Jump to content


Photo

Turbina: cum stim ca e defecta?


  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#41 82bog

82bog
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf4 ASZ - PD 2003
  • Motorizarea:1.9TDI 131 CP

Posted 03.09.2009 @ 18:16

de acord cu tine, dar pentru a verifica axul trebuie data turbina jos, urme de ulei pe admisie sincer sa fiu am vazut si la masini cu 10 mii de km...in fine cu vag-ul cum se verifica? :offtopic:

#42 ionpana

ionpana
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V
  • Motorizarea:2.0TDi 140CP

Posted 07.09.2009 @ 21:33

Passat 2.0 TDI 2006 140 CP, motor BKP, aprilie 2009, 120000 km reali, turbina se aude cu sunet de suierat, dupa 2000 de turatii se aude ca un fel de sirena de masina de politie, daca decelerez nu se aude, se aude numai cand accelerez, merg la un SEVICE privat, demonteaza turbina, (durata: aprox 2 ore demontare, aprox. 1:30 montare, pret demontat + montat 300 RON ), apoi o duc la o firma de reconditionat turbine, o desface mecanicul de acolo, dupa care vine verdictul: elice turbina evacure distrusa + elicea cu geometrie variabila blocata, pret reparatie 1000 RON, (timp de reparare aprox. 30 min.) cand ne uitam mai bine unde este fabricata turbina, surpriza, MADE IN ROMANIA ! GARRETT, asa ca nu va mai mirati de ce se strica turbina la 120000 Km sau altceva (injectoarele SIEMENS !).... am si poze pentru cei interesati, dupa repararea (reconditionarea ) turbinei masina merge ca inainte, impecabil.


Salut! Ma poti ajuta te rog cu niste sfaturi, avand in vedere ca ai trecut prin problema prin care trec eu acum? In sensul ca si mie mi s-au topit paletii de la turbina de la evacuare si acum trebuie sa aleg:
- una noua;
- una SH;
- reconditionarea asteia.

As opta pentru ultima varianta, dar intrebarile mele sunt:
- tu esti multumit de rezultat inteleg?
- ti-au dat si garantie?
- ti-au explicat de ce s-au rupt palele?
- service-ul e in Campina? (Taica-miu e din Brebu, langa Campina, deci cunosc zona, nu mi-ar fi greu sa vin acolo)
- inteleg ca ti-au schimbat rotorul din poze (cu palele rupte). Am inteles ca centrarea lui ar fi o operatiune destul de dificila daca nu ai nu aparate performante. E dotat service-ul? Sunt cei de acolo meseriasi in adev sens al cuvantului?
- mi-a spus cineva ca la mine s-au ars palele din cauza ca nu as avea reglata bine injectia si ca gazele se ard si pe evacuare, in loc sa se arda in motor. Ai idee, oare cei de la service au mai auzit de problema asta? Ma pot ajuta cu vaerificare si eventual reglat injectie?

Momentan atat. Cand ai timp, poate imi raspunzi si mie. Mersi.

#43 gHapciu

gHapciu

    Membru level 2

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2006 BKD
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 08.09.2009 @ 09:39

Ce pot să iți recomand eu. Recondiționează turbina la Cipos, pentru că:
1. ți pune geometrie nouă (are un preț foarte bun pentru ea)
2. Se pricepe să ți demonteze/monteze turbina de/pe mașină
3. E la tine n oraș, și n caz de probleme l poți freca la icre ct vrea mușchiu tău :P
4. E super de treabă, poți să stai la o țigară lngă el cnd face treaba, și mai nveți și tu una/alta.

Acum, @demetryus, atitudinea asta o ntlnesc zilnic la muncă (comerț). Dacă era fabricată n Germania, A, domle, impuritate ceva n material, nu greșea neamțu.
Ție ți se pare că a picat devreme turbina? Da, 120k km sunt puțini, nsă depunerile alea cum or fi ajuns pe geometria variabilă?

@NemeSys_xxl, geometria variabilă nemaiavnd cursa completă, probabil nu a putut ajunge la maximum (unde debitul de aer scos de tubină este maximum), și astfel a crescut peste limitele tolerate presiunea din evacuare. Crescnd presiunea, dar volumul rămnnd constant, evident a crecut și temperatura. Și palele alea nu au mai rezistat forfecării. Putea foarte bine să cedeze axul...
Cipos ar trebui să ne lumineze un pic.

