Jump to content

Passat Variant B5.5 136 cp Euro 4, DPF


MikeRG

Postare recomandată

Vaporu', cum ii mai zicem acasa, a inlocuit renaultul clio al sotiei (ea a primit golful meu), pentru un plus de confort, spatiu, putere etc.

Fabricatie 2004, august, facelift cu oglinzi laterale de golf 5, practic trecerea catre passat b6.

De retinut ca masina a sosit in Ro in August 2012 si nu s-a mers cu ea pana in Decembrie 2012 (mi-am pastrat numerele provizorii pentru vremea rea - sunt cu taxa de poluare neplatita dar contestata la tribunal, astept termenul din martie 2013), doar pornita odata pe saptamana si in rest incarcata bateria. Nu mai zic ca la echiparea cu anvelope de iarna am stat sa curat si discurile/placutele cu spray de frane, ca harjaiau ca la balamuc.

Cred ca asta spune multe despre cum se duce naibii o masina statuta.

Am luat-o iar la purtat de pe 3 decembrie 2012.

Pe 10 decembrie a intrat dimineata pe la 6, pentru prima oara de cand o am, pe A1, la 90 la ora, intr-a V-a, in "limp mode" si am facut cale intoarsa, gandindu-ma ca n-are rost sa ma duc pe vremea aia nasoala pana la Rm. Valcea cu masina asa. Miercuri am scanat masina. Au reiesit erori legate de turbina si inclusiv de celebrul infam filtru de particule diesel (DPF) - in mare afumatura de oras la greu. Le-am sters.

Cu ocazia asta am sters si eroarea de BRAKE SWITCH care de fapt era legata de defectiunea lampii a 3-a de frana de pe hayon. Pe asta intre timp o reparasem, schimbandu-i doar dioda cu bucluc de pe placa (meteahna cunoscuta a acestor lampi la generatia de Golf IV, Bora samd) si am pus-o la loc fara a corecta cu VAGCOM-ul. Deci nu era switchul de frana, cum banuiam din mesajul de eroare afisat.

Dupa o saptamana m-am hotarat sa ies un pic pe A2 si sa ii dau "cocs".

La 90 km/h intr-a V-a, aceeasi poveste: pierdere putere, "limp mode", isi face aparitia pe bord intai spirala (ENGINE CHECK), clipocind, pe urma semnul de motor (EMISSION WORKSHOP). Balamuc total, ziceai ca acum se destrama, ceva de genul, "countdown to destruction".

Ok, stai asa - in mers i-am luat contactul si l-am pus la loc si am ambreiat frumusel la loc a.i. sa nu am hopuri de turatie. Si povestea s-a repetat de cateva ori cand incercam sa trec de 100 la ora, intr-a cincea etc. Am ajuns pana la Fundulea, m-am intors si "i-am dat-o" intr-a patra, la recomandarea cunoscatorilor, cu 80-90 la ora astfel incat sa o tin in 3000-3200 turatii constant.

Dupa cei 20 si ceva de km rulati in sarcina si cu turatia de mai sus, S-A STINS SPIRALA!. In schimb a ramas doar pictograma de motor si da mesajul EMISSION WORKSHOP. Am rescanat si am gasit un singur cod de eroare, legat de turbina. Am sters codul si pana de curand nu a mai aparut.

In consecinta am adoptat urmatorul stil de mers: dimineata plec de acasa civilizat, pana ajunge motorul la temperatura de operare si apoi, o tin in fiecare treapta de viteza cu peste 2500 ture si pana in 3000 ture, chit ca ar consuma (poate) mai mult. Practic merg maxim cu a 3-a, a.i. sa ma incadrez si intr-o viteza maxima decenta, care sa nu ma puna in colimatorul politiei.

Nu sunt sigur daca nu cumva acest fenomen de limp mode se intampla doar la un regim de viteza mai mare decat cel de rulaj in oras, chiar daca turez motorul dupa cum ziceam mai sus.

Clar nu mai folosesc decat primele 3 trepte de viteza ale cutiei in oras. BTW, vand vitezele 5 si 6, pret bun!

