phenom

Passat B6 vs Mazda 6 2004 vs Audi A3/Golf5

20 postări în acest subiect de discuţie

Salut,

M-ar interesat dpdv obiectv care e parerea voastra in privinta acestui versus.

Passatul este 2006-2007, Mazda din 2004, Audi si Golf din 2005-2006. Aceste 2 din urma sunt din alta clasa, dar sunt oarecum interesante pentru mine.

In principal primele 2 le iau cel mai mult in considerare, insa nu sunt foarte hotarat. 

Aveti vreun sfat din proprie experienta? 

Mersi!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Golf-ul n-are ce cauta ina cest comparativ/versus. Audi e singua care e de la clasa "premium", chiar daca e mica si prapadita. :) Banuiesc ca te referi la A3 sau A4. 

Mazda aia merge frumos, am avut ocazia sa merg cu una diesel. Insa nu stiu cum e pe partea de piese si de service. La capitolul asta, cu VAG-ul o joci safe, piese gasesti pe N producatori, preturi de toate felurile si mecanici peste tot (chair si cei de-a dreptul priceputi, meticulosi..buni). 

Hotaraste-te ce vrei. Hatchback sau berlino-limuzina? 

Cu passat-ul ti-am povestit. De mazda nu stiu nimic, trage cu ochiul in ograda lor. Golful 5 nu-si mai merita banii, parerea mea. Mult prea supraapreciat datorita "renumelui". Nu asta ar fi problema. Ci ca la 6000, gasesti numai troace, cu rugina, rpobleme si ani de fabricatie 2005. In felul asta mai pui o mie sa iei una OK, si deja la inca 500E iei Passat. Care e altceva. Testeaza cate una din fiecare si te vei convinge. Sau amcar iti va fi usor/mai usor sa te decizi. 

 

Modificat de Andrei_Tdi
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Audiul e A3, scrie in titlul topicului.

Toate sunt diesel.

In principal as vrea sedan, de aia am zis ca primiele (Passatul si Mazda) sunt cele pe care le-as lua in considerare cel mai mult, dar nici un A3 nu m-ar deranja.

Am fost chitit pe Passat, dar am citit ca ar avea cam multe probleme versiunea aia (anii 2005-2006) si am cam dat inapoi.

Despre Mazda am auzit lucruri bune, dar nu stiu varianta unora care au avut/condus.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

deja trebuie sa zici care e bugetul precis si ce ai de gand sa faci cu masina. cati km faci pe an?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei vag diesel in 4 cilindri, post 2004-2005, toate vor putea avea probleme in egala masura, atata timp cat bubele tipice au fost rezolvate (cel mai probabil). Adica daca de passat ti-e teama, ia aminte ca si Golf5/A3 8p impartasesc probleme similare. BKD-ul spuneai ca l-ai research-uit si stii de problemele la chiulasele tip A si B. De 1.9 si problematica tipica e plin forumul. Dar, dupa cum spuneam, vbind deja de masini de aproape 10 ani vechime, cel mai probabil problemele au fost remediat. Daca nu, va fi vizibil la vizionare. 

Daca nu circuli mult, ori faci sub 20.000km/an si multi in oras, uita-te la un motor pe benzina. Problemele care pot aparea sunt mai reduse si mai putin costisitoare. 

1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ca o parere a unui proprietar de Passat B6 2 tdi 4Motion, urmatoarea masina va fi Mazda 6 sau Honda Accord pe benzina. Aceeasi parere e impartasita si de un prieten cu o masina identica. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mersi @Andrei 

@Justin91 - nu esti multumit de Passat, sau care e motivatia? Ai avut probleme cu el?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

:)) Asta e amuzant. @Justin91, man, daca ai laut teapa cu masina ca ai pus dotarile inaintea starii tehnice si acum tragi ponoasele, nu inseamna ca trebuie sa influentezi si alte persoane la modul asta. Pe bune. Si apoi, "proprietar de B6 2.0 tdi 4motion" in adevartul sens al cuvantului, te poti numi dupa o perioada mai lunga decat acele cateva luni de cand detii tu masina. 

