Jump to content

Schimbare antigel


Valentin
 Share

Postare recomandată

Eu tocmai de profesionisti ma tem...

Scrie mai sus ce fel de antigel trebuie sa folosesti, iar pentru combnatia cu apa nu trebuie decat sa te uiti pe eticheta. Unii profesionisti nu au nevoie sa citeasca pentru ca ei STIU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Valentin

    27

  • v@sy

    12

  • taz21

    9

  • sebastian_alex

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

:)) am inteles Valentin... :)

Modificat de Paul.Iasi
Nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FALS! De unde ai aceasta informatie? VW spune clar: G11 se poate amesteca fara probleme cu G12 si G12+. De asemenea, chiar daca in manual scrie G11, acum se recomanda G12+ (sau G12).

In manualul lui Etzold scrie ca nu se amesteca G11 cu G12.

Poate nu stie bine omu'. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se amesteca G11 cu G12 de niciun fel.Eventual se poate schimba G11 cu G12 adica ,se goleste instalatia de G11 si se completeaza de G12 cu apa.La fel am procedat si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci , daca nu cer prea multe , sa imi zica si mie cineva cum schimb si eu antigelul , ABD 1,4 , .........am inteles ca e bine sa ii pun g12 , desi el cere g 11 ,,,,,,,,,,,ASTEPT EXPLICATII PAS CU PAS ce trebuie sa fac , multumesc anticipat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul lui Etzold scrie ca nu se amesteca G11 cu G12.

Poate nu stie bine omu'. :D

Dincolo de ce spun Etzold sau Haynes eu as asculta mai degraba de ceea ce spun producatorii, indiferent ca se cheama VW, Audi sau Dacia. Daca totusi vrei sa fi mai linistit, goleste instalatia si umple-o cu G12+

Nu se amesteca G11 cu G12 de niciun fel.Eventual se poate schimba G11 cu G12 adica ,se goleste instalatia de G11 si se completeaza de G12 cu apa.La fel am procedat si eu

Daca tu ai procedat asa reprezinta vreo garantie suplimentara sau mai ai si alte argumente? Parerea mea este ca trebuie sa ne ferim de verdicte daca nu ne putem proba afirmatiile...

edypro, am atasat procedura (de la VW) de schimbare a lichidului de racire. Tot acolo este specificat de VW ca G11 se poate amesteca fara probleme cu G12+

vw_wi___rl_V.en_GB.1H_MM_MMABD.wi__589393.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare poate sa incerce pe propira raspundere ce se intampla daca amesteci antigelul in motor..si apoi sa ne zica si noua careva daca a ajuns sa schimbe ceva pe la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi personal n-am incercat, ma gandesc ca inginerii de la VW au fost curiosi sa vada ce se intampla daca se amesteca G11 cu G12+, din moment ce au trecut in instructiunile de service acest lucru.

Pana aduci ceva argumente in sprijinul parerilor tale, altele decat "o sa vedeti voi ce patiti la motor", propun sa incheiem aici subiectul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Personal nu cred ca pe inginerii aia i-a impins "curiozitatea" sa incerce sa amestece G11 cu G12, sunt sigur ca stiau de la inceput ce se intampla, ce reactii rezulta sau nu, daca se amesteca intre ele, poate chiar ei le-au modelat in functie de caracteristicile motoarelor

Nu sunt in masura sa cataloghez disputa voastra in problema impunerii de caractere (mai degraba mi se pare), problema o vad altfel: un membru mai ales nou care habar n-are si chiar vrea sa afle cum se schimba lichidul de racire, se confrunta cu 2 situatii, si anume, SE pot amesteca si NU se pot amesteca intre ele dupa cum mai sus sustineti cu tarie.

Spre exemplu, edypro, pana in momentul asta pun pariu ca nu stie incotro sa o ia

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver:

Raul99 eu nu vad nici o disputa sau, ma rog, nu asta am intentionat. Asa cum scrie si in regulament este de dorit ca fiecare opinie sa fie insotita de argumente pentru ca ceilalti, avand discernamant, sa o poata alege pe cea care i se pare lui corecta. Posturile de genul "iti spun eu ca asa e...", " o sa vezi tu ce o sa patesti..." mai mult strica decat ajuta.

