Jump to content

Problema termostat


fabritzio
 Share

Postare recomandată

salut,

dupa cum v-am mai spus eu sunt din Timisoara si aici ce pot sa va spun este ca avem un dealer cu atelier Skoda care dupa mine este foarte slab. din pacate nu prea am timp am un job care imi ocupa mult timp si nu am avut timp sa ma duc sa le fac o plangere.

dupa un accident pe care l-am avut cu un taxi care mi-a taiat valea trecand (inchipiti-va) pe trecerea de pietoni mi-am spart suportul numar si bara fata. Cu asigurarea de la Taxi am zis sa aleg reprezentanta Skoda pt reparatie si de aici a inceput problema.

1. m-au trimis la Seat ca ei n-au vopsitorie

2. cand le-am spus de eventuale alte probleme mi-au spus ca tot seat rezolva

la Seat aia nici nu au vrut sa auda, au reparat si vopsit bara 9 mil a fost factura si atat. au zis ca eu nu se uita la masina daca datorita accidentului mai au aparut si alte probleme.

am sunat la Skoda si mi-au zis ca accidentul a fost prea usor ca sa mai aiba alte probleme masina.

trebuia sa fac un drum mai lung de craciun si am trimis pe cineva sa o duca totusi la skoda sa ii faca o verificare.

la constatare pierdea antigel sonda sparta radiator- de la ccident (platesc eu)

bec ars proiector - posibil de la soc accident (platesc eu)

alarma nu mai sta armata de dupa accident - raspuns nu e de la ei nu-i intereseaza

Atentie verifica tipi sistemul de incalzire ca doar pierdea anitigel.

plec la drum si dupa 40 km tot asteptand sa se incalzeasca in masina o laie nimic

fac 600 km doar cu incalzirea din scaune.

revin in tm cu nervii la maxim. dupa ce le-am platit si le-am spus ca plec la drum ma lasa in frig. trimit pe cineva cu masina in service si imi spun ca e rupt nu stiu ce piciorus la invelisul termostatului si ca a ramas intredeschis (tot de la socul accidentului) nu-l au pe stoc si costa 3.80.000 lei si manopera "ceva mai putin'. asta m-a enervat la maxim.

SUNT NISTE NEPROFESIONISTI SI NU AM SA MAI CALC PE LA EI NICIODATA. RUSINE RUSINE RUSINE.

sun la un magazin de piese auot import sa aflu si alt pret si mi se spune termostat 400.000 lei si invelis 600.000 lei si ca aia m-au mintit ca trebuie schimbat cu totul.

Din pacate in tara asta noi consumatorii suntem luati de fraieri si ni se incalca toate drepturile de parca frum banii pe care cu greu ii muncim.

astept parerile voastre si poate stiti sa ma sfatuiti ce sa fac si daca ati avut probleme cu termostatul cat costa si daca e greu de schimbat si se pot face aceste operatii si la a;te service-uri.

Imi cer scuze pentru exprimarea uneori confuza dar m-am enervat instantaneu cand am vrut sa va povestesc patania mea.

buna seara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    10

  • B0gdy-

    10

  • Sudsemnatu

    9

  • SergiuD

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Despre profesionalism subscriu si eu,si eu sunt tot din Timisoara si revizia si unghiul defuga tot la ei mi-am facut si adevarul e ca nu prea am fost multumit de ei,tot cu sistemul ala comunist sunt "lasa ca merge si asa",adevarul ca de termostat nu stiu nimic,dar de la o vreme a inceput sa-mi scada si mie nivelul la antigel,am pus acum un pic mai mult de maxim,sunt curios daca v-a mai scadea.Eu m-am uitat prin jur dar nu am vazut nici o pata,nu stiu care-i motivul pierderi antigelului????pote ma lamureste si pe mine cineva?? :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei mi-au spus ca termostatul costa in jur de 350 Ron.

bineinteles ca am fost si l-am luat din alta parte cu 60 ron si l-am montat frumos la un service din oras cu o manopera de 20 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu pricep, era carcasa termostatului sau termostatul pana la urma? De ce sa se fi defectat termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tipul de termostat mai vechi (cred ca cel original) de pe modelul 2001 carcasa de plastic are 2 picioruse care tin termostatul in ea. S-a rupt un piciorus de la carcasa si termostatul a sarit din invelis si a necesitat schimbarea corpului exterior si atunci mi-a schimbat si termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut!

