SRDJaN

1,6 Td Se Poate Monta Intercooler?

26 postări în acest subiect de discuţie

am JP-ul din imagine si ma bate gandul sa ii fac cadou un motor cu 80CP, de fapt vreau sa-l duc la varianta de golf din 91... in germany vad multe variante dar cele de 80 sunt cam rare...daca iau un JR de 70 pot monta ulterior intercooler, care ar fi varianta ideala si cam ce costuri implica?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

intercooler ca sa faca ce? la ce te-ai gandit ? sa il duci in 80 cai cu ajutorul intercoolerului?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

intercooler ca sa faca ce? la ce te-ai gandit ? sa il duci in 80 cai cu ajutorul intercoolerului?

dap... adica TD 1,6 cu catalizator are 60CP, TD simplu are 70... iar cu intercooler are 80... acu ca-s diferente la motor asta intreb... ce se poate face... au chiulasa la fel astea 3... admisia si evacuarea se pot adapta...

intreb ca sa stiu ce sa-mi iau... se gasesc si de 80 dar is cam rare si nu ma intereseaza doar motoru... de asta intreb sa stiu ce compromisuri sa fac.. daca din unu de 60 sau 70 scot catalizatoru si pun intercooler la aeru de la turbina... rezolv ceva sau sa-mi iau gata de 80 ca altfel nu are rost

daca e vorba de diferente mari intre moatarele de 60, 70 si respectiv 80 inteleg... dar tocmai asta intreb...

eu presupun ca se poate... dar n-am vazut, n-am auzit la nimeni sa o fi facut deja si nici nu cunosc asa bine motoarele TD

Modificat de SRDJaN
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Alea de 1,6 TD intercooler toate pe care le-am vazut aveau chiulasa cu tacheti hidraulici dar asta nu e o problema in caz ca al tau nu are, decat ca e mai zgomotos...chestia e ca daca vrei sa pui intercooler trebuie sa il montezi corect, ma refer la locul unde il pui, adica sa fie si eficient, nu doar sa fie acolo si gata. Modelul cu intercooler din fabrica vine cu niste difuzoare de plastic care directioneaza aerul catre intercooler, fiind eficient in acest fel. Locul fiind destul de mic ei l-au pus langa baterie, deci daca te-ai gandit sa montezi unul original ar fi bine sa iti gasesti toate plasticaraiele care vin acolo....Apropos, o sa cresti puterea, acuma daca exact la 80 de cai asta depinde si de cat de 'obosit' e motorasul tau actual. Succes!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

poate sa si faca un intercooler custom ca is firme care fac asa ceva...si l monteaza jos la bara unde s prizele de aer... sub radiatoru de apa...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
poate sa si faca un intercooler custom ca is firme care fac asa ceva...si l monteaza jos la bara unde s prizele de aer... sub radiatoru de apa...

Normal, solutii sunt.....slava Domnului, acuma depinde de om si de cat vrea sa investeasca....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pai ideea e ca prefer sa iau o masina super cu JP de 70 si sa dau 600-700 de euroi pe ea si sa pot sa iau tot ce ma intereseaza de pe ea decat sa dau 700-800 pe o masina din care doar motoru e ala care-l vreau... si poate restu e mai rau ca la mine...

ideea e ca vreau cam tot interiorul sa-l schimb, usile, aripile, suspensii, planetare...

nu ca a mea ar fi dezastru...dar daca tot am de gand sa duc ceva si sa ma apuc serios de treaba... vreau sa pun motoru sus pe a mea... merg cu ea la rar sa-l trec in acte... dupa care duc tot ce trebuie la vopsit atat de pe asta a mea cat si de pe aia adusa si le pun sus...

deocamdata vreau sa fac una stock si cu acte in regula si sa se comporte aproape ca noua... iar de tunareala mai vedem vara viitoare in functie de "inflatie"

ms de ajutor... da... variante de intercooler stiam.. si chiar m-am gandit sa fac prize de aer pe aripi... in functie de spatiul disponibil... sau daca nu... varianta stock... vroiam doar sa stiu daca se poate si va multumesc de raspuns...

oricum intercooler am de gand sa-i pun cand ajung la etapa cu tuningu... doar ca vroiam sa stiu ce pot sa iau acuma

legat de tacheti... se pot schimba cei de pe JP cu aceia hidraulici... fiindca sunt genu care-i pasa f mult de sunetu motorului...