Revenind la subiect, am postat mai sus un pdf dintr-un software de service VW. Nu este publicat de nici o editura, ci de VW numai pentru uz intern (adica reprezentantele autorizate VAG :) ). Daca tu sau oricine altcineva aveti nevoie de alte argumente, eu nu va pot ajuta. Asta am stiut, asta am spus. Daca cineva are ceva de spus, sa spuna, dar sa si motiveze apoi.

Cu alte cuvinte, mesajul lui taz21 mi s-a parut ok, atata timp cat a fost insotit de o referinta, ceva. Al lui v@sy mi s-a parut nepotrivit

Gata cu :) Mesajele offtopic vor fi sterse, inclusiv acesta

P.S. taz21, ai putea sa atasezi un fragment din manualul cu pricina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...vad ca problema schimbarii lichidului de racire este destul de mare pentru ca din cate am citit aici sunt mai multe pareri.

Eu vreau sa completez nivelul antigelului pentru ca schimbul l-am facut acum 9 luni si acum e putin sub MIN. Problema e ca eu am nevoie de antgel verde (G11) care stiu ca e verde iar eu am la indemana o sticla cu antigel albastru. Este bun asta? In carte scrie sa nu amestec cu G12 care e rosu...dar asta albastru ce fel e?

Masina este Golf 3 din 95 cu motor ADZ 1.8 I

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manualul specifica faptul ca se poate inlocui G11 cu G12 dupa o spalare a motorului. Recomanda sa nu se amestece lichidele intre ele. Am auzit despre un Opel Agila care a avut probleme majore dupa completarea cu alt lichid decat cel din vas.

Problema e simpla: mergeti in continuare pe G11 sau goliti vechiul lichid, spalati motorul in interior cu apa, eliminati apa din instalatie, incarcati circuitul cu G12.Completati eticheta cu data inlocuirii lichidului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, RAUL99 a avut pana la urma dreptate si discutia pare ca s-a transformat intr-o disputa a orgoliilor :)

Desi sunt mai multi care sustin ca G11 nu se poate amesteca cu G12+ se pare ca toti citeaza aceeasi sursa: Etzold

Ii rog inca o data pe taz21 sau paul_ral sa posteze aici un pdf sau un printscreen din manual. Sincer, eu banuiesc ca au interpretat gresit ceea ce scria acolo vis-a-vis de procedura VW pe care am postat-o eu mai sus. Am ajus la aceasta banuiala abia dupa ce am citit linkul lui paul_ral

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baietzi! yo am completat cu antigel nediluat(-74G scria pe sticla) luat din dedeman la 9 lei 1L si nici macar nu stiu daca e g11- g12 sau alt G(asta pt ca nu stiam pana acu') si nici inainte nu stiu exact ce vaeam in motor doar ca era un antigela care rezista pana pe la - 7g ca l-am masurat cu un densimetru. asta s-a intamplat acum vreao 2 sapt. asa ca daca o sa apara vreo problema o sa va spun yo :) numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta te sfatuiesc sa golesti instalatia si sa o umpli cu G12+ (trebuie sa gasesti pe eticheta TL VW 774 F )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Valentin uite un print screen dupa pdf :huh:

post-1353-1225654743_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi tazz.

Asa cum banuiam, este vorba despre o neintelegere explicata mai jos.

In manualul lui Etzold nu se face nici o referire la G12+, probabil datorita faptului ca manualul este mai vechi, adica aparut inainte de 2003. de atunci lucrurile s-au mai schimbat.

Acum, in ciuda a ceea ce aveti prin manalele service care au venit odata cu masinile, VW spune asa (vezi PDF).