Masina are fix 202.000 km, am luat-o la 199.000, din Stuttgart. Are filtru DPF cu aditiv. Am luat-o cu tot cu istoric de service, interventii majore nu are, acum are consumabilele si distributia schimbata (nu riscam sa merg la RAR cu ea asa cum o luasem). Ii schimbasera distributia la 116.000 si consumabilele la 166.000. Surprinzator, filtrul de aer, la 40.000 km nu arata mai jegos decat cel de Romania la 15.000 km, ba chiar mai mergea un pic, de ce oare?

In rest masina e mare, trage bine, se aseaza pe drum gospodareste, a fost tot masina de familie cu doi copii, acum e la o familie cu doi copii aci pe plaiuri mioritice.

Cateva fotografii de cand ne-am cunoscut !:)

T2eC16JzoE9s5nd03MBQBCQDsU_27_zps14952331.jpg

T2eC16JQE9s3HEESWBQBC8C3WTg_27_zpsba108213.jpg

T2eC16FsE9swmsR6BQBCqVYufg_27_zps4fe4260b.jpg

T2eC16FcE9s4PsNS4BQBCtb8vTw_27_zps56ba3bcb.jpg

T2eC16dysE9sy0jKm5BQBC7VV0yw_27_zps8b8930cb.jpg

KGrHqZqYEnW6C9B5BQBC9gteNw_27_zps870111ad.jpg

KGrHqVp0E-vFFmt0BQBCpTBj6_27_zpsa7a981d8.jpg

KGrHqVk0E1NP4uN-BQBC-f8ztw_27_zpsabfa6d9b.jpg

KGrHqVi0ELZvikFrBQBCrVeFMQ_27_zpsf8efa5d2.jpg

KGrHqRqgE-y5MmBtQBQBC81Wig_27_zpsd890caf9.jpg

KGrHqRjQEnGhzwSBQBCoTrCqg_27_zps481c5cd0.jpg

KGrHqRhwE-yfn9hIvBQBC5GID_27_zpscf94c429.jpg

KGrHqNk8Eq06dPwBQBC6HH-uQ_27_zps6667056a.jpg

KGrHqJroErqwZCsvBQBCsSBPTQ_27_zps7a9e4567.jpg

KGrHqJhoEFUizSZBQBCuVJfww_27_zpsf25177d9.jpg

Hai ca am si eu scula acum! O interfata VAG COM care te scoate din intuneric carevasazica!

Am scanat-o complet, mi-a dat cele de mai jos. Pe urma am sters tot si nu au mai aparut la urmatoarea scanare, chiar si dupa ce am luat/scos cheie/bagat cheie/ pus contactul din nou.

Nu sunt sigur daca unele dintre ele sunt erori mai vechi, nesterse dar problemele reparate intre timp (abs, a/c etc) sau vor reapare cand voi apasa pe frana si intra abs-ul in functiune, cand voi da drumul la a/c samd. voi verifica.

Friday,18,January,2013,23:15:46:32264

VCDS Version: Release 11.11.3

Data version: 20120401

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77

VIN: WVWZZZ3BZ5E021153 Mileage: 202830km/126032miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 038 997 016 K HW: 028 101 114 5

Component: R4 2,0L EDC G000SG 0092

Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D0059040

Coding: 0000072

Shop #: WSC 11111 111 11111

VCID: 2649E84192FC2C9

5 Faults Found:

16618 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - MIL ON

Freeze Frame:

RPM: 2688 /min

Torque: 178.0 Nm

Speed: 88.0 km/h

Load: 40.0 %

Voltage: 13.76 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 1601.4 mbar

Absolute Pres.: 2590.8 mbar

19460 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359)

P3004 - 000 - Open or Short to Ground - Intermittent

Freeze Frame:

RPM: 1029 /min

Torque: 8.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 11.40 V

Bin. Bits: 00001111

Load: 6.7 %

Bin. Bits: 10010000

19462 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360)

