Sign in to follow this  
Followers 0
cromo67

termocupla!

46 posts in this topic

Salut! am avut probleme cu termocupla, in sensul ca nu mai decupla ventilatorul. am cumparat una de-a noastra , romaneasca si...asta nici macar nu pornea ... am pus-o in apa clocotita si ...nimic. asa ca am decapsulat-o si am pilit putin marginile discului ala otelit si am facut-o oarecum ovala. acum functioneaza perfect doar ca imi deschide cam pe la 80 de grade, adica mai devreme. va intreb daca asta dauneaza cu ceva in functionarea motorului? multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am luat una...care dupa cum zic ei cupleaza la 95 grade si decupleaza la 85...atata tot ca momentul cand ea cupleaza mie mi se pare cam tarziu ca daca ma uit la bord pozitia acului imi da senzatii si amintiri cu miros de cauciuc incins...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca motorul sta sub 50-60 de grade consuma mai mult si nu trage cum trebuie...altfel no problem.

eu am luat una...care dupa cum zic ei cupleaza la 95 grade si decupleaza la 85...atata tot ca momentul cand ea cupleaza mie mi se pare cam tarziu ca daca ma uit la bord pozitia acului imi da senzatii si amintiri cu miros de cauciuc incins...

Cit de tare urca acul ? ca daca ledul functioneaza (adica pilpiie la pornire) si in mers nu zice nimic, atunci inca e in regim normal de functionare. Daca te deranjeaza acul poti sa incerci sa scoti aparatorile de cauciuc de pe carcasa radiatorului (eu le-am scos si le-am pus la loc pentru ca in mers scadea temperatura).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

treaba cu motorul sub 50 grade nu stiam...doar ca pana pe la 20-30 grade nu da randament maxim...

...la treaba cu suportii de cauciuc cat de tare iti scadea temperatura in mers? mie imi scade putin ceea ce e normal ca intra aer rece...

...beculetul din bord palpaie la pornire...si credeam ca e anormal...eh..acuma aflu ca asa trebuie..dar in mers nu mi s-a aprin niciodata...si becul ala nu se aprinde de la sonda din bidonul unde pui apa? ca atunci io stiu ca beculetul te atentioneaza doar cand nu ai apa suficienta in circuit .

...mie mi se aprinde la pornire si ala de la ulei...asta mai e la fel de normal ? :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

peripetii cu cotetzul zburator....

mi-a fiert apa! :)

faza stupida e ca nu imi pornea electroventilatorul... faza si mai stupida este ca dupa RK motorului am facut aproape 1000km asa, fara electroventilator :) (traiasca mecanicii din romania)... noroc ca atunci a fost mai rece afara... in fine, m-am speriat tare, au iesit aburi, mi-a bubuit vasul de expansiune (a dat putin afara), am completat cu apa distilata, am asteptat sa se raceasca motorul, apoi am rezolvat-o la service.

intrebari: se poate sa se fi intamplat ceva? carcotasii spuneau ca sa fiu atent la garnitura de chiulasa... etc. eu nu cred ca a patit ceva, dar vreau sa fiu sigur...

norocul meu este ca am vazut cand mi s-a aprins prima *** rosie de la indicatorul de temperatura. concomitent cu aprinderea primei liniute rosii, acesta a inceput sa clipeasca... traiasca bordul electronic... :P

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai sa mai tragi si tu cu ochiul din cand in cand la temperatura apei.. :unsure: ..ca altfel prajesti motoru....daca schimbi ventilatoru...schimba si sonda...pune ti noua sa fi sigur de o chestie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilatorul era bunicel saracul de el... doar ca nu era cuplat (conectat) :unsure:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@armando: ledul rosu de la apa pilpiie si cind scade nivelul si cind creste temperatura.

Si la ulei trebuie sa te dezamagesc :unsure: e normal (banuiesc ca la pornire ti se mai aprinde si cel de la baterie ). Cit timp motorul nu se invirte (si ai contactul pus) alternatorul nu incarca, iar pompa de ulei asisderea.

Se poate intimpla, cind e cald afara si e uleiul prost si/sau motorul foarte uzat sa se mai aprinda cel de ulei la relanti.

