Sign in to follow this  
Followers 0
ljian

Reglaj avans pompa de injectie Bosch pt 1.6D si GTD

Cum merge motorul masinii tale?   83 members have voted

  1. 1. Cum merge motorul masinii tale?

    • Super ... n-am probleme :)
      64
    • Merge ... dar consuma mult sau scoate fum
      26
    • Merge cat se poate de prost :(
      10
    • Habar n-am
      6

Please sign in or register to vote in this poll.

49 posts in this topic

Pentru ca se pare ca toti care au motoare 1.6D sau TD i-si pun problema cum se verifica si regleaza avansul pompei de injectie sper ca acest topic ar trebui sa fie destul de clar. :ok:

Problema cea mai mare este ca aveti nevoie de un adaptor VW 2066 si un ceas comparator U2 care ar trebui sa arate asa!

http://www.asttool.com/html/cars/vw_audi/s...tools/2066.html

http://www.asttool.com/html/cars/vw_audi/s...y_tools/u2.html

Dar hai sa trecem la treburi concrete!!!

Pasul 1.

Se rotesc fuliile de la distributie pana se aduce motorul la punctul mort(OT).

Asta inseamna:

-Semnul OT la volant aliniat (poate fi o taietura langa "OT")- se desurubeaza un dop de plastic de pe cutia de viteze

-Se introduce o cheie fixa de 10-13 (in loc de VW2065a ) la capatul dinspre cutia de viteze a axului cu came (se demonteaza capacul axului cu came)

-Semnul de pe fulia pompei de injectie sa fie aliniat cu cel de pe suport.

Important!!!

Trebuie verificat ca socul nu este tras (levierul de pe pompa sa fie catre orizontal catre distributie)!!!

Asta modifica avansul pentru ca socul la diesel mareste putin avansul!!!

Daca nu ai reusit sa treci de pasul asta ... las-o balta

Pasul 2.

Se desurubeaza tevile care merg la injectoare.

Se desurubeaza surubul central dintre cele patru iesiri catre injectoare

Se insurubeaza adaptorul VW 2066 cu ceasul comparator U2 vezi pagina 3 din:

http://dh5eah.toxisch.net/download/aaz_pas...ting_timing.pdf

Se seteaza indicatorul la cca 2.5 mm (.097 inch)

Se roteste motorul in sens anti-orar pana cand acul indicatorului nu se mai misca.

Se pune indicatorul de la comparator la zero.

Pasul 3.

Se roteste motorul inapoi in sens orar pana cand semnul de pe volant este aliniat la punctul mort.

Se verifica indicatorul. Ar trebui sa fie conform cu valorile de reglaj date mai jos.

Pasul 4.

Daca indicatorul arata o valoare mai mare decat specificatiile de mai jos se desurubeaza suruburile de sustinere ale pompei de injectie si se roteste incet pana cand se ating valorile de reglaj din tabel.

Se strang suruburile inapoi si se verifica din nou de la Pasul 1.

Specificatii pt reglajul avansului pompei de injectie :ok:

Tip operatie Valori de reglaj(mm)

---------------------------------------------------------

Diesel

Verificare ............................... (.83-.97)

Reglaj .................................... (.88-.92)

Turbo Diesel

Verificare ............................... (.95-1.05)

Reglaj .................................... (1.00-0.02)

Sper sa va fie de ajutor ... macar sa-i mai scolim pe mecanici daca nu altceva. :(

Din pacate nu stiu cat costa comparatoarele astea dar un service Bosch ar trebui sa aiba.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, eu cred ca tu o sa-ti deschizi in curand un service in Timisoara :pirat:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe ... daca m-a facut mama programator :pirat: ... ce sa fac ... mi-am ratat vocatia :salut:

Sa inteleg ca tot ce-am scris chiar are noima si cineva a inteles ? haha

Las ca la inceput poate ma exersez cu masina ta :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decat sa dau banii prin service-uri mai bine cumpar sculele si facem noi treaba asta, nu? Nu strica sa le avem, mai ales ca iti trebuie si tie :pirat:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava baieti

Este perfect corect ce spuneti, inclusiv chestia cu service-ul. De ce nu, daca place ?