#44 andrein

andrein
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Audi
  • Model:2003
  • Motorizarea:diesel

Posted 11.09.2009 @ 07:57

Passat 2.0 TDI 2006 140 CP, motor BKP, aprilie 2009, 120000 km reali, turbina se aude cu sunet de suierat, dupa 2000 de turatii se aude ca un fel de sirena de masina de politie, daca decelerez nu se aude, se aude numai cand accelerez, merg la un SEVICE privat, demonteaza turbina, (durata: aprox 2 ore demontare, aprox. 1:30 montare, pret demontat + montat 300 RON ), apoi o duc la o firma de reconditionat turbine, o desface mecanicul de acolo, dupa care vine verdictul: elice turbina evacure distrusa + elicea cu geometrie variabila blocata, pret reparatie 1000 RON, (timp de reparare aprox. 30 min.) cand ne uitam mai bine unde este fabricata turbina, surpriza, MADE IN ROMANIA ! GARRETT, asa ca nu va mai mirati de ce se strica turbina la 120000 Km sau altceva (injectoarele SIEMENS !).... am si poze pentru cei interesati, dupa repararea (reconditionarea ) turbinei masina merge ca inainte, impecabil.


Numai sunetul era singura simptoma ?? In rest tragea bine ?
Adica in mers aveai putere si nu iti datea limp mode-uri ?

#45 constantinvww

constantinvww
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:bls
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 11.09.2009 @ 23:28

De curand am fost la RAR (masina adusa din Germania) pentru carte de identitate, unde am facut si itp-ul(tuart motorul la 5500 rot/min ). Toate bune si frumoase. Cand ajung in fata blocului turez putin motorul gen 2000 de rot/min si observ ca la decelerare cand motorul coboara liber pe la 1300 de rot/min se aude un zgomot gen turbulente de aer in zona filtrului de aer, precizez ca motorul coboara ca functionare "rotund" in turatii, nu dezechilibrat. Am fost la un nene care lucreaza ca mecanic la reprezentanta vw si mi-a descoperit la solenoidul N75 un furtun de vacuum ciupit(furtunul cel mai de jos al solenoidului). Fost la magazin cumparat furtun, schimbat(din ce am inteles furtunul are legatura cu turbina cu geometrie variabila). Acum dupa ce am schimbat furtunul tot se aude acel zgomot cand motorul coboara spre relanti. Am fost iar la un nene, a pus laptop-ul pe masina si din mers citea valori. A precizat ca turbina are rotatiile corespunzatoare si ca ceva nu se sincronizeaza la injectoare (motorul e PD). A remarcat consumul de 12 % in oras si fum mult de culoare inchisa la apasarea brusca a pedalei de acceleratie. Acum eu ma intreb, e turbina pe duca pt ca scoate fum? sau e vreo problema la injectoare. Masina are 210 000 km reali.
Daca sunt in mers sa zicem treapta a 3 a si calc pedala aproape la maxim nu se vede fum in oglinda retrovizoare si masina trage foarte bine. Am verificat uleiul in germania si in romania si nu s-a modificat deloc.
Fumul de care vorbesc eu apare cand masina sta pe loc si se calca pedala de acceleratie la maxim asa cum fac la ITP. Scoate mai mult ca la alte masini diesel pe care le-am vazut la ITP. Totusi de unde apare acel zgomot de turbulente cand motorul decelereaza liber pe la 1300 rot/min ? Domnul mecanic care a pus calculatorul a spus ca masina trage bine si ca turbina are valori corespunzatoare. Parerea lui este ca la cantitatea de aer introdusa in motor (s-a uitat la valorile debitmetrului) e posibil sa se injecteze prea multa motorina. A precizat ca trebuie sa desfaca capacul la motor si sa regleze de acolo ceva la injectoare (o treaba de 50 de minute). Ce parere aveti, zgomotul de turbulente e de la turbina? Offf.....
Fumul e de culoare neagra nu albastruie.

Edited by aryes13, 12.09.2009 @ 17:51.