Cit despre cauciucurile alea, n-am masurat cit (e mai greu in mers :unsure: ) dar cobora acul destul de aproape de zona alba din stinga, asta la ceva viteza, la mersul in coloana era la locul lui pe mijloc (ceea ce inseamna ca sistemul de racire e bine proiectat la masinile astea)

@cristivw : daca s-a intimplat ceva, garnitura sau altele (desi e foarte improbabil) o sa-ti scada din nou nivelul in vas. Daca totusi se intimpla, vezi sa nu piarda pe undeva ca intri la idei degeaba.

Edited by rzone
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va "jucati" cu aceste termocuple - v-o spune un patit. Din motive de lipsa citeva accesorii pentru racire plus nepornit ventilator (termocuple dilii), mi-a fiert motorul de doua ori, suficient pentru a distruge garnitura de chiulasa. Si pentru ca am insistat si am mers asa, in final am distrus motorul... Simplu. :unsure:

La mine simptomele pentru garnitura au fost o bolboroseala in vasul de expansiune, presiune f mare pe circuitul de apa chiar si dupa ce motorul se racea, "consum" de apa - disparea asta intr-o veselie, dar numai in mers.

Se pare ca simptoma esentiala este presiunea - daca apare in circuitul de apa: daca ai asa ceva inseamna ca scapa compresie in apa.

Acum eu zic ca mai important la o termocupla, chiar daca are temperatura de comutare cu citeva grade mai putin, ar fi ca ea sa functioneze ferm, sa fie fiabila. Si s-o faca la exact temperatura stantata pe ea !

Mai de mult, cind am zis ca-i bine sa ai si un buton in bord sa poti porni manual ventilatorul si o termocupla "mai rece", unii au zis ca nu-i dacie. Acum pot sa le spun ca mi-am pus in bord nu numai un buton pentru asa ceva ci si un led martor sa vad cind porneste ventilatorul (de control)...Regret doar ca le-am pus "un pic" prea tirziu.

Edited by Viorel C
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la treaba cu butonu nu am mai auzit pe nimeni..

dar si eu am o simptoma...imi curge tot roata pe la garnitura de chiulasa ulei. ca si cum nu ar fi stransa chiulasa...

o sa ma duc sa o schimb odata si odata..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

.../ eu am avut o intreaga istorie cu tormocupla....intr- o zi foarte insorita de dumineca...meci fotbal acum vreo luna doua....in jurul stadionului plin de lume....mergeam 1 m, oprit..1m, oprit...la un moment dat simt miros de cauciuc incins...ma uit la apa...auuuuu..durere...ma dau jos..ventilatorul nimik. il pun pe direct nimik, misc de elice...era praf ...parca juca inuntru tot rotoru...bun. plec acasa..si nu mai scot masina.

... a doua zi dau fuga la unu care are piese de golf ...intre timp mai dau si telefoane prin ziar...pretul se invartea intre 500-700 mii ...tipu ala la care m-am dus imi zice ca e in 2 pozitii venilatoru meu...

ma duc la schrott...cer ventilator in 2 pozitii ..ca asa mi s-a spus...dar tampitu ala nu vedea de ochelari ca era in 1 pozitie...si cumpar in 2 pozitii....ajung cu ea sa mi-o montez...%@#^%@...a mea era in 1 pozitie...dau fuga inapoi sa o schimb...si bou de mine mai bine o tineam pe aia ca era mai buna....eh..asta e...primesc una in 1 pozitie...diferenta de bani ioc inapoi... cand ajung sa o montez...mi se parea ciudata...era cu 4 pale elicea. si a mea cu 6.....fac schimbul de elici....dar siguranta era deja uzata...si acuma am un jaf de ventilator cu elice care nu sta fixa...si care imi sta in 700 mii...(*(&)*&....

dupa vreo luna...tot nu porneste...se duce si sonda....asta e cumpar una noua si aflu ca diferenta inrtre una in 1 pozitie si una in 2 pozitii era de 50 mii....*&%(*&%*...asta ca sa mor de ciuda ....

:P :P :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Era dintr-o dicutie mai veche. Vezi http://vwforum.ro/index.php?showto...45&hl=vine+vara

Se pare ca am avut atunci o temere care s-a dovedit intemeiata pina la urma...

Am citit topicul azi in pauza de masa si acopera cam tot ce se poate spune...pacat ca nu eram golfist in 2004 :D .

Citeva remarci: habar n-am de ce, dar motoarele diesel fierb mult mai usor, mai ales cind sint solicitate (nu doar vw).

Ideea cu butonul e foarte buna, te poate scoate din multe, daca ai suspiciuni ii dai drumul si gata.

