Jump to content

Schimbare antigel


Valentin
 Share

Postare recomandată

Incerc sa schimb antigelul dar nu imi iese.

Vreau sa desfac furtunul de la termostat dar nu reusesc dau clema aia jos.

Nu am nici scula speciala, am un pantent in L cu gura lata, dar e f ingramadit acolo..

Any tips? Ma gandeam ca e o.operatiune simpla de facut in fata blocului.

Motorul e 1.8 aam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Valentin

    27

  • v@sy

    12

  • taz21

    9

  • sebastian_alex

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este.

Incearca cu un cleste papagal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare colegi,ce tip de antigel trebuie sa pun la 1.6 abu ? se pare ca am vas de polo 6n pe care scrie G11,dar fiind de polo,nu stiu sigur daca si aici trebuie acelasi antigel,nu stiu de la ce tip de motor este pus,asa am luat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu a fost greu / difcil sa citesti 12 pagini care tratau acest schimb de antigel. 

Rezumat: Antigelul atunci cand nu stii ce specificatie are se recunoaste dupa culoare: Albastru -G11, Rosu -G12, Violet - G12+. 

Culoare intermediara - maro = amestec nepotrivit de antigel. Nu spala cu nimic instalatia, risti sa provoci inundatii.

Verifica ce lichid ai in instalatie si cumpara ce ai nevoie. 

Daca nu a avut idei fostul propietar ar trebui sa ai G11 - albastru, in instalatie. Verifica.

Cantitatea totala de lichid la 1.6 abu este de 5.6 litri si poate fi obtinuta amestecand 50/50 antigel concentrat, cu apa distilata. Tabel

Nu necesita operatiuni suplimentare de aerisire. Pui lichidul, pui dopul, pornesti motorul si mergi 20 de min cu caldura deschisa... completezi la nevoie. Nu porni motorul fara capac la vas... faci o arteziana frumoasa in 5 minute si ne intrebi de ce sare apa din masina. Succes.

P.S. Sa ne povestesti ce ai facut poate invata si altul din experienta ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba daca caldura este deschis sau nu,lichidul circula prin radiatirul de caldura oricum ar fi butonul de caldura pe cald  sau rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.Antigelul din vas este rosu...de asta si intrebasem,cu schimbatul ma descurc,nu este prima masina la care schimb.Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă vrei să-l înlocuiești pe tot, cumpără G12 Plus sau G12 Plus Plus. În felul ăsta poți să-l păstrezi până vinzi mașina. Dacă vrei doar să completezi, pune tot același antigel, dar stai cu ochii pe el să nu-și schimbe culoarea.

Sent from my S500 using Tapatalk 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ce culoare are pana la urma g11 k am citit toate paginile si ies vreo 2 3 culori lamuriti-ma si pe mn va rog.

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca sunt mai multe culori nu este recomandat sa-l alegi asa. Citeste eticheta si vezi daca este G11 sau G12. dar care este motivul pentru care alegi G11 in loc de G12+(+)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta scrie pe vasul de expansiune dar din cate vad aici merge si g 12 plus?nu e nici o problema nu?

cred k ar fi mai bun  g12 plus din cate am citit

merge si la golf 3 1.4abd fara probleme.corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Goleste instalatia de ceea ce ai acum si amesteca G12+ cu apa distilata in proportie de 50%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandat pentru golf 3 este cel albastru. Tineti cont ca este si cel mai raspandit (se gaseste oriunde, in orice benzinarie) fata de cel rosu sau plus. Daca vi se intampla ceva si aveti nevoie sa completati sa puteti cumpara linistiti un antigel (in primul rand sa il gasiti in magazine). Eu am patit-o la munte si singurul antigel era cel albastru (la trei benzinarii, noaptea)... am completat si am plecat la drum, aveam antigel albastru pe masina... 

