Jump to content

1.9tdi 105cp Versus 2.0 Tdi 140 Cp


doctor's
 Share

Postare recomandată

sunt in cautarea unei noi masini si am decis ca parasesc VW pentru Skoda dar nu stiu ce varianta de motorizare sa caut in functie de calitate, fiabilitate si abia apoi putere

astept parerile si comentariile celor avizati

Modificat de doctor's
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alxrro

    11

  • BLiTZ

    7

  • audi_fan

    4

  • durumo

    4

Top Posters In This Topic

Da' dar daca iti bagi toata familia in masina si pleci la munte cum te descurci? mai trage motoru? Cu cat e mai mare consumul la 2.0 TDI decat la 1.9? In specificatiile tehnice de pe site-ul skoda.ro zice ca cu 0.6 l mai mult la 100 Km in toate cele 3 situatii: urban, extern, mixt! Nu mi se pare mult pentru 35 de cai in plus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti zic eu ca poti sa bagi toata familia si portbagaj full si tot trage. probat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce inseamna pentru tine diferenta de bani intre 1.9 si 2.0. Daca nu e mare, mergi pe motorul mai puternic care nici el nu e f.f puternic in varianta de 140cp. Cel de 105 cp este la limita inferioara a suportabilului. Si Dacia 1300 se misca cu toata familia si bagaje pentru 6 luni, dar e important si cum se misca.

Calitatea si fiabilitatea este aceiasi, diferentele intre motoare sunt minore dpdv tehnologic. Aceleasi solutii se folosesc si pe 1.9 si pe 2.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario75

Eu am motorul de 1.9 si am mers la munte la Moeciu (cine stie traseul, are idee la ce ma refer) masina full (5 persoane + portbagaj ticsit) si masina s-a miscat ft bine. Consumul 5.8 dus si 5 intors.

PS Daca ajungem sa comparam Dacia cu Skoda, atunci....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta de 35 de cai se simte la achizitionare mai mult... aproape 2000 de euro deci vreo 30 000 de km...

fiecare cu bugetul si prioritatile lui... oricum motorul trage f bine, cu tot cu aer pornit si 5 pasageri!

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va zic ce stiu si ce am observat eu despre cele doua motoare de pe Passat. Dar banuiesc ca si pe Skoda sunt similare.

Cand mi-am luat masina aveam un prieten la Midocar (de unde am si cumparat-o), care cand a auzit ca vreau sa-mi iau VW m-a sfatuit ca, daca tot o fac, sa aleg motorul de 1,9 TDI, care, desi cu mai putini cai decat cel de 2.0, le-a creat mai putine probleme. Pe de alta parte, fosta mea sefa a luat un Passat cu motorul de 2.0 si stiu ca in primii 3000 km a bagat aproape 1 l de ulei in el. Plus consumul era destul de simtitor mai mare decat la a mea. Eu pana acum, in 23.000 km, am bagat cam 1,2 litri de ulei, iar consumul mediu mixt (am si chip facut la Voinea) este cam in jurul a 6,6%, asta in masura in care merg cel putin 60% din timp in oras, ceea ce nu e rau de loc zic eu.

Pe de alta parte, m-am gandit eu, diferenta de pret intre cele doua motorizari era destul de semnificativa (cel putin pentru mine). Asa ca cu 250 de euro mi-am facut un tuning la Voinea, de care sunt foarte multumit (si de tuning si de Voinea :icon_thumright: ) si de care ma bucur de 8.100 de km. Si am ca si motorul de 2.0 tot 140 Cp, iar cuplul, in loc de 320 Nm este doar 310 Nm, ceea ce nu e chiar asa o nenorocire.

Dar acestea sunt doar niste observatii personale. Nu inseamna ca un motor e mai bun decat celalalt. Depinde cum il nimeresti, depinde cum il exploatezi, depinde cum il ingrijesti, depinde ce carburant bagi in el, depinde pe ce fel de drumuri mergi in majoritatea timpului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum stai cu diferenta aceea (cred ca aprox 2000euro). Oricum nici cel de 105 nu este slabut. Cineva scria mai sus ca este "la limita inferioara a suportabilului", dar a uitat sa spuna ca e parerea sa personala sau ca nu vorbeste din experienta proprie. Cum zicea un coleg se poate merge la un drum lung incarcat si se pot si face depasiri la viteze de peste 100km/ora. In fine sa lasam aberatiile altora.