@ Viorel C: daca ai idee de electronica iti poti monta un termostat electronic cu prag reglabil (se gasesc kituri) care sa nu faca altceva decit sa-ti aprinda un led, pe la 90, de exemplu (asta ca sa nu urmaresti tot timpul un led cu care daca te obisnuiesti s-ar putea sa nu remarci ca nu s-a mai aprins) si daca se aprinde pornesti manual ventilatorul, (sau chiar sa actioneze direct ventilatorul - si o sa ai doua sisteme in paralel)

Multe "surprize" s-au petrecut ca nu arata bine indicatorul. Cind am cumparat masina acul statea la 3/4, iar proprietarul mi-a zis ca "fiindca are AC...alea". Abureli..am masurat temperatura si era la 80, asa ca am "corectat" eroarea, sa-mi tina acul pe mijloc.

Si ultima chestie: la masinile de o anumita virsta incep sa apara depuneri prin motor, radiator, conducte. Daca va fierb motoarele nu va sfiiti sa incercati si cu solutii de curatat (eu am turnat intr-un opel kadett vechi si se pare ca a fost motivul problemei ). E mai laborios, ca trebuie lasat o vreme, golita instalatia, dar uneori are efect.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pe unde se poate cumpara un astfel de kit (pentru termostat electronic) ?

Plecind de la ideea cu termostatul electronic: oare se poate transforma acesta intr-o... termocupla electronica (in loc sa aprinda un led, sa comande ventilatorul - bineinteles cu adaptarile de rigoare, ma gindesc aici la un releu) ?

Edited by Viorel C
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica nu conteaza ca creste acul la temperatura daca beculetul de la apa ramane stins?? Poti sa ai apa destula, si becul nu are de ce sa se aprinda, si cu toate astea sa nu faca fata, becul nu te va avertiza cu nimic, acul insa da, si asa am patit eu, si intr-adevar, s-a stricat garnitura de chiulasa, pana a crapat, si-am stricat si chiulasa. Corect, la o temperatura mare, apa va iesi din vas datorita presiunii prin supapa aia de pe lateral, si atunci se va aprinde becul, dar asta nu inseamna ca e normal. Eu alta problema patesc acuma..am mers la mare si pe autostrada a mers constant 150, cu acul fix pe mijloc, in momentul in care am iesit de pe autostrada, am oprit imediat pe dreapta sa iau suc si am lasat motorul mergand, pentru vreo 10 min sa zic, timp in care acul a crescut pana la penultima linie..Am stat si m-am gandit ca e oarecum normal, ca dupa ce am alergat-o tare, oprind, dupa un asmenea efort si turatii, nu mai era aerul rece care ii venea din fata la 150, si de aceea apa si radiatorul nu au mai putut face fata...dar totusi stateam si ma uitam cum sta la relantiu si crestea acul ala vazand cu ochii, pana m-am speriat si am inceput iar sa merg cu ea, am ajuns la 100 si am lasat-o asa, si a coborat acul inapoi la 90 grade. E normal? De asemenea, la mine pleaca ventilatorul mai tarziu, adica prin Bucuresti bara la bara la pranz, acul se duce vreo 2 mm sa zic dupa linia de 90 grade, apoi se aude ca intra elicea si coboara acul imediat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare de noob. Linia de mijloc (unde e si becul si unde ar trebui sa stea acul), ce temperatura indica?

Am avut si eu ceva probleme, in sensul ca cupla ventilatorul destul de tarziu cat sa ma ingrijorez (dupa 3/4) si am schimbat termocupla cu una care deschide mai jos (nu mai stiu, parca 95-83). Acum daca trece putin de mijloc (cam jumatate intre 1/2 si 3/4) porneste si scade pana putin sub mijloc. In mers la 90km/h constant acul sta putin sub 1/2.

offtopic: 150km/h :D, cred ca intercoolerul face diferenta, td-ul meu de 51kw nu stiu daca merge atat (n-am testat, dar dupa 120 urca greu)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai intercoolerul face toata doferenta, i-am dat si 165 pe autostrada pretz de 3-4 min cu 4 oameni in masina si portbagajul plin si tare as baga mana in foc ca poate si mai mult, dar vreau sa fiu singur in masina, dar intr-adevar era destul de neplacut..tremura bordul foarte tare si volanul nu mai avea control..de asta cred ca pierd eu, am directia zob si bucshele la bascula de asemenea