Am o problema. De aprope o luna am sesizat ca indicatorul de temperatura creste mult mai lent decat de obicei. Adica temperatura apei creste mai greu. Am pronit motorul dimineata (deci era rece) si dupa 1 minut cand am observat o usoara crestere a temperaturii in indicatorul de la bord am pus mana pe furtunul gros care duce de la motor la radiator si am constatat ca era cald.

Presupun ca s-a defectat termostatul. Stie cineva cum se schimba si unde pot gasi mai ieftin?

Am intrebat la reprezentanta si mi-a spus 340 RON cu TVA pentru termostat si 50 RON manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imens pretul pentru termostat, eu am luat pentru masina mea cu 35 RON parca de la Volksparts. Pretul pentru manopera depinde de la o masina la alta, eu l-am montat singur la mine si la cat a trebuit sa demontez cred ca 50 RON nu ar fi mult pentru manopera.

Intreaba cat costa pentru masina ta un termostat pe topicul lui Volksman, sigur e mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca la motorul asta termostatul este corp-comun cu alta piesa mai mare (carcasa pompei de apa?). Nu mai imi amintesc exact. Si de aici si pretzul "usor" mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema si la mine, o sa cumpar termostatul si dupa ce il schimb o sa postez detalii. Problema a aparut dupa ce am mers pe drumul infect dintre Sinaia si Targoviste, probabil de la gropi a ramas termostatul blocat pe pozitia deschis. Temperatura ajunge la aproape 90 de grade dupa aprox 10 km, mult mai greu decat de obicei, si acul nu sta fix la 90 ci un pic mai jos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am interesat de ce este asa de scump. Mi s-a spus ca este capsulat intro carcasa de plastic si vine cu tot cu senzorul de temperatura. Nu se poate fara sensor. Senzorul se poate aduce separat si costa 95 RON, dar termostatul fara senzor nu.

Stie cineva daca se poate demonta si poate repara?

Modificat de cmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ceva stiam si eu... au trecut anii, incep sa uit amanuntele :vaidecapulmeu:.

Nu te pot ajuta decat cu o idee: senzorul de temperatura il poti vinde cuiva pe forum pentru ca este o piesa care pica des. Astfel macar recuperezi o parte din paguba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista termostat separat, dupa cate am vazut codul e 032121110B, eu zic sa mai intrebi si la alte magazine decat la skoda care ca de obicei au niste preturi nesimtzite. verifica totusi codul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saboteur. Codul de termostat este pentru alte tipuri de motoare. La motorul AME termostatul este capsulat intro carcasa de plastic. Am sa incerc sa-l dau jos sa vad daca rezolv ceva. Daca nu va trebui sa-mi cumpar unul nou si apoi sa incerc sa recuperez ceva bani din vanzarea senzorului de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, codul pt termostat la AME e 047121111S. totusi poti incerca si la alte firme de piese din import decat la skoda si ai putea gasi poate mult sub juma de pretz (din proprie experienta , am gasit piese la alte firme si la un sfert de pret decat cerea skoda). Din poza totusi se poate vedea ca carcasa se desface

nu poti totusi sa il scoti si sa vezi eventual daca nu merge de felicia 1,3, pt ca din cate se stie, motorul fabia 1,4 e aproape identic cu felicia 1,3. Eu am luat unul de fel. 1,3 acum vo 2-3 ani cu ~300.000 nou pt skoda mea 120L (care e iarasi identic)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca la Felicia tot atat costa. Eu de la un prieten cu Felicia stiam treaba cu termostatul scump.... se intampla prin '99.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saboteur. Codul de termostat este pentru alte tipuri de motoare. La motorul AME termostatul este capsulat intro carcasa de plastic. Am sa incerc sa-l dau jos sa vad daca rezolv ceva. Daca nu va trebui sa-mi cumpar unul nou si apoi sa incerc sa recuperez ceva bani din vanzarea senzorului de temperatura.

Am gasit un termostat la 60 Ron. Vine doar cu partea de sus a carcasei, cea prinsa in suruburi.