Permiteti o completare. Valoarea de reglat 1 pentru TD este valabila pentru majoritatea motoarelor TD, dar mai exista... exceptii. Nu stiu cite.

Dar eu am picat intr-una ( bineinteles toate mi se intimpla numai mie), cu SB-ul meu la care valoarea de reglat este de 0,9.

Vedeti si in topicul deschis de mine, ca am rezolvat reglajul cu Stefan.

Chiar esti programator Ljian ? Ai terminat cumva Automatica ?

Si eu si Stefan am facut aceasta facultate. Se pare ca "au luat-o pe aratura" automatistii !

Sper ca stiti de gluma !

Bafta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar esti programator Ljian ? Ai terminat cumva Automatica ?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea este ca pornea la rece fara probleme !

Pornea fara shoc tras inclusiv iarna ( asta iarna trebuia doar sa

apas pe acceleratie cam 1/2 din cursa ).

Abia acum m-am prins ca la rece trebuie tras acest shoc ( altfel se bilbaie undeva la 400-600rot.). Scrie si in carticica pe care o am. Dar cine sa citeasca !?!

Daca-l trag porneste ca uns.

Dupa reglaj , la ralanti, tot am senzatia ca s-a oprit motorul.

Asta pentru ca nu mai aud nici un fel de zgomot de motor. Practic parca

este alt motor.

Aspectul asta ( zgomot mare la ralanti ) nu l-am enumerat la bube in topicul celalalt pentru ca asa credeam eu ca trebuie

sa fie ( zgomotos ) !

Oare voi mai avea surprize de-astea ??

Mie mi-e clar acum o chestie : atentie la cine umbla sa regleze acest avans. Daca se bazeaza " pe ureche ", " pe premonitzii", daca vrea sa umble la acest reglaj fara scule, comparator / stroboscop, nu-l lasati ca altfel veti regreta.

V-o spune un patzit.

Eu as pune in discutie (si) problema oportunitatii verificarii / corectarii acestui reglaj. Cind este bine sa-l faci : periodic sau dupa anumite interventii care potential pot sa-l modifice ( Ex: inlocuire curele distributie ). Ce ziceti ? Eu am auzit "si vazut " pareri de la cit se poate de des pina la never ( un unchi de-al meu , care are un Diesel, zice ca nu se umbla la avans ) !

Toate ale bune.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am reglat motorul cu ceasul comparator si cu adaptor gindit de mine (VW2066) de nenumarate ori. Niciodata valorile reglate nu au fost la fel cu cele masurate ulterior cu lampa stroboscopica . Din faptul ca motorul se comporta diferit rezulta ca reglarea cu ceas comparator, adica o masurare a momentului de injectie "teoretic", din cauza ca exista jocuri in pompa, injectoarele uzate deschid mai repede sau mai tirziu in functie de uzura etc, are o toleranta mai mare respectiv masurarea avasului este de realizat cu lampa stoboscopica.

Costurile pentru comparator si adaptor nu depasec 5-8 sute de mii iar manopera e relativ anevoioasa pentru conoscatori. Pentru cei care nu se prea au as putea spune ca e periculoasa ....

Costul unei masuratori a avansului este pe la 2 sute.

Enervant este nu faptul ca nu e exista lampa stroboscopica ci folosirea ei si mai ales a adaptorului/pîrghie cu care se roteste pompa pentru a regla avansul ...

la noi e bun ciocanul , "ada Nelu ranga" , de obicei te alegi cu piulite lipsa mai ales cea de sub pompa care e "inutila" si e asa de greu de pus, poate chiar si cu un filet papat pentru ca mecanicu se gindea la altceva in timpul operatiei.. etc

cu profund respect pentru cei care cunosc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@raducodreanu

Valorile de reglat pentru metoda cu stroboscopica ai ?

Ar fi super. Am reglat si eu o data ( de fapt un mecanic a facut-o ) , dar dupa valoarea data pentru motor cod JR. N-a mers...