Pai linia de mijloc este la 90 de grade

Oricum, este si o diferenta de putere, eu am 59 de kw si motorul meu e refacut total, are vreo 7 mii d km, maxim 8, si inainte sa-l repar, nu am reusit sa prind mai mult de 140. Sorry de offtopic

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am fost in iarna la brasov...in masina 4 persoane...portbagajul plin si pe la codlea i-am dat ...150km/h dar cu o zi inainte i-am pus cuciucuri noi, centrat roti...proaspat facut geometrie, unghi...nu trmura absolut nimik , dar nimik...si era undeva pe la 4500 ture...si poate...mai merea...ca maximul e undeva la 6000 la mine ca am 1,6 td , 51Kw.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite asta e un lucru de care imi pare f rau..ca nu am turometru, am facut atatea pe ea, da n-am fost in stare sa-mi cumpar un turometru. sunt curios ce turatie aveam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si ala e util. cel putin eu pot pastra temperatura la apa chiar daca dau jos ventilatoru de pe masina chiar si in trafic....nu turez...numai dupa turometru schimb treptele...si racesc motorul numai pe baza aerului care intra in masina....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
De pe unde se poate cumpara un astfel de kit (pentru termostat electronic) ?

Plecind de la ideea cu termostatul electronic: oare se poate transforma acesta intr-o... termocupla electronica (in loc sa aprinda un led, sa comande ventilatorul - bineinteles cu adaptarile de rigoare, ma gindesc aici la un releu) ?

Se poate monta, iti trebuie un termostat cu histerezis, ca sa existe o diferenta intre temperatura de cuplare si cea de decuplare (altfel ar cupla si decupla non stop), cu releul de 12V de care ai zis. Eu am luat asa ceva de la un magazin de pe maica domnului (sint vreo 10 pe-acolo) cu care mi-am comandat centrala termica.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
la treaba cu butonu nu am mai auzit pe nimeni..

dar si eu am o simptoma...imi curge tot roata pe la garnitura de chiulasa ulei. ca si cum nu ar fi stransa chiulasa...

o sa ma duc sa o schimb odata si odata..

si eu am pus acel buton. Cand circul in oras, este neaparat necesar sa-l pornesc

altfel, pana se dumireste termocupla, imi ajunge temperatura pe la 95 de grade

si apoi inttra in schema o problema mai veche a masinii: pornirea la cald. Peste aprox 95 grade, electromotorul invarte foarte incet motorul si imi consuma foarte mult de pe baterie.

Cu butonul pornit, temperatura motorului oscileaza intre 90 si 94 grade (safe mode).

Afara din oras nu e necesar sa pornesc manual ventilatorul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai de mult, cind am zis ca-i bine sa ai si un buton in bord sa poti porni manual ventilatorul si o termocupla "mai rece", unii au zis ca nu-i dacie. Acum pot sa le spun ca mi-am pus in bord nu numai un buton pentru asa ceva ci si un led martor sa vad cind porneste ventilatorul (de control)...Regret doar ca le-am pus "un pic" prea tirziu.

zilele trecute mi-am pus si eu un comutator finutz in genul spuselor de Viorel.avantajul este ca poti pornii aeroterma putin mai devreme si poti fii sigur macar dinainte ca nu poti intampina probleme in cazul in care se duce ceva pe acolo (termocupla), numai ca electricianul mi-a facut pe direct fara led, asta in cazul in care-i dai drumul si uiti de ea pornita sa se opreasca odata cu motorul

este foarte uil sa ai asa ceva si totodata asa cum am mai spus..este un avantaj

am sa pun si eu o poza cu butonelul :P

Edited by Bizonul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti, dintre toate topicurile pe care le-am gasit pe forum despre circuitul de racire, cred ca problema mea e cea mai grava. Luati-va o punga de floricele si asezati-va comod pe scaun ca povestea e lunga... :D

Problema mea a inceput acum 2 ani, cand eram pe la periferia Bucurestiului si mi-a plesnit un furtun de apa (unul subtirel ca degetul care iese din motor imediat langa alternator si se duce, prin niste tevi plasate in spatele filtrului de ulei, la caloriferul de sub bord). L-am schimbat atunci cu unul asemanator, de audi (luat de la dezmembrari) si totul parea ok. Problema e ca de cand s-a spart si am pierdut lichidul de racire, am mai mers cu masina cativa Km pana la depozitul de piese din dezmembrari. De atunci tot imi fierbe apa.

