Jump to content

Schimbat rulmenti fata Passat 3C5/2007 ( B6 )


dorin_sb
 Share

Postare recomandată

M-au lasat rulmentii fata la un Passat Variant, am vazut ca rulmentii se vand cu tot cu butuc, intrebarea este daca pot sa fac singur operatia, avand in vedere ca nu mai trebuie presa, sau este o lucrare delicata care trebuie facuta intr-un service.

Orice informatie este de folos,

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai o cheie dinamometrica si putina indemanare poti sa o faci si acasa .

suruburile butucului pe fuzeta se strang la 70Nm +90° (obligatoriu suruburi noi) 

daca planetata are piulita poligonala (12 colturi) ,se strange 70Nm +90° (piulita noua) 

daca planetara are surub cu cap hexagonal ,se strange 200Nm +180° (surub nou)

 

daca crezi ca nu poti respecta cuplurile de strangere ,mai bine dute intr-un service dar stai cu ochii pe ei .nerespectarea lor duce la o uzura prematura sau deteriorarea pieselor .

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mutumesc de raspunsul prompt si la subiect, am indemanare, am si cheie dinamometrica, nu stiam procedura, imi era teama sa nu fie ceva operatiii care sa necesite scule speciale, kitul vine cu patru suruburi noi, banuiesc ca pt a prinde butucul de fuzeta si cu un surub nou banuiesc ca pt planetara, vezi poze.

 

Din multii furnizori de kituri rulment ce imi recomandati ? FAG, SKF, Bedix, ....

La ce trebuie sa fiu atent la achizitie ?

post-102635-0-60378300-1394952790_thumb.

post-102635-0-40139800-1394952863_thumb.

Modificat de dorin_sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat ai gasit kitul? Suruburile din pozele tale se schimba, 4+1, insa sunt 3 feluri de suruburi la planetara, iar cuplurile sunt diferite in functie de tipul lor.

Primele doua sunt cele din postul lui floro de mai sus, insa mai poti gasi un surub, tot in 12 colturi, dar fara striatiunile acelea de pe spate care-l fac de tip self-locking. In cazul in care folosesti surub de genul acela, cuplul de strangere este identic cu cel hexagonal, adica 200 Nm + 180°.

E rau ca trebuie sa stii inainte ce fel de surub ai acolo, ca daca in kit ai in 12 colturi self locking iar cel pe care il schimbi nu este de tipul asta, nu merge sa-l pui.

 

Procedura este urmatoarea:

Masina pe roti:

- slabesti surubul central doar pana la 90°

- urci masina pe cric

- un ajutor blocheaza roata apasand frana

- desfaci surubul

- scoti roata, decuplezi senzorul ABS

- scoti etrierul (ai grija sa-l legi cu o sarma sa nu stea in furtun)

- scoti discul de frana (nu uita de surubelul ala mic)

- desfaci cele 4 suruburi ale fuzetei

- scoti ansamblul

 

Montajul, in sens invers:

Ai grija la:

- se apasa frana pentru blocarea rotii

- daca ai surub hexagonal sau in 12 colturi fara striatiunile de blocare strangi la 200 Nm

- daca ai in 12 colturi cu striatiuni, la 70 Nm

- cobori masina pe roti si strangi inca 180° in primul caz, sau 90° in al doilea caz

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Valentin.

Pe ebay.de am gasit kit fata 2 buc + suruburi FAG la 185,70€, mi aduce acasa un var din DE care vina saptamanal in RO, de maine o sa caut si pe la noi, dar nu cred ca o sa gasesc la un pret mai bun.

 

http://www.ebay.de/itm/2-FAG-Radlager-vorne-VW-PASSAT-VARIANT-SCIROCCO-SHARAN-TIGUAN-TOURAN-/190657587237?pt=DE_Autoteile&hash=item2c6413e825

 

O sa verific si ce tip de surub am la planetara.

Modificat de dorin_sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Am avut de furca si eu cu rulmentul dreapta fata (Passat B6 2.0 tdi 110 CP, an 2009, 224.000 km!)....nu s-a desfacut surubul din capatul planetarei decat cu mare greutate...nici vorba sa mearga cu pistolul pneumatic, am rupt un "T" de 1" cu prelungitor de 1,5 m....abia in doi oameni, cu o tubulara de impact si prelungitor de aprox 2 m a cedat si am reusit sa-l desfacem. Rulmentul avea joc de ceva vreme si nu a facut zgomot decat atunci cand jocul a devenit f.mare.... In mers, cu volanul perfect drept, nu se auzea nimic...cum viram stanga dreapta, se auzea acel harait specific...cand viram stanga, zgomotul devenea asurzitor de-a dreptul. Acum masina a redevenit silentioasa, asa cum era inainte. Am ales un rulment de la "FAG"...avea un pret ceva mai bun decat SKF si calitatea este similara. Cam asta a fost...sper sa fi facut o alegere buna. Salutari si drumuri bune tuturor! (Apropo, asta este modelul de surub cu pricina!)

SURUB PLANETARA.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare alexander_67, eu am un passat b7 si nu pot desface acel surub, la mine problema e pe spate iar surubul are dintii in adancime nu in exterior... am incercat cu o splina m18 dar nu era de calitate incepea sa faca urme de fortare si am renuntat, stii niste chei din acestea mai de firma, mai bune ?! 

 

Modificat de aragorn2033
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari! Am o problema la al meu passat. Scartaie ușor ceva de pe partea dreapta și bate când dau în gropi, denivelări.Am verificat roata și are puțin joc, scârțâitul se aude când o accelerez mai puternic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!