Jump to content

Patinare (total) anormala ambreiaj


axon003
 Share

Postare recomandată

Problema mea suna cam asa:

 

Merg cu masina (orice treapta de la 2 in sus) cu o turatie de ~2000-3000 rpm. La accelerare mai sportiva , in jur de 3500 rpm (am patit si mai jos, la 2000 si mai sus la 4500), dupa un trepidat scurt (1-2 secunde) si puternic (se simte foarte bine in toata masina), ambreiajul [sau ceva de prin zona aia] incepe sa patineze (turatia creste cu 2000-3000rpm, viteza ramane). Pana aici simptome clasice de ambreiaj uzat.

 

Daca incerc sa urc un deal cu sa zicem 30-40 km/h, in trepte mari de viteza (5,6), desi e in sarcina si am abia 1000-1500 rpm nu are nici o problema. La fel daca incerc s-o accelerez cu frana de mana trasa sau alte asemanatoare.

 

Patinajul apare indiferent daca merg pe loc drept sau la vale, ideea e sa accelerez mai sportiv (ca pentru o depasire de ex).

 

Deja am schimbat un kit de ambreiaj, asta este al 2-lea, Sachs, si are mai putin de 1000km. Cei de la reprezentanta nu stiu de la ce provine, dar s-au oferit sa-mi demonteze cutia "pe banii mei" sa vada ce este. Problema a aparut dupa ce am schimbat motorul [lucrare in service Seat, in garantie].

Primul ambreiaj nu prezenta semne de uzura care sa justifice asemenea simptome, Avea un singur loc unde era uzat mai tare(?)

 

Verificat deja: nu am pierderi de ulei motor/cutie sau lichid de frana. Cilindrul receptor functioneaza ok si nu are urme de mizerie/scrurgeri. Nu se pierde presiune pe circuitul de ambreiaj (verificat de service Seat).

 

Treaba asta o face total aleator (de ex Iasi-Suceava mers rapid nici o problema, la intoarcere patina intr-o veselie). Cei de la Seat au probat-o la un drum in urcare (Iasi-Bucium) si nu le-a facut nici o problema.

Modificat de axon003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

patinarile apar dupa ce se schimba treptele? sau merge bine si nu patineaza si dintr-o data, fara sa apesi ambreajul , incepe sa patineze? 

 

 

din ce spui ar fi problema de placa de presiune care nu cupleaza pana la capat. daca zici ca nu sunt pierderi de lichide, ar mai ramane montare incorecta

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarbu Mihai

Problema ii ca incalzesti ambreiajul si se creaza o suprafata arsa care patineaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un ambreiaj nu se incalzeste chiar asa oricum.... mai ales daca defectul apare DUPA ce s-a inlocuit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

patinarile apar dupa ce se schimba treptele? sau merge bine si nu patineaza si dintr-o data, fara sa apesi ambreajul , incepe sa patineze? 

 

 

din ce spui ar fi problema de placa de presiune care nu cupleaza pana la capat. daca zici ca nu sunt pierderi de lichide, ar mai ramane montare incorecta

 

Pur si simplu merg cu sa zicem 120km/h treapta 5 sau 6, acceleratie constanta, si se duce in sus....

Montarea incorecta ar trebui sa nu mearga de loc sau sa mearga rau intr-una. Numai daca la schimbarea motorului au uitat vreun surub/saiba/garnitura, iar la inlocuire ambreiaj pui la fel cum era si ala vechi (nu prea ai de unde sa stii ca lipseste ceva)

 

Seara patina la orice mica schimbarea de turatie. A doua zi am tras de ea sa reproduc simptomele fara nici un folos (mers pina in 5000rpm, toate treptele, deal destul de abrupt, pedala la fund etc etc).

 

Am planificat pe sapt viitoare sa dau totul jos sa vad ce e...

 

Ce nu inteleg: ambele discuri au inceput sa patineze numai dupa primul drum lung extraurban.

Si inca un fenomen: cind iau brusc piciorul de pe acceleratie-apropiere de semafor de ex (la o turatie normala de mers) frana de motor se simte destul de violent - ca si cum ai baga dintr-a 5/6-a in a 2-a fara sa franezi

Problema ii ca incalzesti ambreiajul si se creaza o suprafata arsa care patineaza.

 

Cit timp nu merg 100km cu piciorul pe ambreiaj nu prea inteleg de unde s-ar incalzi....

Si inainte de a incepe sa patineze este si vibratia aia ca si cum doua suprafete care se rotesc s-ar "respinge", ca si cum dispare brusc aderenta intre disc/placa/volant. Toti pe care i-am intrebat (si care schimba ambreiaje toata ziua) n-au intalnit asa ceva decat la volante bimasice.

Modificat de axon003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asta ziceam si eu ca e ceva ce nu cupleaza bine si doar la anumite valori de cuplu/ putere apare patinare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

megamotoreta

exista nesansa sa fie sparta o garnitura de ulei de la cutie si sa picure pe ambreiaj si sa patineze? ca nu patineaza mereu, doar in sarcina mare, cand forteaza garnitura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspuns catigator!

 

  Simeringul de la cutie era ajuns la nivelul carcasei ambreiajului (iesise vreo 3-4mm), carcasa ambreiaj, volant, disc, placa presiune toate "pictate" in ulei. Trebuie sa duc un album foto intreg la dealer, din cite imi dau seama garnitura cutiei de viteze nu prea se incadreaza la "utilizare defectuoasa". SI mai lipsea din masinarie si un oring care inconjura acel simering.

Modificat de axon003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

salut ! am o mare problema la care nu ii pot da de cap . acum vreo 7 luni am schimbat axa cu came si tachetii care erau sparti din cauza

lipsei de ungere cu ulei. de cand am schimbat aceste piese motorul merge rotund insa cand ajunge la temperatura de 90 grade

la o accelerare brusca ( ex depasire ) de 2500 turatie in urcare , masina trepideaza si turatia motorului creste sacadat . practic merge intrerupt . am fost cu ea la

metrotehnica pentru o diagnoza si mi-au zis ca e de la injectoare ca nu sunt reglate . le-am reglat tot la ei insa fara niciun rezultat , aceeasi problema. mi-au facut un test in mers la turbina si injectoare si sunt in regula valorile . masina este un seat leon din 2007 1.9 TDI cod motor BLS .

 

v-as ruga daca se poate sa-mi recomandati un mecanic care ar putea sa-mi depisteze aceasta problema sau daca v-ati lovit de

aceasta problema si de la ce anume poate fi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!