Am crezut initial ca e problema de la capacul de la vasul de expansiune, si i-am demontat acea supapa de presiune (acum realizez ca a fost o mare prostie) dar temperatura tot crestea. Am schimbat termocupla mea nemteasca (am crezut ca nu mai functioneaza) cu una identica, dar produsa in Italia, insa nu a dat roade... cupla prea tarziu (cam pe la 3/4 sau chiar dupa... lucru care initial, pana sa am probleme, nu mi se mai intamplase - statea mai mereu intre prima linie groasa alba si 1/2). I-am montat apoi un buton in bord pentru comanda in paralel a electroventilatorului... lucru care a functionat de minune. Insa au aparut alte probleme: 1. imi disparea in mod miraculos apa din vasul de expansiune si 2. incepuse sa dispara si uleiul din motor... Urmatorul pas a fost sa inlatur termostatul, insa singura diferenta era ca iarna nu se mai incalzea asa de repede motorul. Am inteles de la un prieten care se pricepe la VW ca era posibil sa se fi ars garnitura de chiulasa, pentru ca am mers uneori si cu indicatorul de temperatura pe ultima ***. Motorul incepuse sa mearga f. prost, adaugam lunar ulei si saptamanal apa. Ba chiar se auzea si un pacanit naspa la motor, cand era la relanti. Am inteles atunci ca motorul era pe moarte (chiulasa sparta si garnitura terminata) si mi-am luat altul (ianuarie 2005), din dezmembrari, foarte bun, adus de afara (600 Euro). Lucrurile pareau ca s-au schimbat, cu motorul nou, insa in sarcina (la urcare pe munte, sau la mers cu 4-5 pers in masina) temperatura crestea din nou. Dar acum eram pregatit: aveam butonul disponibil si nu ezitam sa-l folosesc. Totul a fost oarecum OK pana cand am observat ca, la utilizari indelungate, se incingeau firele de la comanda suplimentara a electroventilatorului, de asemenea si butonul (care vara asta a cedat - s-a topit). O problema secundara a aparut odata cu instalarea comenzii ventilatorului: din cand in cand o uitam peste noapte pornita (nu aveam indicator la bord ca e pornita) si dimineata gaseam bateria moarta... (ca o uitam si pe treapta a doua), iar alteori uitam sa il pornesc cand crestea temperatura. Apoi mai e problema cu ledul de apa, care imi clipeste mereu, imediat cum pornesc motorul (de acum 2 ani face asa, dar m-am obisnuit cu el, il las in pace). Acum sunt tare pornit sa schimb cablurile de la comanda suplimentara a electroventilatorului (pun unele mai groase si vreau sa folosesc un releu cu 2 contacte, care sa functioneze la 30 A - atat se pare ca este curentul maxim pe care-l absoarbe electroventilatorul). Ultima problema este ca, am urmat sfaturile gasite in topic-uri pentru a diagnostica problema cu ledul rosu care clipeste mereu si am suntat pe rand fiecare sonda de pe circuitul de racire iar rezultatul: ledul nu a fost deloc jenat, insa indicatorul de temperatura da (s-a ars :D ) iar acum, ca sa fiu sigur ca nu fierbe motorul, pornesc electroventilatorul la scurt timp dupa ce pornesc si motorul, ca mi se infierbanta f. repede (chiar si cu apa pusa in vas). Mi-e teama sa nu ard si garnitura asta de chiulasa impreuna cu chiulasa.

Any idea guys? Can anyone help me? :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Daca zici ca se incinge f repede, as verifica intai circuitul de racire, sa nu fie infundat - in primul rind radiatorul, apoi termostatul (eu aveam la un moment dat o colectie de termostate proaste - unul blocat nu facea nimic, altul deschidea dar nu inchidea complet si unul care nu deschidea suficient...).

Daca ledul clipoceste imediat dupa pornirea motorului, atunci in primul rind as verifica sonda, apoi firele de legatura spre bord (se poate sa fie rupt vreunul).

Eventual fa si o proba pornind motorul rece fara bushonul de la vas si sa vezi comportamentul apei din interior (daca scade brusc nivelul, daca bolboroseste sau daca iese afara atunci e o problema cu garnitura).

In paralel cu ledul acul indicator creste relativ brusc sau treptat ? Pina unde se duce ?

Edited by Viorel C
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.