1. Antigel G11 (culoare ALBASTRU sau VERDE, mai rar) - norma TL VW 774-C - Atentie, este mult mai important acest cod decat culoarea antigelului - codul se citeste pe eticheta

- aparut prin 1990-92

- VW recomanda inlocuirea lui deoarece corodeaza garniturile motorului

- se poate completa cu antigel G12+

- dupa maxim 2-3 ani de la umplere trebuie schimbat integral

Antigel G12 (culoare ROZ) - norma TL VW 774-D

- aparut prin 1996

- desi nu corodeaza ca si G11, VW recomanda schimbarea lui cu G12+ datorita proprietatilor superioare ale celui din urma

- se poate completa doar cu G12+

- este garantat pe viata (asa au spus la aparitia lui, acum se pare ca nu mai este chiar asa).

Antigel G12+ (culoare VIOLET) - norma TL VW 774-F

- aparut in 2003

- este singurul recomandat in acest moment

- se poate completa doar cu G12+

- este garantat pe viata (adica nu trebuie schimbat niciodata, tine peste 100.000 Km. se schimba doar in urma efectuarii unor reparatii la sistemul de racire)

Daca dupa completare antigelul devine maro, se schimba urgent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma si in pdf tot scrie ca nu trebuie amestecate(concentratele), deci sper ca unii s-au lamurit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

G 12 violet (in accordance with TL VW 774 F) can be mixed with the previous coolant additives G 11

and G 12 red!

se traduce in

G 12 violet (conform TL VW 774 F) POATE fi amestecat G11 si G12 rosu!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu amestecam verde cu rosu ca iese maro :coffee_lol:

Fiecare face cum vrea, dar cel mai bine eu zic sa se inlocuiasca tot antigelul, si sa se puna un G12 sau G12+

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu amestecam verde cu rosu ca iese maro :vaidecapulmeu:

Fiecare face cum vrea, dar cel mai bine eu zic sa se inlocuiasca tot antigelul, si sa se puna un G12 sau G12+

Parerea mea.

Verde cu rosu nu, cum nu e bine nici albastru cu rosu.

Violetul merge cu orice antigel amestecat. Cica ar merge amestecat chiar cu orice antigel pe baza de Ethylene glycol, dar VW zice sa fie minim G11

Si eu as face la fel pentru ca oricum nu faci nimic, tot trebuie sa-l schimbi odata. De fapt, chiar asa am facut. Insa daca ai nevoie urgenta de a completa, poti s-o faci cu violet.

Datorita "compatibilitatii" mult mai mari, as merge numai pe violet (G12+) si nu as pune rosu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Mersi tazz.

Asa cum banuiam, este vorba despre o neintelegere explicata mai jos.

In manualul lui Etzold nu se face nici o referire la G12+, probabil datorita faptului ca manualul este mai vechi, adica aparut inainte de 2003. de atunci lucrurile s-au mai schimbat.

Acum, in ciuda a ceea ce aveti prin manalele service care au venit odata cu masinile, VW spune asa (vezi PDF).

1. Antigel G11 (culoare ALBASTRU sau VERDE, mai rar) - norma TL VW 774-C - Atentie, este mult mai important acest cod decat culoarea antigelului - codul se citeste pe eticheta

- aparut prin 1990-92

- VW recomanda inlocuirea lui deoarece corodeaza garniturile motorului

- se poate completa cu antigel G12+

- dupa maxim 2-3 ani de la umplere trebuie schimbat integral

Antigel G12 (culoare ROZ) - norma TL VW 774-D

- aparut prin 1996

- desi nu corodeaza ca si G11, VW recomanda schimbarea lui cu G12+ datorita proprietatilor superioare ale celui din urma

- se poate completa doar cu G12+

- este garantat pe viata (asa au spus la aparitia lui, acum se pare ca nu mai este chiar asa).