Oricum urmatoarea mea masina va fi peste 130CP, caci in timp o sa zici ca e bine sa ai cat mai multi, dar sa nu ramai cu idea ca 105 cai sunt de aruncat pe geam, totusi au un turbo in spate :icon_thumright:

Modificat de shimano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice afirmatie de pe forum este parerea personala a celui care o face. In primul post se spune "astept parerile...".

De ce am zis ca e la limita inferioara a suportabilului? Pentru ca am condus timp de ~3 ani si 70.000 km un motor diesel carea avea 79kw la 4000rpm si cuplul maxim de 250NM la 1750rpm pe o masina de 1310kg. Am prins cam toate ipostazele posibile de condus cu acest motor, de la singur in masina pana la 5 persoane si bagajele aferente. Si acuma fiindca motorul nu mai este al meu, pot vorbi liber, fara sa fiu prins in capcana "ce am eu e cel mai bun" Asta ca sa fie vorba si de experienta...

Motorul e dragut, e placut DAR lipseste ceva... vreo 2-30cp in plus. Toti sfatuim pe altii ca e de ajuns, ca e arhisuficient dar noi, cum luam masina cum ii schimbam softul...

Se poate trai cu el, asa cum am zis nu cade sub limita suportabilului, duce si 5 persoane si bagaje si rulota daca vrei pe orice drum deschis circulatiei publice, dar daca iti permiti, mergi pe motorul mai puternic.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre 1.9 TDI si 2.0 TDI exista cateva diferente.

Daca nu ma insel:

1.9 TDI este OHC cu 8 valve si cuplu max. 250 Nm la 1900 rot.

2.0 TDI este DOHC cu 16 valve si cuplu max. constant 320 Nm in intervalul 1750 - 2500 rot.

Am testat ambele motoare si am perceput o diferenta imensa intre ele. Cel de 140 CP parca ar fi racheta fata de cel de 105 CP.

Modificat de rvm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O comparatie corecta ar trebui facuta pe aceeasi caroserie.

Jetta 1.9 TDI: 1345 kg

Passat 2.0 TDI: 1454 kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi am 1.9 imi pare foarte rau ca am ascultat de nefasta cand am comandat-o(intelegerea era ea-culoarea, eu-motoru) si nu am luat cel de 2.0, am fost in proba cu 2.0 si dupa parerea mea diferenta e mare mai ales cand te dai jos din una si imediat te urci in alta. La consum cred ca daca-i dai la 1.9 sa ajungi un 2.0 din urma tot la consumul acestuia ajungi! Eu zic ca merita diferenta de pret cu toate ca nu stiu cat de fiabil o fi 2.0.

Cat despre 1.9, nu as spune sa fie la vreo limita, chiar si "impachetat" la maxim se duce in sus fara sa ma faca de rusine sau sa infranez vre-un bemeweu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scoate cu 1 secunda si jumate mai repede suta si se plafoneaza cu 10 km/h mai sus inseamna ca e racheta?

cred ca toti cei cu 1.9 si-ar fi dorit 2.0...

apropo' mie nu mi-a consumat deloc ulei pana la prima revizie... si nu am mers economic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 2.0, trage f bine, sunt super multumit, deja am 7000 de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu ambele motorizari,dar de cea de 2.0 am fost foarte incantat,ce-i drept,consuma un pic mai mult,dar si performantele sunt pe masura.Daca iti permite bugetul as zice sa mergi pe varianta de 2.0,sigur nu o sa regreti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...nu stiu ce varianta de motorizare sa caut in functie de calitate, fiabilitate si abia apoi putere...

P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt conditionat de suma. Ma voi indatora pentru "restu' vietii" pentru o suma mai mare in care intra mai multe proiecte, asa ca la suma pe care o am de cheltuit pentru masina sunt destul de flexibil. Masina am de gand sa o iau pentru f. mult timp de acum incolo, nu am de gand sa o schimb la fiecare 3-4 ani, de aceea o si configurez cu toate sistemele de siguranta (ABS, airbaguri....), confort (climatronic, xenoane, incalzire in scaun....), iar motorul, ma gandesc sa nu imi para rau mai tarziu ca nu am rupt inca 1700 E pentru inca 35 de cai (sa fie acolo :icon_thumright: ). De "cipuit" inca nu ma gandesc, cel putin cat e in garantie (pentru a nu o pierde), dar ma gandesc ca si astuia merge sa ii cresc performantele.