No offence.. 

@phenom  Stii ce nu ai mentionat tu deloc? Care e bugetul pentru achizitie! Ar fi util, am putea sa iti dam sfaturi pertinente.  

 

 

Modificat de Andrei_Tdi
1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

phenom: pana acum am avut niste intreruperi la acceleratie usoara datorate egr-ului si rezolvate o garnitura de 17lei, am reconditionat turbina pentru ca am crezut ca agata geometria, iar in viitorul apropiat trebuie sa reconditionez pompa de ulei

Andrei_Tdi, usurel, nu sari asa! Ai fi surprins dar masina chiar are km reali si nu are probleme serioase, nu te grabi sa tragi concluzii, iar singurii bani pe care i-am bagat au fost in reconditionat turbina si doua seturi de anvelope. Ce ma face sa recomand altceva sunt posibilele probleme, de care stii la fel de bine ca si mine:

-pompa de ulei(mai devreme sau mai tz toate pica, reconditionarea ~1000lei)

-pompa de motorina

-ax cu came

-garnitura de chiulasa(in special bmp)

-filtrul de particule, la care trebuie sa fii atent pentru a nu avea suprize

-caseta de directie, nu foarte rezistenta pentru drumurile noastre.

-coloana de directie unde poti avea supriza sa nu mai poti porni masina

-furtune de admisie fisurate sau garnituri obosite care se gasesc cu tot cu furtune

Nu vreau sa intru in polemici si ma voi opri aici cu discutia, dar in timp ce noi umplem forumul cu probleme cei de la honda se plang ca le cedeaza un furtun de la servo, asta ma face sa recomand o japoneza(benzinara). Iar daca nu faci mai mult de 20.000 km pe an, pretul unei reconditionari de turbina(ca exemplu) si reviziile mai ieftine acopera diferenta de consum pe doi ani.

Eu cand am luat masina stiam ce probleme poate avea si mi le-am asumat, asta pentru ca imi place cum arata exteriorul, interiorul, si cum se aseaza la drum lung.

Dezavantajele unei japoneze sunt: -mecanicii(majoritatea se pricep la VAG, dc oare?!), dar daca ai o reprezentanta in zona ta se rezolva usor

                                                       -pentru elementele de caroserie trebuie sa astepti in jur de 2 saptamani pana vin de la mama lor

                                                       -valoare mica la revanzare, majoritatea cauta passat :)) sau golf

                                                       -destul de rare pentru cumparat, iar cele cu istoric service sunt scumpicele(nu pentru ca se cauta ci pentru ca proprietarii tin la pret)

                                                      -consumul ceva mai mare in cazul benzinei

Avantaje:-fiabilitatea

               -performanta (nu am reusit sa ma distantez foarte mult de o mazda 3, 2l benzina, nici macar in curbe eu avand 4motion si ceva mai multi cai decat el)

 

P.S: colegul a cerut o parere "obiectiva" si i-am oferit-o, nu am vrut sa jignesc colegii mandrii de masinile lor.

Modificat de Justin91
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a simtit nimeni jignit. :) Insa, problemele alea(marea lor majoritate) sunt specifice codului motor BMP - foarte important si de specificat . Cel mai "firav" motor de B6. 

 

19 minutes ago, Justin91 said:

 

-pompa de ulei(mai devreme sau mai tz toate pica, reconditionarea ~1000lei). Nu.

-pompa de motorina Sanse mici sa mai fie vreun B6 TDI cu pompa originala, problematica.

