Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

rosuadrian.21

Nu am observat acest fum până să schimb axa. E posibil să fie și cum zici tu, să fie mai din urmă și sa nu fi observat eu. 

 

NU mai cita postul anterior!

Este contrar regulamentului si se sanctioneaza.

Multumesc pentru intelegere! 

 

Marian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să nu zic vreo prostie... Dacă vreun ciob de la tachetul spart a "rănit" vreun semering de supapă ? Eu sincer nu cred asta, la uzură normală cum zicea cineva, se mai strecoară puțin ulei pe la axul turbinei, puțin pe la segmenți, puțin pe la tija supapelor, poate mai pică o picătură de motorină de la injectoare, mai ales când stă mașina. Dacă nu e un consum mare nu cred că justifică reparația, doar ptr un puf de fum. 

Scuze, voi fi puțin offtopic. Cureaua de distribuție se schimbă si la limită de timp? As dori un printscreen din manual de service ( vrea să vadă " negru pe alb"),ptr Toma necredinciosul care zice că nu prevede constructorul și asta și că nu contează câți ani are cureaua. Mulțumesc.

Modificat de mihai13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Sambata, am ascultat motorul masinii fratelui meu, Golf 4, 1.9TDI, AXR, Euro 4, si mi s-a parut putin dubios cum suna. 

Pare a fi de ax cu came uzat. Nu am apucat sa vad cum arata axul insa o sa ajungem si acolo. 

Pareri? 

https://goo.gl/photos/EX94NRyU8x769yAKA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demonteaza capacul filtrului de aer si inregistreaza 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, Castrol. Cu Castrol a venit masina din Germania, si service-ul unde el isi face reviziile/distributie, etc, foloseste Castrol, la butoaie mari. (El zicea ca il importa din DE - acuma nu stiu daca e doar gura de el sau chiar asa face). 

Personal, eu nu mai folosesc Castrol, ci Motul Specific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In unele cazuri simpla inlocuire a uleiului slab calitativ rezolva tacaneala la pornire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosuadrian.21
în urmă cu 9 ore, Emy D a scris:

No...culmea, aseara cand am pornit golful, suna bine motorul. Cu exceptia clantanitului cand deschideam busonul de ulei. 

https://goo.gl/photos/JvCQ7a4zDZzvMj2R6

https://goo.gl/photos/Zku8roUZiEqy8sjc9

 

 

 

Proaspat patit cu axa cu came. Simptomele la inceput apareau intermitent, 3-4 zile se auzea motorul normal, o zi trancanea ... pana a inceput sa trancane mereu si am tras-o pe dreapta si i-am schimbat axa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, Emy D a scris:

Din cate stiu, Castrol. Cu Castrol a venit masina din Germania, si service-ul unde el isi face reviziile/distributie, etc, foloseste Castrol, la butoaie mari. (El zicea ca il importa din DE - acuma nu stiu daca e doar gura de el sau chiar asa face). 

Personal, eu nu mai folosesc Castrol, ci Motul Specific.

Poate avea inceput de sfarsit si axa mea, dar dupa un an de Motul Specific mi-a terminat-o. Asa ca am schimbat axa, culbutorii, cuzinetii, semering, garnituri, suruburi etc. Momentan m-am intors la Liquy Moly cu care merge vizibil mai bine masina. Si inca ceva, mergeam aprox 750 de km cu un rezervor, acum am 830km si inca nu a aprins becul. O fi de la caldura verii cand consumul este mai mic? O fi meritul axei noi care deschide supapele mai mult ca inainte sau reglajul injectiei care probabil era cu surubul desfacut la 180 de gr., iar acum este la 225gr ? Asa zice ca se face in manualul meu de reparare  ptr ATD. Initial il pusesem la 180gr, dar se auzea urat, parca batea. Posibil sa fi fost tot de la culbutori care s-au incarcat foarte greu desi v-am ascultat si am facut amorsarea cu mufa de la injectie scoasa. Am pornit cam juma de ora in prima zi si la fel in a doua. Abia a 3 zi si dupa ce am refacut reglajul de la 180gr la 225 gr s-a auzit frumos motorul. Sincer am tras o mare spaima atunci ca am gresit ceva. Acum merge f frumos, trage excelent. Inca o data multumesc ptr sfaturile profesioniste, sunteti oameni de isprava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, EEXCALADE a scris:

In unele cazuri simpla inlocuire a uleiului slab calitativ rezolva tacaneala la pornire

Te cred, insa, la el trancaneala asta e tot timpul. In curand o sa schimbe uleiu si ii recomand Liqui Moly sau Motul . + ca o sa desfacem capacul de la culbutori sa vedem cum arata axa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dificil, dar sterge uleiul cu o carpa si vezi tachetii. Daca au forma de lighenas sau alte deformari. Oricum daca schimbi cu axa noua, e musai si tachetii sa fie noi, asa fac pereche. Alfel risti sa faca uzura prematura axa sau un tachet cu uzura sa se sparga. Parere mea renunta la Motul.

 

Modificat de mihai13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce? Tu zici ca e prost uleiul doar ca la tine o picat axa dupa ce ai trecut la Motul, insa ea era uzata de ceva timp - sigur nu ti-o uzat-o uleiul Motul. Sau...adu argumente contra Motul ( de genu: axa arata impecabil inainte sa trec la Motul si dupa ce am trecut la Motul in 3 ani o picat axa. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine tot motul aveam in motor cand a picat axa cu came

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, poti avea cel mai scump si mai bun ulei din lume ca o axa cu came uzata pica urgent. Pica la fel de repede si daca ramaneati pe Castrol. Tot rezultatul ala era. Uleiul nu poate acoperi rugozitatea camelor in urma uzurii si evident, uzura creste exponential. Este strict parerea mea si daca aveti argumente, sunt dispus sa imi schimb parerea. Trec la Liqui Moly/Redline/Valvoline, etc. (ca nu-s asa mari diferente de pret) si nu e vorba de marca/pretul uleiului ci sa gasim uleiul care protejeaza mai bine axa cu came. 

