Sign in to follow this  
Followers 0
stefison

Discuri De Frana Ovalizate

159 posts in this topic

aveti idee care e cauza ovalizarii discurilor de frana. daca trebuie sa le schimb cam cat costa si care sunt mai bune?

multumesc!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat costa pe modelul tau, dar eu le-am schimbat acum vreo luna pe cele din spate (discuri Lucas + placute Lucas + rulmenti) si m-au costat 5M la Augsburg (ambele roti). Poti sa-i suni sa-i intrebi de modelul tau, din ce cercetare de piata am facut eu inainte de a le schimba preturile cu pricina erau cam cele mai mici iar mecanicul meu este multumit de calitatea materialului discurilor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovalizarea discurilor de frana ( "bate" volanul sau ( si ) pedala de frana de la o anumita viteza in sus - cel mai des intalnit de la 80 km/ora ) este cauzata cel mai des de grosimea lor. Aceasta grosime minima este specificata de fabricantul piesei si se gaseste in cataloagele de piese de schimb.Ovalizarea apare deoarece sub o anumita grosime a discului de frana sau la incalzirea excesiva a ei si la franari mai puternice ele se deformeaza. Cu cat deformarea este mai mare cu atat trepidatia apare la o viteza mai mica. Remediul ? Daca grosimea ei este totusi inca in cote se poate strunji pe un strung calibrat, daca nu altul nou. Daca se continua circulatia cu astfel de discuri in urmatoarea faza discurile se fisureaza apoi in faza urmatoare se rupe discul de frana iar consecinta : se blocheaza roata respectiva, restul e de banuit .....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riscul cel mai mare la functionarea cu discuri/roti cu deformari/dezechilibrari este ca placuta de frana sa frece intens in timpul functionarii sa se incinga si sa apara "oboseala" termica. Astfel la o actionare a pedalei este posibil ca frana sa nu "tina".

Restul problemelor tin de disconfort si uzura mai rapida a elementelor trenului de rulare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am obs acum vreo 2 zile ca daca apas frana incet imi joaca f putin volanul in mana oricum destul de deranjant ... precizez ca directia e f precisa si ca in rest nu sunt alte probleme ... singura chestie este ca de cand am schimbat burduful la planetara pe partea stanga imi "pocneste" ceva pe partea aia cand franez si iau dreapta de volan... cand am schimbat distributia i-am zis mecanicului sa se uite si acolo si a dat roata jos s-a uitat si mi-a zis ca nu are nimic ... nu stiu ce sa cred ... sa ma duc la VW ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu jocul in volan la franare e cauzata de discurile de frana fata strambe sau montate incorect (in cazul tau, daca vibratia a aparut fara sa se umble la discuri, e din cauza ca sunt strambe). Iti recomand sa le schimbi cu totul, nu sa le rectifici - asa cum recomanda unii mecanici.

Edited by KLF
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la discuri m-am gandit si eu dar cand am cumparat masina adica acum cateva luni nu facea asa ceva iar de atunci nu am schimbat discuri iar pe unde am fost cu masina adica la VW la mecanicul unde ma duc eu s-au uitat la discuri si nu mi-au zis nimic ca ar fi ovalizate ... sa se fi ovalizat intr-o luna ???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot ovaliza si intr-o zi... cauzele pot fi destul de multe (franat in balta in timp ce discurile erau incinse, dat in groapa exact in momentul franarii... ). Discurile mele Brembo au inceput sa se ovalizeze fix la o luna dupa ce le-am pus pe masina. Schimba-le si o sa vezi diferenta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt vibratii la franare sanse de 90% sunt sa fie discurile de frana ovalizate (am patit-o eu si se comporta la fel). Inainte de toate fa-ti o echilibrare totusi, poate ai noroc si scapi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sursa de vibratie pe care putina lume o stie, in timpul franarii evident, mai este si migratia materialului de pe placuta pe discuri. Este un fenomen relativ inevitabil si sincer daca vibratia nu e mare nu mi-as face multe griji. Ai dat totusi in balti mai mari dupa ce aveai discurile mai incinse sau te-ai dus la spalatorie cu ele incinse?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dat in balti mari cu discurile incinse nu-mi aduc aminte sa fi dat pentru ca trec foarte incet prin balti nu de alta da un prieten tot cu un passat a dat intr-o balta mare cu viteza si i-a tras apa in motor si trebuit sa schimbe motorul cu totu' !!! Mai degraba m-am dus la spalatorie cu discurile incinse ... am uitat sa tin cont de chestia asta !!!