P3006 - 000 - Open or Short to Ground - Intermittent

Freeze Frame:

RPM: 1029 /min

Torque: 8.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 11.40 V

Bin. Bits: 00001111

Load: 6.7 %

Bin. Bits: 10010000

17874 - Metering Pump for Particle Filter (V135)

P1466 - 000 - Open or Short to Ground

Freeze Frame:

RPM: 1029 /min

Torque: 8.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

(no units): 1.0

Mileage: 60 km

(no units): 0.0

18434 - Particulate Trap Bank 1

P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold

Freeze Frame:

RPM: 3234 /min

Torque: 88.0 Nm

Speed: 82.0 km/h

(no units): 0.0

Duty Cycle: 19.5 %

(no units): 35.70

Temperature: 38.7°C

Readiness: 1 1 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl

Part No: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 3428

Coding: 04255

Shop #: WSC 50156

VCID: 254BEF4DBFFA271

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 J

Component: CLIMATRONIC B5GP 0006

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

VCID: 2855E679C8E83A9

1 Fault Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Part No: 1C0 909 605 B

Component: 0R AIRBAG VW51 04 0008

Coding: 12370

Shop #: WSC 05311

VCID: 234FF155B1CED91

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.lbl

Part No: 3B0 920 849 C

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04

Coding: 21115

Shop #: WSC 00000

VCID: 2855E679C8E83A9

WVWZZZ3BZ5E021153 VWZ7Z0D0059040

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl

Part No: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 05311

VCID: F0E54E19B0B8B29

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 37: Navigation Labels: 3B0-919-887.lbl

Part No: 1J0 919 887 B

Component: Navigation BNO 0204

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

VCID: 377735051556A51

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl

Part No: 1C0 959 799 A

Component: 7W Komfortgerát HLO 0004

Coding: 00067

Shop #: WSC 05311

VCID: 356B3F0D0F5A571

Subsystem 1 - Part No: 1C1959801

Component: 7W Tőrsteuer.FS KLO 0202

Subsystem 2 - Part No: 1C1959802

Component: 7W Tőrsteuer.BF KLO 0202

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 56: Radio Labels: 3B0-035-186.lbl

Part No: 1J0 035 152 G

Component: Radio BNO 0204

Coding: 00205

Shop #: WSC 50156

VCID: 2241F451AED4D09

No fault code found.

End ---------------------------------------------------------------------

Dupa o verificare temeinica - 20 km (se vede din diferenta de km intre loguri), cu motor incalzit, forja pana la 3200-3400 ture, pornit si a/c-ul, frane etc., am tras urmatoarele concluzii: nici un limp. Am rescanat acasa, mai jos desfasuratorul.

Saturday,19,January,2013,13:38:00:32264

VCDS Version: Release 11.11.3

Data version: 20120401

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77

VIN: WVWZZZ3BZ5E021153 Mileage: 202850km/126045miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 038 997 016 K HW: 028 101 114 5

Component: R4 2,0L EDC G000SG 0092

Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D0059040

Coding: 0000072

Shop #: WSC 11111 111 11111

VCID: 2649E84192FC2C9

No fault code found.

Readiness: 0 0 1 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl

Part No: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 3428

Coding: 04255

Shop #: WSC 50156

VCID: 254BEF4DBFFA271

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 J

Component: CLIMATRONIC B5GP 0006

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

VCID: 2855E679C8E83A9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Part No: 1C0 909 605 B

Component: 0R AIRBAG VW51 04 0008

Coding: 12370

Shop #: WSC 05311

VCID: 234FF155B1CED91

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.lbl

Part No: 3B0 920 849 C

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04

Coding: 21115

Shop #: WSC 00000

VCID: 2855E679C8E83A9

WVWZZZ3BZ5E021153 VWZ7Z0D0059040

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl

Part No: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 05311

VCID: F0E54E19B0B8B29

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 37: Navigation Labels: 3B0-919-887.lbl