Antigel G12+ (culoare VIOLET) - norma TL VW 774-F

- aparut in 2003

- este singurul recomandat in acest moment

- se poate completa doar cu G12+

- este garantat pe viata (adica nu trebuie schimbat niciodata, tine peste 100.000 Km. se schimba doar in urma efectuarii unor reparatii la sistemul de racire)

Daca dupa completare antigelul devine maro, se schimba urgent

Astazi am cumparat si eu antigel, G12+ cred. Se numeste XT Antifreeze D, costa 17 RON/L are culoarea roz (nicidecum violet---de ce???), are eticheta in lb. romana, ceha, slovaca, poloneza, ungara si inca o limba pe care nu am cunoscut-o insa nu stiu unde exact a fost fabricat. Mentionez ca am gasit norma VW TL774/F-G12+ pe el si am sa citez primele randuri din lb. romana:

Diluat cu apa distilata serveste ca mediu de racire long-life pentru sistemele de racire ale motoarelor moderne. Protejeaza impotriva inghetului si, pe termen lung, impotriva depunderilor de piatra si coroziunii. Inclusiv pentru motoare din aluminiu. Conform cu standardul VW TL 774/F-G12+. Este miscibil cu lichidele de racire clasa ethylenglykol.

Intrebarea mea este: ce fel de antigel am luat totusi? G12 pentru ca este roz? Sau G12+ pentru ca are norma acestuia pe eticheta urmata de /G12+? Oricum, presupun ca oricare dintre ele ar fi tot il pot folosii (pentru ca oricum vreau sa fac o spalare completa a instalatiei) numai ca G12+ ar fi fost mai bun si ar insemna si ca am luat prosteala :Driver:.

As mai avea o nelamurire, in legatura cu concentratia amestecului de antigel cu apa distilata (procent %). Pe sticla are un fel de tabel pe care il voi simula mai jos:

XT ANTIFREEZE B | APA |

1 | 1 | -37 grade C

1 | 1.5 | -25 grade C

1 | 2 | -18 grade C

Cred ca ati observat ca in tabel este scris XT ANTIFREEZE B iar pe sticla am spus ca se numeste XT ANTIFREEZE D =)), nu stiu ce o fi... probabil vreo greseala de tipar sau poate B este G12 iar D este G12+ acela violet.

Oricum ideea este ca nu sunt sigur ce concentratie sa folosesc.... eu ma gandeam sa pun 40% (adica 2.24L) antigel si 60% (adica 3.36L) apa distilata. Nu inteleg exact cum vine combinatia de antigel din acel tabel, spre exemplu pentru -18 grade C spune 1 de XT ANTIFREEZE B si 2 APA, adica? 1L antigel + 2L apa? Si oricum voi cum ati recomanda? Tinand cont ca totusi iarna se va duce si ca in ultimele zile la noi in oras au fost temperaturi peste 0 grade C (doar ziua!!!). Astept raspunsurile voastre si maine cand imi vine si termostatul care l-am comandat sa ma pot apuca sa le schimb.

Si alte sfaturi legate de schimbarea antigelului, metode de spalare cat mai eficienta a instalatie, etc. sunt binevenite. Multumesc anticipat.

post-34455-1231787876_thumb.jpg post-34455-1231787882_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca ai observat, dar poza cu tabelul nu se intelege. Oricum, dupa cele spuse de tine, eu as merge pe varianta 1/1, maxim 1/1.5(antigel/apa distilata), pentru ca amestecul asta este important numai iarna, si daca faci amestecul la -18 si vine vre-un ger de -25 ce faci? Gandestete ca mai trebuie sa mai mergi o iarna in afara de asta, daca nu vrei sa-l schimbi la vara iar, si poate atunci o sa fie mai frig decat iarna asta. Eu zic sa nu te zgarcesti la 0.5litri de antigel, dar faci cum vrei. In legatura cu spalarea instalatiei, daca tu consideri ca e necesar poti baga apa, dupa ce ai golit antigelul vechi, si o tii pornita cateva minute(pana se deschide terostatul), apoi golesti si apa aia si bagi amestecul nou. Dar nu cred ca influenteaza cu ceva acel antigel vechi care mai ramane, zic eu, in cantitati infime.

Bafta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi si termostatul o sa curga si ultima picatura de lichid vechi. Asa ca nu-ti face probleme .succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!