#46 B_U_T

B_U_T
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:X5 LCI
  • Motorizarea:40d

Posted 11.09.2009 @ 23:38

Mie cand mi s-a dus turbina imi scotea fum albastru . Cand s-au dus injectoarele scotea fum negru si avea un consum enorm . Iar inainte sa crape turbina daca deschideam geamul si inchideam muzica in accelerare se auzea un suierat destul de pronuntat. Intrebarea mea este cand ai luat-o din Germania nu iti scotea fum?

#47 constantinvww

constantinvww
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:bls
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 11.09.2009 @ 23:54

Scotea. Consumul de 12% in oras plus fum doar la aceleratii la maxim. In afara orasului consum mediu de 6.7%. In mers chiar si in sarcina nu scoate fum...
Precizez ca motorul trage fara intreruperi sau valuri in acceleratie.

Edited by constantinvww, 12.09.2009 @ 00:05.


#48 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 12.09.2009 @ 10:32

Probeleme la ax, scapa ulei --> fum albastrui, se vede si pe joja in timp.
probleme la actuator, N75 etc, turbo nu baga destul aer --> fum negru.
Oricare din simptomele de mai sus sunt posibile si trebuie investigate daca chiar tii la masina aia inainte de a o cumpara, ca te mai poate costa un furtun, N75, o turbina sau in cel mai rau caz, un motor.

#49 constantinvww

constantinvww
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:bls
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 12.09.2009 @ 12:20

Daca sunt in mers sa zicem treapta a 3 a si calc pedala aproape la maxim nu se vede fum in oglinda retrovizoare si masina trage foarte bine. Am verificat uleiul in germania si in romania si nu s-a modificat deloc.
Fumul de care vorbesc eu apare cand masina sta pe loc si se calca pedala de acceleratie la maxim asa cum fac la ITP. Scoate mai mult ca la alte masini diesel pe care le-am vazut la ITP. Totusi de unde apare acel zgomot de turbulente cand motorul decelereaza liber pe la 1300 rot/min ? Domnul mecanic care a pus calculatorul a spus ca masina trage bine si ca turbina are valori corespunzatoare. Parerea lui este ca la cantitatea de aer introdusa in motor (s-a uitat la valorile debitmetrului) e posibil sa se injecteze prea multa motorina. A precizat ca trebuie sa desfaca capacul la motor si sa regleze de acolo ceva la injectoare (o treaba de 50 de minute). Ce parere aveti, zgomotul de turbulente e de la turbina? Offf.....
Fumul e de culoare neagra nu albastruie.

Edited by constantinvww, 12.09.2009 @ 12:23.


#50 constantinvww

constantinvww
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:bls
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 20.09.2009 @ 16:22

Am observat ca de fapt fumul apare in turatie de la 1000 la 1800 de rot/min si dupa aia nu mai scoat.
Am verificat cu laptop-ul debitmetru si presiunea la turbina si sunt ok.
De la ce apare zgomotul la decelerare si acel fum????
Va multumesc!!!

#51 andrein

andrein
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Audi
  • Model:2003
  • Motorizarea:diesel

Posted 23.09.2009 @ 15:04

pai daca o calci la acele turatii .. probabil de asta scoate fum .. ca tu ii ceri ..dar ea nu prea poate sa iti ofere cat vrei tu.
Legat de decelerare ..verifica EGR-ul ..sa nu fie infundat ... poate !

bafta,

#52 soundmaker

soundmaker
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:VW Passat B5
  • Model:Variant 2000
  • Motorizarea:1,9 TDi 116 CP

Posted 23.09.2009 @ 16:25

Ai vazut vreun diesel care sa nu scoata fum cind ii dai talpa de pe loc (1000 rot/min) ?? Ai talpa cam grea, ai cantarit-o ?

#53 Eto

Eto
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Skoda
  • Model:Ocravia 3
  • Motorizarea:2.0 TDI DSG

Posted 23.09.2009 @ 19:16

Azi un BMW 320d din 2002 cam, urca Calea Turzii, scotea un fum incredibil dupa el de culoare alb - albastruie.

Eu eram in spatele lui, ii zic la colegu de servici din masina: "La asta ii gata turbo"

Mai mergem 1 km cam si trage bmw-ul pe dreapta, ma opresc si eu ca aveam treaba acolo. Din motor ieseau niste aburi si arunca antigel afara de nu puteai sa stai la 2 metri de masina ca te opareai cu apa, tipu o oprit motoru, a scos cheia si motorul mergea in continuare se tura singur cu CHEIA SCOASA. Tipu zicea ca dintro data o azuit un "PAC" si masina nu ma treagea si scotea fum imens. I-am dat un numar de la tracari auto si i-am zis sa isi pregateasca minim 1000 euro pt reparatii.