Part No: 1J0 919 887 B

Component: Navigation BNO 0204

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

VCID: 377735051556A51

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl

Part No: 1C0 959 799 A

Component: 7W Komfortgerát HLO 0004

Coding: 00067

Shop #: WSC 05311

VCID: 356B3F0D0F5A571

Subsystem 1 - Part No: 1C1959801

Component: 7W Tőrsteuer.FS KLO 0202

Subsystem 2 - Part No: 1C1959802

Component: 7W Tőrsteuer.BF KLO 0202

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 56: Radio Labels: 3B0-035-186.lbl

Part No: 1J0 035 152 G

Component: Radio BNO 0204

Coding: 00205

Shop #: WSC 50156

VCID: 2241F451AED4D09

No fault code found.

End ---------------------------------------------------------------------

:hi:

Cred ca se curata turbina si singura, daca mergi cum se cuvine cu ea... masina a stat clar la mine 4 luni, cat o mai fi stat si la dealer in Stuttgart etc.

Tot in weekendul trecut m-am mai jucat putin cu adaptarile in VCDS si am facut sa se armeze automat usile la depasirea a 15km/h si sa se dezarmeze automat la scoaterea cheii din contact.

Doream sa mi se ridice si mie geamurile din telecomanda, ca la cealalta masina, Golful V. Din fericire modulul de confort are codul care trebuie.

Aseara, dupa ce am achizitionat si o interfata usb - KKL 409.1, am instalat drivere generice USB <-> serial si am butonat problema cu programul MotorDiag Confort Manager Lite (cehesc). In prealabil am verificat cu Device Manager ce adresa COM are cablul infipt si i-am comunicat-o programului.

Cu un tutorial foarte explicit in limba romana gasit aici pe vwforum (multumirile mele autorului) am reusit din trei click-uri sa imi activez si ridicarea / coborarea geamurilor electrice din telecomanda briceag. :hi:

Ieri s-a produs si o noua regenerare a DPF-ului, evident in oras :( ; a clipocit de cate trei ori spirala si suna semnal sonor tot de cate trei ori (bing bing bing), afisa "engine workshop"; am mers pe cat am putut de turat si pe cat am putut de mult, pana si-a facut damblaua... dupa care a disparut tot balamucul de pe bord, singurel. Cred ca de data asta i-a iesit figura.

Link către comentariu

arata f bine masina. este 4x4 sau are podeaua inaltata de la spatiul de depozitare?

vezi ce faci cu erorile alea sa le dai de cap.

care e treaba cu interfata KKL ? inteleg ca e altceva, pe langa VAG COM (eu am una d-asta) si doar cu ea se poate activa functia cu geamurile?

tare aia cu vand treptele 5 si 6... nici eu nu prea le folosesc in oras

Modificat de Muale
Link către comentariu

Da, arata bine, pe alocuri mai bine decat Golful meu, mai tanar cu 3 ani si unic proprietar, adica vreau sa spun conteaza mult conditiile de trafic, curatenia din oras samd... si tara!

Interfata KKL este o interfata chioara pe standardul OBD II care nu are ca in cazul VCDS o criptare hardware care sa nu ii permita decat utilizarea cu softul corespondent. Ea merge cam cu orice soft standardizat OBD II. Fizic arata la fel ca cea pentru VCDS.

asta e varianta pentru port usb

http://www.okazii.ro...ault-a121895686

si asta pentru calculatoare si cu port serial

http://www.okazii.ro...ault-a119738128

Masina nu e 4x4 iar capacul din portbagaj pare pus la inaltimea standard, peste roata de rezerva.

Modificat de MikeRG
Link către comentariu

Asta o sa te ajute in a-ti intelege comportamentul masinii legat de filtrul de particule, aditiv, etc. :

Vezi ca o sa-ti dea eroare din ce in ce mai des daca nivelul aditivului din rezervor este spre minim, iar la tipul asta de filtrul nu trebuie "cocs", ci s-o tii la peste 2500 de ture pana observi ca iti scade dramatic consumul instant, adica atunci cand si-a terminat regenerarea.