Nici 1.9 nu arata rau, mai ales ca e cel mai raspandit motor de pe piata si este foarte economic. Asa ca mi-e greu sa decid intre economie vs putere! Dar nici nu stiu la cata economie renunt in favoarea 35 de cai, eu totusi cred ca nu mult. La ora actuala inclin 80% pentru 2.0 TDI, aproape m-am hotarat. O sa merg marti la dealer sa fac un drive test, sper sa le aiba pe amandoua, ca sa ma pot decide.

@BLiTZ Cu o singur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit. varianta cu filtru de particule e pe rs tdi, in cazul skodei. (170cp), motor care nu poate fi comandat decat pe acel model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi_fan, este

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

taica...eu am Skoda de 1.9 PD-TDI de 140 CP si 310 Nm ( dupa resoftare) m-a costat 280 de euro la TCM TURBO...nu am decat 5 trepte in fata si am deja 18000 de km de cand am reinstalat softul...nu am avut nici un fel de problema. Ii astept pe cei cu motoare de 2.0 TDi sa-mi arate care-i diferenta intre ele...teoretic ar fi, practic nu, xxxxxxxxxxxxxProblema este alta...vreau sa-mi spuneti si mie (cei cu motoare de 2.0 TDI) cat ulei va "papa" voua de la schimb la schimb? raspunsul il stiu : vreo 0,5- 0,7 litri...apropo stiti unde sunt fabricate turbosuflantele de pe 2.0 TDi?...la Brasov ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bobbytzu, nu trebuie sa fii atat de acid in comentarii. Raspunsul tau este parca o acuzare la adresa celor care si-au luat motoare de 2.0 TDI. Fiecare alege cum crede de cuviinta.

Despre papatul de ulei, eu am 1,9 TDI si imi mananca 0,8 litri intre schimburi. Din cate stiu eu la 2.0 TDI este mai mult de 1L. Dar, iarasi din cate stiu eu, poate ma insel, dar motoarele TDI PD asa sunt facute, sa consume ceva ulei. Nu este un defect. In plus cantitatea de ulei consumata depinde si de modul in care conduci, de locurile pe unde conduci, de cum iti intretii masina ...

Despre turbosuflantele facute la Brasov, care-i problema? Tu ai impresia ca astea se fac manual, ca o gramada de muncitori stau si strang la saiba cu patentul?! :P . Acolo totul este tehnologizat si controlat in detaliu. Si oamenii interactioneaza foarte putin cu procesul de productie. Iar aceia care o fac fii linistit, ca sunt alesi corespunzator. Asa ca locul de productie nu are insemnatate decat geografic vorbind, ca asupra calitatii nu cred sa aiba vreo influenta. Cati posesori de 2.0 TDI ai auzit ca le-a crapat turbina?

Si eu sunt de acord cu tine, in sensul ca, daca ar fi sa aleg, as alege 1,9 TDI + chiptuning la Dragos. Decat sa dau 2000 de euro in plus pentru diferenta de putere si cuplu, pot sa procedez in felul acesta si sa dau numai 250, iar de restul 1700 de euro sa-mi pun pe masina niste optionale foarte dragute si folositoare, mai ales daca vreu sa o pastrez pentru mai mult timp. Despre chiptuning-ul facut de Dragos, si eu am acum 140 CP si 310 Nm si de 13.000 de cand l-am facut nu am nici o problema si sunt foarte multumit de cum trage masina. Dar asta e optiunea fiecaruia. Depinde si de cati bani dispui. Ca si mai bine e sa iei motorul de 2.0 TDI si sa-l duci prin tuning de la 140 la 175 CP :P . In plus, cand am fost sa-mi iau masina aveam un prieten care lucra in service la Midocar. Si mi-a recomandat ca, daca ar fi sa aleg, sa nu aleg motorul de 2.0 TDI, ci mai degraba pe cel de 1,9. Acu', lucrand in service, o fi stiut el ceva ... nu stiu ce sa zic.

