Jump to content

Allroad vs Passat


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Titlul topicului poate parea ciudat dar este exact comparatia pe care am facut-o in acest weekend prin Brasov si in drumul de Poiana.

Cele doua masini au ajuns pe "bancul de probe" din pura curiozitate, Passatul fiind oricum in "teste" zilnic iar Allroadul este masina prietenilor cu care ne-am intalnit.

Background participanti:

Passat 1.9 TDI 96Kw - 25.000 Km cutie 6trepte

Allroad 2.5 TDI 120 Kw - 3.500 Km cutie 6 trepte

Impresii:

Cutia de la Allroad nu mi s-a parut deosebit de bine etajata, este drept si motorul are alta caracteristica de cuplu dar treapta III este prea lunga si exista o diferenta mare intre II si III, motorul avand o "cadere" de turatie nefericita intre 2500 si 1900rpm. Vitezele superioare sunt la fel etajate ca la Passat. Motorul este mai echilibrat (6 vs 4 cilindrii), vibratiile sunt mult mai scazute in schimb sonoritatea este putin cam mare pentru o masina de clasa lui Audi. Nu spun ca este mai zgomotos decat Passatul, dar motorul suna putin "ragusit" si m-as fi asteptat la o izolare fonica mult mai buna.

Caracteristica de cuplu a V6-ului se simte ca este mult mai liniara decat la 1.9 TDI, nesimtindu-se violenta aparitiei varfului de cuplu maxim, motorul fiind orientat mai mult pentru confort, acceleratiile fiind liniare, varianta de 132 Kw probabil ar fi fost putin mai sportiva. Sincer mi-a lipsit senzatia de "lipit de scaun" pe care ti-o lasa PD-ul de 4 cilindrii.

In rest suspensia este o bijuterie si este debordanta abilitatea cu care traverseaza gropile fara nici cel mai mic efort, fara nici o tresarire in volan.

La iesirea din Brasov spre Predeal, in parcarea de la Augsburg International sunt cateva exemplare de gropi destul de adanci plus bordura care a trebuit trecuta pentru revenirea pe traseul de asfalt, traseul de offroad improvizat a fost parcurs cu o suplete deosebita (pe treapta maxima a inaltimii) ca mai apoi la revenirea pe asfalt regimul de viteza ridicat sa coboare automat garda la sol pana la inaltimea optima. La fel de suplu s-a comportat si in Poiana in cateva din incercarile de Offroad "domestic"

La urcare, motorul si-a aratat preferinta pentru turatiile ridicate, fiind chiar usor anemic sub 2200rpm prag dupa care dovedea ca totusi este un turbodiesel.

Un lucru deosebit de ciudat pe care l-am observat este raspunsul usor intarziat al motorului la apasarea puternica a pedalei de acceleratie.In cazul apasarii usoare si progresive motorul este sensibil mult mai "nervos" dacat daca pedala este impinsa brusc pana la fund.

Astept cu nerabdare clipa cand pot sa "testez" masina pe un traseu mult mai lung si mai variat, insa senzatia de stapan al soselei pe care mi-a lasat-o masina nu a fost cat de putin umbrita de lipsa "de sportivitate" a motorizarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te salut Andi,

Foarte interesant si chiar mi-ai trezint interesul cu comparatia de mai sus.

Povesteste-mi ceva despre tinuta de drum si stabilitate pe viraje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stabilitatea este un capitol mai delicat pentru ca nu am ajuns ca in cei 40km facuti cu Allroadul sa-l "simt" ca pe Passat si in plus de cand am trecut pe gumele de iarna masina mea este putin mai "nesigura" pe traiectorie din cauza aderentei diferite a anvelopelor Sava vs Dunlop (fapt confirmat din ce in ce mai des de beculetzul ESP-ului).

Totusi la o prima impresie stabilitatea in viraje este cel putin la fel de buna (este strict comparativ termenul) ca a Passatului meu (are pachet drumuri grele deci este mai inalta si mai moale decat Passatul standard) iar pe treapta ce mai de jos a suspensiei pneumatice masina pare mai sigura.

Nu stiu exact algoritmul de ajustare "tariei" al suspensiei dar Allroad-ul (pe nivelul jos) are un ruliu mult mai mic decat Passatul.

Suplimentar discutam de transmisie "quattro" vs Front whell (dezavantaj eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi eu le-am condus pe amandoua. Bineinteles putini km.

Passat-ul ca care am mers era echipat cu 16" si mi-a lasat impresia nei tinute de drum mai sigure. Asta a fost impresia mea. E foarte adevarat ca Passat-ul avea aprox. 15.000km iar Allroad-ul 130.000km.

Nu stiu daca reusesc sa ma fac inteles dar in viraje, pe franare transferul maselor se simtea diferit la Allroad care, dupa mine, chiar se inclina mai tare.

Ce zici ti s-a parut acelasi lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut aceasta impresie, dar nici nu am "tras" prea mult de Audi. In plus eu am 205/60/15 cu suspensie inaltata si "moale". Intr-adevar m-am simtit diferit cand am condus alt Passat cu suspensie standard si tot roti "pe 15" fata de al meu.

Cu urmatoarea ocazie o sa refac "testul" cu suspensia setata la nivelul 2 si o sa trag putin mai tare in viraje (de preferinta pe loc drept nu in urcare cum am facut in weekendul acesta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am avut inca placerea sa conduc nici Passat-ul, nici Allroad-ul. Oricum, sunt convins ca amandoua sunt masini adevarate, si sper ca urmatoarea mea masina va fi una dintre ele. Sau una din aceeasi clasa. Daca totul merge bine, ar fi o evolutie fireasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Astazi am navigat prin zapada din tot Bucurestiul cu Allroadul de mai sus. Acum nu am mai simtit problemele de etajare ale cutiei, este bine gandita pentru offroad dar nu avantajeaza condusul domestic cu usoare tente sportive.

Tractiunea integrala a fost o placere, dar in curbe are usor tendinta de supravirare (prin nametii prin care am trecut).

Datorita barelor de pe acoperis, zapada nu a putut fi usor inlaturata si la o frana mai puternica a alunecat brusc pe parbriz obturand complet pentru cateva secunde vederea. Climatizarea lucreaza mult mai bine ca la Passat (cum analizez mai in detaliu fenomenul postez aici)

Pana atunci hai Craciun fericit si numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

cred ca te-ai indragostit :( sau ramai la visul Tuareg ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!