oqyelectro

Ventilatoare - probleme

491 posts in this topic

:) salut,sint din Oradea si detin un Golf4 ALH,as dori un sfat tehnic in legatura cu ventilatoarele de pe radiator,....prolema e foarte ciudata temperatura se mentine la 90 grade si la drum lung si in oras dar ventilatoarele nu pornesc deloc....nici cel de la ac nu porneste cind cuplez clima...va multumesc anticipat...cornel

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot ALH. Cel mic, de pe clima trebuie sa mearga numai daca e clima pornita. Cel mare (de pe racire) trebuie sa mearga tot timpul, indiferent cat de cald e sau nu motorul. Nici la mine nu merge de asta toamna cel mare, acum l-am cuumparat cu 300 RON de la Volksparts si il voi schimba. Si desi nu merge din toamna, nici mie nu mi-a crescut temperatura pe bord niciodata peste 90gr, chiar daca erau 40gr afara si mergeam cu o medie de 8km/h (traficul din Bucuresti). Asta si pt ca indicatorul de pe bord nu este f exact (parca intre 85 si 110gr el tot 90 arata) dar si pt ca diesel-ul este un motor cu capacitati f mari de racire. Se incalzeste greu si se raceste usor, chiar si fara ventilator. Asta nu inseamna ca nu tb sa il faci sa mearga, mai ales ca a venit serios vara (de aceea il si schimb acum).

Edited by BogdanS
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

stii cumva ce trebuie sa verific intii ptr. ca nu cred sa fie defecte vetilatoarele

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea masura cu un VagCom senzorul de temperatura a instalatiei de racire. Acel senzor are inclus in el 2 senzori, unul furnizeaza informatia la IC (adica la bord) si altul care furnizeaza informatia la ECU si implicit la ventilatoare. Ar putea fi defect acel senzor.

Din ce-mi aduc aminte ambele ventilatoare trebuie sa porneasca chiar daca climatizarea este oprita. Sunt 2 ventilatoare cu aceeasi utilitate pt ca radiatorul are dimensiuni mari si un singur ventilator nu ar face fata. In schimb, un ventilator isi mareste viteza cand intra climatizarea. Cel putin asa este la benzinarul meu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc de sfat, maine ma apuc sa verific tot ce este pe circuitul lor......

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine ....cu motorul rece..... fara clima nu merge nici unul iar daca bag clima pornesc amandoua.

O sa ma uit si cu motorul cald si va anunt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatura de 90grd e temp de functionare optima. Ventilatorul se porneshte cand temperatura depaseste aceasta valoare. Nu stiu exact la ce valoare intra in functiune termocupla, dar banuiesc ca pe undeva la peste 94grd

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 95 grade cupleaza. Motoarele sunt foarte bune si fiabile.

La mine daca porneste ventilatorul merge cam maxim 30 secunde si se opreste. :lol: E masinarie nemteasca ;)

Edited by ManiacuV6
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine temperatura este si ramane constanta la 90 indiferent de viteza. Nu am observat sa porneasca vreodata ventilatorul.

Remarca: atunci cand dau drumul la aer conditionat pornesc ambele ventilatoare (cel mare si cel mic, care functioneaza in permanenta impreuna atunci cand folosesc clima. Asa este normal?).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

"cate Golfuri, atatea obicee" ... parafrazarea asta nu imi suna deloc bine aici. Am auzit tot felul de pareri si de manifestari, incat nu mai stiu ce sa cred.

istef, ventilatoarele nu sunt cu acelasi scop, pt ca nu exista un singur radiator. Din cate stiu e un radiator mare pt racire si suprapus peste el mai e unul pt instalatia de cliamatizare, dar exact doar in dreptul ventilatorului mic. Nici nu functioneaza identic ventilatoarele, deci nu au acelasi scop. Parerea cea mai avizata parca am primit-o de la ender iar electricu' de la PBA mi-a confirmat, ca cel mic, de pe clima, merge doar cand pornesti clima, iar cel mare tb sa mearga tot timpul si are doua viteze, in functie de temperatura motorului. Cam asta ar trebui sa fie functionarea normala. Acum, ca unele functioneaza intr-un fel iar altele altfel, cauzele pot fi multe.

oqyelectro, poti incerca sa pui pe direct ventilatorul mare, de racire, sa vezi daca o ia din loc.