Maine ar trebui sa ajunga la mine si poate fi vazut la magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit termostatul de la Volksman vineri. A costat doar 60 RON fata de 340 RON cat mi-au cerut cei de la reprezentanta. Sambata m-am hotarat sa incerc sa-l schimb. Zis si facut. Operatia a durat aproximativ 30 minute si a decurs in felul urmator. Se da jos scutul de plastic de sub motor. Se ia o galeata si se goleste antigelul. Apoi se scoate capacul de plastic de pe motor. Termostatul este in partea dreapta a motorului. Se scoate un furtun gros si un furtun subtire ce intra in capul de plastic al termostatului. Se desfac cele trei suruburi care prind capul termostatului. Se scoate termostatul si se inlocuieste cu termostatul nou. Se strang cu grija cele trei suruburi deoarece exista riscul sa crape carcasa de plastic a termostatului. Dupa ce se prind cele doua furtune scoase anterior se pune din nou antigelul in motor si se porneste motorul pentru ca instalatia sa se umple cu antigel.

Acum totul functioneaza OK. Ce am observat cat timp am circulat cu termostatul defect? In afara faptului ca motorul se incalzeste mai greu se constata si o usoara crestere a consumului de combustibil.

Sper sa fie si altora de folos acest topic. Am si o poza cu termostatul defect dar nu stiu cum sa o postez pe forum. Daca ma poate ajuta cineva va pun si poza.

Modificat de cmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cmircea: good job si multumim pentru feedback. multi nu revin cu amanunte dupa rezolvareaq problemei.

@Volksman: respect pentru implicare. Asa se castiga clienti multumiti care sigur vor reveni cu alte ocazii.

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Se poate si la motorul AZE (1.4mpi 60cp) inlocui doar capul termostatului? Care e codul piesei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru, motoarele sunt identice fizic

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Asadar: se pare ca Fabia mea vrea neaparat sa aiba toate defectiunile comune celorlalte surate :)

Si cum una din defectiunile astea implica termostatul, acum masina mea merge cu un termostat nou.

Acum vreo 2 luni acul de la temperatura a inceput sa danseze cum il ducea capul. Intr-o zi mai friguroasa la un drum mai lung, dupa aproximativ o ora de condus s-a aprins si martorul "Check Engine". Initial m-am gandit ca e vorba de sonda de temperatura (o alta problema comuna Fabiilor). Asa ca am cumparat o sonda noua. Dar dupa ce am schimbat-o, acul de temperatura a ramas tot la "0", desi masina baga caldura in interior. O verificare a senzorului si a tensiunii la senzor arata ca totul e in regula. Insa cand am scos senzoul de temperatura din locasul lui, am vazut in corpul termostatului un arc care juca. Saboteur a tras o fuga pana la mine, a dat "capul" termostatului jos, si am descoperit ca i s-au rupt urechile de plastic care fixeaza termostatul.

Asa ca am comandat un nou termostat (doar capul termostatului) si l-am schimbat. Am fost insa ingrijorat cand a ajuns noul termostat la mine, doarece interiorul lui era deosebit de cel vechi. Am atasat si o poza cu el. Se pare ca intre timp a fost reproiectat si acum are sanse mai mici de defectiune (acum termostatul e prins in locasul lui pe toata circumferinta cu un inel de siguranta).

Schimbarea termostatului dureaza vreo 15 minute. Se scot furtunele (cel gros care merge la radiator si cel subtire care duce la borcanul de expansiune). Se dau jos cele 3 suruburi de prindere a termostatului (cheie de 10). Se pune noul termostat la loc, si se pun inapoi furtunele. Am schimbat termostatul fara sa golesc instalatia de racire (dupa cum am aflat de la Saboteur, termostatul e in cel mai inalt punct al instalatiei - asa ca ar trebui sa se piarda doar lichidul de pe furtunul gros + cel din termostat). La demontarea termostatului se pierd cam 250ml de antigel.

Acum totul merge cum trebuie, motorul se incalzeste in ~6 minute.

Mii de multumiri lui Saboteur pentru sprijin si invataminte, si lui Volksman pentru promptitudine.

P.S. Pana cand am primit/montat noul termostat, masina a mers cu un carton in fata radiatorulu, fara termostat (doar cu capacul termostatului la locul lui). Am pus un carton cam pe tot radiatorul, exceptand cam 8 cm in partea lui superioara. Motorul s-a incalzit si cat am avut nevoie de masina a mers foarte bine si asa (singura problema a fost ca motorul se incalzea ceva mai incet). Dupa ce a ajuns la temperatura normala de functionare martorul "Check Engine" s-a stins de la sine.

post-5418-1168105456_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare tuturor! In cele ce urmeaza voi incerca sa descriu cat mai clar felul in care am rezolvat eu problema cu termostatul.