Luati in calcul si faptul ca masina are o varsta si s-a folosit un anumit tip de antigel, daca il schimbati sa nu rascoleasca niste boli mai vechi. Anumite parti ale radiatoarelor sunt un pic corodate, colmatate iar un lichid cu alte proprietati de dizolvare a mizeriilor sa nu atace si sa faca gauri. In prag de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am shimbat si eu antigelul azi si cand am golit instalatia a curs un antigel maro.cred k de la rugina si pe vasul de expaansiune erau f multe depuneri nici nu se mai vedea nivelul apei.am spalat intalatia de doua ori si tot maro curgea lichidul.am  pus g12 si sper sa fie k.e ceva de facut in cazul asta sau asa se face antigelul in timp?

mai e posibilitatea sa fi amestecat si eu mai multe tipuri de antigel in timp k nu am stiut k trebuie doar un fel si am mai completatcu unuul galben .ce e de facut?un sfat ceva va rog sa nuu o fac si mai rau.,ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandat pentru golf 3 este cel albastru. Tineti cont ca este si cel mai raspandit (se gaseste oriunde, in orice benzinarie) fata de cel rosu sau plus. Daca vi se intampla ceva si aveti nevoie sa completati sa puteti cumpara linistiti un antigel (in primul rand sa il gasiti in magazine). 

In acest moment, antigelul recomandat pentru G III este G12+, nu cel albastru. Si oricum, nu trebuie ales antigelul dupa culoare, ci dupa eticheta. Pe ea trebuie sa scrie G12+ si norma TL VW 774 F.

Iar daca ai o problema la instalatie si te prinde cine stie pe unde, mai bine completezi cu apa, nu cu primul antigel gasit in drum.

 

 

 

mai e posibilitatea sa fi amestecat si eu mai multe tipuri de antigel in timp k nu am stiut k trebuie doar un fel si am mai completatcu unuul galben .ce e de facut?un sfat ceva va rog sa nuu o fac si mai rau.,ms

Probabil a "precipitat" amestecul. Schimba-l urgent si clateste bine de cateva ori instalatia cu apa. Dupa care pune G12+, cum ti-am mai spus

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin recomandat de catre cine? In toate manualele si softurile de piese si repere pentru golf 3 antigelul recomandat la motoare pana in '96 este G11. Eu inca nu am vzut Golf 3 din 2000... Se mentioneaza ca poate fi inlocuit cu G12. Atentie! poate fi inlocuit... nu ca se recomanda. Manualul in romana pagina 60 (sistemul de racire):

 

Pentru motoarele fabricate pana la 6/96 se folose~te
lichid de racire din seria VW G11-A8C. Pentru umplere
ulterioara se poate folosi G11-A8C sau un all concentrat
de antigel cu mentiunea "conform TL-VW 774 Co.
Indica1ie: concentratul de antigel G11se recunoa~te dupa
culoarea verde.
Din 7/96 se folose~te concentrat de antigel din seria
VW G12. Pentru umplere ulterioara se poate folosi G12
sau un all concentrat de antigel cu mentiunea "conform
TL-VW 774 0". Indicatie: concentratul de antigel G12 se
recunoa~te dupa culoarea ro~ie.
Atentie:Concentratele deantigelG11$iG12nutrebuieamestecate,
altfel se pot provoca avarii majore la motor. Antigelul maro
(amestecul deG11$iG12)trebuieschimbatimedial.
Autovehiculele pana la 6/96 pot fi trecute pe noul antigel
G12 (are 0 calitate superioara). Pentru aceasta trebuie
golit complet sistemul de racire. Se umple sistemul de
racire cu apa ~i se rasa motorul sa functioneze circa 2
minute. Se gole~te apa ~i se sufla in rezervorul de
compensare cu aer sub presiune, pentru a goli complet
sistemul de racire. Strangeti apoi ~urubul de golire :;;i
turnati noul amestec de apa :;;i G12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informatiile tale sunt demult expirate, iar eu vorbesc doar despre ceea ce recomanda VW

 

Nu te supara pe mine, dar cred ca ar trebui sa citesti ce s-a scris in urma pe acest topic, pentru ca s-a mai discutat. De exemplu, poti incepe de AICI.

 

 

Toate informatiile de mai jos sunt luate din manualul de service/piese si sunt valabile pentru un Golf III din 94, dar sunt valabile pentru orice Golf III.

 

 

antifreeze1.pdf

 

antifreeze2.pdf

 

P.S. Cu completarea ca, deoarece au trecut mai mult de 10 ani de la iesirea din fabricatie a G3, manualele de service nu vor mai fi actualizate. Din acest motiv manualul de service vorbeste doar de G12+, in timp ce programul de piese spune ca trebuie folosit G12++.Oricum, oricare s-ar folosi e mai mult decat ok.