LE: ca si perspectiva... daca tachetii nu se pot schimba cu cei hidraulici... dar chiulasele se pot???

poate pun intrebari idioate... dar partea de admisie la TD-uri inca e cam neinteleasa de mine... adica nu am vazut practic cum lucreaza, si ce probleme pot sa apara

Modificat de SRDJaN
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa dau edit dar e ceva bai ca nu exista ca si cand nu as fi logat cu acelasi user... in fine

Accesorii motor gen pompa pt servodirectie si compresor pentru clima se pot monta ulterior pe orice motor sau ma rog pt JR si SB ma intereseaza de fapt (asta in caz ca gasesc sa-mi iau una care nu are una din acestea)... pur informativ... de fapt servodirectia mi-ar surade... clima nush daca...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

De la cineva care are SB (masina fiind din 87) dar nu cunoaste JP, JR, etc. Deci mai mult diferente evidente sau de care am aflat intimplator:

- pompa de injectie - la SB este cu doua trepte - are doua arcuri de actionare clapeta acceleratie. La fel si capul hidraulic este diferit. In plus are un amortizor pe acceleratie - amortizorul de sarcina. Deci practic e alta pompa. Si reglajele difera - am fost mai demult la un service si pentru reglajul avansului n-aveau decit datele de la JR. Au facut dupa JR si-a mers ca un ....

- banui ca urmare ca si injectoarele sa difere ca valoare de deschidere.

- cartusul filtrului de aer si deci si filtrul de aer difera iarasi. La SB e mai lat - e aproape patrat - deci are suprafata mai mare.

In plus ar mai fi turbina care nu cred sa fie aceeasi. Nu-s sigur - trebuie aflat si asta.

Intercooler-ul e intercalat pe intrarea in turbina, furtunul de intrare e deviat prin acest intercooler - asta-i rolul sau de a raci aerul de intrare in turbina.

Daca ai intercooler trebuie sa uiti de aer conditionat - eu stiu ca la g2 nu exista intercooler si ac din cauza de lipsa de spatiu si ca problema a fost rezolvata abia mai tirziu prin montarea intercooler-ului in contraaripa.

Servo inseamna in ceea ce priveste directia alta caseta de directie iar pentru frina...nu stiu (e clar ca inca n-am avut probleme cu ea)! Mai trebuie pompa de servo si alte fulii la pompa de apa si arbore (pompa servo se monteaza sub pompa de apa). Bineinteles plus furtunele aferente si rezervor lichid. Cam atit stiu eu.

Sfatul meu e sa iei un SB cinstit, in parametri, daca gasesti caci sunt rare intr-adevar. Eu am reusit sa distrug unul si am avut bafta sa gasesc relativ repede un altul culmea si bun. Desigur poti incerca si un hibrid gen ceva intre, dar nu stiu daca vei obtine rezultate si fiabilitate.

Bafta !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

ok... asta da raspuns... ms mult... adevaru e ca ma gandeam mai mult la motor decat la toate celelalte... dar la o analiza a detaliilor care conteaza cred ca diferenta de pret si eventual cateva saptamani de urmarie a pietei merita... decat sa dau vreo 600 si sa am atata de lucru pe el... mai bine dau 1300 pe un SB bun si ma scutesc de alte interventii aiurea... btw... ca si fapt divers... eu am vazut SB cu a/c si daca nu ma insel era stock... oricum in materie de frigogenie am asistenta la nivel profi de la un amic care e meserias... a zis doar sa-mi fac rost de compresor... restu nu ma costa nimik... nici macar freonul...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca cu AC-u nu e chiar asa de simplu. Daca pui doar compresoru pe motor, poti sa pornesti Aerul decat cand deschizi geamul de la shofer.

Serios acuma, pt Ac iti trebuie multe piese: compersor, sistem de prindere al compresorului, curea, fuliile aferente, un radiator pt AC, care trebuie sa il inghesui si pe ala pe undeva prin fata radiatorului. mai e un "vaporizator" parca, tevi si conducte proiectate pe dimensiune, si foarte impotant, radiatorul ala din habitaclu care iti aduce frigu' in masina, plus carcasa lui de plastic de la instalatia de climatizare. parerea mea e ca mai bine faci altceva cu banii aia decat sa pui AC. Eu am mers toata vara cu golfu fara aceu, fara izolatia de la pavilion, si cu vopsea neagra pe ea si n-am murit. :lol:

Cu servo-directia, parerea mea e ca e aceasi poveste. Un moft! Ce iti trebuie servo la o masina de 880 de kile? Nu ai destule piese la ea care se pot strica?

Cu motoru totusi, e alta poveste, niciodata masina nu e destul de puternica :(. Asa ca investitia din Ac si din servo mai bine o redirectionezi catre o turbina, catre un intercooler sport, un filtru sport, o evacuare sport... samd.

Parerea mea. :rolleyes:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

parerea ta e cam pe langa... dar e o parere totusi

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pune fara probleme IC la JR insa cresterea nu va fii foarte mare daca nu umbli la pompa de injectie, trebuie sa cresti cantitatea injectata la boost maxim.

