Sign in to follow this  
Followers 0
faraonu

Probleme cu caldura la un Seat Ibiza nou

30 posts in this topic

Salut,

Am luat un Seat Ibiza 1.2 12V de nici macar 1 luna. Toata bune si frumoase pana duminica dimineata cand am vazut ca nu mai baga caldura !! Am mers ceva mai mult cu ea zicand ca nu s-a incalzit motorul si nu are de unde sa traga aer cald dar... nici dupa 1 ora nu baga. Verificat sigurantele... nimic, lichid de racire nu pierde . La un moment dat tot jucandu-ma la butonul de caldura si-a dat drumul dar dandu-l din nou pe rece si apoi pe cald ca sa vad daca si-a revenit ... nu a mai luat-o. Ventilatorul merge, aer baga dar doar rece (dar nu foarte rece ... se vede ca obtureaza ceva si nu lasa sa intre aerul cald).... si nu se aude sa se deschida cumva clapetele de la galeriile pe care vine aerul cald de la motor. Oricum am tipat la cei de Porsche care voiau sa ma programeze abia joi si ma duc maine dimineata cu ea in service. Vreau sa stiu daca a mai avut cineva astfel de probleme si ce a facut (sincer orice fel de sfat este binevenit) ca sa nu ii vad pe cei de la Porsche ca umbla pe unde nu este nevoie.

Va multumesc anticipat pentru orice fel de opinii.

Ady

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ai A/C?

Nu ai descris foarte exact fenomenul, deci imi pot da doar cu parerea: IBIZA ca si FABIA au sistemul CLIMATIC pentru incalzire, asta inseamna ca daca ai setat regulatorul de temp. pe 22 si in masina sunt 23C, atunci iti va baga aer rece. Aer cald din plin iti baga doar cu regulatorul pus pe rosu la max.

Se poate sa fi fost asta situatia?

Mie dimineatza imi baga 15min cald dupa care se mai raceste si mentine o temperatura placuta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butoanele de climatizare (in cazul in care nu ai climatronic) actioneaza doua clapete care deviaza aerul admis prin schimbatorul de caldura incalzit de lichidul de racire.

Actionarea clapetelor este realizata mecanic de un cablu. Daca siguranta (clema) care fixeaza camasa cablului s-a desfacut atunci nu iti mai actioneaza clapa de flux de aer prin calorifer si practic indiferent de pozitia butonului de temperatura primesti aerul neincalzit sau prea putin incalzit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Butoanele de climatizare (in cazul in care nu ai climatronic) actioneaza doua clapete care deviaza aerul admis prin schimbatorul de caldura incalzit de lichidul de racire.

Actionarea clapetelor este realizata mecanic de un cablu. Daca siguranta (clema) care fixeaza camasa cablului s-a desfacut atunci nu iti mai actioneaza clapa de flux de aer prin calorifer si practic indiferent de pozitia butonului de temperatura primesti aerul neincalzit sau prea putin incalzit.

Andi, A/C-ul de pe platforma asta e cu CLIMATIC, adica are clapeta de temp comandata ca la Climatronic, citeste post-ul meu . Nu mai exista cabluri la comanda de temp.

Bog

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am A/C deci nu Climatronic asa ca chestia cu oprirea dupa 15 minute nu se poate intampla... . Inclin sa cred ca e chestia de care zice Andi cu cablul. As vrea sa stiu pe unde este accesul la acest cablu ca vad daca siguranta a sarit ... am incercat sa umblu in spatele butonului rotativ de temperatura si am vazut ca pleaca un manunchi de fire din el ( ca de altfel si din cel pentru ventilare... si spre diferenta de cel pentru pozitionarea aerului care are un singur cablu gros).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze BogMW, am dat ultimul mesaj dupa al tau, asa ca m-am grabit un pic ... dat find faptul ca am gasit manunchiul de fire de care povesteam in mesajul anterior s-ar parea ca clapetele nu ar fi actionate manual de cablu ci cumva electric sau electronic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am A/C deci nu Climatronic asa ca chestia cu oprirea dupa 15 minute nu se poate intampla...
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