As propune si un poll cu cateva intrebari sa vedem cand, cu ce ulei a picat axa cu came si ce ulei s-a folosit inainte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa citesti tot topicul. Am zis, cum am pus Motul s-a schimbat mersul motorului, galagie, nu mai tragea asa de bine ca inainte, consum putin marit. Am simtit pe masina ca nu a mai mers ca inainte. Poate era bine sa il schimb dupa 2-3 mii sau mai repede si sa nu il las. Iar cand l-am scos parca era apa. 

Si totusi, inainte de Motul nu aveam probleme vizibile, dupa 13 mii cu el afost gata.

 

Motul nu mai este ce a fost candva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai spus in urma cu ceva timp , si  parca Victor a semnalat ca Motul nu e pentru PD, l-am dat jos dupa 3k. la vremea aia motorul avea 40k. si era f. zgomotos la cald, initial am zis ca e de la motorina, de atunci am trecut instant la Ravenol VMO care ii vine f. bine la BXE , acum am 76K. si suna corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

X CLEAN 8100 are norma pt pd...X CESS 8100 NU  are norma pd

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

 

Citat:

@Emy D

Semnalare trimisă Ieri la 10:55

Salut. 
Ca o recomandare, se poate pune un Poll la topicul asta? cateva intrebari:
- Ce ulei ati folosit inainte de a pica axa cu came?
- Cat timp a fost folosit? 
- Ce ulei ati avut cand a picat axa cu came?
- Dupa cat timp de la schimbarea uleiului a picat axa cu came?

Merci.

 

Nu, nu se poate adauga un poll la un topic deja deschis.

Sorry! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, ionut10a a scris:

X CLEAN 8100 are norma pt pd...X CESS 8100 NU  are norma pd

 

La fel si Motul Specific are norma PD. 

Eu zic sa incheiem OFF Topic-ul ca deja trecem pe subiectul uleiuri... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Va scriu si eu experienta mea poate ajuta pe cineva. Am un Audi A4 2005 cod BKE 1.9 TDI 116cp (cu stage 2 150cp facut de un baiat cunoscut, nu vreau sa fac reclama) cu km reali 250.000km si revizii facute la timp cu ulei Castrol TD si fara interventii la motor pana acum doar revizie si distributie (am masina de noua).Vineri dupa ce am schimbat uleiul am inceput sa aud acel zgomot specific (bataie) in admisie foarte rau concluzia ax cu came si tacheti. Ieri am mers la un service foarte bun (daca vrea cineva sa il recomand in pm) si am schimbat Ax cu came KOLBENSCHMIDT, tacheti Inna, cuzineti, semering arbore, pastile injectoare, distributie si pompa apa(daca tot sa desfacut si mai avea 10.000 km pana la schimb) si cureaua de accesorii.Toata investitia cu manopera si piesele mele(mentionez ca am magazin de piese auto) ~2400lei 

Mentionez ca dupa ce am desfacut capacul aveam 2 tacheti distrusi (sparti) iar camele celor 2 tacheti erau "batute rau" dar in lagare totul a fost ok asta inseamna ca ungere a fost buna dar totusi inevitabilul sa produs 

Intervenția a durat 5-6 ore si a facut inclusiv reglajul la injectoare.

Inainte masina pierduse din putere si peste 2000ture nu puteai sa o accelerzi ca se auzea foarte rau si incepuse sa dea fum iar acum merge impecabil (consumul a scazut,zgomot la motor diminuat, vibratii motor diminuate, nu mai scoate fum deloc, puterea a crescut etc)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.08.2017 at 10:34, Emy D a scris:

De ce? Tu zici ca e prost uleiul doar ca la tine o picat axa dupa ce ai trecut la Motul, insa ea era uzata de ceva timp - sigur nu ti-o uzat-o uleiul Motul. Sau...adu argumente contra Motul ( de genu: axa arata impecabil inainte sa trec la Motul si dupa ce am trecut la Motul in 3 ani o picat axa. )

Am discutat cu mai multi mecanici de la Audi si nu are o asa mare importanță uleiul. Astea sunt uzuri care se creaza in timp. De exemplu la mine au cedat 2 tacheti de tot fix dupa ce am pus ulei nou daca mai mergeam cu uleiul vechi mai tinea dar uzura era deja creata. Si nu sunt primul la care cedeaza imediat dupa ce se pune ulei nou in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura la axa si tacheti se acumuleaza  in zeci de mii de km ,nu de la un schimb la altul .

De aceea calitatea uleiului si intervalul de schimb sunt foarte importante

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 23 ore, EEXCALADE a scris:

Uzura la axa si tacheti se acumuleaza  in zeci de mii de km ,nu de la un schimb la altul .

De aceea calitatea uleiului si intervalul de schimb sunt foarte importante

Da asa este, reviziile la timp si o mentenanta buna prelungesc durata dar eu ma refeream strict la ulei ca nu cred ca are asa mare importanță ca ii pui Castrol FST TD cum este in cazul meu sau Motul sau OEM (acum daca cineva foseste ulei de 10lei/litru facut in turcia asta este altceva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!