Multa bafta si sa stii ca masina nu e rea deloc odata ce rezolvi treaba cu filtrul.

Link către comentariu

Intre timp vad ca masina s-a potolit cu beculetele. Singurele care s-au mai aprins au fost ala de motorina si ala de lichid de parbriz finger.png dar le-am remediat rotfl.png

Link către comentariu

Felicitari pentru lipsa de beculete! :D

La urmatoarea "vizita" ti-o dau la forjat ca sa vezi cum e fara DPF si cu ceva cai in plus.

Ce sfat ti-as mai da: Sa schimbi uleiul la timp ( adica mai devreme decat iti recomanda producatorul ) si sa nu ai prea mare incredere in long life service. Mecanicul meu mi-a spus ca e de preferat sa schimbi uleiul la 8k km, decat la 20-25k km.

Link către comentariu

Sunt "setat" din start sa schimb uleiul la maxim 10.000 km/ maxim 1 an, l-am schimbat in august cand a venit masina si il voi schimba in august anul acesta, indiferent daca fac sau nu kilometrii. Nici la Golful 5 nu am mers pe long life, avand in vedere ce aspiratoare de praf sunt masinile noastre pe plaiurile mioritice.

Am obiceiul sa imi notez cu creionul in cartea masinii, cum facea bunica-miu la broasca, toate operatiunile pe care le fac la masina si kilometrajul/data la care a avut loc operatiunea, a.i. chiar daca masina nu merge la reprezentanta vw, asta nu inseamna ca reviziile nu sunt efectuate si notate, chiar daca se depasesc eventual cateva sute de kilometri.

Modificat de MikeRG
Link către comentariu

Aditiv de dpf ai in rezervorul special? Sfatul meu ar fi sa ii faci plinu, apoi sa bagi o motorina buna si sa mergi cu a 3-a peste 2500rpm 25-30km la drum lung si se va descongestiona destul de bine filtrul de particule. Vezi ca viteza mare nu face neaparat bine la regenerare caci este racit filtrul de particule de la curentii de aer, de asta a 3-a e perfecta pt regenerare. Daca nici asa nu scapi de beculetele dpf-ului nu stiu ce ar mai fi de facut

Link către comentariu

Sincer, cei care schimba in Romania uleiul la 20-25k nu sunt realisti.

Motoarele nu sunt niste sisteme etanse/circuite inchise ca sa fie aparate de mizeria din atmosfera.

Pin contaminarea uleiului cu particule in suspensie din afara precum si prin degradarea in timp a caracteristicilor de lubrifiere a acestuia (are si molecula aia de ulei niste limite de temperatura, presiune si durata de exploatare in care poate asigura functiile la care se asteapta producatorul) se produce o abraziune la nivelul segmentilor/cuzinetilor ceea ce scurteaza viata componentelor.

Masinile mai vechi aveau tolerante mai mari la contactul dintre componente ceea ce permitea (in anumite limite) o intretinere neglijenta a motorului; acum insa motoarele sunt "farmacie" si oricat de bune ar fi componentele, uzurile sunt mult mai "costisitoare", pot antrena in cascada si alte defectiuni samd...

Link către comentariu

Inca ceva, invatat din experienta cu oldtimer:

- filtrul hartie are o rata mult mai rapida de descrestere a performantei de filtrare, prin imbacsirea cu praf, fata de varianta pe baza de ulei/baie de ulei (asa cum a gandit initial VW protectia motoarelor aircooled);

- filtrul clasic cu baie de ulei retine tot praful in masa uleiului; dupa un anumit numar de kilometri (prescrisi de producator, in general maxim 5.000 - a se retine ca motoarele aircooled clasice nu aveau filtru de ulei asa cum il cunoastem noi ci un simplu decantor la baza baii de ulei/blocului motor) carcasa filtrului se spala, se inlocuieste cu ulei proaspat si motorul este gata pentru un nou ciclu de exploatare. De aceea in sporturile cu motor, filtrele impregnate cu ulei sunt superioare ca eficacitate fata de cele "uscate".