marcajele de temperatura exista 18-22-26 ... grilul de care vorbesti cred ca sunt de fapt 2 in stanga si dreapta butoanelor de A/C si Reciculare. Dar problema este ca nici cand dau la maxim nu baga nimic cald. Plus ca de obicei cand dai de la rece la cald de obicei se auzea un zgomot fin ca si cand s-ar deschide niste clapete zgomot care nu se mai aude .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

clapetele pentru directionarea curentului de aer prin calorifer in cazul climaticului/tronicului este realizata de un motor. Comanda motorului este data de circuitul de control (chiar modulul de pe panoul de reglaj).

Posibile cauze ale problemei: motorul pentru comanda clapetei de temperatura V68 defect sau cu alimentare defecta.(se vede la diagnostic)

sau senzorul pentru temperatura interioara furnizeaza semnal eronat (vezi schema atasata):

In orice caz daca esti in garantie nu te costa nimic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult de ajutor .... maine oricum va scriu ce am facut in service si de la ce era buba . Dau o bere!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost de dimineata si intr-adevar se pare ca este motorasul V68 de care zicea Andi. Ceva il blocheaza pentru ca ar fi luat-o la un moment dat si iar s-a blocat . Cica nu ar fi ars ca altfel nu ar fi raspuns la VAG-COM. Problema este ca trebuie demontat tot bordul , motorasul fiind in spatele acestuia lucru care dureaza pe putin 4-5 ore. Nu m-au lasat deloc sa intru ( am incercat si cu scandal mai sa ma dea afara cu politia ... ) asa ca pana diseara ma rog la Dumnezeu sa nu imi schimbe si altceva de pe ea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfat pentru cei cu climatic/climatronic. Nu folositi spray-ul pentru curatat instalatiile de climatizare, daca nu reusiti sa-l vantilati repede, devine lipicios si intepeneste clapetele si/sau obtureaza senzorii de temperatura.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM FOST, AM VAZUT.... M-AM INTORS.

Asadar, am fost in service unde baietii au schimbat motorasul V68 (noroc ca aveau unul pe stoc) dupa care cica a mers un timp cu noul motoras si s-a blocat din nou. Asadar s-au apucat sa o desfaca din nou si sa vada mai adanc (adica sa desfaca si mai mult ) "corpul strain" care le blocheaza . In aceste conditii s-ar parea ca primul motoras nu ar fi de vina... Nu mai spun ca este desfacut absolut totul de la bord. Cica maine pana la 3 ar cam termina-o. Astea sunt ultimele noutati. Nu va doresc sa imi vedeti fatza la ora asta. Ciao si ne mai auzim maine.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti doresc numai bine, te inteleg perfect, astazi mi-am montat alarma.

Operatiunea a durat circa 7 ORE, fara pauza (un singur om), intr-adevar si alarma este complicata, cred ca erau pe putin 100 de fire si nu mai stiu cate module care au trebuit legate.

Dat jos partea din stanga a bordului, dedesupt, tot ce este in jurul volanului, pe la frana de mana si schimbator viteze, erau sa dea jos si fata de usa dar s-au prins la timp ca nu trebuie.

Mi-am zis ca mai bine nu eram acolo sa-i vad toate "dedesupturile".

Asa ca stai linistit si nu te mai stresa, ca pana la urma trebuie sa o faca si pe a ta sanatoasa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de urari ! Esti multumit de remontare ? nu iti scartaie nimic nu bate nimic? mi-e tare frica si de chestii din astea . Plus ai grija ca imi spuneau tot asta seara ca au avut o problema asemanatoare ( repet ... doar asemanatoare ) cand dupa montarea unei alarme dadea niste erori de genul celora pe care le-am avut. Mai multe nu pot spune ca nu ma pricep. Multa bafta si astept pareri despre remontare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mi s-a parut nici un zgomot suspect, i-am batut la cap si mi le-au prins bine pe toate.