Inca din proiectare aceasta carcasa a fost prost gandita. :ceuameni: Practic, termostatul este fixat prin intermediul unui suport metalic ce se agata in doua cleme din plastic, corp comun cu carcasa. Cu timpul plasticul "imbatraneste", iar cele doua cleme cedeaza. :P

Chiar daca inlocuirea carcasei nu costa o avere (350-450ron), consider ca aceasta metoda este mult mai indicata... chiar si carcasa cea noua va fi la fel de prost gandita. :D

Primul pas este indepartarea celor doua cleme sau ce a mai ramas din ele. Se poate face cu un briceag bine ascutit, plasticul nu este foarte tare, nici casant.

post-11931-1245001158_thumb.jpg

post-11931-1245001216_thumb.jpg

post-11931-1245001229_thumb.jpg

post-11931-1245001300_thumb.jpg

In continuare se confectioneaza piesa din imaginile de mai jos. Se poate folosi o teava de plastic rezistenta la temperaturi de peste 90 grade C. Cu foarte mult succes se poate folosi un element de conectare a tevilor din plastic, practic este o "mufa" cu diametrul de 5,5 cm ce se foloseste la instalatiile sanitare si se gaseste la magazinele de profil. Puteti de asemenea sa folositi imaginatia voastra cand alegeti materialul pentru "suport", dar sa nu cumva sa va ganditi la aluminiu sau alte materiale metalice, este posibil ca in urma temperaturii ridicate metalul sa se dilate prea mult si astfel carcasa de plastic a termostatului sa se crape.

post-11931-1245002081_thumb.jpg

post-11931-1245002058_thumb.jpg

post-11931-1245002114_thumb.jpg

post-11931-1245002154_thumb.jpg

post-11931-1245002304_thumb.jpg

post-11931-1245002325_thumb.jpg

post-11931-1245002358_thumb.jpg

Ideea este ca acel element de metal ce sprijina termostatul sa se aseze pe suportul de plastic confectionat.

Suportul nu trebuie sa intre fix in carcasa termostatului, si nici cotele nu sunt critice, momentul in care se deschide si se inchide termostatul NU depinde de forta cu care apasa arcul.

Cel din imagine a fost un fel de "prototip", piesa finala fiind realizata din mufa aceea pomenita mai sus.

Pentru cei cu pretentii estetice este necesar accesul la un strung sau meserias strungar. :mop:

In rest, foarte mult lucru manual.

Poze cu piesa finala nu am facut, pentru ca in Ianuarie era al dracu' de frig si numai la camera foto nu-mi statea gandul. :D Sorry.

post-11931-1245002863_thumb.jpg

post-11931-1245002882_thumb.jpg

post-11931-1245002917_thumb.jpg

post-11931-1245003042_thumb.jpg

Intreaga operatie nu ar trebui sa dureze mai mult de 4 ore + timpul in care este prelucrata piesa la strung.

Pana acum nu am avut probleme, functioneaza ca la carte si acul sta perfect le 90 grade C. :D

Sper sa nu vi se para un fel de a te scarpina olteneste, eu nu am avut chef sa astept o saptamana pana vine piesa de la Delcar si nici nu prea eram dispus sa dau 380 ron pe o carcasa noua.

Costul intregii interventii s-a ridicat la fabuloasa suma de...50 Ron cu tot cu sticla de vin data strungarului. :hainoroc:

Nu am schimbat nici un O ring sau altceva. l-am inghesuit la loc pe cel vechi si nu a curs apa pe nicaieri.

Pentru cei ce au nelamuriri, astept sa ma contactati. Va doresc succes. :Driver:

Modificat de avramar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat de la Volksparts termostat cu corp cu tot la 70lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat de la Volksparts termostat cu corp cu tot la 70lei.

OK, dar la momentul respectiv, in Brasov nu am gasit la nimeni pe stoc, nici macar cei de la delcar nu aveau, asa ca a trebuit sa ma descurc cumva...