M-ar interesa pentru cod SB.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

incerc sa-ti dau un raspuns cit de curind ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Are si tata o pesa d'asta (golf II GTD) si mi se pare mie ca face un zgomot infernal, adica tzacane asa in mers, am cetit pe'acilea ca se poate reduce zgomotul la reglarea avansului, dar am citit si ca reglarea avansului se face f complicat.

Anul trecut a schimbat pompa de apa, si cand am mers sa luam masina din Service, nu numai ca nu era gata dar era demontat tot, pompa de injectie, tevutele alea care duc la injectoare cred, o parte din distributie... ce sa mai doar ca nu au dat jos si motorul.....

Dupa ce l-au asamblat, l-am pornit si mi se parea ca trepideaza si tzacane, si ....ceea ce m-a pus mult pe ganduri, daca trageai de cablu ca si cum ai accelera, cand ii dadeai drumul motorul ramanea 3-4 secunde turat abia apoi cobora in ture :-(, m-am cam 'nervat !!!

Au dat vina pe filtrul de motorina, apoi pe pompa, au reglat debitul....!!!! ma puneau sa fac ture dupa fiecare "reglaj" al lor.... oricum nu am vazut nimic din sculele de care vorbiti voi, chiar trepida pedala de acceleratie de-ti facea vibromasaj la talpa.

Va rog mult de tot ziceti-mi si mie unde sa merg sa reglez motorul, da sa stie cum se face, eventual unul din voi ....care sta prin zona Ploiesti - Bucuresti - Brasov, ca e pacat de masinutza.

Multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ar interesa si pe mine un reglaj de pompa.

De preferinta in zona Devei daca nu, merge si la Timisoara.

Stie cineva unde se poate face si cat costa?

La mine, me langa avans cred ca e dereglat si debitul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
M-ar interesa si pe mine un reglaj de pompa.

De preferinta in zona Devei daca nu, merge si la Timisoara.

Stie cineva unde se poate face si cat costa?

La mine, me langa avans cred ca e dereglat si debitul.

<{POST_SNAPBACK}>

E un tip la Timisoara ... lucra la CFR la centricubare are acolo tot ce vreti pentru reglat injectoare/pompe.

Tel: 0722 446965

E in spate la Depoul CFR Timisoara, se intra prin str Dunarea, inaite de TopNetty pe partea stanga.

Numa bine

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog mult de tot ziceti-mi si mie unde sa merg sa reglez motorul, da sa stie cum se face, eventual unul din voi ....care sta prin zona Ploiesti - Bucuresti - Brasov, ca e pacat de masinutza.

in bucuresti zona militari.saptamana viitoare ii fac eu la gtd-ul meu o verificare.atunci o sa fac rost de nr de tel.nu stiu unde este sevice-ul.am un prieten care stie.vb peste cateva zile

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Va rog mult de tot ziceti-mi si mie unde sa merg sa reglez motorul, da sa stie cum se face, eventual unul din voi ....care sta prin zona Ploiesti - Bucuresti - Brasov, ca e pacat de masinutza.

in bucuresti  zona militari.saptamana viitoare ii fac eu la gtd-ul meu o verificare.atunci o sa fac rost de nr de tel.nu stiu unde este sevice-ul.am un prieten care stie.vb peste cateva zile

<{POST_SNAPBACK}>

exista un serivce numai pt motoare diesel si pompe injectie undeva prin zona 1 mai / chibrit .... fac treaba buna si la preturi accesibile... adresa nu o stiu... stiu doar sa ajung la ei... sunt pers de pe forum care stiu despre ce service vb, daca stiu ele cumva adresa le rog sa o posteze aici.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serviceul de care zice Alipress este pe strada Dornei ,care se afla la intersectia Bdul Ion Mihalache(1 Mai) cu Calea Grivitei este prima strada la dreapta dupa benzinaria AGIP de la capatul Bdului Ion Mihalache .

Fiind chiar in spatele blocului meu nu va pot spune despre Nea` Vasile decit ca se pricepe la diesele vechi nu prea se baga la ce este electronic ,echipamentele sunt rudimentare si se lucreaza ca in anii `60 .