De aici si simplitate in exploatare: chiar daca odata la 5000 km schimbai uleiul, din 3 litri faceai si schimbul (2,5 litri intra in baia motorului) si inlocuiai si materialul filtrant al filtrului de aer (250 g ulei erau suficiente).

Felicitari pentru lipsa de beculete! :D

La urmatoarea "vizita" ti-o dau la forjat ca sa vezi cum e fara DPF si cu ceva cai in plus.

Propun sa ne dam pe autobahn (A2) ca sa avem o experienta relevanta in legatura cu "sprintul" masinilor (inclusiv posibilitatea de log in mers, cu asistent) dar si sa mentinem proba in limitele legale de deplasare...

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
  • 1 month later...

noutati! ce-si face omul cu mana lui...

 

 

Datadescsort.gif Detalii 27/03/2013 Admite cererea Solutie: Admite actiunea. Dispune anularea deciziei nr. 451837/27.08.2012 si a adresei nr.459010/14.09.2012 privind solutionarea contestatiei nr. 504996/04.09.2012. Obliga parata sa emita decizie pentru recunoasterea dreptului reclamantului la inmatricularea autoturismului VOLKSWAGEN PASSAT cu numar de identificare WVWZZZ3BZ5E021153, an fabricatie 2005, fara achitarea taxei de poluare potrivit legii nr. 9/2012. Ia act ca nu s-au solicitat cheltuieli de judecata. Cu drept de recurs in 15 zile de la comunicare. Pronuntata in sedinta publica azi 27 martie 2013.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Azi mi-a venit in sfarsit si comunicarea sentintei. Urmeaza termenul de recurs. Sa vedem daca ANAF-ul face recurs (n-au venit in instanta si nu au depus intampinare).

Link către comentariu
  • 1 month later...

N-a facut. Saptamana asta am legalizat sentinta irevocabila si depus dosarul la Politie. De maine am numere definitive de Romania! URAAA! Am reusit!

Link către comentariu

super! ai scapat de o cheltuiala.

 

cheltuieli de judecata (cat? ) le recuperezi de la stat?

cat platesti pt inmatriculare, in afara de placute si taxa de talon?

Link către comentariu

Cheltuieli de judecata - 4 lei taxa de timbru si 0,15 bani timbru judiciar. Avocat n-am angajat, ca mi-am adus de acasa, pe mine adica :)  -daca nici cizmarul nu isi face treaba pentru el...

 

In rest, actiunea am trimis-o prin posta cu confirmare de primire (8 lei) doua deplasari la Buftea, unul la termen si unul pentru legalizarea irevocabilei (asta inseamna sa zicem benzina de 60 de lei). Iar pentru politie: taxa de inmatriculare de 60 lei platita la fiscul de la mine din oras, taxa de talon la Pipera (parca 35 lei) , numerele preferentiale (85 lei), Ura si la gara!



Asa ca n-am cerut nici un fel de cheltuieli de judecata. Ar fi fost chiar penibil sa cer 4 lei si 15 bani sau banii de benzina :p

Link către comentariu
JOHN EVO TUNING

Ar trebui cerut pana la ultimul banut la cate induram noi. Bft si km cat incape.

Link către comentariu

Rulam! Sambata am facut un circuit tur retur Bucuresti - Cheia - Bucuresti - 322 km din casa in casa - 7,2 litri/100 consum mixt, cu A/C-ul functional 100% din timp, doi adulti, doi copii si ceva bagaje. De bibilit saptamana asta cate ceva pe la frane ca cam agata etrierii, de atata stat. Masina se comporta admirabil la drum intins. Pe A3 (Bucuresti - Ploiesti) am mers cu viteza maxima legala, cu a 6-a (fiuu, bine ca n-am vandut-o intre timp, acum imi dau seama de utilitatea ei :p ) si pot sa spun ca imi place grozav cum se aseaza pe sosea la viteza.