-ax cu came BMP

-garnitura de chiulasa(in special bmp) Doar BMP pe B6 2.0

-filtrul de particule, la care trebuie sa fii atent pentru a nu avea suprize BMP

-caseta de directie, nu foarte rezistenta pentru drumurile noastre. DA

-coloana de directie unde poti avea supriza sa nu mai poti porni masina NU

-furtune de admisie fisurate sau garnituri obosite care se gasesc cu tot cu furtune BMP

Nu vreau sa intru in polemici si ma voi opri aici cu discutia, dar in timp ce noi umplem forumul cu probleme cei de la honda se plang ca le cedeaza un furtun de la servo, asta ma face sa recomand o japoneza(benzinara). Iar daca nu faci mai mult de 20.000 km pe an, pretul unei reconditionari de turbina(ca exemplu) si reviziile mai ieftine acopera diferenta de consum pe doi ani.

Eu cand am luat masina stiam ce probleme poate avea si mi le-am asumat, asta pentru ca imi place cum arata exteriorul, interiorul, si cum se aseaza la drum lung.

Dezavantajele unei japoneze sunt: -mecanicii(majoritatea se pricep la VAG, dc oare?!  Pentru ca sunt cele mai intalnite masini de pe strada. Te adaptezi celui care-ti aduce painea.), dar daca ai o reprezentanta in zona ta se rezolva usor

                                                       -pentru elementele de caroserie trebuie sa astepti in jur de 2 saptamani pana vin de la mama lor

                                                       -valoare mica la revanzare, majoritatea cauta passat :)) sau golf Este exact invers cu valoarea de revanzare

                                                       -destul de rare pentru cumparat, iar cele cu istoric service sunt scumpicele(nu pentru ca se cauta ci pentru ca proprietarii tin la pret) Iti autocontrazici punctul anterior. Si apoi sunt rare pentru ca si le cumpara doar cei pasionati de marca/modelul respectiv si care sunt implicit dispusi sa se suspuna riscurilor cu disponibilitatea redusa a service-urilor, pieslor, etc.

                                                      -consumul ceva mai mare in cazul benzinei 

Avantaje:-fiabilitatea

               -performanta (nu am reusit sa ma distantez foarte mult de o mazda 3, 2l benzina, nici macar in curbe eu avand 4motion si ceva mai multi cai decat el) Poate pentru ca ai cu 300Kg in plus fata de el? Si ca ai 4x4 - pierderi transmisie si inertie? 

 

P.S: colegul a cerut o parere "obiectiva" si i-am oferit-o, nu am vrut sa jignesc colegii mandrii de masinile lor.

 

Modificat de Andrei_Tdi
1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mazda 6 cred ca pica din discutie in special varianta diesel, deoarece este euro 3 (taxa monstru) si are mari probleme cu rugina la aripile spate si praguri, nu exagerez cand zic probleme mari.... gen dacia 1310.

 

In orice caz eu presimt ca utilizatorul e cam indecis, si are un buget prea limitat, pt ca o mazda din 2004 o gasesti la 3000 euro pe cand un passat incepe de la 5000 euro si nu e cine stie ce. Deci eu zic ca el are un buget de 4000-5000euro ceea ce e prea putin pt toate masinile enumerate acolo.

 

A3/g5/b6 incep de la 6000 euro, cu dotari multe si km acceptabili, (~200 000km).

Modificat de deenman
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu de asta il intreb de buget dar vad ca tine secret! :D Ca sa nu mai tragem focuri in aer aiurea. 

1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, Mazda 6 din 2004 e euro 4, nu euro 3. Dar am inteles ca de ceva vreme poti sa-i dai in judecata inainte de inmatriculare si nu mai platesti taxa - care apoi ar trebui sa o recuperezi in 2-3 ani oricum, de la stat.

Bugetul e in jur de 6000.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru taxa de mediu da, poti cere restituirea si statul iti va inapoia banii dar in 5(cinci!) ani. 

Timbrul de mediu, desi declarat iarasi ielgal, inca se plateste si nu se poate recupera. Deocamdata. Tine cont de asta. 