Edited by BogdanS
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc BogdanS, deja am fost pe canal si cu stupoare am constatat ca sint arse amandoua , in schimb rezistentele de pe ventilatoare au scapat...problema este ca nu e canalul meu si nu am avut timp sa le si dau jos,oricum le multumesc si celorlalti ptr. sfaturi.Cornel

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oqyelectro Te rog sa nu mai deschizi topic-uri identice pe mai multe arii!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am receptionat,Ice 2k, scuze sint mai nou si am gresit fara vointa,multumesc de atentionare....Cornel

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica sub bord,dai capacul de sum bord jos si o sa gasesti 1 sau 2 sigurante mari de 40-60Ah, una dintre ele este de la ventilatorul de clima, poate tu ai 2 una si pentru celalalt ventilator. La mine a fost arsa cea de la ventilatorul; de clima si nu pornea deloc si nu dadea nici o eroare ve VAG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ati eliminat toate pistele de mai sus, luati un bec, cu o dulie si fire(de 12v) , desfaceti mufa de la ventilator si daca becul se aprinde dupa ce bagati firele in mufa(operatiunea se face cu clima pornita) luati un ciocan si o bucat de teava si bateti in motorul ventilatorului(din 10 cazuri intalnite de mine, 9 sau rezolvat prin aceasta metoda) la unul si-a dat drumul dupa cc 10 min de batai, deci rabdare!!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudat sa mearga ventilatorul non stop, eu m-am chinuit 20 min sa-l fac sa mearga (adica motor turat ) si pe urma s-a oprit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
"cate Golfuri, atatea obicee" ... parafrazarea asta nu imi suna deloc bine aici. Am auzit tot felul de pareri si de manifestari, incat nu mai stiu ce sa cred.

istef, ventilatoarele nu sunt cu acelasi scop, pt ca nu exista un singur radiator. Din cate stiu e un radiator mare pt racire si suprapus peste el mai e unul pt instalatia de cliamatizare, dar exact doar in dreptul ventilatorului mic. Nici nu functioneaza identic ventilatoarele, deci nu au acelasi scop. Parerea cea mai avizata parca am primit-o de la ender iar electricu' de la PBA mi-a confirmat, ca cel mic, de pe clima, merge doar cand pornesti clima, iar cel mare tb sa mearga tot timpul si are doua viteze, in functie de temperatura motorului. Cam asta ar trebui sa fie functionarea normala. Acum, ca unele functioneaza intr-un fel iar altele altfel, cauzele pot fi multe.

oqyelectro, poti incerca sa pui pe direct ventilatorul mare, de racire, sa vezi daca o ia din loc.

La masinile voastre chiar merge ventilatorul mare tot timpul?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine cand dau drumu' la clima automat porneste ventilatorul, asa este facut sa mearga.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca ventilatorul pentru racirea motorului trebuie sa mearga tot timpul. In cazul in care ar fi asa cum s-ar realiza incalzirea motorului pe timp de iarna. Din ce stiu eu ventilatorul respectiv este comandat de o termocupla care are 2 trepte, de unde rezulta si doua viteze de functionare a ventilatorului.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna e f simplu...sub 5 grade nu porneste clima,si evident nu porneste ventilatorul. Totul este gandit, ventilatorul porneste automat cand dai drumu la AC....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut alta pb cu ventilatoarele, care a trecut de la sine dar nu stiu de ce.

Din alea 2, ala mai mic care eu cred ca e de clima, ramasese cuplat si mergea non stop, chiar si cu masina oprita. L-am lasat si 1h intreaga si tot nu s-a oprit. A facut asa vreo 3-4 zile (trebuia sa scot borna de la baterie peste zi, cat lasam masina la munca) si apoi am remercat ca s-a oprit cand am oprit motorul. Are careva vreo idee de ce ar fi facut asa? Ce anume ar trebui verificat daca ma duc cu ea la service?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

bai eu am o problema..

am un golf 4 si nu imi pornesc ventilatoarele de racire de la motor. normal cand dai drumu la clima pornesc insa mie nu imi pornesc..

ce ar trebui sa fac?!? daca sta masina pe loc nu imi baga nici aer rece dar in mers baga si aer rece.. mi se pare ca nu baga oricum aer rece cat ar trebui..

ideea e alta, nu imi sare de 90 de grade celsius temperatura in motor.. sau cel putin pana acum nu mi-a sarit si eu conduc destul de agresiv..

la diagnoza mi-a dat decat o eroare legata de un "air flap" nu mai tin minte codul k nu i-am dat atentie dar acum incepe sa ma enerveze..

deci.. de unde incep sa caut?!?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dai 50$ la un bisnitar sa ti le schimbe :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cristy_snacks: sfaturile de acest fel nu sunt dorite pe forum.

te rog, data viitoare sa te abtii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cristi.. tzeapa ta :Driver: stiu ca tu asa ai facut insa pt mine asta nu e o rezolvare.. am gasit cu 50 ron dar problema e alta.. pe diagnoza mi-a dat de mai multe ori o eroare legata de nu stiu ce clapeta.. ma gandesc ca deacolo e dar tre sa mai fac odata diagnoza maine.. btw te astept sa ma ajuti maine la montaj :rolleyes:

ori iese fum din ele ori pleaca si merg normal ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.