Si acum o dezvaluire tehnica: am aflat, dupa atatea tevaturi si am suprimat sursa tuturor erorilor ce apareau la bord: nu, sa nu credeti ca am scos becurile din bord sau ca am taiat firele de la senzori :p, cum se gandesc unii sa faca; in mai 2013 masina a circulat cu ultimele numere rosii si a dat erori ca la balamuc: zicea ca am bulit ESP, AIRBAG, ABS, toate acronimele posibile, plus erori din alea horror, cu becuri rosii, cica nu avea presiune de ulei, sa trag pe dreapta samd. La scanare interna cu VAG COM evident ca presiune; pana la urma ECU a fost dat jos de pe masina, testat amanuntit si s-a descoperit ca un "driver"de pe ECU, responsabil de comunicarea in CAN BUS (modelul meu e prima generatie de Passat cu CAN BUS, implementat in 2004) se dusese si practic masina functiona dar ECU nu mai comunica corect cu restul calculatoarelor (fi-le-ar de cap cu MATRIXUL lor cu tot!) din masina. Devenise asa, mai vw broasca, mai independenta de electronica dar cu mesaje stresante. :)

 

Prin experienta si talentul remarcabil al unui domn care stie ce face si asta face cel mai bine, de ani buni, recomandat de colegul Voinea, acel "driver" bosch a fost extirpat de pe placa ECU si inlocuit profi cu un component nou (munca de chinez batran cu microscop in ochi), a.i. masina in acest moment functioneaza cum nu a functionat de cand am adus-o din Germania. Cine are nevoie de recomandare, sa zica.

 

Asa ca, aviz amatorilor care se plang de erori cu duiumul, de neexplicat si care nu se lecuiesc - faceti si o diagnoza hardware a ECU, posibil sa constatati ca acolo e cauza unor erori cel putin surprizatoare (mie imi raporta in ultima vreme erori si la radio, si la confort deci clar, comunicarea era KAPUT!). Iar varianta cu reparatia a fost ca si costuri oricum sub cele de inlocuire si resoftare.

Link către comentariu

Si pentru ca ce a fost mai greu, mai enervant si mai anost a trecut (adica inmatricularea fara plata taxei), acum ma bucur sa debutez cu un jurnal de operatiuni si exploatare a masinii, inclusiv costuri:

 

- august 2012 (cand a ajuns in Ro) - 200.000 km - inlocuit antigelul, distributia, filtrele (aer, polen, ulei, motorina), uleiul - castrol 5 w 30; montat anvelope vara pe jante aliaj si anvelope iarna pe jante tabla (erau puse vitavercea la momentul cumpararii); - 1000 lei consumabilele si distributia, 350 lei manopera;

- mai 2013 - 204.000 - reparatie ECU - 700 lei manopera (include si integratul bosch, al carui pret e cam 25 eur pe net);

- 28 iunie 2013 - 204.500 - inlocuire lichid frana (sigur era pe acolo de multa vreme in instalatie) inlocuire discuri fata / spate (trw), placute frana fata / spate (trw); garnituri etrieri, doua burdufe de planetara - o reparatie super necesara, avand in vedere perioada de timp cat masina a stat pe dreapta iar etrierii s-au gripat partial, am avut emotii de vreo doua ori cand a iesit fum din placute pe autostrada in mai si acum in iunie, pe 21 cand am fost la Cheia - avem frane bune bune si piese care sa ne tina inca cateva zeci de mii de km de drumuri de vacanta - 1145 lei piese si 300 lei manopera;

 

ce mai urmeaza in viitorul apropiat:

 

montare carlig remorcare bosal si instalatie electrica auxiliara - pe stoc - 100 eur piesa;

montare consola cu cotiera in locul consolei standard - pe stoc - 100 eur piesa;

o posibila achizitie a unui volan cu comenzi pe el si tempomatul aferent care sa il inlocuiasca pe cel de pe maneta de semnalizare - in jur de 200 eur toata taraba;

montarea unui komfortblinker relais care sa ofere ergonomia semnalizarii cu impuls ca la golful V - de cumparat, parca sa zic in jur de 50 eur?