Am cum sa testez daca sunt ovalizate sau nu ? Sau daca dau roata jos imi dau seama daca e ovalizat sau nu ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discurile se pot ovaliza si din cauza folosirii unor materiale inferioare. Ele se incing iar in contact cu apa pe vreme ploioasa se pot deforma, chiar daca nu sunt uzate.

Off topic si personal ma distreaza postul lui corsar.Prietenii stiu de ce...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o alta problema... Franele imi tin foarte bine, a trecut testul de la ITP cu brio DAR: la viteze de peste 100 km/h la o franare mai brusca (dar nu atat de brusca incata sa-mi intre ABS-ul) imi tremura toata masina de parca as avea g

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cel mai probabil de la discuri. S-ar putea sa ai discurile deformate, fenomenul se poate intampla daca cu discurile incinse dai de o baltoaga. O alta varianta ar fi dezechilibrarea rotilor sau depunerea noroiului pe inauntrul jentilor dar asta mai putin probabil, nu ti-ar tremura masina in asa masura.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Fenomenul descris aduce a discuri ovalizate

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sustin ideea. Ar trebui sa simti la fel si la viteza mai mica, dar poate mai putin si nu-ti dai seama.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citind ceea ce ati scris voi ma duce mai mult gandul la discurile ovalizate si cred din ce in ce mai mult ca asta se intampla si la mine! Deocamdata asta am observat-o la viteze de peste 100 km/h, si atunci am incercat sa apas pedala cat mai usor posibil (in limita sigurantei). La viteze mici nu-mi apare acest fenomen si rotile imi sunt echilibrate (toate 4). Prima data m-am gandit ca ar fi de vina echilibrarea dar am exclus-o si datorita faptului ca daca ar fi fost dezechilibrate imi tremurau rotile la viteze mari la rulare normala!

Daca tot veni vorba stie careva la ce preturi se ridica discurile, si placutele, ... si daca difera de la un model la altul ???

Edited by galeshu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand apesi frana simti ca si cum iti impinge inapoi pedala???? De obicei face si asa cand sunt ovalizate .Incearca sa franezi usor si constant si daca simti ca pedala 'tremura' atunci pot fi discurile.

Te pupa tata si :Driver: Safe

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi impinge deloc inapoi pedala , si nici nu-mi tremura ( nu seamana deloc cu "reculul" ABS-ului ) NU TREMURA pedala ! Tremura TOATA masina! :huh:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inclin sa cred ca e ceva de la roti.

Daca spui ca sunt echilibrate bine, ar trebui sa o sui pe un elevator si sa tragi cu simt de raspundere de roti.

Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

Va pupa tata si :D Safe

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discurile sunt de la 250 de lei in sus setul (pe fata ) . Le gasesti la Volksman la acesti bani in mod sigur.

Daa...acum te intreb eu :

Ai alte jante decat cele stock?

Ca mie mi se pare ca ai problema asta din cauza jantelor (ET-ul lor ) din moment ca la viteza redusa nu ai nici o trepidatie cand pui frana.

Edited by dukku
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am jante de aliaj de 205/55/R16. Anu trecut in Noiembrie a trecut inspectia tehnica periodica pe bune pentru ca toate "treburile" de la rotile din fata (bucse, brate) au fost schimbate cu altle noi noute, la rotile din spate nu au fost schimbate dar la inspectia tehnica nu au fost probleme. Inclin sa cred ca e vorba de discurile ovalizate pentru ca masina a mai avut parte de franari violente (genul celor de la 170 la 60 km/h) si unele chiar pe timp ploios...

Senzatia pe care o am in acele momente e ca si cum placutele de frana ar tine numai in anumite zone ale discului, si nu cred ca ar putea fi din cauza jantelor pentru ca desi ele sunt echilibrate, daca as avea probleme cu ele ar insemna sa-mi tremure si la rulajul normal la viteze ridicate...

Edited by galeshu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai viteza mica este normal sa nu simti trepidatul masinii. Este evident ca se opreste mai repede si nu simti vibratia asa tare. Daca ai peste 70-80 o sa incepi sa simti cum trepideza. Si sa te uiti si la volan... si el trepideaza rau. Am avut si eu Passat B5.5 si cunosc simptomele descrise de tine. De fapt asta se intampla la orice masina cand e discul ovalizat. Recomand sa le schimbi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci e decis !!! Discuri ovalizate ! dar intrebarea intrebatoare : numai pe fata ?

Edited by galeshu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai schimbi pe fata (avand cea mai mare pondere in franare) si vezi pe urma. Daca tot face, le schimbi si pe cele de pe spate ca nu-s asa scumpe. Si macar ai discuri noi. Va imbunatati si frana. ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.