Mi se pare mult prea mare diferenta de pret 380 Ron / 70 Ron !!! Iar pretul acela a fost cel mai mic pe care l-am gasit

si din ce am citit pe forum acelasi pret l-au gasit si alti Skodisti... Esti sigur ca este vorba de aceeasi piesa?

Si vezi ca sunt doua tipuri de termostat, unul la care arcul este sustinut de un suport de plastic... aela intr-adevar costa doar 40-70 ron, dar nu l-am putut monta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare!

am o mare problema. si din moment ce nu am gasit nimic in aria "fabia", am decis sa deschid un nou topic.

daca, totusi, nu e cum trebuie, ii rog pe moderatori sa modifice postul.

problema: ieri, cand eram in trafic, in coloana (pe podul din calea sagului, pentru cunoscatori) si mergeam cu viteza melcului turbat, mi-a coborat privirea spre bord. si ce am vazut, m-a cutremurat: nivelul temperaturii era aproape de zona rosie!

initial, m-am gandit ca este sonda de temperatura (ca am citit pe aici ca mai face nazuri), apoi, m-am gandit la termostat, ca s-a blocat pe inchis. am trecut peste celalalt sens, peste bordura si m-am oprit pe sensul pe care se lucreaza (din nou, cunoscatorii stiu despre ce vorbesc). am oprit motorul, am deschis capota si am inceput sa ma uit ca ....la poarta noua.

ca sa ma conving ca scap doar cu sonda, am deschis vasul de expansiune. dar dupa o tura, a inceput sa iasa lichid fierbinte si l-am inchis la loc. ce am remarcat a fost ca desi motorul era fierbinte, ventilatorul nu se rotea.

aici, tin sa-i multumesc lui saboteur. l-am sunat si m-a sfatuit sa pornesc caldura din habitaclu la maxim si cu geamurile deschise, sa merg cu ea asa, sa nu stau pe loc. asa am facut, si dupa nici 10 secunde de incalzit habitaclul (de parca afara nu erau destule grade), apa a scazut la 90 de grade.

cu cati am vorbit, toti au spus ca este termocupla de vina.

ok, azi m-am suit in aceeasi masina, tot cu geamurile deschise si cu caldura pornita, am umblat dupa piesa.

intr-un final, am gasit la un magazin de piese ce au si service, am comandat termocupla (67 lei) si m-am dus la service-ul lor, urmanda sa vina acolo piesa. cat am asteptat sa se raceasca motorul, mecanicul ce urma sa schimbe termocupla, a aruncat o privire la motor si a observat ca radiatorul era RECE desi motorul era in calduri!

si a concluzionat: trebuie schimbat si termostatul, pentru ca e blocat pe inchis! s-a uitat el la cotul termostatului si si-a dat seama ca nu este cel original si mi-a zis ca pana nu schimb si termostatul cu unul original, nu-mi da garantie pe operatie. i-am zis ca nu am bani si de termostat (in iarna am gasit la skoda cu 270 lei) si am plecat fara sa mai platesc nimic (ca oricum nu schimbase nimic).

in seara asta, am mai facut un mic drum cu masina si m-am hotarat sa scot termostatul de tot! ca oricum e vara si dezavantajele de a merge fara termostat sunt infinit mai putin primejdioase decat cele de a merge cu termostatul blocat.

desfac capacul de pe motor si ma gandesc sa scot intai sonda de temperatura sa vad daca pot sa misc sau sa ating termostatul. lichid era destul, si am lasat un pic asa, fara sonda.

am vrut sa verific duritatea furtunului acela mare care intra in cot. dupa mintea mea, daca termostatul era blocat, acel furtun trebuia sa fie beton. dar nu era asa, cand apasam pe el, nivelul lichidului in zona sondei oscila, in functie de cum apasam pe furtun.

si acuma intrebarile:

1. lichidul de racire cum circula mai exact in zona termostatului? dinspre motor, prin termostat spre radiator sau invers?

2. presiunea care o exercitam asupra lichidului din furtun e mai mare sau mai mica decat cea exercitata de pompa de apa?

3. si ma gandesc, daca totusi, lichidul oscila,deci termostatul se deschidea, de fapt, oare nu pompa de apa e cea cu buba din toata povestioara asta? si ce se poate duce la ea?

4. ce sa fac in continuare? (ca saptamana viitoare am 7 zile de concediu:D )

va multumesc si imi cer mii de scuze daca v-am plictisit.

numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!