 

 

si cu siguranta un set complet de stergatoare fata / spate!

 

 

Link către comentariu

30.06.2013 - Bucuresti - Ruse - Varna - Nessebar - aprox 390 km - mers pe autostrada spre Varna cu maxim 140km/h si a/c tot timpul. Consum 7,2 l/ 100. Am alimentat cu 55 litri, indica complet la plecare acum arata consumate primele trei liniute, inca nu a ajuns la jumatate, estimez intoarcerea cu acelasi plin facut in Bucuresti.

Link către comentariu

07.07.2013 - Am revenit pe alt traseu, inclusiv cu ocol prin Balcik, intoarcere prin Vama Veche - oprire la Mangalia pentru o baie scurta "la noi" - A2 - Bucuresti.

 

Inainte de intrarea pe A2 CB imi indica o autonomie de 210 km, drept pentru care am mai aruncat 15 litri in rezervor, de control.

 

Pana una alta, la pompa, consumul arata destul de optimist, un 6,5 la suta, pana in 7, cu un mers in general constant, fara talpi masive, pe autostrada cu viteza maxima legala (+/-) si A/C-ul pornit continuu.

 

Masina merge foarte frumos, nu tuseste in demaraje nici cu A/C-ul pornit, are de unde sa piarda putere.

 

O singura chestiune care a aparut in exploatare este o functionare defectuoasa a tempomatului care "intrerupe" si atunci masina "da in bot". Acum imi dau seama ca mai sesizasem aceasta problema dar s-a suprapus cu erorile pe care le dadea defectiunea ECU. Trebuie vazut ce si cum.

Link către comentariu

Pe langa contactele din maneta mai verifica si switch-ul pedalei de frana si al celei de ambreiaj. Starea acestor switch-uri (ca de altfel si starea comenzilor tempomatului) se vad cu VCDS. Nu mai tin minte canalul, insa e usor de gasit fiindca informatiile sunt reprezentate in binar (1-activ, 0-inactiv).

Link către comentariu

Sarumana pentru pont. Scobim in acest sens.

Link către comentariu

Asadar 890 km in circuit, dupa rk frane; folosite chibzuit acum incep sa isi arate eficienta dupa rodaj; "pisca" frumos si opresc clar masina atunci cand apesi mai cu temei. Masina asta stie sa pape kilometri si ma intreb unde mai plecam in urmatorul w/e...

 

Azi pana de cauciuc. Spate stanga. Gumele sunt alea cu care a venit masina, doua semperit si doua barum. Am pus rezerva virgina (michelin pilot primacy de prima echipare) pana la remedierea rotii (probabil un cui ceva ca s-a desumflat dupa ce am venit in oras in maxim 3 ore). Ma gandesc din ce in ce mai serios la un set complet de cauciucuri noi, Barum, Semperit, Vredestein sau Dunlop, in ordinea aproximativa a bugetului. De Michelin mai vedem. Oricum dimensiunea de 195/65/15 ma avantajeaza la economia de bani fata de echiparea optionala pe 16, chiar daca sunt cateva modele OEM pe dimensiunea asta care dau bine pe masina.



Si oricum citesc etichetele gumelor ca la frigidere, cu atatea date despre clasa de consum, aderenta pe umed, zgomot in rulare incat posibil sa gasesc si alte optiuni.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Inca o tura de vacanta. Bucuresti Mangalia si retur, plus multa fatzaiala intre statiuni, pana la Navodari si retur, in fiecare zi, alt loc. Iar am rontzait vreo 900 km. Mers pe autostrada la intoacere (1 h 45 min Agigea - Centura Bucuresti) cu un consum de 6,8%, incarcata dar fara aer conditionat, la intoarcere, in treapta 6 si la viteza de 130 (+10) km/h  ;)


Inca nu am remediat tempomatul. Dar am tinut piciorul pe pedala ca tempomatul :p

Link către comentariu

Bun asa..... :lol: .... si era ACC, nu CC simplu....

 

se face tempomatul - trebuie vazut daca este din maneta sau switch-uri.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!