masian mea montarea acestor inaltatoare. Din cate am inteles eu (din discutiile purtate cu cei de la PBV si PBA) amortizoarele mele sunt sport - de fapt varianta de echipare este sport line - iar la aceasta varianta de echipare- nu se monteaza nici inaltatoare nici scut metalic. Cer parerea cuiva care se pricepe: se pot monta sau nu? Se recomanda montarea acestor inaltatoare pe masini echipate sportline?Daca da, ce cod: 1J0412311 sau 1J0412311A? Afecteaza aceste inaltatoare (puse pe sportline) modificarea centrului de greutate al masinii, implicit al stabilitatii? Daca ETKA nu prevede la accesorii scutul metalic inseamna ca nu se poate monta pe o varianta sportline?
BTW, pentru cine vrea sa cumpere aceste inaltatoare, pretul lor este 29 ron/ buc.

#57 bamse

bamse

    Membru Senior

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Audi A3 8P
  • Model:Ambition 2oo6
  • Motorizarea:2.o tfsi ~DSG~

Posted 13.09.2008 @ 23:16

- cu A sunt pentru suspensie normala
- fara A sunt pentru "drumuri grele"

#58 THE FLYER

THE FLYER
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:POLO
  • Motorizarea:1.4 TDI 80 cp

Posted 14.09.2008 @ 08:30

Sigur are suspensie sport, (am fost cu ea in service si nu am putut sa o urc pe elevator ....intai am atins cu toba mica denivelarea aceea de la elevator , si a doua faza dura--- nu intra bratele sub masina, nu au loc, cel putin pe fata, si am pus-o pe canal.) Daca iau linia pragului spatele are 2 cm mai sus decat fata comparand cu orizontala. Eu ziceam sa pun alte arcuri si amortizoare numai pe fata sa o mai ridic macar 4 cm de fata . Spatele imi place cat este de sus (sau ma rog..... de jos). Iar inaltatoare... este destul de rigida ... as perfera arcuri mai inalte (si alte amortizoare).

Astept sugestii. Thk!

Attached Files



#59 pronet

pronet

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3C 2006
  • Motorizarea:2,0 TDI 140 CP

Posted 14.09.2008 @ 08:33

@ .:bamse din cate stiu si tu ai avut o bora - de care inaltatoare aveai pe ea? dar scut metalic? (banuiesc ca si a ta era sportline si implicit era mai joasa).
Daca le pun pe cele cu A cam cat se va ridica masina? imi va afecta in timp cumva amortizoarele sport?

#60 johny77

johny77
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Bora Variant 2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 CP

Posted 14.09.2008 @ 18:03

salut. nu va suparati, am tot intrebat pe la magazine si nu am gasit nicaieri inaltatoare. unde as putea sa gasesc? multumesc




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users