Iar caldura inca-mi merge, asa ca deocamdata sunt in regula si totul arata ca mai inainte.

Toate bune, bafta maine.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimele noutati( doar prin telefon) : cica buba ar fi fost gasita ea constand in faptul ca sarisera doi dinti la nu stiu ce clapeta sau la motoras (sper ca m-am exprimat corect oricum nu am inteles prea multe) drept pentru care softul nu mai recunostea ciclul sus/jos al clapetelor care ramaneau blocate ... Cauza? probabil niste bruscari rece/cald ale butonului de temperatura . Diseara ma duc sa o iau si aflu mai multe .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost aseara si am luat-o , pe la 6 fara un sfert era gata dar cand am facut proba scartatia volanul in draci, drept pentru care au spus ca nu mi-o dau asa si am mai stat cu ei o ora pana au rezolvat-o (laudabil dat fiind faptul ca la 5.30 programul in service se terminase ). Oricum, puse una peste alta sunt multumit de lucrare (nu am zgomote suspecte etc.).

Revenind la buba diagnosticul a fost : sarisera 2 dinti de la clapeta care dechide galeria de aer cald ( nu stiu cat de corect am fost in explicatii... asta mi s-a spus, asta va spun). Cauza ? Nu se cunoaste... asa ca aveti grija cu astfel de instalatii ca sunt foarte fragile... la cat plastic am vazut ca este bagat acolo este imposibil ca ceva sa nu crape la un moment dat. Va multumesc pentru sfaturi si ...keep in touch.

Ady

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai facut lucrarea la Porsche nord ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la Porsche Aviatiei, nu la cel din Pipera

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor! Vreau sa va povestesc de patania mea de azi dimineata cu climaticul de la ibiza mea... Am plecat la servici si am setat AC-ul pe max de cald. Mentionez ca la mine nu face caldura instantaneu ci dupa vreo 10 minute minim!!! Am condus vreo 40 de min. si pt ca era prea cald am dat AC pe 22 de grade... Dupa circa 3 minute am dat la 15 grade si in acel moment am auzit un fasait puternic si a inceput sa iasa un fum alb de sub capota.... Am tras pe dreapta am oprit motorul.... Am deschis capota nici urma de fum doar un miros intepator... Am mai verificat in dupa-amiaza asta si ac funcioneaza si pe rece si pe cald insa nu-mi explic ce s-a intamplat. Ma poate ajuta cineva? Multumesc anticipat!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca face caldura dupa vreo 10 minute este ok, s-a mai discutat si explicat ca pana nu se incalzeste motorul , nu are de unde sa bage aer cald.

Este total contraindicat " sa te joci" cu butonul de temperatura in halul ala de la cald la rece .... lasa-l de la inceput pe 22 de grade si ai sa vezi ca aerul cald care va fii bagat dupa cele 10 minute va fi la fel de cald ca si cel de la 30 de grade... si va fi cald pana cand senzorii de interior detecteaza ca ai cam 22 de grade in interior, dupa care ai sa observi sa aerul car eintra este ceva mai rece. Normal ca pe maxim va baga totdeauna cald continuu chiar daca ai 40 de grade in interior .

Legat de fumul alb ... nu stiu ce spun, numai ca de bine nu e ... du-te in service si intreaba si verifica.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult faraonu' ! AM sunat deja la baietii de la Metrotehnica si ma duc weekendu' asta. Revin cu detalii dupa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai simtit un miros intzepator pot sa banuiesc ca ti-a iesit gazul din instalatia de A/C. Daca climaticul se poate interoga via OBD ar trebui sa ai o eroare de presiune scazuta.. ceva de genul asta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca s-a dus freonul din instalatie.... :-(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.