In fine, sa revenim la topicul nostru, ca am dat-o pe langa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI la 140 seamana cu mine, daca mi-ai baga un ardei iute 'colo jos, in spate si mi-ai da un sut sa prind viteza de cal de curse. Sorry, dar nu m-am putut abtine :P

Mai multa incredere am in inginerii VW care a decis sa lase motorul 1.9 TDI la 105 CP; pentru mai mult, exista 2.0 TDI care atinge performantele alea in mod.. natural.

No offence si multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivele pentru care inginerii de la VW au scos si motorul de 1,9 TDI 105 Cp si pe cel de 2.0 TDI 140 CP sunt variate, mergand de la ratiuni de marketing, de mediu, de fiabilitate a masinilor in diverse conditii (de clima, de sofer etc). Vezi ca exista multe discutii pe aceasta tema in cadrul sectiunii de tuning de pe forum. Si sunt multe argumente pro si contra. Dar nu reprezinta subiectul actualului topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexro...nu am nici o problema si nu cred ca sunt prea acid la vorba...dar cand este vorba de turbine ansamblate de romani la Brasov (chiar si sub sub stricta supraveghere skoda) e o problema. tu chiar crezi bancurile de genul : " facem turbine la Brasov pt ca este mana de lucru mai ieftina...bla-bla sau le facem la Brasov ca se la aducem iar in Cehia ca sa avem de unde le trimite iar in Romania?" ? tu pt tine ti-ai lua pantofi de la Versace facuti in Romania, la Brasov...un exemplu..eu nu! Eu mi-am luat motor de 1.9 TDI nu pt ca nu mai aveam 2000 E ci la sfatul unui prieten care este scula mare pe la AUTEC Craiova(dealer).. nu dau nume. Vecinul meu are Audi A4 2.0 TDi 70.000 km la 400-500 de km ii consuma 300-400 g ulei, nu cred ca este asa de normal...mai ales ca omul are si o varsta respectabila...deci nu se pune problema unui stil agresiv de condus. Unui prieten i-a crapat turbina la Skoda 2.0 TDI la 46.000 km--in garantie(stil de condus normal) nu cred ca ai vrea sa auzi cum suna un motor TDI cu turbina crapata dupa 2000rot/min...nu e normal

Eu am 27.000 km..ii fac schimbul din 10-10.000 nu am avut probleme cu uleiul si...nu am auzit pana acum pe nimeni sa-i crape turbo la 1.9 (condus normal 130-140). Deci, in concluzie, eu optez in continuare pentru 1.9 PD-TDI...si nu vorbesc din auzite!!! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre treaba cu turbinele facute la Brasov ... vad ca avem pareri diferite. Eu am diversi prieteni care lucreaza la firme care produc subansambluri pentru masini germane in Romania. Si sa stii ca sunt niste standarde foarte stricte care trebuie respectate. In plus ai fii uimit sa afli cat de multe dintre componentele masinilor gen Mercedes, Audi, BMW sunt produse in Romania. Repet, totul este puternic tehnologizat si sunt respectate niste norme foarte drastice. Ma intrebai daca mi-as lua pantofi Versace facuti la Brasov. De ce nu, daca din punct de vedere calitativ corespund?! De altfel multi dintre marii producatori de moda au fabrici in Romania. Eu mi-am luat costum Armani produs in Romania si vreau sa-ti spun ca e perfect. Il am de un an si sunt super multumit de el. Si astfel de costume si-a mai luat si nasul unor prieteni venit in vizita prin tara. Tipul e director sau ceva mare, de genul acesta, la Vodafone, la Londra. Asa ca iti dai seama ca nu se bucura la o zdreanta doar ca scria pe ea Armani. Si vreu sa-ti spun ca a fost incantat de calitatea produselor gasite la noi, ca si-a cumparat vreo 3-4 bucati. Nu inseamna obligatoriu ca daca ceva e produs in Romania e si prost.

Despre vecinul tau cu Audi, e clar ca ceva e in neregula cu masina, sa consume aproape juma' de litru de ulei la 4-500 km clar nu e normal. Dar nu poti generaliza pentru intreaga gama de motoare de acel gen. Ca si treaba cu prietenul tau caruia i-a crapat turbina. Iti dai seama ca daca ar fi fost un punct slab al acestor motoare ar fi devenit un fenomen de masa si s-ar fi auzit, plus ca fabrica ar fi fost obligata sa ia masuri.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!