Sign in to follow this  
Followers 0
urzica

Sonda lambda

496 posts in this topic

In primul rand vreau sa va felicit pentru ideea minunata de a realiza acest site. La cati mai multi ani!! :up:

Acum sa va fac cunoscuta problema mea: cum pot masura/testa sonda lambda? De ceva vreme am sesizat o crestere semnificativa a consumului (in toate situatiile). De asemenea, am citit aici pe site despre useri cu motoare identice cu al meu care au consum extern sub 6 :shock: . Am meu e situat intre 7 si 8. Deci cum pot verifica sonda lambda?

Va multumesc pentru eventualele raspunsuri!

P.S. Am omis sa precizez ca dispunde un prieten cu VAG-COM dar care, la fel ca mine, nu prea stie s-o masoare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit pe forum!

Daca iti pui masina la semnatura o sa stim si noi ce motor ai :).

Vag-Com are un test pentru sonda lambda, dar nu stiu daca mamagementul motorului la GIII era destul de avansat pentru a permite asta. Sunt sigur ca cei cu GIII de pe forum iti vor putea da date mai exacte.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

...si ai mai omis ceva: sa ne spui ce tip de motor ai. In principiu cu VAG-COM la adresa 01 (Engine) , grupol 000, campul 5, valoarea trebuie sa fie intr-un anumit interval si trebuie sa se schimbe de un numar minim de ori. Wow! Suna complicat!

Ex.: la motorul ABU valoarea indicata in campul 5 trebuie sa fie intre 106 si 150 si trebuie sa-si schimbe valoarea de cel putin 30 de ori intr-un minut. Sa nu uitam ca conditia masuratorilor e ca motorul sa aiba cel putin 80 de grade si sa nu avem coduri de eroare stocate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ar mai fi ceva...

Daca ai sonda lambda incalzita (cu 4 fire) la mufa, intre pinii 1 si 2, cu motorul pornit si cu mufa deconectata ar trebui sa ai minim 12V. Atentie la masuratori ca daca introduci o tensiune cumva intre pinii 3 si 4 se poate arde un amplif operational din ECU ( e de mare impedanta)

BAfta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze! Motorul cred ca este ABD cu injectie monopunct, conform cartii tehnice.

kisslorand: Daca zici ca exista riscul sa ard ceva daca masor pe pinii care nu trebuie mai bine o las balta. Ma limitez doar la VAG-COM. Exista riscul sa strici ceva cu VAG-COM? Te rog sa-mi spui si mie valorile normale de care ai pomenit mai inainte -pentru motorul meu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca ai motor de 1,4 litri. Procedura la motorul tau e exact cum am descris pt motorul meu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

as vrea sa stiu si eu unde este mufa de la sonda lambda(o poza) daca se poate, deoarece am simtit ca a crescut destul de mult consumul si asta o banuiesc.Am citit ca se verifica daca se scoate mufa sau ceva in felul acesta.Se poate si altcumva?

Cate sonde lambda are masinuta din semnatura? am fost la mecanic si o stat unpic pe ganduri (are sau nu) si apoi o zis ca poate sa aiba si sa o verifice

Edited by v@sy
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda lambda se afla pe galeria de evacuare a gazelor arse...

la ora asta nu am decat o poza cu mufa de la sondapost-21422-1204834208_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sub masina? sau mai sus catre motor?

o metoda de a testa sonda lambda fara vag-com, una care s-o pot face singur.Am citit dar nu mai stiu sigur cum era, ca se scoate mufa si apoi se verifica cum merge fara ea scoasa si daca merge mai bine sonda este problema.asta este?sau daca mai stiti voi vreuna :)

Edited by v@sy
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mufa este in compartimentul motor.. undeva in dreptul evacuarii. Ai sa vezi ca firul mufei vine de undeva de sub masina. Scoti mufa, mergi asa.. daca merge mai bine sau consuma mai putin etc e posibil sa ai probleme cu ea si atunci recomand sa mergi la un tester.

Ai grija ca daca ai alte probleme la motor (avans, aer fals, chestii) scotand mufa sondei lambda va merge mai bine motorul chiar daca sonda e ok. De exemplu cu avansul dereglat (nu mai stiu daca avansat sau invers) motorul va accelera innecat, lent asa, si cand scoti mufa sondei el va merge mai bine... dar problema nu e sonda :)

Ideea e ca ECU baga mai multa/putina benzina in amestec functie de cantitatea de oxigen din evacuare, oxigenul fiind citit de sonda lambda.

Bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina trage bine numai ca are consumul mare si suspectez sonda

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceasta este mufa?

post-9672-1204989787_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia e sonda. Mergi pe firul ala invelit intr-un izolator rezistent la temepratura si la un moment dat va intra intr-o mufa. Se scoate mufa si vei putea efectua masuratorile .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiti care sunt valorile normale pentru sonda lambda? mie mia iesit cu vagcom'u ~0.95-1 si mecanicul a zis ca trebuie sa fie negative ,dar ca ar putea fi asa mare consumu si din cauza piesei acesteia,sezorul de temperatura cred

post-9672-1205508354_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

V@sy, sonda lambda trebuie sa fie intre 1+/- 0,3. La tine este 0,95 cu 0,2 mai mic decat minimul. Mai testeaz-o odata sa fii sigur, daca nu e ok schimb-o. Se testeaza la turatii de 3000 nu la relanti, la relanti nu da valori reale pentru ca sonda i-si face treaba la turatii. Sper ca nu ma insel, paul_ral va poate confirma sau spune mai mult :icon_thumright:

Daca senzorul de temperatura e dus, ai consum dar testeaza-l si pe ala. vezi cat indica pe bord apa si masoara temperatura in borcan, daca e real atunci nu e ala problema.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda a testat-o la turatii mari >3000 iar in zilele urmatoare o sa verifice senzorul cu altul sa vada daca el este problema,valorile date de sonda sunt 1,xxx cand tura motorul, iar cand lasa scadea valorea.Semzorul nuh indica pe bord numai 70grade , ii batran si ii greu sa se ridice :icon_thumright: , peste cateva zile o sa o pun iar vag-com'u sa vad ce schimbari sunt(daca schimba senzorul).Sonda lambda se poate achizitiona si sh sau numai nou, un pret preventiv doar daca cunoasteti

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sonda lambda e undeva la 110 euro la nemti, aici nu stiu dar fii sigur ca ceva bun e mai mult de 110 euro la noi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare legata de sonda lambda.Azi am fost la un mecanic care a facut o diagnoza la masina mea(golf 3 din 97 cod aee de 1.6).Au aparut doua erori la injectorul 1 dar nu mai tine minte exact ce si cum.Am sters erorile si apoi cand am facut iara scanarea.. nu o mai arata nici o eroare.Eu am luat masina cu un fir din cele 4 care vin pe mufa de la sonda rupt(firul alb).Cel de la care am luat masina nu mi-a dat nici o explicatie pt firul ala rupt ca nu stia.Care sa fie efectul acelui fir rupt sau poate ii facuta o modificare la mufa aceea si o fost anulat?mersi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un golf 3 din '94 motor 1,8 ABS 90CP.zilele trecute am schimbat distributia...dupa schimbarea ei masina nu mai tragea deloc.am pus-o din nou cu un dinte avansat sau devansat,nu mai stiu sigur si acum trage super bine masina...am schimbat si flansa de la corpul de injectie ca era dusa dar a aparut o problema.cand am pus-o pe tester dadea o eroare de la sonda lambda.masina dimineata la rece in general cand o pornesc,motorul nu mai are mersul rotund iar pe toba se vad gazele ca nu ies continuu si mai se si innegreste ceea ce inainte nu era nici vorba.credeti ca are vreun rol sonda lambda in sensul asta?adica toata funinginea aia sa se adune in toba si sunetul intr-adevar este un pic mai mare si mersul nerotund al motorului?mentionez ca inainte sa schimb distributia nici nu se punea vorba de asemenea probleme...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi cer scuze ca mai aduc inca odata in atentie cele spuse de mine dar ma poate ajuta cineva cu un raspuns in ceea ce priveste problema care am intampinat-o ca nu as vrea sa cumpar degeaba o sonda lambda

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda lamba se testeaza cu vag-comu.Incearca si vezi ce valori o sa obtii.Altfel, fara vag-com, de unu singur, poti sa scoti mufa de la sonda care se afla pe galeria de evacuare(vezi pag anterioara) si apoi o sa observi daca motorul merge mai bine sau nu.Daca merge tot asa s-ar putea sa nu fie sonda

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
V@sy, sonda lambda trebuie sa fie intre 1+/- 0,3. La tine este 0,95 cu 0,2 mai mic decat minimul. Mai testeaz-o odata sa fii sigur, daca nu e ok schimb-o. Se testeaza la turatii de 3000 nu la relanti, la relanti nu da valori reale pentru ca sonda i-si face treaba la turatii. Sper ca nu ma insel, paul_ral va poate confirma sau spune mai mult :)

Daca senzorul de temperatura e dus, ai consum dar testeaza-l si pe ala. vezi cat indica pe bord apa si masoara temperatura in borcan, daca e real atunci nu e ala problema.

Eu stiu ca valoarea trebuie sa oscileze intre 0.25-0.85. Daca sta undeva catre valoarea mare este defecta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vreti, puteti citi mai jos cate ceva legat de sonda lambda. :icon_thumright:

Fuel_Trim_Info.txt

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.