Eu nu am fost decit odata la el si am vazut ce stie ...e tatic in vechituri dar la astea noi nu pot sa va zic nimic decit "Filaret is the best in town" .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu la tot ceea ce a facut am fost multumit si s-a vazut ... ce am facut la el pompa si injectoarele ... dar multumit ... filaret ?? unde la filaret ?? cumva la ..turcu ?? sau fac confuzie eu

salut

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum se regleaza avansul la diesel cu stroboscopul? eu am un stroboscop de pe vremea cind mergeam cu dacia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
cum se regleaza avansul la diesel cu stroboscopul? eu am un stroboscop de pe vremea cind mergeam cu dacia.

<{POST_SNAPBACK}>

salut, stiu eu un loc sigur unde se poate regla avansul si ORICE TIP de pompa de injectie bosch, adresa soseaua alexandriei,nr.199 E,sect.5, Bucuresti, vis-a-vis de penitenciarul rahova,service Bosch,acolo va pot face oricefel de reglaj.Dragos, 0723170416

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, dar vreau sa invat sa fac eu treaba asta! nu numai la mine, daca sint dieselari prin preajma Timisorii de ce nu? si asta gratis, din pasiune pentru motoare

deci daca a facut cineva treaba asta va rog sa dati niste detalii. eu am stroboscop, am inteles ca trebuie ceva sensor de vibratie si niste modificari la electronica stroboscopului, dar mai multe informatii nu am.

Multumesc pentru replay pe acest topic

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok am inteles ca aici se dezbate reglarea pompelor de injectie bosch, dar are cineva ceva cunostinte cum se regleaza pompele de injectie roto diesel ???

Sunt unu din cazurile disperate si satule de service in care prima data te intreaba din ce an e masina iti raspund din coltul guri sa o aduci si cand e gata, adica asa zic ei ca e gata, iti taie pofta de viata cand ii auzi ce preturi cer:((( si masina tot nasol merge :P((. Deci "bolnavul" e un renault de 1.6 din 85 cu pompa roto diesel. Daca ma putei ajuta...sunt din Arad

Edited by Qsmyname
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok am inteles ca aici se dezbate reglarea pompelor de injectie bosch, dar are cineva ceva cunostinte cum se regleaza pompele de injectie roto diesel ???

Sunt unu din cazurile disperate si satule de service in care prima data te intreaba din ce an e masina iti raspund din coltul guri sa o aduci si cand e gata, adica asa zic ei ca e gata, iti taie pofta de viata cand ii auzi ce preturi cer:((( si masina tot nasol merge :(((. Deci "bolnavul" e un renault de 1.6 din 85 cu pompa roto diesel. Daca ma putei ajuta...sunt din Arad

E un tip la Timisoara, Sorin ... lucra la CFR la centricubare are acolo tot ce vreti pentru reglat injectoare/pompe.

Tel: 0722 446965

E in spate la Depoul CFR Timisoara, se intra prin str Dunarea, inaite de TopNetty pe partea stanga.

Numa bine

Edited by ljian
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorin e super tare... de la BcGolf tot la el te trimite daca e ceva legat de compresie...

si e ieftin. am dat 450 mii pe verificare completa...injectoare, bujii, pompa de injectie, compresie completa...

repara pompe...e tare tipu.

si tot timpu e coada la el :) ...partea ok e ca poti mere la el acas la shag. si acolo are banc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Buc. stie cineva un "meseriash" bun pt. pompe/injectoare ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
E un tip la Timisoara ... lucra la CFR la centricubare are acolo tot ce vreti pentru reglat injectoare/pompe.

Tel: 0722 446965

E in spate la Depoul CFR Timisoara, se intra prin str Dunarea, inaite de TopNetty pe partea stanga.

Numa bine

foarte tare omu!!!! acolo stau eu , si numa ce miam luat un Gol futz 2 diesel:)

o sa te caut cand o sa incep sa inteleg si io despre mashina asta :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.