@Viorel C pe ce te bazezi cind spui ca SBul are alta pompa de injectie? Poti pune o poza cu pompa ta ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles. Intimplator am o poza la indemina.

post-521-1190622901_thumb.jpg

Acceleratia lucreaza in doua trepte. Trei pompagii mi-au zis la unison ca si in interior ar mai fi o diferenta majora legata de capul hidraulic.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Motor 1.6 td cod SB gasesti si la audi 80 b3, cred ca sunt la fel si mai dese decat la golf 2, adica eu am avut SB , un prieten are tot SB si pe cine mai stiu cu butoias diesel zicea ca are 80 cai deci tot SB (nu m-am uitat in acte)

Merita sa incerci

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu crezi ca e mai simplu sa aduci masina care o vrei din germania si sa o inmatriculezi in Bulgaria sau pe fundatie ca iesi tot la bani aia.

Daca vrei neaparat motor SB vorbeste cu Viorel_c ca e expert in sb-uri.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pai eu am spus clar din capu locului ca am golf cu acte in regula aici... cu JP pe el... vreau sa duc alta boboc si cu motor SB si sa pun tot pe sasiul meu dupa care ma duc cu ea la vopsitor si dupa aia la RAR... si am zis clar ca vreau sa duc din jermania acel boboc... sfatul ce l-am cerut e ce sa fac... sa dau 3-400 euro in plus pe una brici cu motor SB sau sa ii pun eu intercooler... acuma sunt lamurit... multumita catorva care au fost atenti ce intreb si mi-au dat niste raspunusri bine argumentate

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mergi in germania si ia una cu motor sb totul cum trebuie. Te duci cu a ta la rar, deschizi dosar de recarosare si remotorizare (k inca se mai poate) si treci acetele tale pe aia si gata. Si totul e frumos si cu bani ok si cu multe pies ede rezerva.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

:blink: se mai poate recarosare??? asta m-ar scuti de multa lucratura, cheltuiala si umblatura

in sfarsit o veste buna, 10x buddy

Modificat de SRDJaN
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

OT: SB a fost pe mai multe masini din care eu stiu de Passat B3 si B4 (pina in 94) si Golf 2 si 3 (tot pina in 94). A fost ultimul motor td la masinile respective dupa care a fost "inventat" tdi-ul.

Probabil ca si la audi a fost la fel (pina in 94), dar nu stiu concret ce si cum.

Asa zic si eu: daca poti meri in jermania si adu de-acolo o masina cu motor bun si complet iar aici cel putin fa-i transplantul de motor. Daca se poate recarosare cu atit mai bine.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Parera mea e sa pui doar JR, e suficient crede-ma, e mai simplu si foarte eficient. Intercoolerul iti va aduce bataie de cap in plus. Iar in privinta aerului conditionat si servodirectiei o sa incarci prea mult compartimentul motor iti spun din proprie experienta. Ca sa schimb filtrul de ulei trebuia sa desfac toata fata masinii ca nu puteam sa-l dau afara de atatea conducte.

Iti urez succes!

Modificat de elenic2000
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

hmm... e adevarat ca si intercoolerul iti poate crea ceva probleme, dar nu zilnic... dar stiu ce vreau... a/c nu tin neaparat... dar servo vreau categoric... nu ca s-ar invarti greu volanul la o masina asa mica... dar imi place sa manevrez usor... iar daca pot avea 10 cai in plus la acelasi consum multumita unui intercooler de ce nu l-as avea? de frica reparatiilor? nu... sunt constient ca o masina cere, fie noua fie veche... doar ca la aia noua dai vina pe altii... nu am de gand sa schimb zilnic filtrul de ulei... deci accept supraaglomerare in compartimentul motor

Modificat de SRDJaN
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@Viorel C, arata la fel pompa ta de SB cu aia de JR, problema este piesa aceia neagra din fata pompei, nu prea imi dau seama ce este dar sigur eu nu o am .

Nu vad ce probleme poate creea ICul, pur si simplu trebuie montat cu cap, asta e toata problema. Eu vreau sa pun unul de logan dci, dar daca se poate unul SH de Megane 2 1.5 dci @82CP este si mai bine pt ca este mai mare .

Injectoarele sigur sunt aceleasi deci diferenta ar fi pompa de injectie, desi pompa este reglabila si poate oferi multa motorina, ideea este ca se poate pune IC :D

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

btw... stie cineva unde se pot numara cati cai avem in herghelie (in arad si timisoara ma intereseza) ?

Modificat de SRDJaN
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@Viorel C, arata la fel pompa ta de SB cu aia de JR, problema este piesa aceia neagra din fata pompei, nu prea imi dau seama ce este dar sigur eu nu o am .

Piesa aia neagra de la Viorel C e cam unicat in Romania , este un amortizor suplimentar la aceleratie pt a nu a talpa brusc si sa omori pompa.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.