 

Eu folosesc de 10 ani G12/G12+

post-239-0-30136400-1384152696_thumb.jpg

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antigelul se masoara la cald sau la rece ?

Am incercat cu densimetru iar valorile sunt destul de diferite !!!!!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu densimetrul trebuie sa aiba vreo 20C, dar nu este recomandat ca nu e prea precis. Foloseste refractometrul din reprezentanta, daca din alta parte nu gasesti.

Mie cu densimetrul imi iesea -8C, iar cu refractometrul -35C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la rece ar fi bine sa faci masuratorile?Intreb pentru ca la temperaturi negative ale lichidului de racire, antigelul din amestec are rolul de a nu va voie apei sa inghete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amestecul apa-antigel își modifică densitatea în funcție de temperatură, la fel ca oricare alt lichid. De exemplu, apa pură are densitatea maximă la 4C. Densimetrul ar trebui să aibă precizată temperatura pentru care a fost calibrat. De regulă ea este de 20C, dar am văzut densimetre cu doua scale, una pentru motor cald și alta pentru motor rece. Dacă are doar una, atunci se măsoară cu el rece, deși densitatea la -30C e diferită de cea la +25C, iar "motor rece" poate însemna oricare dintre cele două temperaturi. Refractometrul e cel mai precis.

Sent from my S500 using Tapatalk

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un lucru ete clar , valorile difera in functie de temperatura antigelului, am facut masuratori cu acelasi densimetru, la rece arata -37, iar cu antigelul cald arata -22, diferenta este destul de mare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, un motor rece este si la 25 grade, dar apa este lichida.Ma duc pe faptul ca este relevant cand sunt grade cat mai apropiate de 0 sa se faca masuratoarea pentru ca amestecul lichid doar atunci isi face datoria la temperaturi negative.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca gresesti.

Densimetrul nu masoara rezistenta la inghet a unui lichid, ci masoara greutatea lui specifica (din care se deduce densitatea). Evident ca pe nimeni nu intereseaza densitatea amestecului, asa ca de ce se foloseste densimetrul? Se foloseste densimetrul pentru a determina cat mai exact proportia intre apa si antigel.

 

Asa cum am mai spus, densitatea unui lichid se schimba in functie de temperatura la care se face masuratoarea. Cum apa si antigelul au densitati diferite, ca altfel nu s-ar putea determina proportia dintre ele cu densimetrul, daca faci masuratoarea la temperaturi mai scazute deca cea la care a fost etalonat densimetrul, vei obtine valori mai mici ale proportiei de antigel.

Obtinand valori mai mici, vei fi tentat sa completezi cu antigel pur fiind foarte posibil sa treci peste proportia maxima de 60%, care oricum e nerecomandata chiar si iarna, vara putand creea probleme si mai mari motorului.

 

Citeste documentul atasat. Hidrometru este o alta denumire data densimetrului

 

 

Probably the most important factor in the use of a hydrometer is the temperature relationship between the sample, the instrument, and the standard reference temperature. In order to obtain an accurate specific gravity reading it is imperative that the sample, and the instrument temperatures be at an equilibrium.

 

Readings must be taken at a specific, stable temperature. This temperature must be noted for each reading. If this temperature differs from the standard

reference temperature (which is typically 60°F, 15.56°C for most hydrometers) the specific gravity reading must be mathematically converted to its’ equivalent value at the standard reference temperature.

 

Aici spune ca, de regula, temperatura la care au fost etalonate etse de 16C, eu stiam de 20C. Probabil am gresit, dar ideea este ca denimetrul ar trebui sa aiba trecuta temperatura la care a fost etalonat. In niciun caz nu se masoara la temperaturi negative.

 

Antigel-Comparatie_densimetru-refractometru.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

dupa VW coduri
SI AN APARITIE

1994 VW TL744C (G11)
1996 VW TL774D (G12)
2000 VW TL 774F (G12+)
2005 VW TL774G (G12++)
2008 VW TL774J (G13)

NORMELE MAI NOI le includ pe cele mai vechi la amestecare

ANTIGELUL G13 ARE COD FEBI 38201 si e cel mai performant la autoturisme e garantat 250000km

pt mai multe lamuriri

http://www.glysantin.de/fil...erview_a4_e_1.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!