Era turbo sau ce era?

Edited by Eto, 23.09.2009 @ 19:18.


#54 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 23.09.2009 @ 20:09

Trebuia sa o bage in viteza treapta 3, 4 si sa dea drumul la am,breiaj sa se opreasca motorul. DA, turbina e praf, motorul a luat-o pe ulei, adica uleiul din admisie a ajun in camera de ardere, turatie mare, curea sarita, supape duse, motor praf, deci mai mult de 1000 euro.

Acel PAC a fost ax turbina rupt.

#55 roby_A6

roby_A6
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VAG
  • Model:2 cai frumosi
  • Motorizarea:6 cai

Posted 23.09.2009 @ 21:23

acel "PAC " sa nu fii fost de la intercooler-ul care posibil sa fi bubuit

#56 Eto

Eto
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Skoda
  • Model:Ocravia 3
  • Motorizarea:2.0 TDI DSG

Posted 23.09.2009 @ 22:03

Mai mult de 1000 euro? Cam la cat estimezi reparatia?

#57 ninu

ninu
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B5.5 AVF
  • Motorizarea:TDI 96kw/310Nm

Posted 23.09.2009 @ 22:22

Buna vin si eu cu ceva intrebarii despre turbo de pe AGR-ul meu 1.9 TDI la baza cu 90 cp acum TCM chiptuning *+/- 118 cp , turbo incepe si fluiera ceva mai tare, chiar si la relantiu. Am bagat ulei Castrol magnatec 10W40 si a trebuit sa facu un drum lung in urgenta, uleiul era pe minim asa ca am luat un bidon mic de 2L tot de Castrol dar GTX tot 10W40 si am bagat un litru cred si depasise putin (4-5 mm) peste limita maxima. De atunci motorul suna mai tare, turbo fluiera si el mai tare, am si ceva pierderi de putere si imi raspunde mai tarziu cand apas pe aceleratie se simte mai mult in trapta a 5-ea (max 1 sec) oare de ce? filtre toate au sub 5 mi km etc. Ce pot sa ii fac? sau care ii problema?

P.S Care ar fi sintomele a unui trubo obosit?

merci

have a good time

#58 drilling engineer

drilling engineer
  • Oraş:Târgu Cărbuneşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:MKV
  • Motorizarea:2.0 TDI 170 hp

Posted 09.11.2009 @ 18:53

NU SE FACE NICIODATA ASA CEVA. Ai amestecat doua tipuri diferite de ulei, chiar daca sunt de acelasi brand. Uleiurile amestecate fac spuma. Si nu mai ai ungere corespunzatoare a partilor in miscare ceeace duce la griparea motorului.

#59 ninu

ninu
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B5.5 AVF
  • Motorizarea:TDI 96kw/310Nm

Posted 09.11.2009 @ 21:24

Are aceasi viscovizitate 10W40. poate ii unu mai fin decat celalat dar nu cred totusi ca ii mare diferenta. Cu frigul masina si-a mai vrevenit atat ca scoate fum la pornire o secunda si ca se incalzeste mai greu motorul in rest totul ii ok.
Nu am stiut, adica am abuit ca nu ii bine dar nu am avut alta posibilitate.

Care ii totus syntoma unui turbo pe sfarsit?

have a good time

#60 hangyouridols

hangyouridols

    Nick anterior: mcornel

  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:A4 B6 & AUDI TT
  • Model:2 X QUATTRO
  • Motorizarea:1,9TDI & 1,8T

Posted 09.11.2009 @ 22:52

NU SE FACE NICIODATA ASA CEVA. Ai amestecat doua tipuri diferite de ulei, chiar daca sunt de acelasi brand. Uleiurile amestecate fac spuma. Si nu mai ai ungere corespunzatoare a partilor in miscare ceeace duce la griparea motorului.

Asta de unde ai scos-o? :) Ninu fa un log pt turbo sa vedem ce presiune e pe acolo.

Edited by mcornel, 09.11.2009 @ 22:54.





3 user(s) are reading this topic

2 members, 1 guests, 0 anonymous users


    invatacel, UHU12UHU