Daca bugetul e de 6000, analizeaza-l astfel:

Pentru ca tu cumperi o masina veche de 10 ani, cu cel mai rpobabil 200.000km si la banii aia, cu siguranta o masina care va cere niste bani:

- ai fi surprins sa vezi cate VAG-uri 1.9/2.0 tdi au inca distributia originala pe masina, dupa 10 ani! sau daca e schimbata, va trebuif acuta din nou cel mai probabil - 1000Ron minim

- majoritatea vin cu un singur set de anvelope, si ala praf - trebuie sa cumperi alt set anvelope nou - minim 350E

- amortizoare/discuri/placute - da, desi consuambile de termen emdiu spre lung, multe masini de le vei gasi vor necesita cel putin una din astea - costurile se aduna. Nu sunt scumpe, dar suta de lei cu suta de lei se aduna pe factura

- bucasaraie, etc - ca mai sus

- vopsea! unelemasini sunt revopsite si revopsite prost! Cu exfolieri lac, vopsea cursa sau mai rau. Mare atentie cum si de ce a fost vopsita!

- RUGINA! Mare atentie, ca unde rugina si-a facut aparitia, elementul trebuie revopsit. Iar un element costa minim 250-300 lei revopsirea. 

- de turbina, ambreiaj, egr, garnituri si alte "nimicuri ieftine" de genul nu maia re rost sa mentionez. 

- ii faci o revizie completa, minim 100E

 

In concluzie, pastreaza o parte din bani pentru eventualele interventii care pot fi necesare. Asadar, din cei 6000, aloca pentru strict achizitia masinii, udneva la max 5250E. 

Si daca n-are nici timbrul achitat, atunci e groasa.. la TDI, sub 400E taxa, n-ai sa vezi (la una veche de 10 ani). 

 

Reflecteaza putin asupra aspectelor de mai sus.. 

1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

WTF, am crezut ca taxa si timbrul sunt una si acelasi lucru. Mari idioti astia din parlament si noi si mai si pentru ca acceptam prostiile astea ilegale.

In al doilea rand, daca e vb de Mazda, masina o cunosc, o stiu, are doar 100k km, masina tinuta in garaj si folosita exclusiv in concedii, revizii facute in reprezentata, istoric, carte service, nerulata in RO. SI pret accesibil. Nu stiu insa cum sunt preturile la piese in comparatie cu VW.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Autokarma.ro, bagi datele si rasfoiesti. Iti poti face o idee generala. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

SI BTW, sunt masini Mazda din 2004 cu Euro 4.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Unde? sa le vedem si noi. Motorizarea pusa pe mazda 2.0 tdi 136 CP este euro 3. Si daca nu ma lasa memoria, unele au si dpf.

 

Si vezi ca dupa serie sasiu se delimiteaza normele auto la noi, nu dupa motorizare, mergi la rar verifica seria si iti da norma, poti sa ai ce motor vrei tu pe ea. 

 

De ex pe passat b5.5 este pus motorul de 2.0 tdi euro 4 cu DPF tot 136 cp, se poate sa fie acelasi motor ca cel de pe mazda, daca are si DPF pass.

-1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Japonezele nu sunt pe masura reclamei, Mazda e in realitate un Ford vechi si nu a descoperit inca reteta tratamentului anticoroziv. Ruginesc fenomenal de repede si in profunzime.

Decat sa repari caroserii ruginite mai bine refaci toata mecanica, macar e realizabil. Plus ca sunt singurii care fac motoare de 2 litri si 120 de cai care consuma la fel de mult ca acum 15 ani. Dar ei insista in prostie.

Honda e ca BMW in reclama dar nu e BMW nici pe departe. Buna la fiabilitate dar nu e VW la mers si intretinere. Pana una alta japonezii imita nemtii, cand o sa vad un VW care imita o japoneza mai vorbim. 

La fel si Subaru, cand o sa bagi 8000 lei intr-un ambreiaj care nu tine mai mult de 100k km te cam lamuresti ca fiabilitatea e de reclama.

VW e ok ca macar o poti intretine si merge foarte bine, mai bine ca Mazda si chiar Honda. Gasesti piese originale sau economy (tot originale dar convenabile) si AM de calitate plus dezmembrari pt plastice etc de caroserie etc. Mecanici buni pt VW sunt frecventi. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.